دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود مقاله در مورد سرطان مغز

دانلود-مقاله-در-مورد-سرطان-مغز
دانلود مقاله در مورد سرطان مغز
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 16
حجم فایل: 239 کیلوبایت
قیمت: 6000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏سرطان مغز در بین جوانان‏
‏سرطان مغز سومین سرطان مرگبار در بین جوانان 20 تا 39 ساله به شمار می‌رود. با توجه به ساختار حساس و پیچیده مغز، به ویژه در مواردی که تومور در نواحی بحرانی برای حافظه یا اعصاب حرکتی ایجاد شده باشد خارج کردن کامل تومور امکان پذیر نیست؛ بنابراین بعد از جراحی، بیمار تنها مدت کوتاهی زنده می‌ماند. اما تیمی از محققان آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL‏) ناسا، موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech‏) و USC-Keck School of Medicine‏ به سرپرستی یک پژوهشگر ایرانی در حال بررسی روش جدیدی هستند که ممکن است مدت زنده ماندن بیماران مبتلا به سرطان مغز را پس از جراحی افزایش دهد.
‏به گزارش گروه علمی ایسنا اساس روش ابداعی دکتر کاتب بر استفاده از دوربینهای مادون قرمز است که پیش از این توسط پژوهشگران ناسا برای نقشه‌برداری و تحلیل عوارض سطحی مریخ و سایر سیارات و شناسایی ستارگان دوردست در سایر منظومه‌های خورشیدی به کار رفته است.
‏این فناوری همچنین برای شناسایی و نجات مصدومان توسط آتش‌نشانان و ردیابی اهداف نظامی در تاریکی مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال زمینه پزشکی استفاده از این فناوری محدود به شناسایی سلولهای سرطانی پوست بوده است.
‏ایده اولیه کاربرد این تکنیک در جراحی تومورهای سرطان مغز، سال گذشته توسط دکتر بابک کاتب ارائه شده و در حال حاضر با همکاری محققان USC-Keck School of Medicine‏، موسسه فناوری کالیفرنیا و آزمایشگاه JPL‏ ناسا در پاسادنای کالیفرنیا در حال اجراست.
‏دکتر کاتب در گفت‌وگوی اینترنتی با خبرنگار پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره روش ابداعی خود در جراحی تومورهای مغزی ‏می گوید‏: یکی از مشکلاتی که در درمان تومورهای مغزی وجود دارد، شناسایی کناره‌های تومورهاست. با وجود پیشرفتهای چشمگیر پزشکی مدرن، تشخیص و جداسازی دقیق کناره‌های تومورهای مغزی بسیار دشوار است، به طوری که جراحان اغلب پس از جدا کردن بخش عمده تومور، مقداری از سلولهای سرطانی کناره آن را باقی می‌گذارند یا مقداری از بافت سالم و حیاتی مغز را همراه سلولهای سرطانی جدا می‌کنند که این امر باعث شده که معمولا بیماران پس از جراحی مدت زیادی زنده نمانند.
‏2
‏پژوهشگر ایرانی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی ‏بیان می دارد‏: روش غیر تهاجمی ابداعی ممکن است به ما در شناسایی بهتر کناره‌های تومور کمک کرده و بدین ترتیب ممکن است بتوان با خارج کردن بخش عمده تومور عمر بیماران را افزایش داد.
‏وی درباره روش ابداعی خود به ایسنا‏ اظهار می دارد که‏: اساس این روش مبتنی بر این تز است که سلولهای سرطانی با وجود ظاهر و رنگ مشابه با سلولهای سالم به دلیل رشد بیشتر و حمله به سلولهای همسایه از سازوکارهای بیوشیمیایی متفاوتی برای تولید انرژی استفاده کرده و در نتیجه گرمای بیشتری نسبت به سلولهای سالم گسیل می‌کنند. در این روش با تمرکز دوربینهای مادون قرمز به محل تومور، سلولهای سرطانی به دلیل دمای بیشتر به صورت «نقاط داغ» مشخص می‌شوند بدین ترتیب پیش از انجام جراحی نقشه‌های دقیقی از تورمورهای مغز تهیه می‌شود که می‌تواند امکان تشخیص دقیقی تومور را به جراحان مغز بدهد.
‏کاتب با اشاره به این که تکنیک نقشه برداری مادون قرمز از تورمورهای مغزی در حال حاضر در مرکز و بیمارستان جامع سرطان USC/NORRIS‏ در مرحله تست بالینی است، تصریح کرد: با بهره گیری از این تکنیک ممکن است علاوه بر افزایش طول عمر بیماران پس از جراحی کیفیت زندگی آنها نیز بهبود یابد.
‏پژوهشگر ایرانی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی خاطرنشان کرد: روند تحقیقات ما نشان می‌دهد تکنیک طیف نمایی مادون قرمز که کاربردهای پزشکی آن صرفا به شناسایی ریشه‌های سرطان‌های پوست محدود بوده است می‌تواند به نحو موفقیت آمیزی در شناسایی انواع تومورهای مغزی - چه تورمورهای مقدماتی که اساسا در سلولهای مغز ایجاد شده‌اند و چه سرطانهایی که از سایر بافتهای بدن از جمله پوست، ریه و پستان به مغز گسترش یافته‌اند - مورد استفاده قرار گیرد.
‏3
‏ب‏یماران طی آزمایشهای بالینی دقیقا تحت همان درمانهای تجویز شده برای سایر بیماران مبتلا به سرطان مغز قرار می‌گیرند و عمل جراحی آنها نیز مشابه سایر بیماران انجام می‌شود و پژوهشگران نتایج حاصل از نقشه برداری حرارتی تومور آنها را با اطلاعات سایر تکنیکهای تصویر برداری همانند سی تی اسکن، فراوادرمانی و تصویر برداری رزونانس (MRI‏) مقایسه خواهند کرد. آنها همچنین از تصاویر سه بعدی ایجاد شده با نرم افزار از وسیله رادیو جراحی «استریوتاکتیک»، «سیبرنایف» USC/Narris‏ و دستگاه چاقوی گامای بیمارستان دانشگاه USC‏ که می‌تواند اندازه تومور را قبل و بعد از عمل محاسبه کند، استفاده می‌کنند.
‏وی تصریح کرد: آزمایشهای بالینی در حال انجام به محققان کمک خواهد کرد میزان و مفهوم دقیق تفاوتهای حرارتی ثبت شده را عملا درک کرده و مشخص کنند که چه میزان تفاوت حرارت به مفهوم سرطانی بودن سلول است و چه میزان بر اثر خونریزی یا سایر عوامل ایجاد شده‌اند.
‏با توجه ‏به وجود حدود 120 نمونه مختلف از تومورهای مغزی تحقیقات ما بر Glioblastoma multiforme‏ که شایعترین، بدخیم‌ترین و غیر قابل درمان ترین تومورهای مغزی در بزرگسالان است متمرکز شده است.
‏سرپرست طرح نگاشت مغزی درباره چالش های این تحقیقات به خبرنگار ایسنا گفت: مهمترین چالش در این زمینه ادغام نور مرئی با مادون قرمز از طریق یک لنز منفرد است که با همکاری محققان JPL‏ به دستاوردهای خوبی در این زمینه رسیده‌ایم. مشکل دیگر بزرگی دوربین‌ها بود که با بهره گیری از تخصص محققان‏ MEMS/NEMS‏ در JPL‏ ناسا در زمینه میناتورسازی توانستیم اندازه دوربین‌ها را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.
‏5
‏کاتب در پایان از فناوری دیگری خبر داد که در ترکیب با دوربین مادون قرمز می‌تواند عرصه جراحی تومورهای مغزی را متحول کند.
‏مطالعات نشان می دهد نوزادانی که با سر بزرگ به دنیا می آیند، با افزایش خطر ابتلا به سرطان مغز در کودکی روبرو هستند.
‏محققان یک موسسه بهداشت عمومی نروژ برای آزمایش این فرضیه بیش از یک میلیون کودک را بررسی کردند.
‏محققان دریافتند هر چه اندازه ی دور سر، در بدو تولد بزرگ تر باشد، خطر ابتلا به سرطان مغز بیشتر است. ارتباط میان محیط سر با خطر ابتلا به سرطان مغز بسیار پیچیده است.
‏به ازای هر سانتی متر افزایش محیط سر در بدو تولد، خطر نسبی تشکیل تومور مغزی 27 درصد افزایش می یابد.
‏با این حال این خطر اندک است. از بین بیش از یک میلیون کودک مورد بررسی، فقط 453 کودک به سرطان مغز مبتلا شدند.
‏احتمال می رود سلول های سرطانی، به ویژه سلول هایی که در خون رسانی به تومور نقش مهمی دارند، با همان فاکتورهای رشد بافت های سالم تحریک می شوند. بنابراین اگر بافت های سالم سریع تر از معمول رشد کنند، احتمال رشد بافت های بدخیم نیز بیشتر است.
‏یک فرضیه دیگر می گوید کودکانی که سر بزرگ تری دارند، به خاطر داشتن تعداد سلول های بیشتر، در برابر سرطان آسیب پذیرترند. در این مطالعه بین اندازه سر و ابتلا به دیگر انواع سرطان ها ارتباطی یافت نشد.
‏مطالعات قبلی قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس در رحم مادر را با تشکیل تومورهای مغزی مرتبط دانسته اند.
‏سایر عوامل موثر در ابتلا به این بیماری شامل قرار گرفتن در معرض آفت کش ها، حلاّل ها و ویروس های حیوانی است.
‏ویروس‏ باعث درمان سرطان مغز میشود
‏بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان کانادایی که در مجله پزشکی تحقیقات سرطان منتشر شده است، تزریق ویروس میکسوما باعث از بین رفتن تومورهای مغزی بدخیم انسانی در موشها و افزایش عمر این حیوانات میشود

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.