لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 41 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
2
بسمه تعالی
▪ بازیافت مواد، جلوگیری از اتلاف سرمایههای ملی.
بازیافت و فواید آن
بازیافت چیست ؟
بازیافت به معنی استفاده از مواد مصرف شده برای تولید و ساخت مجدد همان کالا یا کالای قابل استفاده دیگر است، مثل ساخت کاغذ تازه از کاغذهای باطله و غیر قابل استفاده.
2
بسمه تعالی
▪ بازیافت مواد، جلوگیری از اتلاف سرمایههای ملی.
بازیافت و فواید آن
بازیافت چیست ؟
بازیافت به معنی استفاده از مواد مصرف شده برای تولید و ساخت مجدد همان کالا یا کالای قابل استفاده دیگر است، مثل ساخت کاغذ تازه از کاغذهای باطله و غیر قابل استفاده.
2
بسمه تعالی
▪ بازیافت مواد، جلوگیری از اتلاف سرمایههای ملی.
بازیافت و فواید آن
بازیافت چیست ؟
بازیافت به معنی استفاده از مواد مصرف شده برای تولید و ساخت مجدد همان کالا یا کالای قابل استفاده دیگر است، مثل ساخت کاغذ تازه از کاغذهای باطله و غیر قابل استفاده.
2
بسمه تعالی
▪ بازیافت مواد، جلوگیری از اتلاف سرمایههای ملی.
بازیافت و فواید آن
بازیافت چیست ؟
بازیافت به معنی استفاده از مواد مصرف شده برای تولید و ساخت مجدد همان کالا یا کالای قابل استفاده دیگر است، مثل ساخت کاغذ تازه از کاغذهای باطله و غیر قابل استفاده.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 69 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
مقدمه:
بازیگری قدمتی به خلقت انسان دارد . از زمان خلق بشریت بازیگری به عنوان حسی غریزی (حس تقلید انسان از پیرامون خود ) همراه با وی بوده است .
صورت ابتدایی بازیگری اجرای مراسمات مذهبی و آئین ها و رسومات مقدس بوده که به مرور به صورت یک هنر شناخته می شود و اینک می توان از آن به عنوان یک علم یاد کرد.
افرادی چون کنستانتین استانیسلاوسکی ، لی استراسبرگ ، استلاآدلر ، میر هولد ، پیتر بروک ، دیوید مامت ، گرتوفسکی، برتولت برشت و… به طور جدّی به پژوهش ، مطالعه و تجربه بازیگری پرداختند و موفق به ارائه بازیگری آکادمیک شدند.
مطالب این پایان نامه بعد از چهار سال تحصیل در رشته بازیگری در دانشکده هنرهای زیبا گرداوری شده و از آنجا که بازیگری رئالیستی رابستری برای ایفای انواع سبکهای بازیگری می دانیم، سعی کرده ام این سبک بازی را در چهار مرحلة اصلی به علاقمندان این فن ارائه دهم.
لازم به ذکر است که در این پایان نامه شرحی بر مکتب رئالیسم ضروری می نمود، لذا قبل از پرداختن به چهار مرحله، بخشی با عنوان «رئالیسم چیست؟» در ابتدای پایان نامه گنجانده شده است تا خواننده با شناخت مکتب رئالیسم به درک بهتری از مفاهیم پایان نامه برسد.
بعد از آشنایی با مکتب رئالیسم که در ابتدا آن را می خوانیم طی چهار مرحله – که در پایان نامه هر مرحله بنام یک گام معرفی شده – بازیگری رئالیستی بصورت گام به گام تشریح می گردد.
ضرورت به کار بردن عنوان «گام» توسط نگارنده به این خاطر است که خواننده با دقت هر چه بیشتر همچون راه رفتن ، گام به گام با مفاهیم پایان نامه آشنا شود. در واقع تا گام اول برداشته نشود گام دومی در کار نیست.
در گام اول به «آشنایی با نقش خواندن نمایشنامه » پرداخته می شود. در این قسمت ضرورت خواندن نمایشنامه در شرایطی ایده آل به بازیگر توصیه میگردد و در واقع به عنوان گام اول بازیگر جهت آشنایی با نقش محسوب میگردد.
بعد از گام اول بازیگر آماده برداشتن گام دوم یعنی « تجزیه و تحلیل نمایشنامه» میشود. در این قسمت شیوه تجزیه و تحلیل نمایشنامه به عنوان دومین مرحله جهت رسیدن به نقش شرح داده می شود.
گام سوم بازیگر «ساخت شرایط برونی» نقش میباشد. مرحله ای که بازیگر تا آن را پشت سر نگذارد نمی تواند به گام چهارم یعنی «ایجاد شرایط درونی» برسد. در این مرحله بازیگر با سپری کردن سه مرحله کلیدی به مرحله آخر رسیده و با ایجاد و ساخت شرایط درونی نقش آماده ایفای نقش میگردد.
در نوشتن این پایان نامه علاوه بر منابعی که در قسمت منابع و ماخذ نام انها برده شده از محضر استادان بزرگی استفاده کرده ام که علاوه بر ذکر نام آنها زحمات بی دریغشان را سپاس گذارم.
جناب آقای دکتر محمود عزیزی – استاد تاجبخش فنائیان – استاد حمید سمندریان – دکتر ناصر آقایی – دکتر امیر حسین جبینی – دکتر محمد باقر قهرمانی – استاد مهدی فخیم زاده – استاد فرشاد فرشته حکمت – دکتر فرهاد ناظر زاده کرمانی – دکتر عطا اله کوپال- دکتر جابر عناصری استاد علیرضا خمسه – مهندسی فریدون علیاری – مهندس حمید صنیعی پور – دکتر غلامعلی حاتم- دکتر اسماعیل بنی اردلان – دکتر سید مهدی آقا پور – دکتر محمد روشن – سرکار خانم مهین میهن و استاد عزیز و مادر دلسوزم سرکار خانم هما جدیکار .
«رئالیست» - مکتبهای ادبی – رضا سید حسینی – ج 1- انتشارات نگاه صفحة 267
چیست؟
نام رئالیسم - Realisme
و قواعد مکتب آن را نخست «شانفلوری» در اولین نوشته های خود بتاریخ 1843 به میان آورد. در «مانیفست رئالیسم» چنین نوشت: «عنوان «رئالیست» به من نسبت داده میشود، همانطور که عنوان «رومانتیک» را به نویسندگان و شاعران سال1830 اطلاق می کنند.»
رئالیست و برون گرایی:
رئالیسم در درجة اول بصورت مشف و بیان واقعیتی می شود که رومانتیسم -Romantisme
یا توجهی به آن نداشت و یا آن را مسخ می کرد. در این دوران سلطة علم و فلسفه اثباتی - Positivisme
رمان نمی تواند وجود خود ار توجیه کند مگر با کنار گذاشتن وهم و خیال و توسل به مشاهده. فلوبر می گوید: «رمان باید همان روش علم را برای خود برگزیند.» و تن می گوید: «امروز از زرمان انتقاد و از انتقاد تا رمان فاصلة زیادی نیست. هر دو تحقیق و مطالعه ای در بارة انسان هستند.» همة آن چیزهایی که در رومانتیسم، چیزی غیرواقعی را جایگزین واقعیت می کرد: (از قبیل ماوراءالطبیعه، فانتزی، رؤیا، افسانه، جهان فرشتگان، جادو و اشباح) حق ورود به قلمرو رئالیسم ندارند.
البته توجه به سرزمین های دیگر و به زمان های دیگر (سفر در مکان و سفر در زمان) که از مشخصات رومانتیسم بود، هیچکدام از ادبیات رئالیستی حذف نشده اند. اما جای خیالبافی در بارة سرزمین های دوردست را سفر واقعی و مشاهدة آن سرزمین ها گرفته است: فلوبر پیش از نوشتن «سالامبو» به «تونس» سفر می کند و طبعاً چون سفر در داخل هر کشور آسانتر از سفر به کشورهای دوردست است رمان های نویسندگان رئالیست بیشتر شرح و تحلیل شهرها و محله های سرزمین خودشان را در بر دارد. (بعنوان مثال: استکهلم در آثار استریندبرگ، نورماندی در آثار فلوبر و موپاسان،
«بری» در آثار ژرژساند، «سیسیل» در آثار ورگا و رومانی در آثار امینسکو جای مهمی را اشغال کرده اند.
تاریخ نیز الهام بخش آثار رئالیستی متعددی است. از سالامبوی فلوبر گرفته تا رمان های «هنریک سینکویچ» که لهستان بین سالهای 1648 و 1672 را بازسازی می کند. اما رمان نویس رئالیست تاریخ را هم زمینه ای برای آگاهی های دقیق تلقی می کند نه سرچشمه ای برای خیالبافی. از اینرو گذشته ای که در آثار رئالیستی مطرح می شود بیشتر گذشتة نزدیک جامعه ای است که خود نویسنده متعلق به آن است. شانفلوری در سال 1872 رئالیسم را چنین تعریف می کند: «انسان امروز، در تمدن جدید.» و در سال 1887 موپاسان صورت دیگری از این تعریف را می آورد: «کشف و ارائة آنچه انسان معاصر واقعاً هست.» خلاصه اینکه نبوغ نویسندة رئالیست در خیالبافی و آفریدن نیست، بلکه در مشاهده و دیدن است.
نمی توان رومانتیسم و رئالیسم را بعنوان دو مکتب «غیرواقعی» و «واقعی» در برابر هم قرار داد. رومانتیسم جهان محسوس را کشف کرده است و در واقع، سرآغازی برای رئالیسم است. اما رومانتیسم وقتیکه واقعیت را در بر می گیرد، با شتاب و با ذهنیت به آن می پردازد. رئالیسم همان جایگزین رومانتیسم می شود که تجزیه و تحلیل جای ترکیب را می گیرد و کشف و جستجوی دقیق جانشین الهام یکپارچه می شود. رئالیسم طرفدار تشریح جزئیات است. وقتی بالزاک می نویسد: «تنها تشریح جزئیات می تواند به آثاری که با بی دقتی «رمان» خوانده شده اند ارزش لازم را بدهد.» و وقتی «استاندال» - Stendnal
از «حادثة کوچک واقعی» حرف می زند در واقع هر دو از رئالیسم خبر می دهند.
«واترلو»ی هوگو در «بینوایان» رومانتیک است و واترلوی «استاندال» در «صومعة پارم» رئالیستی است.
این طرفداری از آگاهی عینی و دقیق که بر رئالیسم غربی حکمفرماست زائیده شرایط فکری و اجتماعی خاصی است. عصر، عصر علم و فن است. همة متفکران بزرگ زمان می کوشند به روش آگاهی و روش عمل دقیقی دست یابند: شناختن دنیا برای تغییر دادن آن. در بارة این شناخت و نتیجة این آگاهی ها هم به هیچوجه خیالبافی و پناه بردن به عالم رؤیا جایز نیست. علوم، روشهای دقیق خود را دارند. و قوانینی که در زمینة واقعیت بدست آمده است
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
وزارت تعاون
معاونت طـرح و برنامه
طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی
بازیافت مواد پلاستیکی، تولید نایلون
و چاپ روی آن
تیـرماه 1382
خلاصه طرح
موضوع طرح : بازیافت مواد پلاستیکی ، تولید نایلون و چاپ روی آن
ظرفیت : - تولید گرانول از ضایعات پلاستیکی و نایلون 300 تن
- تولید نایلون و نایلکس و چاپ روی آن 150 تن
مجوز های لازم: اعلامیه تاسیس
سرمایه گذاری کـل: 1851 میلیون ریال
سهم آوردة متقاضی: 201 میلیون ریال
سهم تسهیلات: 1650 میلیون ریال
دورة بازگشـت سرمایه: 4/2 سال ( معادل 29 ماه )
سود ویژه : 664 میلیون ریال
میزان اشتغالزایی : بیست نفر
مقدمــه:
جمعآوری زباله های قابل بازیافت علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست ، در صورت جدا سازی میتواند به عنوان مواد اولیه بسیاری از کارخانجات تولیدی به حساب آید. جمعآوری ضایعات پلاستیکی و وارد کردن آن در چرخه تولید میتواند علاوه بر ایجاد اشتغال و به کار گیری سرمایه های سرگردان در زمینه تولید برخی محصولات پلاستیکی از قبیل تولید تابلوهای راهنمایی و رانندگی ،تولید سطل های زباله و .... استفاده گردد.
مراحل بازیابی ضایعات پلاستیکی بشرح زیر میباشد:
1-دسته بندی ضایعات : پس از جمعآوری باید ضایعات بر حسب نوع مواد از قبیل پلی پروپیلن و پلی اتیلن و نرمی و سختی دسته بندی گردند.
2-خرد کردن و آسیاب کردن : مواد نرم و مواد سخت باید بطور جداگانه و توسط آسیاب خرد گردند. اندازه ذرات به دست آمده معمولا تغییر مینماید و بر اساس شرایط مصرف آن معمولا اندازه ای که مصرف میشود دارای اندازه ای کمتر از یک اینچ میباشد.
3-شستشو : ذرات به دست آمده از مرحله دوم باید مورد شستشو قرار گیرند ، ذرات سخت را میتوان در ماشین های شستشوی آبی تمیز نمود به این منظور میتوان از پودر کربنات سدیم یا پودرهای شوینده معمولی استفاده نمود.
4- آب گیری و خشک کردن: ذرات شستشو شده دارای آب و رطوبت هستند و بنابر این آب آنها باید گرفته شود و در کوره حرارتی رطوبت زدایی شوند.
5-گرانول کردن : برای آماده کردن ذرات آسیابی جهت استفاده در فرایندهای پایین دستی و یا به منظور کامپاوند کردن با مواد دست اول ، ذرات آسیاب شده تمیز باید به شکل گرانول در آیند. اکسترودرهای مورد استفاده جهت گرانول سازی سه نوع هستند که برای PVC یا PET و متفرقه بکار میروند.
ماشین مورد استفاده جهت کار بر روی ضایعات ثانویه عبارت از سیستم برش سرد میباشد . در مرحله گرانول سازی میتوان رنگینه ها و یا رنگدانه ها را به پلاستیک افزود. ماشین مورد استفاده جهت کار بر روی ضایعات اولیه سیستم برشی است که به وسیله گاز خنک خواهد شد.
ضمن اینکه نیاز این طرح برای بکارگیری نیروهای متخصص و فاقد تخصص فرصت مناسبی را برای اشتغال نیروهای متخصص و آموزش افراد کم تخصص در حین کار ایجاد نماید، ضمن اینکه با توجه به ماهیت این فعالیت تولیدی میتوان از نیروی کار بانوان در ردههای تخصصی و کارگری نیز بنحو مقتضی استفاده نمود.
توجیه اقتصادی طرح :
الف – سرمایه گذاری ثابت :
الف – 1 ) زمیـن :
متـراژ ( متر مربع )
هزینه واحد ( هزارریال )
هزینه کل ( میلیون ریال )
2500
30
75
الف – 2 ) محوطه سازی :
ردیف
شــرح
مقدار
هزینه واحد ( هزارریال)
هزینه کل (میلیون ریال )
1
2
3
تسطیح و خاکبرداری
دیواربابلوکسیمانیوآسترسیمانی
خیابان کشی و آسفالت
2500مترمربع
400مترمربع
500متر
6
75
60
15
30
30
جـــمـــع
75
الف – 3 ) ساختمانها:
ردیف
شــرح
زیربنا(m2)
هزینه واحد ( هزارریال)
هزینه کل (میلیون ریال )
1
2
انبار مواد اولیه (سوله)
150
100
450
450
270
45
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 16 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
تمام کسانی که قلبشان برای این مرزوبوم می تپد
مقدمه
با دقت در احتیاجات روزانه خود متوجه می شویم که همه مایحتاج زندگی ما از تفکر و تولید دیگران و خودمان تامین می شود و همه ما با کمی دقت به این نتیجه می رسیم که تمام دستاوردهایمان برای تامین نیازهایمان است که گاهی در جایگاه خلاق، نوآور، مبتکر و یا کارآفرین ظاهر می شویم و طبیعی است که تولید کننده و مصرف کننده به نحوی به هم نیاز دارند به همین منظور دست به تولید محصولی که یکی از نیازهای اساسی خانواده ها است می زنیم پلاستیک برای بسته بندی و بهداشت از ضروریات مواد غذایی و ... است.
در این طرح به چگونگی ایجاد آن می پردازیم که امید است مورد استفاده همگان واقع شود.
خلاصه طرح
موضوع طرح: بازیافت پلاستیک
ظرفیت: 108 تن در سال
محل اجرای طرح:
قابل اجرا در سراسر کشور
سرمایه گذاری کل: 1950358/3
سهم آورنده متقاضی: 2000000
سهم تسهیلات: 20000
اشتغالزایی: 10 نفر
مکان مورد نیاز طرح:
شامل یک باب کارگاه به مساحت تقریبی 2000 مترمربع به انضمام یک انبار مواد اولیه به مساحت 300 مترمربع و ساختمان اداری 100 مترمربع سالن تولید 150 متر مربع نگهبانی و سرایداری 30 مترمربع
زمین محل اجرای طرح:
با مجوز از شهرک های صنعتی
نحوه تبلیغات وبازاریابی
تبلیغات
استفاده از رسانه های جمعی
پخش کاتالوگ قیمت ها وکیفیت محصولات
اجرای مسابقه وقرعه کشی برای مشتریان
بازاریابی
خریداران به عنوان بازاریاب
1- سرمایه گذاری ثابت طرح
1-1- زمین محل اجرای طرح:
متراژ زمین
قیمت واحد (ریال)
قیمت کل (میلیون ریال)
2000 متر
90000
180
1-2- محوطه سازی:
ردیف
شرح
مساحت (مترمربع)
هزینه واحد (ریال)
هزینه کل (میلیون ریال)
1
خاکبرداری و تسطیح
2000
20000
40
2
دیوارکشی با مصالح
600
1000000
600
3
خیابان کشی
400 متر
1000000
400
4
پارکینگ و فضای سبز
300 متر
50000
15
جمع
-
-
1/055
1-3- ساختمانها:
ردیف
شرح
مساحت زیربنا(مترمربع)
هزینه واحد (ریال)
هزینه کل (میلیون ریال)
1
انبار مواد اولیه و محصول
300
1000000
300
2
ساختمان اداری و سرویس ها
100
2000000
200
3
سالن تولید
150
1000000
150
4
نگهبانی و سرایداری
30
2000000
60
جمع
-
-
710
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
مقدمه
از دنیای بچه های دیروز تا عصر متنوع و پویای امروز زمانی گذشته است و بازی های نیز همانند جنبه های دیگر زندگی ، دچار تغییرات و تحولات خاصی شده اند.
بازیهای دیروز : بازی با پر طاووس و گذاشتن آن در لابه لای صفحات کتابها، خاک بازی و تیله بازی دیگر قدیمی شده اند امروز بچه های خانواده های مرفه با کامپیوتر ، کمودور، آتاری بازی می کنند گرچه شیوه ها و اسباب های بازی تغییر یافته اند. بازی همچنان ضرورت دوران کودکی است به قولی کودک بدون دوران بازی، کودک بدون دوران زندگی است .
مفاهیمی که در بازی کودکان نهفته است بسیار فراتر از مفهوم واژه هایی چون تفریح و سرگرمی اند. بازی ممکن است آموزش دهنده مفاهیم اساسی به کودک باشد بازی ممکن است کودک را از خود محوری برهاند. زندگی اجتماعی را به او بیاموزد و مفری برای فراموشی شکست ها و ناکامی های روزانه باشد از این رو است که امروزه از بازی همچون روشی درمانی استفاده می کنند . از طریق بازی کودکان مضطرب ، پرخاشگر، خجالتی، عاطفی، بیش فعال، افسرده و …. را می شناسند و سلامت بهداشت روانی و جسمی را برای آنان تدارک می بینند.
2
بازی هایی مانند آب بازی، خاک بازی، الک دولک، یه قل دو قل، لی لی بازی، خاله بازی، و …. بازی ها و ورزش هایی مانند اسکی بازی، بندبازی، طناب بازی، فوتبال بازی، و هم چنین بازی با حیوانات مانند گاوبازی، سگ بازی ، خروس بازی و نیز در فرهنگ محاوره ای ما مانند قمار بازی، نشانه ی تنوع و گستردگی بازی در زندگی ماست معلوم می دارند که بخش قابل توجهی از عمر و وقت انسانها اعم از کودک و بزرگسالان صرف انواع بازی های متداول می شوند.
کودکان به کمک این بازی ها، نیروی اضافه خود را تخلیه می کنند، رفع خستگی می کنند،رفع خستگی می کنند، مسائل و مشکلات عاطفی خود را حل می کنند موجبات ارضای نیازها و تمایلات خود را فراهم می آوردند و از لحاظ جنبه های جسمی و ذهنی رشد می یابند و برای زیستن در محیط اجتماعی می گردند.
تعریف بازی:
از بازی تعاریف متعددی ارارئه شده است در فرهنگ بزرگ و بستر
بازی حرکت، جنبش و فعالیت به مثابه حرکت عضلات است .
4
بازی آزادی یا محدودیتی برای حرکت یا جنبش است .
بازی فعالیت یا تمرین برای سرگرمی ، تفریح یا ورزش است .
مشخصه این تعاریف محدود نمودن بازی به جنبش های حرکتی و عضلانی است و این باعث می شود که تفاوت میان بازی و ورزش از نظرها دور بماند و ورزش در فرهنگ و بستر به معنی هرگونه فعالیت یا تمرین است که باعث لذت، سرگرمی، تفریح و یا اشتغال باشد و یا فعالیتی که نیاز کم و بیش به حرکات شدید و قوی و زور ورزی بدنی دارد. آنچه در تعریف ورزش اضافه شده رعایت برخی سنت ها یا قوانین مقرر است که این موضوع درباره ی بازی نیز صدق می کند یعنی در بازی ادامه بازی مستلزم رعایت مجموعه ای از قوانین و سنتها است .
عوامل موثر در بازی:
1ـ جنس 2ـ سن 3ـ هوش 4ـ محیط
تاثیر جنس: جنسیت یکی از عوامل موثر در بازی است پسرها از بازی های دشواری که نیاز به فعالیت جسمانی دارند لذت می برند دختران بازی های ساکت ، آرام وظریف را دوست دارند در سن قبل از 8 سالگی کودکان به جنس هم بازی اهمیتی نمی دهند بین سنین 8 تا 10 سالگی تفاوت بازی بین دو جنس کاملاً آشکار است دخترها عروسک بازی ، شیر دادن به عروسک ، نوازش کردن را دوست دارند و بازی پسرها یک نوع اثبات خود را در برابر دیگران است و برای دخترها یک نوع بودن با دیگران است .
تاثیر سن: کودک در هر سنی بازی خاصی را می پسندد از تولد تا 3 سالگی نوزاد دست و پا زدن، دالی بازی کردن و بازی های انفرادی با هدف شناسایی اندام ها ترجیح می دهند . در مرحل 3تا 7 سالگی علاوه بر بازی
5
فردی قادر به انجام بازی گروهی هستند . با افزایش سن و کاسته شدن از اوقات فراغت و فعالیت هایی را انتخاب می کند که لذت بیشتری را به او
می دهند و هر چه کودک بزرگ تر شود انتخاب دقیق تر است ..
تاثیر هوش: هوش ممکن است بر نحوه بازی، انتخاب نوع بازی، نوع اسباب بازی و استفاده از آن تاثیر داشته باشد کودکان باهوش تر دست به ابتکار و نو آوری می زنند. قوای ذهنی خود را به کار می گیرند و مدت کمتری به یک بازی مشغول می شوند و بیشتر به دلیل انفرادی می پردازند و به علت توانایی کم خوب در گروه پذیرفته نمی شوند و اسباب بازی های خود را به اطراف می کوبند و متلاشی می کنند.
تاثیر محیط : کودکان در سراسر دنیا شهر و روستا، کوه و دشت و هرکجا که باشند و بازی می کنند محیط فقط در نوع بازی آنان تاثیرگذار است .فرهنگ هر جامعه در بازی اثر می گذارد و می توان گفت بازی به نوعی نشان دهنده ی فرهنگ آن جامعه است .
نظریات مربوط به بازی :
نظریه های بازی را در 6 طبقه جای داده اند:
1ـ نظریه انرژی مازاد (اضافی)
2ـ نظریه تنش زدایی
3ـ نظریه پیش تمرین
4ـ نظریه تجدید و تکامل
5ـ نظریه تخلیه ای
6ـ نظریه بیان خود
نظریه انرژی اضافی یا مازاد
شیلر فیلسوف و شاعر آلمانی بازی را مصرف بدون هدف نیروی اضافی می داند و به نعره کشیدن شیر و آواز پرندگان اشاره می کند بدون هدف خاصی به نوعی ارضا دست می یابند در نظریه انرژی اضافی می توان وجود نیرو و انروژی لازم را شرط مهم برای انجام هر نوع بازی دانست. اما در بر خی بازی ها نظیر پازل کودک به انجام تلاش و فعالیت های چشم گیر و صرف انرژی زیاد نیاز ندارد و حتی هنگام بیماری نیز می تواند از آنها لذت ببرد استفاده از ملاک انرژی برای تب