دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود مقاله در مورد سلامت و بهداشت 12 ص

دانلود-مقاله-در-مورد-سلامت-و-بهداشت-12-ص
دانلود مقاله در مورد سلامت و بهداشت 12 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 12
حجم فایل: 348 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏8
‏سلامت و بهداشت
‏1
‏فهرست مطالب
‏عنوان صفحه
‏وظایف کلسیم ‏2
‏4 نکته مهم برای سلامتی شما ‏6
‏وقتی نیکوتین سیگار زیاد شود ‏6
‏ویروس ایدز ‏8
‏نارسایی قلبی ‏9
‏2
‏کلسیم به غیر از استحکام استخوانها وظایف دیگری هم دارد
‏از جمله حفظ سلامت عضلات ، اعصاب و خون و...
‏حتماً می دانید که برنامه غذایی روزانه شما باید حاوی کلسیم کافی باشد تا استخوان های محکمی داشته باش‏ید و به پوکی استخوان دچار نشوید‏*‏ اما آیا می دانید ‏کلسیم برای حفظ ‏سلامت بدنتان از جمله سلامت عضلات سیستم اعصاب و تشکیل لخته خون هم لازم است ‏* محققان می گویند کلسیم ممکن است در حفظ سلامت قلب پیشگیری از سرطان کولون و کاهش وزن نیز نقش داشته باشند . کلسیم یک ریز مغزی ضروری ‏است که در بدن ساخته نمی شود بنابر این باید آن را از غذاها به دست آوریم . بیشتر شما می دانید که کلسیم برای استحکام دندان و استخوان ضروری است اما باید بدانید که کلسیم برای عملکرد طبیعی عضلات تشکیل لخته خون و فعالیت طبیعی سیستم عصبی هم لازم است . بدون کلسیم سیستم عصبی قادر به انتقال پیام های عصبی نیست .
‏مطالعات اخیر نشان داده است که کلسیم در کاهش و زن پیشگیری از سرطان کولون کاهش عوارض یائسگی و تنظیم فشار خون و پیشگیری از بیماری قلبی نیز نقش مهمی دارد .
‏مادر تمام دوران زندگی به کلسیم ‏نیاز داریم . در دوران کودکی و نوجوانی که استخوان ها در حال ‏رشد هستند حتی پس از توقف رشد هنوز استخوان سازی ادامه دارد . زنان باردار برای رشد جنین ‏به کلسیم بیشتری نیاز دارند . مادران شیرده نیز برای تولید شیر باید کلسیم بیشتری مصرف کنند . در دوران یائسگی به دلیل کاهش هورمون ‏استروژن کلسیم برای جلوگیری از تخلیه کلسیم استخوان ها لازم است . حتی مردان نیز در دوران سالمندی برای پیشگیری از تخلیه کلسیم استخوانی به کلسیم نیاز دارند . متخصصان در آخرین توصیه های خود مصرف ‏1000 میلی گرم کلسیم در غذای روزانه را برای بزرگسالان ضروری دانسته اند .
‏بدن ما مازیرک است . اگر در برنامه غذایی ما کلسیم کافی وجود نداشته باشد ، بدن ما مجبور است کلسیم مورد نیاز را از ذخیره آن در استخوان ها بردارد . در حقیقت بدن برای حفظ ‏عملکرد طبیعی کلسیم را از استخوان ها می دزدد . ادامه این وضع کاهش کلسیم استخوان پس از آن نرمی استخوان و نهایتاً پوکی استخوان را به دنبال دارد .
‏3
‏البته باید بدانید که کمبود کلسیم تنها علت بیماری های استخوانی نیست و سایر عوامل مثل نداشتن تحرک و فعالیت بدنی کم شدن میزان هورمون استروژن و سابقه فامیلی ‏نیز در بروز مشکلات استخوانی نقش دارند . شیر و مواد لبنی مثل ماست و پنیر بهترین منابع غذایی کلسیم ‏هستند و تمام انواع کم چرب و پر چرب آن به یک اندازه کلسیم دارند . اما اگر می خواهید از کلسیم ‏شیر و لبنیات بهره بیشتری ببرید بدانید که هر چه میزان چربی این محصولات کمتر باشد کلسیم ‏آن بهتر جذب می شود . نکته مهم و قابل توجه این است که تنها کلسیم شیر نیست که به استحکام استخوان کمک می کند بلکه مواد جامد موجود در شیر که رنگ سفید شیر را موجب می شود نیز نقش مهمی در سلامت استخوان دارد . کشک که در غذاهای ایرانی جایگاه ویژه ایی دارد نیز غنی از کلسیم است .
‏سایر منافع کلسیم عبارتند از سبزی های برگ سبز تیره اما توجه داشته باشید که تقریبا چهار لیوان کلم بروکلی معادل یک لیوان شیر کلسیم دارد . کلسیم را در منافع غذایی گیاهی مثل غلات ، سبزی و حبوبات ، دانه ها و مغز ها مثل کنجد و بادام نیز می توانید پیدا کنید . اما این نکته را هم بدانید که کلسیم موجود در منابع غذایی گیاهی به علت داشتن فیبر و فیتات که از جذب کلسیم ‏جلوگیری می کنند کمتر جذب می شود . ماهی هایی که با استخوان خورده می شوند مثل ماهی کلیکا و ساردین هم از منابع خوب کلسیم به شمار می روند . ‏مصرف زیاد چای و قهوه نیز مصرف غذاهای پر نمک و پر پروتئین موجب افزایش دفع ادراری کلسیم می شوند . ویتامین D‏ برای جذب کلسیم ضروری است . این ویتامین توسط پوست و به کمک نور آفتاب د بدن ساخته می شود . ‏اگر روزهای آفتابی یک ساعت پیاده روی کنید به شرطی که از کرم های ضد آفتاب استفاده نکرده باشید ویتامین D‏ ‏مورد نیاز بدنتان ساخته می شود . توصیه شده است که افراد بزرگسال باید ‏روزانه ‏400 میلی گرم ویتامین مصرف کننده . بیشتر مکمل های کلسیم حاوی این مقدار ویتامین هستند . به ‏علاوه توجه داشته باشید اگر شما جزو افرادی هستید که از مکمل کلسیم دارای ویتامین D‏ ‏استفاده می کنید .
‏مواظب باشید که کل دریافت روزانه شما از ویتامین D‏ ‏بیشتر از ‏1000 ‏میلی گرم ‏نشود چون ویتامین D‏ ‏مثل سایر ویتامین های محلول در چربی در صورت مصرف زیاد می تواند مسمومیت ایجاد کند .

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.