دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود تحقیق غزل

غزل شعر کوتاهی است بیش از چهار و کمتر از پانزده بیت که در مصراع اول هم قافیه است و این قافیه در مصراع چهارم و ششم و تا آخر ادامه دارد و در پایان
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
دانلود تحقیق غزل

فروشنده فایل

کد کاربری 8067

پیش از آغاز گفتگو در این مورد شایسته است یاد آوری شود که آنچه در این روزگار به مناسبت دگرگونی ارزش ها و پیشرعت علوم ادبی و تغییر بینش و ارزیابی مسائل، پایه و اساس داوری است با معیارها و داوری گذشتگان که در روزگاران پیشین می زیسته اند تفاوت فاحش دارد ولی از آنجا که برای بررسی هر موضوع به نظر داشتن به داوری ها و معیارهای گذشته که برخی از آن ها هنوز همچنان وجود داشته و قابل پذیرشند نیاز هست،‌ از این رو به بررسی تعاریفی که از پیشینیان در مورد ( غزل )‌ موجود است مبادرت می شود:

(‌فرهنگ اسلامی )‌ذیل غزل تعریف این گونه شعر را از نوشتة (‌گارسن دوتاسی ) چنین می آورد:

غزل: شعر کوتاهی است بیش از چهار و کمتر از پانزده بیت که در مصراع اول هم قافیه است و این قافیه در مصراع چهارم و ششم و تا آخر ادامه دارد و در پایان آن معمولاً شاعر نام خود را می آورد که تخلص نامیده می شود.

مضمون شعر معمولاً ( عشق- تغزلی) است ولی مضامین دیگری از گونة شراب، بهاره،‌سرنوشت وغیره نیز در آن وارد می شود. شکل شعر باید بسیار ممتاز باشد وبه ویژه از نظر زبان نباید کلمات خشن و ناخوش آهنگ در آن به کار برده شود، غزل نوع شعری است که مورد علاقه بسیار زبان های پارسی و هندو ترکی است.

استاد جلال همائی درکتاب ضاعات ادبی خود می نویسد:

غزل در اصطلاح شعرای فارسی اشعاری است بریک وزن و قافیه،‌با مطلع مصرع که حد معمول متوسط مابین پنج بیت تا دوازده بیت باشد، گاهی بیشتر از آن تا حدود پانزده و شانزده بیت، و به ندرت تا نوزده بیت نیز گفته اند، اما از پنج بیت کمتر،‌ چون از 3 و 4 بیت باشد می توان آن را غزل ناتمام گفت و کمتر از 3 بیت را به نام غزل نشاید نامید.

کلمة غزل در اصل لغت به معنی عشق بازی و حدیث و عاشقی کردن است و چون این نوع شعر بیشتر مشتمل بر سخنان عاشقانه است آن را غزل نامیده اند. ولیکن در غزل سرائی ، حدیث مغازله شرط نیست، بلکه ممکن است متضمن مضامین اخلافی و دقایق حکمت و معرفت باشد و از این نوع غزل های حکیمانه و عارفانه نیز بسیار داریم که نمونة آن را نقل خواهیم کرد.

فرق میان غزل با تغزل قصیده آن است که ابیات تغزل باید همه مربوط به یک موضوع و یک مطلب باشد، اما درغزل تنوع مطالب ممکن است، چندانکه آن را شرط غزل دانسته اند، غزل هر قدر لطیف تر و پرسوز و حال تر باشد مطبوعتر و گیرنده تر است و همان اندازه که درقصیده ضخامت و جزالت مطلوبست، در الفاظ و معانی غزل باید وقت و لطافت به کار برد و از کلمات وحشی و تعبیرات خشن و ناهموار سخت احتراز کرد.


غزل در لغت

به مفاهیم غزل در فرهنگها توجه کنیم:

فرهنگ دهخدا، ( غزل) را به نقل از برخی فرهنگ ها اسم مصدر به عربی به معنی رشتن و مغزول را لغت از آن یاد کرده است و به نقل از ترجمة علامة جرجانی صف‍حة 73 ریسمان رشتم و به نقل از غیاث الغات ریسیدن آورده است.

همین فرهنگ معانی دیگرغزل را با مأخذ آن به ترتیب زیرآورده است:

* مصرعربی سخن گفتن با زبان و عشق بازی نمودن( منتهی الارب)

* حدیث زنان وحدیث عشق ایشان کردن ( آنندراج)

* محادثه با زنان ( اقرب الموارد)

* بازی کردن با محبوب، حکاین کردن از جوانی و حدیث صحبت و عشق و زنان (غیاث الغات)

* دوست داشتن، حدیث با زنان و صحبت با ایشان( تاج المصاد ربیهقی )

* ستایش کردن کسی، ثنای کسی ( مقدمه الادب زمحشری )

* سخنگوئی با زنان- عشق بازی ( منتهی الارب)

* گفتگوی پسران و دختران جوان و گفته اند به معنی عشق بازی با زنان است( اقرب الموارد)

سخنی که در وصف زنان و عشق ایشان گفته اند، ودر عرف شعرا، چند بیت مقرری است که پیش قدمه زیاده از دوازده نیست و متأخران منحصر در آن ندانند، و با لفظ خواندن و سرودن و زدن و برداشتن و طرح کردن و از قلم ریختم مستعمال است.

( آنندراج)

کلام موزون و مقفی در معاشقه و وصف حال زنان، شعری با مطلع و مقطع از پنج تا پانزده بیت و بیشتر در مدح و نوازش معشوقه و مغازله با او و جز آن.

در ( کشاف اصطلاحات فنون) آمده: غزل اسم مغازله است به معنی سخن گفتن با زنان و در اصطلاح شعر عبارت است از ابیاتی چند، متحد در وزن و قافیه که بیت اول آن ابیات مصرع باشد فقط و مشروط آن است که متجاوز از دوازده نباشد، اگر چه بعضی شعرای سلف زیاده از دوازده هم گفته اند، فاماالحال آن طریقه غیر مسلوک است و اکثر ابیات غزل را یازده مقرر کرده اند و هر شعری که زیاده بر آن بود، آنرا قصیده گویند، و در غزل غالباً ذکر محبوب، وصف حال محب و صفت احوال عشق و محبت بود( کذافی مجمع الضایع ) و غزل را تشبیب نیز گویند. و صاحب مجمع الضایع تشبیب را از انواع غزل شمرده است.

( فرهنگ معین) درمعانی غزل می نویسد:

حکایت کردن از جوانی و حدیث صحبت و عشق زنان.

( اسم مصدر) : سخنگوئی با زنان،‌ عشق بازی.

( در ادبیات ) : شعری مرکب از چند بیت ( معمولاً‌ 7 تا 12 بیت) که وزن آن ها مساوی و مصراع اول با آخر ابیات مقفی باشد، و موضوع آن وصف معشوق و می و مغازله است.

( در موسیقی ): یک قسمت از چهار قسمت نوبت مرتب، یعنی تألیف کامل است و آن چهار قسمت عبارتند از : قول، غزل ، ترانه ، فرو داشت.

تا مطربان زشوق منت آگهی دهند قول و غزل به ساز و نوامی فرسقمت

جالب اینکه در فرهنگ معین در بیشتر موارد ترکیب هائی مانند:‌ ( غزل پرداز، غزل خوان، غزل سرای ، غزل سرائی، غزلگوی) جز معانی دیگری که به جزء اصلی کلمه مرکب یعنی ( غزل) داده شدة معانی دیگری مانند: ( مطرب، در غزل- پرداز وغزل خوان و غزل سرای)‌ و (‌ مطربی ، در غزل سرائی و غزل گوئی )‌ داده شده است که دلیل دیگری به ارتباط ادبیات غنائی به ویژه نوع غزل، با موسیقی است چنانکه اشارة شاعر ارجمند حافظ نیز در بیت:

غزلیات عراقی است سرود حافظ که شنید این ره دلسوز که فریاد نکرد

نیز گواه همین معنی ومنظور از ( عراق) راهی است در موسیقی،‌ به این ترتیب با توجه به معانی و مفاهیمی که صاحبان فرهنگ های گوناگون برای غزل آورده اند یک زمینة کلی از مفهوم غزل که عبارت از بیان حال عشق و وصف معشوق و احوال جوانی و هم نشینی در بزم با زنان و فنون عشق بازی و گاه پیوسته با نوای مو سیقی است به دست می آید.

فایل ورد 15 ص


دانلود تحقیق فلسفه زیبایی شناسی

زیبایی را نمی توانیم تعریف کنیم به ناچار بایستی سخن آناتول فرانس را بپذیریم که ما هرگز به درستی نخواهیم دانست که چرا یک شی زیباست
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 28 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
دانلود تحقیق فلسفه زیبایی شناسی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067

زیبایی

زیبایی را نمی توانیم تعریف کنیم، به ناچار بایستی سخن آناتول فرانس را بپذیریم که: «ما هرگز به درستی نخواهیم دانست که چرا یک شی زیباست»[1]اما این مطلب مانع نگردیه که صاحبنظران و هنرمندان به تعریف زیبایی نپردازند. اگر از معنای لغوی آن شروع کنیم: « زیبا، از زیب+ (فاعلی وصفت مشبه)= زیبنده، به معنی نیکو و خوب است که نقیص زشت و بد باشد. جمیل و صاحب جمال و خوشنما و آراسته و شایسته (ناظم الطباء) هر چیز خوب و با ملاحت بود و نیکو و آراسته باشد (شرفنامه منیری) نیکو، جمیل، قشنگ، خوشگل، مقابل زشت، بد گل ( از فرهنگ فارسی) جمیل، حسن ، خوب مقابل زشت، نیکو و سیم، خوبروی، قشنگ، خوشگل، درخور، لایق، سزاوار، برازندده، برازا، زیبنده و ازدر»[2] می باشد.

در فرهنگ بشری ابتدا در یونان باستان به تعریف زیبایی پرداخته شده، البته آنها دربارة زیبای محض و خود زیبایی کمتر سخن گفته اند، بلکه بیشتر در مورد زیبایی هنری اظهار نظر کرده اند. در یونان باستان دو نوع زیبایی را تحلیل کرده اند، یکی زیبایی هنری و دیگری زیبایی معنوی و اخلاقی که همان خیر اخلاقی را در بر می گرفته است. لذا در مجموع می توان گفت، اندیشمندان یونانی از سقراط و افلاطون و ارسطو، زیبایی را با خبر مساوی دانسته اند.سقراط این خبر را در سود بخشی جستجو می کرده، افلاطون زیبایی اصیل را درعالم مثل و حقایق معقول پیدا نموده، و ارسطو دربارة زیبایی بیشتر بر عناصر هماهنگ، نظم و اندازة مناسب تاکید داشته است.

بزرگترین نظریه پرداز در شناخت و معرفی زیبایی شناسی، افلاطون ( 429 - 347 ق م) است. تقسیم زیبایی به محسوس و معقول از او آغاز می شود و از این نظرمکتب جمال نخستین گام های فکری خود را به او مدیون است. زیرا به زیبایی جسمانی اهمیت داده و آنرا مرتبه ابتدایی زیبایی دانسته که وسیلة ارتقا به زیبایی معقول و مثالی می شود. یکی از نظریه پردازان می گوید:« می توان افلاطون را از بعضی جنبه ها پایه گذار زیبایی شناسی فلسفی دانست، زیرا او مفاهیمی را گسترش داد که، اساس تأملات بعدی در زیبایی شناسی قرار گرفت»[3]

نزدیکترین اندیشه ای که در تاریخ گذشته بشر سراغ داریم و بسیار به مکتب جمال نزدیک است، عقاید افلاطون دربارة زیبایی است « افلاطون می گوید که روح آدمی در عالم مجردات و قبل از آنکه به جهان خاکی هبوط کند، حسن مطلق و حقیقت زیبایی را بی پرده دیده است و چون در این عالم به زیبایی صوری باز می خورد، زیبایی مطلق را به یاد می آورد. فریفتة جمال می شود و چون مرغ در دام افتاده، می خواهد که آزاد شود و به سوی معشوق پرواز کند. این عشق همان شوق دیدار حق است، اما عشق مجازی چون زیبایی جسمانی ناپایدار است و تنها موجب بقای نوع است، و حال آنکه عشق حقیقی مایة ادراک اشراقی و دریافتن زندگی جاوید است و چون انسان به حق واصل شود و به مشاهدة جمال نایل آید و اتحاد عاقل و معقول [4] برایش حاصل شود به کمال دانش می رسد، چنین عشق سودایی است که بر حکیمان عارض می گردد.»[5] همین مطلب نه تنها نخستین قدم در زیبایی شناسی فلسفی محسوب می گردد، بلکه گامی اساسی در نزدیکی به مکتب جمال است.

تعریف های زیبایی را می توان به دو دسته تقسیم نمود: دسته ای در تعریف زیبایی به شعری زیبا و یا جملاتی دل انگیز و خیال آفرین و گاهی آرمانی یا تجربی اکتفا کرده اند. اما دستة دوم بر مبنای فلسفه ای خاص به تعریفی منطقی از زیبایی پرداخته اند. نمونه های هر دو دسته فراوان است. از دستة نخست می توان به «بوالو» اشاره کرد که گفت: هیچ زیبا نیست مگر حقیقت یادکارت که عقیده داشت: زیبا آنستکه به چشک مطبوع آید. در کشور ما نیز می توان به تعریف علینقی وزیری اشاره کرد که می نویسد: « زیبایی، هم آهنگی و شورانگیزی است، یعنی اتحاد و جوشش هم آهنگی با شور انگیزی، زیبایی ، کاملتر است، به نسبت اینکه حواس، عقل و دل متفقاً خوشنود شوند، و میان لذایذ مختلف آن جوشش محرم تری بوجود آورد.»[6]شو پنهاور ( متولد 1788 م) می گوید « تنها زیبایی است که در ما اثر می کند»[7] اما نحوه دیگری از تعریف تحلیلی اینست که « زیبایی عبارت است از جور آمدن و هم آهنگی اعضای متشکله هر کیفیت یا هر شی یا هر جسم، با داشتن سازش با پیرامون و ایجاد تأثیر جاذب و ستایش آور در انسان، در حالی که یا نیروی موهبت و شهود ادبی آن را دریابدذ، یا لطافت ذوق آن را درک کند، یا باریکی فکر و عمق اندیشه و خلاصه عقل، صحت تناسبات و هم آهنگی وم شایستگی هدف را در شیء زیبا تشخیص دهد، یا وسعت تصور، و یا عادت، و یا غریزه جنسی، و یا عوامل ششگانة فوق، با هم آن را به زیبایی بشناسد»[8] افرادی هنر و و زیبایی را مساوی دانسته اند، هربرت رید با انتقاد می گوید: « هر آنچه زیباست هنر است، یا هنر کلا زیباست و هر آنچه زیبا نیست، و زشتی نفی هنر است. این یکی دانستن هنر و زیبایی اساس همة مشکلات ما را درک هنر تشکیل می دهد»[9] نمونه ای از این دسته تعریف ها که با مکتب جمال نیز هماهنگی داشته باشد، نقل می شود:« جاناتان ادوار دز (1703 –1758 م) همانند کلریج که تمایزی در قوة تخیل قائل بود، میان صورتهای اصلی و فرعی زیبایی فرق می گذارد. او « زیبایی اصلی» را چنین تعریف می کند: « خرسندی صمیمانة وجود نسبت به موجود» که در الهیات، صفت خدای جمیل شناخته می شود. نه ساکن است نه مادی، بلکه زیبایی بخش است. تعالی و قیومیت خداوند، قدرت دوست داشتن اوست که به صورت زیبایی، دریافت می شود، حلول او، نیز عبارت از حضور بدون واسطة او در هر چیزی است که دارای هستی است. و زیبایی فرعی» یعنی تمامی صورتهای هماهنگی که در طبیعت کشف شده و در اجتماع مورد نوازش قرار گرفته و توسط « حساسیت طبیعت» که عامل ارتباطی آن عاطفه است. تمیز داده می شود»[10]

«توماس هابس می نویسد: «‌زیبایی هنری متضمن خیری آینده نگر است ( مبادی فلسفه) شفتسبری عقیده دارد: هر چیز زیبا حقیقت دار است ( نامه درباره ی شور و شوق) مونتسکیو در نامه های ایرانی،‌ زیبایی را با مناسبتی که فایده ی بی واسطه و با واسطه دارد، توضیح می دهد. وقتی انسان از مشاهده ی یک شی لذت بی واسطه می برد، در او احساس خوبی پدید می آید، هر گاه نگرش یک موضوع فایده ی با واسطه به همراه داشته باشد، آن احساس زیبا شناختی است. هر در می گوید: هر آنچه زیباست مبتنی بر حقیقت است ( نامه هایی در پیشرفت انسانی) گوته معتقد است: زیبایی تجلی قانون های پوشیده طبیعت است.»[11]

این دسته از تعریف های زیبایی، بیشتر بیان کنندة احساسات، دریافت ها و تجربه های گوینده از زیبایی می باشد، و اگر تعریفی جامع از زیبایی ارائه نمی دهند، اما تا حدودی که توانسته اند به مطلب نزدیک شده اند و جنبه های جالبی از آن را نمایان کرده اند که در تاریخ اندیشه بشر سودمند،‌ ماندگار و کار آمد است. در پایان این بحث دربارة دسته اول از تعریف های زیبایی، بهتر است یک نمونه دیگر را از صاحبنظری ایرانی نقل کنیم که می گوید: « گوئی زیبایی تابشی غیر مادی است که بر صور خاکی پر تو افکن شده و چون نور مرموزی شور و هیجان و زندگی بخشی دارد. زیبایی ساختمان ذره ای ندارد و یکی از قشرهای کیفی هستی را تشکیل می دهد. صفت خیره کنندة دیگر زیبایی که از می توان به خاصیت شکل انگیزی با شک پذیری تعبیر کرد، این است که معشوق زیبا هزاران هزار شکل بخود می گیرد و از هر دریچه و روزن با ناز و خرام و جلوه ای نو دلربائی می کند و در هر کوچه و بر زن با نامی دیگر دامی دیگر می نهد. زیبا، خیر و حقیقت هر سه وجوه مختلف یک گوهرند.»[12]


[1] - France,Anatole, on life and letters, Four series, New york 1914 -24 , vol.ii. p . 176

[2] - دهخدا، علی اکبر ، لغت نامه، 1341 تهران، نشر دانشگاه تهران، ج 10، ص 525.

[3] - آلفردمارتین، جیمز، مقالة زیبایی شناسی فلسفی فرهنگ ودین، ترجمة مهرانگیز او حدی، 1374 تهران ، نشر طرح نو، ص 250.

[4] - رک : اتخاذ عاق به معقول، آیت الله سید ابولحسن رفیعی، چاپ مرکز انتشارات علمی و فرهنگی ص 28.

[5] - افلاطون، دوره آثار، ترجمه م. ح. لطفی، 1367 تهران، چاپخانه گلشن ج 3 ص 1502 و رک: فروغی، محمد علی سیر حکمت در اروپا، 1333 تهران، چاپ زوار، ص 20.

[6] - وزیری، علینقیی، زیبایی شناسی در هنر و طبیعت، 1338 انتشارات دانشگاه تهران، ص 208

[7] - شو نهاور، آرتور، هنر و زیبایی شناسی، ترجمه فؤاد روحانی، 1357 تهران،انتشارات زریاب ، ص 61

[8] - دانشور،‌سیمین، شناخت و تحسین هنر، 1375 تهران، نشر سیامک، ص 135.

[9] - رید، هربرت، معنی هنر، ترجمه نجف در یابند ری ، 1354 تهران، انتشارات کتابهای جیبی، ص 3.

[10] - آلفر مارتین، جمیز، زیبا شناسی فلسفی، فرهنگ و دین، ترجمه مهرانگیز اوحدی، 1374 تهران، انتشارات طرح نو، ص 264

[11] - هگل، فردریش، مقدمه بر زیباشناسی، ترجمه و مقدمه محمود عبادیان،‌ 1363 تهران، نشر آواز، ص 15 مقدمه.

[12] - فولادوند، محمد مهدی، نخستین درس زیبا شناسی، 1348 تهران، انتشارات دهخدا، ص71

فایل ورد 33 ص


تحقیق تاثیر نسبی و فزاینده سواد مالی، اقتصادی و تجاری بر موفقیت حرفه ای مدیران

تحقیق-تاثیر-نسبی-و-فزاینده-سواد-مالی-اقتصادی-و-تجاری-بر-موفقیت-حرفه-ای-مدیران
تحقیق تاثیر نسبی و فزاینده سواد مالی، اقتصادی و تجاری بر موفقیت حرفه ای مدیران
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 117
حجم فایل: 305 کیلوبایت
قیمت: 24000 تومان

توضیحات:
تحقیق رشته مدیریت با موضوع بررسی تاثیر نسبی و فزاینده سواد مالی، اقتصادی و تجاری بر موفقیت حرفه ای مدیران، در قالب فایل word و در حجم 117 صفحه، به همراه پرسشنامه پژوهش.

چکیده:
هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر نسبی و فزاینده سواد مالی، اقتصادی و تجاری بر موفقیت حرفه ای مدیران است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مدیران شعب بانک انصار شهر شیراز می باشد، ،نمونه ی پژوهش شامل 100 نفر می باشد که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. فرضیه های تحقیق وجود رابطه معنادر بین سواد مالی، اقتصادی و تجاری و موفقیت حرفه ای مدیران بود که ازطریق رگرسیون مورد آزمون قرار گرفت و تایید شد که سواد مالی و تجاری بروی موفقیت حرفه ای مدیران بانک انصار تاثیر گذار بود است ولی سواد اقتصادی تاثیری در موفقیت حرفه ای آنان نداشته است . همچنین برای بررسی تاثیر متغیر های جمعیت شناختی بروی  سواد تجاری ، مالی و اقتصادی و همچنین موفقیت حرفه ای مدیران از آزمون آنوا استتفاده شد و این نتایج حاصل شد که سن بروی  هیچ کدام از متغیر ها تاثیر نداشته است. تحصیلات و سابقه کار بروی سواد تجاری و موفقیت حرفه ای تاثیر نداشته است ولی بروی سواد مالی و سواد اقتصادی تاثیر گذار بوده است.

فهرست مطالب:
فصل اول کلیات تحقیق   
1-1- مقدمه   
1-2- بیان مسئله   
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق   
1-4- اهداف مشخص تحقیق   
1-5- سؤالات تحقیق   
1-6- مدل مفهومی تحقیق   
1-7- فرضیه‏های تحقیق   
1-8- روش تحقیق   
1-9- قلمرو مکانی   
1-10- قلمرو زمانی   
1-11- روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه   
1-12- ابزار گردآوری داده ها   
1-13- روش تجزیه و تحلیل داده ها   
1-14- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی)   
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق   
2-1- مقدمه   
2-2- بخش اول : ادبیات  تحقیق   
2-2-1- سواد مالی   
2-2-1-1- تعریف سواد مالی   
2-2-1-2- تاریخچه  سواد مالی   
2-2-1-3- رویکرد های ارتقا سواد مالی   
2-2-1-4-  ضرورت های سواد مالی   
2-2-1-5-  جهت گیری در سواد مالی   
2-2-2- سواد اقتصادی   
2-2-2-1-  تعریف و مفهوم سواد اقتصادی   
2-2-2-2- ضرورت سواد اقتصادی   
2-2-3- سواد تجاری   
2-2-3-1- تعریف و مفهوم سواد تجاری   
2-2-3-2- ضرورت استفاده ازسواد تجاری در سازمانها   
2-2-3-3- اجزا و مهارت های لازم برای ارتقای هوشمندی کسب و کار   
2-2-3-4- اهمیت استراتژیک سواد تجاری در تصمیمات سازمان   
2-2-3-5- تکنیک‌های تسهیل تصمیم گیری سواد تجاری   
2-2-3-6- عوامل موثر بر سواد تجاری سازمان   
2-2-4- عملکرد حرفه ای   
2-2-4-1-عملکرد چیست؟   
2-2-5- موفقیت شغلی   
2-2-5-1- موفقیت واقعی چیست؟   
2-2-5-2- چهار کلید موفقیت شغلی   
2-3 - بخش دوم : تاریخچه و سابقه موضوع تحقیق (پیشینه تحقیق)   
2-3-1 الف )پیشینه تحقیق در سطح ملی
2-3-2 ب ) پیشینه پژوهش در سطح بین المللی
فصل سوم روش تحقیق   
3-1- مقدمه   
3-2-  روش و طرح تحقیق   
3-3 - قلمرو زمانی تحقیق   
3-4- قلمرو مکانی   
3-5-  نمونه آماری و روش نمونه گیری   
3-6-  متغیرهای تحقیق   
3-7 - شیوه اجرا   
3-7-1 - ابزار گردآوری داده ها   
3-7-2- شیوه جمع آوری داده‌ها   
3-8 - روایی(اعتبار)  ابزار پژوهش   
3-9- پایایی (قابلیت اعتماد)  ابزار پژوهش   
3-10 - روش تجزیه و تحلیل آماری داده‌ها   
3-10-1-آمار توصیفی   
3-10-2-آمار استنباطی   
3-11-  آزمونهای مورد استفاده   
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها   
4-1- آمار توصیفی
4-2-آمار استنباطی
فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادها   
5-1- مقدمه
5-2- نتایج بدست آمده بر اساس فرضیات تحقیق
5-2-1- یافته های مربوط به فرضیه اصلی تحقیق
5-2-2- یافته های مربوط به فرضیه ی فرعی اول تحقیق
5-2-3- یافته های مربوط به فرضیه ی فرعی دوم تحقیق
5-2-4- یافته های مربوط به فرضیه ی فرعی سوم تحقیق
5-3- نتایج بدست آمده بر اساس فرضیات جانبی تحقیق
5-3-1- یافته های مربوط به فرضیه ی جانبی اول تحقیق
5-3-2- یافته های مربوط به فرضیه ی جانبی دوم تحقیق
5-3-2- یافته های مربوط به فرضیه ی جانبی سوم تحقیق
5-3-4- یافته های مربوط به فرضیه ی جانبی چهارم تحقیق
5-3-5- یافته های مربوط به فرضیه ی جانبی پنجم تحقیق
5-3-6- یافته های مربوط به فرضیه ی جانبی ششم تحقیق
5-3-7- یافته های مربوط به فرضیه ی جانبی هفتم تحقیق
5-3-8- یافته های مربوط به فرضیه ی جانبی هشتم تحقیق
5-3-9- یافته های مربوط به فرضیه ی جانبی نهم تحقیق
5-3-10- یافته های مربوط به فرضیه ی جانبی دهم تحقیق
5-3-11- یافته های مربوط به فرضیه ی جانبی یازدهم تحقیق
5-3-12- یافته های مربوط به فرضیه ی جانبی دوازدهم تحقیق
5-4- محدودیت های تحقیق
5-5-پیشنهادهای کاربردی بر اساس نتایج و فرضیات پژوهش
5-6- پیشنهاد به محققان آینده
فهرست منابع
پیوست: آمار توصیفی

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق آشنایی با کهکشان ها و سیارات

تحقیق-آشنایی-با-کهکشان-ها-و-سیارات
تحقیق آشنایی با کهکشان ها و سیارات
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 31
حجم فایل: 934 کیلوبایت
قیمت: 4000 تومان

توضیحات:
تحقیق اخترشناسی با موضوع آشنایی با کهکشان ها و سیارات، در قالب فایل word و در حجم 25 صفحه.

بخشی از متن:
یادگیری علم و استفاده ازتاریخ گذشتگان در واقع استفاده ازتجربیات همه کسانی است که پیش ازما زندگی کرده و رنج و زحمتی را برای کسب تجربه متحمل شده اند. بی شک نجوم و ستاره شناسی یکی از قدیمی ترین علم های شناخته شده است.«نجوم مطالعه ی مواد و مقدمه ای است درباره ی فرآیند به وجودآمدن آنچه درآن سوی جو است که این جهان، آسمان و گوی آسمان را از اتم های کوچک تاگیتی وسیع شامل می شود. منجمان اجرام آسمانی مانندسیارات، ستاره ها، ستاره های دنباله دار،کهکشان ها، سحابی ها و مواد بین کهکشانها را مطالعه می کنند. برای اینکه چگونگی تشکیل شدن، چگونگی به وجود آمدن و منسب هرکدام را مشخص می کنند و اینکه چگونه بر یکدیگر تاثیر می گذارند و چه اتفاقی ممکن است برای آنها بیفتد.» ما با مطالعه ی نجوم و اخترشناسی با سیارات،کهکشان ها، سیارک ها و دیگر اجرام موجود درآسمان بیشتر آشنامی شویم و ضمن آشنایی با کیهان وستارگان، جهانی که درآن زندگی می کنیم و جایگاهمان درآن را بیشتر درک می کنیم و به عظمت و بزرگی خدا پی می بریم. دراین مقاله بعد از شرح و توضیحی از تاریخچه ی نجوم واختر شناسی، از کهکشان ها که جزء بزرگی از آسمان هستند شروع کرده و به پایین می آییم و به اجزای کوچک تر می رسیم که درباره ی هرکدام به طور مختصر توضیحی داده شده است. بیشتر مطالب این مقاله به روش کتابخانه ای جمع آوری گشته تا در مجموعه ای اندک اطلاعاتی کلی را دراختیار محقق و خواننده قرار دهد.

فهرست مطالب:
مقدمه
اخترشناسی
نجوم دردوران باستان
اخترشناسی درایران دردوره ی اسلامی
کهکشان ها
کهکشان های مار پیچی
کهکشان های بیضوی
کهکشان های نامنظم
کهکشان راه شیری
مشخصات کهکشان راه شیری
آینده ی کهکشان راه شیری
منظومه ی شمسی
خورشید
عطارد
زهره
زمین
مریخ 
مشتری
زحل 
اورانوس
نپتون
منابع

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

مقاله ترجمه شده مطالعه آزمایشگاهی دیوارهای برشی فولادی با نقطه تسلیم پایین تحت بار داخل صفحه

مقاله-ترجمه-شده-مطالعه-آزمایشگاهی-دیوارهای-برشی-فولادی-با-نقطه-تسلیم-پایین-تحت-بار-داخل-صفحه
مقاله ترجمه شده مطالعه آزمایشگاهی دیوارهای برشی فولادی با نقطه تسلیم پایین تحت بار داخل صفحه
فرمت فایل دانلودی: .rar
فرمت فایل اصلی: docx, pdf
تعداد صفحات: 16
حجم فایل: 2416 کیلوبایت
قیمت: 8800 تومان

توضیحات:
مقاله ترجمه شده مطالعه آزمایشگاهی دیوارهای برشی فولادی با نقطه تسلیم پایین تحت بار داخل صفحه، در قالب فایل word و در حجم 16 صفحه به همراه مقاله زبان اصلی.

این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 9 صفحه و مربوط به سال 2011 می باشد.

عنوان مقاله زبان اصلی:

Experimental study of low-yield-point steel plate shear wall under in-plane load

سال انتشار: 2004
محل انتشار:

Journal of Constructional Steel Research 67 (2011) 977–985


چکیده ترجمه مقاله:
این مقاله مطالعه ی روی دیوارهای برشی فولادی با نقطه ی تسلیم پایین تحت بار داخل صفحه توصیف  میکند. در سیستم های دیوار برشی فولادی با فولاد LYP (با نقطه ی تسلیم پایین) فولاد با نقطه ی تسلیم پایین (LYP) برای دیوار برشی فولادی انتخاب شد و قاب مرزی از فولاد با مقاومت بالا ساخته شد. یک سری مطالعات ازمایشگاهی جهت بررسی رفتار کمانشی غیرالاستیک دیواربرشی فولادی با ورق LYP را تحت بار چرخه ای داخل صفحه انجام گرفت. تاثیر نسبت عرض به ضخامت روی کمانش برشی ورق های LYP ازمایش شد. سختی ، مقاومت تغییرشکل و انرژی جذب شده مشخصاتی بودند که روی دیوارهای برشی فولادی دو طبقه با ورق LYP تحت بار سیکلی ، مورد برسی قرار گرفتند. تغییرشکل های زیاد و ظرفیت جذب انرژی بالا در نمونه های ازمایشگاهی بدست امدند. سیستم دیوارهای برشی فولادی با ورق LYP قادرند تا دریفت طبقه را تا 5 درصد ، تحت بار جانبی افزایش دهند.


دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.