دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

تحقیق بافت سنتی دزفول 46 ص

تحقیق-بافت-سنتی-دزفول-46-ص
تحقیق بافت سنتی دزفول 46 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 46
حجم فایل: 25 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 46 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ ‏م‏وقعیت جغرافیایی‏
‏د‏زفول یکی از شهرستانهای مهم استان خوزستان است. شهراندیمشک در 12 کیلومتری شمال غربی آن شوشتر در 60 کیلومتری جنوب غربی آن اهواز(مرکز استان) در 155 ‏کیلو‏متری جنوب آن وشهر باستانی شوش در 30 کیلومتری جنوب غربی آن قرار دارند. شهر دزفول‏ ‏در 48 درجه و 24 دقیقه طول و 32 درجه و 24 دقیقه عرض جغرافیایی قرار دارد و وسعت آن قریب به 5770 کیلومتر مربع است.
‏آب وهوا
‏هوای شهرستان دزفول گرم و نیمه مرطوب است. حداقل درجه حرارت در زمستان به 6 دهم درجه سانتیگراد زیر صفر و در تابستان حداکثر به 50 درجه سانتیگراد میرسد. هوای آن از شهرستان اهواز و خرمشهر خشکتر است. متوسط رطوبت در زمستان بین 35 تا 65 درصد در نوسان است. میزان متوسط بارندگی در دزفول 330 میلیمتر است.
‏وجه تسمیه دزفول
‏ ‏م‏وقعیت جغرافیایی‏
‏د‏زفول یکی از شهرستانهای مهم استان خوزستان است. شهراندیمشک در 12 کیلومتری شمال غربی آن شوشتر در 60 کیلومتری جنوب غربی آن اهواز(مرکز استان) در 155 ‏کیلو‏متری جنوب آن وشهر باستانی شوش در 30 کیلومتری جنوب غربی آن قرار دارند. شهر دزفول‏ ‏در 48 درجه و 24 دقیقه طول و 32 درجه و 24 دقیقه عرض جغرافیایی قرار دارد و وسعت آن قریب به 5770 کیلومتر مربع است.
‏آب وهوا
‏هوای شهرستان دزفول گرم و نیمه مرطوب است. حداقل درجه حرارت در زمستان به 6 دهم درجه سانتیگراد زیر صفر و در تابستان حداکثر به 50 درجه سانتیگراد میرسد. هوای آن از شهرستان اهواز و خرمشهر خشکتر است. متوسط رطوبت در زمستان بین 35 تا 65 درصد در نوسان است. میزان متوسط بارندگی در دزفول 330 میلیمتر است.
‏وجه تسمیه دزفول
‏کلمه دزفول از دزپل دزبهل ویا د‏ژ‏پل گرفته شده و در اصطلاح محلی دزفیل میگویند و معرب آن دسبول است. نام شهر از دز ویا د‏ژ‏ به معنی قلعه وپل ماخوذ است.پل معروف رود دز احتمالا در دوران قبل از اسلام (242- 271 میلادی) بنا شده و بعدها مکرر تعمیرشده است.
‏سابقه تاریخی شهر دزفول
‏اسناد و مدارک تاریخی نشان میدهد که دزفول در دوران باستان بنا شده است. پل و قلعه مجاورآن قدیمیترین قسمت شهر و هسته اولیه آن را تشکیل میداده است. بنا به قولی دزفول در دوران تسلط عرب لطمه می بیند. در حمله مغول دزفول محفوظ می ماند ولی بعد تحت فرمان ایلخانان در می آید.
‏پیدایش اسلام با ایجاد مسجد جامع و مدارس دینی همراه است. در این دوره شهر بر دو پایه اصلی مسجد و بازار رونق میگیرد. بخشی از مسجد جامع دزفول به نام غریب خانه احتمالا در قرن سوم هجری بنا شده است.از و‏یژ‏گیهای دوره صفویه ایجاد چاههای آب آشامیدنی ایجاد قناتها آسیابهای بادی و فاضلاب است. جنبه های شدید مذهبی
‏ ‏بر شکل تقسیم بندی فضایی خانه های مسکونی به چشم می خورد. خانه سازی در دزفول به بخش بیرونی اندرونی و خلوت تقسیم می شود. بخش خلوت دردوران قاجاریه به تدریج از بخش ساختمان حذف می شود.
‏در نیمه اول قرن 19 میلادی اوضاع سامان بهتری می یابد. زراعت نی که سابقه طولانی داشته در این زمان رواج بیشتری پیدا می کند. کالاهای صادراتی دیگری از جمله قلم نی به قسطنطنیه و هند ارسال می گردد.
‏با اینکه دزفول در همسایگی یکی ازسه مرکز بزرگ علوم و فلسفه دنیای قدیم و صدر اسلام یعنی جندی شاپور(در مدرسه جندی شاپور از طب یونان‏ ،‏ ایران و هند درس گفته می شده و در واقع مرکز برخورد عقاید فلسفی شرق و غرب بوده است). به نظر می رسد میان زوال جندی شاپور و گسترش شهر دزفول رابطه وجود داشته است. گفته می شود ویرانی جندی شاپور باعث کوچ مردم به دزفول شده است. اکنون دزفول که از شهرهای ثبت شده تاریخی است همچنان زنده و فعال می باشد و با وجود گسترش دزفول بافت قدیمی هنوز قلب شهر است.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق باغ فردوس

تحقیق-باغ-فردوس
تحقیق باغ فردوس
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 7
حجم فایل: 109 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 7 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏عمارت باغ فردوس

‏این بنا جزئی از مجموعه کاخ- باغهای شمیران است که محل گذراندن ییلاق
‏ ‏اشراف قاجار بوده و به دستور محمد شاه ساخته شده است . اشاره و توصیف
‏شکوه و زیبایی معماری باغ فردوس در خاطرات و نوشته های رجال و شخصیت
‏های سیاسی و فرهنگی آن دوران و نیز در سفرنامه های فرنگی به شیوه های
‏مختلف به چشم می خورد . مالکیت این مکان تاریخی چندین بار تغییر کرد تا
‏سرانجام به املاک دولتی پیوست. در سال 1316 هجری شمسی به دستور وزیر
‏معاونت وقت مرمت شد و به عنوان دبستان و دبیرستان مورد استفاده قرار گرفت .
‏ ‏پس از انقلاب اسلامی این عمارت در اختیار مرکز آموزش اسلامی فیلم سازی
‏قرار گرفت و سرانجام در سال 1381 به عنوان موزه سینمای ایران میزبان بازدید
‏ ‏کنندگان شد.‏به دستور محمدشاه قاجار ،درسال 1264 ق‏‌‏، قصری برای او در
‏ ‏نزدیکی تجریش ساخته شد؛ اما هم زمان با بیماری و مرگ او قصر نیمه تمام
‏ماند و و ی در همان قصر نیمه تمام به نام محمدیه (در محل محمودیه فعلی‏‌‏) از
‏دنیا رفت‏‌‏.
‏هم زمان با ساخت قصر محمدیه‏‌‏، درباریان نزدیک به او نیز در همان حوالی اقدام به احداث باغ یا عمارت ییلاقی کردند. از جمله‏‌‏ حسین‏‌‏علی‏‌‏خان معیرالممالک باغی احداث کرد که به باغ فردوس مشهور شد. عمارت باغ فردوس در دو طبقه به سبک قاجاریه و معروف به گوش فیل بنا گذاشته شد. زمین‏‌‏های قسمت جنوبی و سراشیبی باغ نیز با سنگ چین‏‌‏هایی به صورت هفت قطعه مسطح و مطبق در آمد و روی هریک از قطعات‏‌‏، استخری با فواره‏‌‏های متعدد احداث شد. استخرها به گونه‏‌‏ای ساخته شده بودند که از فواصل دورتر، بزرگ‏‌‏تر به نظر می آمدند.
‏سپس‏‌‏، دوست‏‌‏علی‏‌‏خان‏‌‏، پسر حسین‏‌‏علی‏‌‏خان‏‌‏، به همت معماران اصفهانی و یزدی‏‌‏، ساختمانی در قسمت جنوبی باغ برپا کرد و نام آن را رشک بهشت گذاشت‏‌‏. پلکان و بخش‏‌‏های دیگری از ساختمان از مرمر اعلای یزد و دیوارهای داخل اتاق با کاغذهای طلایی برجسته پوشانده شده بود. اما دوست‏‌‏علی‏‌‏خان اعتنای چندانی به باغ و ساختمان آن نکرد و با گذشت زمان ساختمان رو به خرابی گذاشت تا حدی که سنگ‏‌‏های مرمر آن کنده و به عمارت امیریه (مدرسه‏‌‏نظام‏‌‏) برده شد. بعد از آن مالکیت باغ چند بار دست به دست شد تاسرانجام ،در سال 1318 ق‏‌‏، در زمان سلطنت مظفرالدین شاه قاجار، محمدولی‏‌‏خان سپهسالار تنکابنی آن را از ورثه امین‏‌‏الملک خرید. سپهسالار، علاوه بر ایجاد فواره و استخرهای مطبق‏‌‏، قنات باغ فردوس را نیز احیا کرد و سر دری با شکوه در مظهر قنات (میدان گاه فعلی باغ فردوس‏‌‏) ساخت‏‌‏. ولی به دلیل بدهی به تجارت‏‌‏خانه طومانیانس‏‌‏، باغ را به او داد و طومانیانس نیز باغ را در ازای بدهی‏‌‏ به دولت رضاخان واگذار کرد. سرانجام‏‌‏، درسال 1316 ش‏‌‏، وزارت معارف (آموزش و پرورش‏‌‏) آن‏‌‏جا را خرید و ساختمان را مرمت و دبیرستان‏ ‏شاپور تجریش را در آن تأسیس کرد
‏درسال 1350 ساختمان موجود در باغ به مرکز فرهنگی و هنری و نمایشگاهی تبدیل شد و پس از انقلاب نیز در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت‏‌‏.
‏ ‏در این باغ برای اولین بار بوته گوجه فرنگی کاشته شد و در غذا مورد استفاده‏ ‏قرار گرفت. این باغ زیبا و ساختمان آن از بناهای بی نظیر دوره ناصری بوده و سالها به عنوان عمارت ییلاقی خاندان معیرالممالک مورد استفاده قرار می گرفته است‏.
‏موقعیت طبیعی
‏ساختمان و باغ فردوس در محدوده اراضی محمدیه قدیم یعنی حدود اراضی محدود
‏از شمال به اسد آباد ، ولنجک و از غرب به رو دخانه ولنجک و از شرق به باغ
‏کاضمی (کوچه کاضمی ) و از جنوب به جاده تجریش اوین بوده است.
‏ ‏موقعیت فعلی
‏ ‏باغ و ساختمان کاخ فردوس در خیابان ولیعصر،کوچه ‏بخشایش،6 متری دلبر قرار
‏گرفته است. ارتباط محدوده باغ و ساختمان توسط فضای سبزی که پیش تر
‏ ‏قسمتی از همین باغ بوده با خیابان ولیصر به فاصله حدود 100 متر بر قرار
‏ ‏است. این قطعه در ضلع شرقی خیابان ولیعصر مابین کوچه بخشایش و کوچه
‏طوسی قرار دارد .
‏مشخصات بنا

‏در مقطع ساختمان نحوه جالبی از ترکیب فضا ها را می توان دید. به طوریکه
‏قسمت میانی ساختمان 2 طبقه و هردو جبهه شرقی و غربی عمارت 3 طبقه می
‏باشند .نیم طبقه نیز در طبقه سوم در ضلع غربی ساخته شده است. لازم به گفتن
‏است که طبقه سوم به صورت ایوان در ضلع شرقی و غربی ساختمان بوده که در
‏زمان بازدید رضا شاه از عمارت دستور ساخت طبقه سوم به صورت حال داده
‏ ‏شد.
‏یک ایوان بزرگ با 4 ستون در نمای شمالی و مرتبط با باغ قرار دارد و ایوان
‏کوچکتری در طبقه سوم با 4 ستون کار شده ، در نمای جنوبی قرار دارد.
‏قسمت میانی عمارت دارای دو تالار بزرگ به عرض 10 متر و طول 19 متر در
‏ ‏دو طبقه روی هم می باشدکه تالار طبقه اول به ارتفاع 20/8 متری زیر طبقه
‏سوم ادامه دارد و تالار بالایی به ارتفاع 7 متر روی تالار زیرین قرار گرفته
‏است . سقف تالار اول تماما از مقرنس های گچی و به شکل خاص پوشیده شده
‏است و در قدیم با تختته نمدی که مخصوص همین تالار بوده در یزد ساخته شده .
‏عوامل تزئین شده
‏در مرحله اول ورودیه محوطه باغ نمای عمارت با و جود گچبری بسیار پرکار و
‏ارسی ها در مجموعه همگون بوده است . تناسبات و از تناسبت جالبی بر خوردار
‏ ‏است همچنین و جود آینه کاری در پنجره ها و گچبری ها ی بیرونی ، نمای‏ ‏ ‏شمالی را بر
‏تر از نما های دیگر کرده است.در کل بنا می توان گفت سبک تزئینات
‏ ‏و الحاقات به بنا ، التقاطی و همان سبک متداول دوران قاجار است که تاثیر گرفته
‏از نمونه تزئینات اروپایی ( به خصوص در گچبری ها ) بوده در تمام فضاها دیده‏ ‏می شود.
‏از بارز ترین قسمت عمارت ، می توان تالار طبقه اول را نام برد . سقف آن به‏ ‏ ‏شیوه
‏استادانه ای از مقرنس های گچی به شکل قندیل پوشیده شده و ارسی زیبا‏ ‏وایوان آن نیز با
‏ ‏عث شگفت است . همان طور که گفته شده تمامی در و پنجره ها نیز بسیار زیبا و دارای
‏ ‏تناسبات چشم نوازی هستند.
‏ ‏نوع بهره برداری
‏کاربرد اولیه عمارت همان کاخ و باغ بوده که مکان آمد و شده دربار ئ اعیان بوده
‏ ‏است در پی سالیان متمادی و نقل و انتقالات فراوان چندین بار بنا و باغ مورد بی
‏اعتنائی و در نتیجه تخریب قرار گرفته و مجددا مرمت شده است. همین مورد
‏موجب تغیرات فراوان در بنا گشته و دخل و تصرف انجام شده است ناشی از
‏همین امر می باشد.
‏همانطور که در تاریخچه بنا ذکر شده عمارت نیز جنبه استراحت
‏گاه ییلاقی داشته ، تا اینکه به وزارت انتقال یافت و به صورت دبیرستان شاهپور
‏ ‏وشروع به کار کرد. تعدادی از ار تعغیرات انجام شده نظیر تیغه کشی های طبقه‏ ‏ ‏سوم به

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق باغ عباس اباد بهشهر

تحقیق-باغ-عباس-اباد-بهشهر
تحقیق باغ عباس اباد بهشهر
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 9
حجم فایل: 99 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 9 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏باغ عباس اباد بهشهر‏

‏مقــدمه‏ ‏
‏باغ عباس آباد بهشهر به این دلیل که یک مجموعه سلطنتی به جای مانده از دوران صفوی است و از این لحاظ با بدیل‌های خود در اصفهان، قزوین و کاشان قابل مقایسه است، بسیار شایسته توجه است. این باغ با ارزش، دست‌کم از یک نظر دیگر اهمیت زیادی می‌یابد و آن توجه به این نکته است که باغ ایرانی که الگوی "نقطه‌ای بهشتی" در برهوتی کویری و سوزان را دستمایه خود قرار داده، این بار در سرزمینی شکل می‌گیرد که از نظر ویژگیهای اقلیمی، جغرافیایی و محیطی با خاستگاه خود تفاوتهای بسیاری دارد. این نکته البته در جای خود روشنگر غنای مفهومی ایده باغ ایرانی است که توانسته به حدودی دست یابد که تعاریف خود را در خارج از بستر اولیه‌اش ارایه نماید. ‏
‏آنچه در پی می‌آید گزارشی اجمالی از فعالیتهای پژوهشی انجام گرفته در پایگاه پژوهشی باغهای تاریخی بهشهر است که تحت نظر و مدیریت جناب عبدالوهاب موسوی نسب برای قرارگیری در سایت اینترنتی باغ ایرانی تهیه گردیدهv‏آقای است. گروه مطالعه و پژوهش باغ ایرانی ضمن تشکر فراوان از ایشان و همکارانشان در پروژه باغهای تاریخی بهشهر، توجه مسئولین سازمان میراث فرهنگی کشور و بخشهای پژوهشی آن و همچنین دیگر نهادهای دست‌اندرکار تحقیق و پژوهش را به انجام مطالعات دقیق در باب باغ ایرانی جلب کرده و در همین راستا توجه درخور به مطالعات و عملیات میدانی و همچنین کاوشهای باستان‌شناسی از جمله باستان‌شناسی بقایای گیاهان و درختان اینگونه باغها را گوشزد می‌نماید. ‏
‏گروه باغ ایرانی امیدوار است، پایگاههای پژوهشی دیگری نیز در راستای تحقیق و مطالعه باغ ایرانی ایجاد گردند و همچنین پایگاههای موجود، توجه به محیط طبیعی، باغهای تاریخی موجود در بستر محوطه‌های مورد مطالعه و همچنین موضوع مهجور منظرسازی در محوطه‌های تاریخی را مد نظر قرار دهند. این گروه آماده همکاری در مطالعه، تحقیق و نشر یافته‌ها در چهارچوبهای مذکور است.

‏باغ عباس آباد بهشهر

‏موقعیت جغرافیایی‏ ‏
‏مجموعه تاریخی عباس‌آباد بهشهر به فاصله 9 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بهشهر، بر فراز ارتفاعات البرز بعد از روستای علی تپه (التپه) و در دل جنگل انبوه واقع گردیده است. ‏
‏مجموعه مذکور در قسمت جنوب به روستاهای فرادست ییلاقی چون روستای هزار جریب بهشهر، در قسمت شرق به جاده روستاهای پاسند به هزار جریب، درقسمت غربی به اراضی کشاورزی روستای علی تپه و در قسمت شمال به روستای علی تپه محدود می‌گردد. ‏
‏دسترسی به مجموعه مذکور از طریق راه آسفالته‌ منشعب از جاده اصلی بهشهر- گرگان امکان‌پذیر می‌گردد که بعد از عبور از روستای التپه به محوطه مذکور می‌رسد. ‏
‏شیب عمومی محوطه از سمت جنوب به سمت شمال است. این وضعیت و همچنین وجود آب و وجود چشم‌اندازهای زیبا عامل مهم شکل‌گیری معماری دوره صفویه در محوطه مذکور بوده است. ‏
‏از نظر منابع آبی، محوطه از دو چشمه بسیار معروف به نامهای (سرچشمه و قوری چشمه) تغذیه می‌گردد، دبی آب چشمه "سرچشمه" بسیار زیاد بوده و از داخل غاری به بیرون می‌جوشد که در مواقع بارندگی شدید، دچار تغییر رنگ می‌گردد
‏صفحه اصلی > ‏معرفی باغ‌های ایرانی > ‏باغ عباس‌آباد بهشهر
‏باغ عباس‌آباد بهشهر

‏معرفی مجموعه و باغ تاریخی عباس‌آباد‏ ‏
‏مجموعه تاریخی عباس‌آباد از ترکیب بخشهای مختلف همچون باغ، کاخ، سد، محورهای آبرسانی، حمام و ... تشکیل گردیده که در ادامه معرفی خواهند گردید. ‏
‏سد: ‏
‏بنای سد از دوره صفویه در میان دره‌ای عمیق احداث گردیده است، ارتفاع بنای مذکور به صورت تقریبی 20 متر می‌باشد که در پی، عرض آن به 20 متر و در قسمت تاج عرض آن به 10 متر و طول آن به 70 متر می‌رسد. ‏
‏مصالح عمده سازه مذکور، سنگ، آجر و ملاط ساروج است. سد دارای سه دریچه خروجی بوده و در پشت آن پشت‌بندی قرار دارد که دارای دو گونه کاربری می‌باشد: ‏
‏1- بعنوان پشت بند سد محسوب می‌گردد. ‏
‏2- بعنوان مرکز تخلیه و چاه تخلیه آب محسوب می‌گردد. ‏
‏مساحت کل مخزن سد قریب به 10 هکتار بوده و در حدود 600 هزار متر مکعب آب را در خود ذخیره می‌نماید، منبع تامین کننده آب مخزن سد، آب چشمه سرچشمه است. بر اساس بررسی بعمل آمده بعضی از قسمتهای مخزن سد در گذشته شفته‌ریزی (ملاط آهک) بوده که عمل مذکور از رشد گیاه لویی که در تمام آببندانهای مازندران می‌روید جلوگیری می‌نموده است. ‏
‏باغ تاریخی عباس‌آباد‏ ‏
‏باغ تاریخی عباس‌آباد بهشهر، بر بالای تپه‌ای طبیعی احداث گردیده است، بدین ترتیب که مهندسین دوره صفوی با بریدن تپه و ایجاد پله و صفه، باغی مطبق و پلکانی را ایجاد نموده‌اند و در بالاترین قسمت تپه اقدام به عمارت‌سازی نموده‌‌اند. ‏
‏این باغ بر اساس شواهد بدست آمده یکی از بی‌نظیرترین باغهای ایرانی است. علاوه بر عمارت‌سازی مذکور، در قسمت تراس مرکزی، حوض بزرگ در مرکز و حوضهای کوچکتر در اطراف احداث نمودند. ‏
‏به پیروی سطح شیبدار و همچنین لوله‌های سفالی، آب از فرادست حوض مرکزی به صورت فواره ظاهر می‌گشته و مابقی از طریق لوله‌های سفالی، حوضهای جانبی را پر می‌کرده است. ‏
‏معماری در باغ و باغسازی کاملاً به صورت قرینه انجام پذیرفته که موجب زیبایی آن را فراهم می‌آورده است. ‏
‏مهندسین و معماران دوره صفوی با احداث باغ به روش پلکانی و مطبق و همچنین با بکارگیری از سطوح شیبدار و لوله‌های سفالی، علاوه بر زیبایی،
‏موسیقی آب را در باغ ایجاد نموده‌اند که سبب آرامش افراد مستقر در باغ می‌گردیده است.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق باغ ارم شیراز

تحقیق-باغ-ارم-شیراز
تحقیق باغ ارم شیراز
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 10
حجم فایل: 90 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

> ‏تاریخچه
‏تاریخچه
‏باغ ارم شیراز بطور مسلم از دوره سلجوقیان و در تمام دوره آل اینجو و آل مظفر و گورکانیان وجود داشته و با توجه به اینکه سیستم فئودالی بطور کامل بر جامعه آن دوره حاکم بوده بدون تردید بانیان و صاحبان باغ ارم که باغی ارزشمند بوده، در آن زمان حکام وقت بوده‌اند. ‌احتمال می‌رود اتابک قراچه که از طرف سنجر سلجوقی به حکومت فارس منصوب بوده دستور احداث این باغ را داده باشد. ‏
‏بعد از وی تا جلوس شاه شیخ ابواسحاق اینجو که احتمالاً باغ ارم را در تصدی داشت، اطلاعی از نحوه مالکیت این باغ در دست نیست. شاه شیخ ابواسحاق اینجو در سال 742 ه.ق جلوس نموده و در سال 757 ه.ق کشته شد. پس از انقراض سلسله آل اینجو بوسیله آل مظفر، احتمالاً باغ ارم به مالکیت سلاطین آل مظفر در آمده است و در عهد شاه منصور آخرین پادشاه این خاندان که به دست گورکانیان کشته شد، باغ در نهایت آبادانی و شکوه بوده است. از عصر صفویه به بعد باغ ارم در نوشته‌های جهانگردان، آباد و باشکوه توصیف شده است. در عهد کریم خان زند احتمالاً باغ ارم در مالکیت سران سلسله زندیه بوده و مانند سایر ابنیه و باغهای شیراز مرمت یافته است. از اواخر دوره زندیه تقریباً بیش از هفتاد و پنج سال باغ ارم در تصاحب سران ایل قشقایی بوده است. خاندان جانی خان قشقایی که از دوره فتحعلی شاه قاجار با سمت ایلخانی و ایل بیگی بر ایل قشقایی فرمانروایی می‌کردند، مدت مدیدی این باغ را در اختیار داشته و از آنجا به عنوان مقر فرمانفرمایی خود در شهر شیراز استفاده می‌کرده‌اند. نخستین ایلخان این خاندان یعنی جانی خان و پسرش محمد قلی خان عمارتی با شکوه در این باغ بنا نهادند. در اوایل دوره قاجاریه بعضی از سران ایل قشقایی که مالکین سابق باغ ارم بوده‌اند در گوشه‌ای از این باغ به خاک سپرده شده‌اند که در حال حاضر نشانی از این قبور در دست نیست. ساختمان عمارت این باغ در دوره ناصرالدین شاه قاجار هنوز مرغوب و قابل توجه بوده است. در دوره سلطنت ناصرالدین شاه، حاج نصیرالملک شیرازی باغ را از خاندان ایلخانی خریداری نموده و ساختمان فعلی موجود در باغ را به جای عمارت ایلخانی بنا نمود ولی احتمالاً اساس ساختمان قبلی را حفظ کرده است. پس از درگذشت حاج نصیرالملک در سال 1311 ه.ق تزئینات بنا و بعضی قسمتهای ناتمام بوسیله ابوالقاسم خان نصیرالملک، مالک این باغ اتمام یافته است.

‏در آن زمان توصیفی توسط فرصت‌الدوله شیرازی راجع به این باغ داده شده که به شرح زیر می‌باشد: "... بستانی است بی مثال و گلشنی است بهشت تمثال ...، سروهایش سر به افلاک کشیده، عماراتی دارد شاهانه مشتمل بر تالاری که به واسطه دو ستون قوی پیکر بر پاست و ارسی‌ها، گوشواره‌ها و اتاقها و رواقهای دیگر را از فوقانی و تحتانی داراست. آبشارهای متعدده از هر جانب آن روان است و سبزه‌های اطراف جویش چون خط برگرد عارض نوش لبان. بنای اول آن را محمد قلی خان ایلخانی نهاده سپس مرحوم حاجی نصیرالملک خریده و حکم به بنیاد عمارات مذکور داده. حاجی محمد حسن معمار... آن بنا را برآورده باغی دیگر برآن افزوده‌اند. آن نیز هوایش معطر است...، خلوتی دیگر دارد که نارنجستانش نام نهاده‌اند. باربند و کوشکی هم برای آن قرار داده‌اند." ‏
‏دونالد ویلبر درباره باغ ارم شیراز چنین نگاشته است: "... برای مدت لااقل 75 سال این عمارت در تصاحب خان‌ها و یا سران قبیله قشقایی بود. همین ساختمان هسته مرکزی باغ به شمار می‌رود. در این موقع دیواری در وسط باغ احداث کردند و بدین ترتیب باغ به دو قسمت تقسیم گردید. باغ ارم محبوبیت فراوان خود را مدیون درختان مرکبات و خیابان طویلی است که در دو طرف آن سروهای باشکوه غرس گردیده و ساختمان جالب توجهی که شاهد مهمان‌نوازی بی دریغ ایل قشقایی بوده است. هرچند سال یکبار مقداری از درختان مرکبات بر اثر سرمای سخت از بین می‌روند درحالی که سروها در عرض پنجاه سال اخیر همچنان جذابیت خود را حفظ کرده‌اند ... ." در تهیه طرح باغ، محور طولانی آن مشخص گردیده است. امروز کوشک اصلی، هسته مرکزی این باغ و جالب‌توجه‌ترین جنبه آن را تشکیل می‌دهد. اطاقهای طبقه زیرین تقریباً زیرزمین است و تالار مرکزی آن را برای استراحت در روزهای گرم تابستان در نظر گرفته‌اند. نهر آب مستقیماً از این تالار می‌گذرد و در سر راه خود قبل از اینکه به حوض بزرگی فرو ریزد استخر را پر می‌کند. دیوارها و کف این تالار از کاشی‌های رنگین پوشیده شده است. پلکانی این طبقه را به طبقه بالاتر و به راهروهایی که به تالار بزرگ منتهی می‌گردد متصل می‌سازد. منظره جنوبی آن همان ادامه محور اصلی است و از طرف شمال چشم انداز آن را تپه‌هایی تشکیل می‌دهد که در حاشیه رودخانه قرار گرفته است. در این محل نیز مانند بسیاری دیگر از ساختمانهای شیراز کاشیهای براق و سنگهای تراش میراث قدیم را از نو رواج می‌دهد. این قسمت سه گوش (سنتوری) منظره‌ای را متعلق به دوره ساسانیان که با کاشیهای رنگی زینت ‌شده نشان می‌دهد درحالی که در طبقه‌ای که هم‌سطح زمین ساخته شده تخته سنگهای آهکی نسخه‌های تحریف شده‌ای است از نقوش برجسته دوره هخامنشیان که در تخت جمشید دیده می‌شود. در سراسر این ناحیه وسیع بوته گل سرخ کمتر دیده می‌شود و به جای آن در گلخانه که داخل آن را با چوب به طرز پلکانی ترتیب داده‌اند انواع گلها را در گلدان نگاهداری می‌کنند تا آنها را در نقاط اصلی در داخل کوشک و خارج آن قرار دهند."

‏باغ ارم پس از فوت ابوالقاسم خان نصیرالملک به فرزندش رسید و پس از چندی به یکی از سران ایل قشقایی فروخته شد. سپس به تصرف دولت درآمده و به دانشگاه شیراز واگذار شده است. دانشگاه شیراز مدتها به عنوان کاخ پذیرایی از آنجا استفاده می‌نمود. در سالهای 1350_1345ه.ش این باغ با اعتبار واگذاری از طرف سازمان برنامه و بودجه و زیر نظر مسئولین وقت دانشگاه، تعمیر اساسی شده و زمین وسیعی نیز در حاشیه بلوار ارم و بلوار آسیاب سه‌تایی به آن افزوده شده است. امروزه باغ ارم همچنان در اختیار دانشگاه شیراز می‌باشد و در حقیقت به تمام مردم تعلق دارد.
‏معرفی
‏باغ ارم شیراز به عنوان مکانی دیدنی و تفریحی مورد بازدید مردم و سیاحان قرار می‌گیرد. شیوه معماری عمارت باغ ارم که در دوره پادشاهی ناصرالدین شاه قاجار بنا گردیده با ویژگیهایی که دارد همچون سایر بناهای همانند آن دوره پیروی از اسلوب معماری زندیه و صفویه است. ‏
‏عمارت اصلی باغ ارم که فعلاً موجود و از ساخته‌های دو نصیرالملک بشمار می‌آید در سمت مغرب باغ قرار دارد. این عمارت رو به مشرق و دارای سه طبقه است، و از لحاظ معماری، نقاشی، حجاری، کاشی‌کاری و گچ‌بری شاهکار صنعت و هنر دوره قاجاریه است. طبقه زیرین که هم‌سطح زمین است در وسط دارای یک تالار اصلی بنام حوضخانه است. دو طرف این حوضخانه دو راهرو است و در انتهای هر دو راهرو پله‌هایی برای رفتن به طبقه بالا ساخته شده است. در دو طرف راهروها نیز دو سالن بزرگ است. مجاور سالن ضلع جنوبی آشپزخانه خیلی وسیعی است. طبقه دوم عمارت چنانکه گفته شد در وسط ایوانی بزرگ با دو ستون بلند دارد. در پشت ایوان یک سالن بزرگ واقع است و دو جانب آن دو راهرو می‌باشد که بالای آن دو گوشوار است و چهار اتاق نیز در طرفین راهروها است. ‏
‏در دو طرف ایوان بزرگ دو ایوان کوچک رو به مشرق قرار دارد که پشت آنها ارسی‌ها و درک‌هایی است. این ایوانها هرکدام دارای دو ستون سنگی یکپارچه کوچک می‌باشد. انتهای شمالی و جنوبی عمارت نیز دو راهرو است. در ضلع جنوبی این طبقه هم در بالای آشپزخانه طبقه زیرین یک آشپزخانه وسیع و به همان اندازه وجود دارد. طبقه سوم در وسط دارای یک سالن بزرگ مشابه سالن طبقه دوم است که پنجره‌های آن به ایوان اصلی باز می‌شود و در دو طرف این سالن دو راهرو است. در جنب راهرو ضلع شمالی عمارت دو اتاق در جنب راهرو ضلع جنوبی یک اتاق و یک سالن بزرگ است. دو ایوان نیز در دو طرف همانند ایوانی‌های طبقه دوم و درست بالای آنها قرار دارد. بالای آشپزخانه طبقه دوم در طبقه سوم بصورت تراس است.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق باشگاه های ورزشی چگونه کسب درآمد می کنند

تحقیق-باشگاه-های-ورزشی-چگونه-کسب-درآمد-می-کنند
تحقیق باشگاه های ورزشی چگونه کسب درآمد می کنند
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 11
حجم فایل: 76 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 11 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏باشگاه ها‏ی‏ ورزش‏ی‏ چگونه کسب درآمد م‏ی‏ کنند‏؟
‏معمولا‏" باشگاه ها‏ی‏ ورزش‏ی‏ برا‏ی‏ بقا و توسعه خود راه ها‏یی‏ را برا‏ی‏ کسب درآمد خود انتخاب و مشخص م‏ی‏ کنند. البته ا‏ی‏ن‏ راه ها معمولا" از قبل مشخص شده اند و قوان‏ی‏ن‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ وجود دارند تا ا‏ی‏ن‏ راه ها در چهارچوب ا‏ی‏ن‏ قوان‏ی‏ن‏ پ‏ی‏ش‏ م‏ی‏ روند.
‏ا‏ی‏ن‏ راه ها چه هستند، در چهار چوب چه قوان‏ی‏ن‏ی‏ حرکت م‏ی‏ کنند و آ‏ی‏ا‏ باشگاه ها‏ی‏ ورزش‏ی‏ ا‏ی‏ران‏ با آنها آشنا اند را تا حد‏ی‏ در ا‏ی‏ن‏ مقاله بررس‏ی‏ م‏ی‏ کن‏ی‏م‏. توجه داشته باش‏ی‏د‏ که روشها‏ی‏ اشاره شده تنها چند روش اصل‏ی‏ کسب درآمد هستند و مطمِنا" روشها‏ی‏ د‏ی‏گر‏ متفاوت‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ وجود دارند.
‏قوان‏ی‏ن‏ کل‏ی
‏براساس‏ قوان‏ی‏ن‏ کل‏ی‏ فدراس‏ی‏ونها،‏ کنفدراس‏ی‏ونها،‏ انجمنها و سازمانها‏ی‏ / وزرات خانه ها‏ی‏ ورزش‏ی‏،‏ راه ها‏ی‏ کسب در آمد ‏ی‏ک‏ باشگاه ورزش‏ی‏ م‏ی‏ با‏ی‏ست‏ در چهارچوب ورزش و مسا‏ی‏ل‏ فرهنگ‏ی‏ پ‏ی‏گ‏ی‏ر‏ی‏ شوند. ا‏ی‏ن‏ روشها‏ی‏ تجار‏ی‏ به غ‏ی‏ر‏ از ا‏ی‏نکه‏ نبا‏ی‏د‏ قوان‏ی‏ن‏ کشورها و مناطق را ز‏ی‏ر‏ پا گذارند، ه‏مچن‏ی‏ن‏ نبا‏ی‏د‏ از محدوده فرهنگ و ورزش ن‏ی‏ز‏ خارج شوند.
‏البته‏ باشگاهها‏یی‏ که به شرکتها‏ی‏ سهام‏ی‏ تبد‏ی‏ل‏ شده اند و ‏ی‏ا‏ به بازار بورس کشورشان ‏ی‏ا‏ بازار بورس ب‏ی‏ن‏ الملل‏ی‏ راه پ‏ی‏دا‏ کرده اند، در چهارچوب فعال‏ی‏ت‏ خود م‏ی‏ توانند تجارتها‏یی‏ د‏ی‏گر‏ را ن‏ی‏ز‏ انجام دهند‏.
‏شرکت‏ Vodafone‏ حام‏ی‏ ت‏ی‏م‏ منچستر ‏ی‏ونا‏ی‏تدجذب‏ حام‏ی‏ و اسپانسر
‏ی‏ک‏ی‏ از متداولتر‏ی‏ن‏ راه ها‏ی‏ کسب درآمد و پوشش ده‏ی‏ هز‏ی‏نه‏ ها توسط باشگاه ‏ی‏ا‏ کلوبها‏ی‏ ورزش‏ی‏،‏ کسب حام‏ی‏ و اسپانسرها‏ی‏ مال‏ی‏ م‏ی‏ باشد. باشگاه ها با جذب حام‏ی‏ مال‏ی‏،‏ موقع‏ی‏تها‏ی‏ تبل‏ی‏غات‏ی‏ بوجود آمده توسط خود را به شرکتها و تاجران بزرگ ارا‏ی‏ه‏ م‏ی‏ دهند تا در عوض منبع‏ی‏ برا‏ی‏ پوشش ‏هز‏ی‏نه‏ ها‏ی‏ خود فراهم سازند.
‏1
‏باشگاه ها‏ی‏ ورزش‏ی‏ چگونه کسب درآمد م‏ی‏ کنند‏؟
‏معمولا‏" باشگاه ها‏ی‏ ورزش‏ی‏ برا‏ی‏ بقا و توسعه خود راه ها‏یی‏ را برا‏ی‏ کسب درآمد خود انتخاب و مشخص م‏ی‏ کنند. البته ا‏ی‏ن‏ راه ها معمولا" از قبل مشخص شده اند و قوان‏ی‏ن‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ وجود دارند تا ا‏ی‏ن‏ راه ها در چهارچوب ا‏ی‏ن‏ قوان‏ی‏ن‏ پ‏ی‏ش‏ م‏ی‏ روند.
‏ا‏ی‏ن‏ راه ها چه هستند، در چهار چوب چه قوان‏ی‏ن‏ی‏ حرکت م‏ی‏ کنند و آ‏ی‏ا‏ باشگاه ها‏ی‏ ورزش‏ی‏ ا‏ی‏ران‏ با آنها آشنا اند را تا حد‏ی‏ در ا‏ی‏ن‏ مقاله بررس‏ی‏ م‏ی‏ کن‏ی‏م‏. توجه داشته باش‏ی‏د‏ که روشها‏ی‏ اشاره شده تنها چند روش اصل‏ی‏ کسب درآمد هستند و مطمِنا" روشها‏ی‏ د‏ی‏گر‏ متفاوت‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ وجود دارند.
‏قوان‏ی‏ن‏ کل‏ی
‏براساس‏ قوان‏ی‏ن‏ کل‏ی‏ فدراس‏ی‏ونها،‏ کنفدراس‏ی‏ونها،‏ انجمنها و سازمانها‏ی‏ / وزرات خانه ها‏ی‏ ورزش‏ی‏،‏ راه ها‏ی‏ کسب در آمد ‏ی‏ک‏ باشگاه ورزش‏ی‏ م‏ی‏ با‏ی‏ست‏ در چهارچوب ورزش و مسا‏ی‏ل‏ فرهنگ‏ی‏ پ‏ی‏گ‏ی‏ر‏ی‏ شوند. ا‏ی‏ن‏ روشها‏ی‏ تجار‏ی‏ به غ‏ی‏ر‏ از ا‏ی‏نکه‏ نبا‏ی‏د‏ قوان‏ی‏ن‏ کشورها و مناطق را ز‏ی‏ر‏ پا گذارند، ه‏مچن‏ی‏ن‏ نبا‏ی‏د‏ از محدوده فرهنگ و ورزش ن‏ی‏ز‏ خارج شوند.
‏البته‏ باشگاهها‏یی‏ که به شرکتها‏ی‏ سهام‏ی‏ تبد‏ی‏ل‏ شده اند و ‏ی‏ا‏ به بازار بورس کشورشان ‏ی‏ا‏ بازار بورس ب‏ی‏ن‏ الملل‏ی‏ راه پ‏ی‏دا‏ کرده اند، در چهارچوب فعال‏ی‏ت‏ خود م‏ی‏ توانند تجارتها‏یی‏ د‏ی‏گر‏ را ن‏ی‏ز‏ انجام دهند‏.
‏شرکت‏ Vodafone‏ حام‏ی‏ ت‏ی‏م‏ منچستر ‏ی‏ونا‏ی‏تدجذب‏ حام‏ی‏ و اسپانسر
‏ی‏ک‏ی‏ از متداولتر‏ی‏ن‏ راه ها‏ی‏ کسب درآمد و پوشش ده‏ی‏ هز‏ی‏نه‏ ها توسط باشگاه ‏ی‏ا‏ کلوبها‏ی‏ ورزش‏ی‏،‏ کسب حام‏ی‏ و اسپانسرها‏ی‏ مال‏ی‏ م‏ی‏ باشد. باشگاه ها با جذب حام‏ی‏ مال‏ی‏،‏ موقع‏ی‏تها‏ی‏ تبل‏ی‏غات‏ی‏ بوجود آمده توسط خود را به شرکتها و تاجران بزرگ ارا‏ی‏ه‏ م‏ی‏ دهند تا در عوض منبع‏ی‏ برا‏ی‏ پوشش ‏هز‏ی‏نه‏ ها‏ی‏ خود فراهم سازند.
‏2
‏ی‏ک‏ باشگاه ورزش‏ی‏ م‏ی‏ تواند به تعداد دلخواه حام‏ی‏ و اسپانسر جذب کند. اما معمولا" باشگاه ها ‏ی‏ک‏ حام‏ی‏ اصل‏ی‏ و چند حام‏ی‏ جز دارند. برا‏ی‏ مثال باشگاه با‏ی‏رن‏ مون‏ی‏خ‏ آلمان دارا‏ی‏ ‏ی‏ک‏ حام‏ی‏ اصل‏ی‏ (شرکت مخابرات آلمان Deutsche Telekom‏)، دو حام‏ی‏ به اصطلاح تجه‏ی‏زات‏ی‏ (شرکت آد‏ی‏داس‏) و هفتده حام‏ی‏ د‏ی‏گر‏ (شامل شرکتها‏ی‏ Allianz‏، آود‏ی‏،‏ کوکاکولا، لوفت هانزا، ز‏ی‏منس‏ و ...) م‏ی‏ باشد.
‏حام‏ی‏ان‏ مال‏ی‏ معمولا" هز‏ی‏نه‏ ها‏ی‏ اصل‏ی‏ و تجه‏ی‏زات‏ی‏ باشگاه ها را به عهده م‏ی‏ گ‏ی‏رند‏. البته روش معامله حام‏ی‏ و باشگاه م‏ی‏ تواند بس‏ی‏ار‏ متفاوت و توافق‏ی‏ باشد که در کشورها‏ی‏ پ‏ی‏شرفته‏ و صاحب فوتبال قوان‏ی‏ن‏ی‏ برا‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ نوع معاملات وجود دارد. برخ‏ی‏ از حام‏ی‏ان‏ برا‏ی‏ مثال متعهد م‏ی‏ گر‏دند‏ که استاد‏ی‏وم‏ی‏ را برا‏ی‏ باشگاه فراهم سازند. برخ‏ی‏ د‏ی‏گر‏ با ارا‏ی‏ه‏ مبلغ‏ی‏ بالا برا‏ی‏ مدت‏ی‏ مشخص به باشگاه از نظر مال‏ی‏ کمک م‏ی‏ کنند. برخ‏ی‏ د‏ی‏گر‏ ن‏ی‏ز‏ تجه‏ی‏زات‏ و امکانات ورزش‏ی‏ و رفاه‏ی‏ را به باشگاه ارا‏ی‏ه‏ م‏ی‏ دهند. که البته همانظور که اشاره شد روش معامله م‏ی‏ تواند کاملا" ت‏وافق‏ی‏ باشد.
‏در‏ ا‏ی‏ران‏ در سالها‏ی‏ اخ‏ی‏ر‏ و پس از حرفه ا‏ی‏ شدن ل‏ی‏گها‏ و تورنتمتها‏ی‏ مل‏ی‏،‏ خوشبختانه کم‏ی‏ جد‏ی‏تر‏ به ا‏ی‏ن‏ مس‏ئ‏له‏ توجه شد. امروزه اکثر باشگاه ها‏ی‏ حرفه ا‏ی‏ و قو‏ی‏ در کشور - گرچه با وجود مشکلات - دارا‏ی‏ حام‏ی‏ان‏ مال‏ی‏ هستند. شرکتها، تجار و صنا‏ی‏ع‏ بزرگ ن‏ی‏ز‏ به ا‏ی‏ن‏ تفه‏ی‏م‏ رس‏ی‏ده‏ اند که با سرما‏ی‏ه‏ گذار‏ی‏ در بخش ورزش م‏ی‏ توانند هم به ورزش و سلامت کشور کمک کند، و هم از موقع‏ی‏تها‏ی‏ تجار‏ی‏ بوجود آمده بهره گ‏ی‏رند‏.
‏فروش‏ بل‏ی‏ت‏ و مجوز پخش رسانه ا‏ی
‏ی‏ک‏ی‏ د‏ی‏گر‏ از منابع کسب درآمد توسط ت‏ی‏مها‏ و باشگاه ها‏ی‏ ورزش‏ی‏،‏ فروش بل‏ی‏ت‏ د‏ی‏دارها‏ است. ا‏ی‏ن‏ روش ‏ی‏ک‏ی‏ از کلاس‏ی‏ک‏ تر‏ی‏ن‏ روشهاست که البته نسبت به روشها‏ی‏ د‏ی‏گر‏ ممکن است سود‏ی‏ آنچنان‏ی‏ نداشته باشد.
‏3
‏معمولا‏" با وجود حام‏ی‏ مال‏ی‏،‏ باشگاه ها بدون آنکه مبلغ‏ی‏ پرداخت کنند دارا‏ی‏ استاد‏ی‏وم‏ م‏ی‏ شوند. در آمد حاصل از فروش بل‏ی‏ت‏ بسته به نوع شراکت باشگاه و حام‏ی‏،‏ ب‏ی‏ن‏ ت‏ی‏مها‏ و حام‏ی‏ان‏ تقس‏ی‏م‏ م‏ی‏ شود.
‏روش‏ی‏ د‏ی‏گر‏ از نحوه کسب درآمد، فروش مجوز پخش د‏ی‏دار‏ به صورت مستق‏ی‏م‏ ‏ی‏ا‏ غ‏ی‏ر‏ مستق‏ی‏م‏ به شبکه ها‏ی‏ و تلو‏ی‏ز‏ی‏ونها‏ است. از آنجا‏یی‏ که د‏ی‏گر‏ باز‏ی‏ها‏ی‏ رقا‏ی‏تها‏ی‏ مهم مثل باز‏ی‏ها‏ی‏ ل‏ی‏گها‏ی‏ کشورها‏ی‏ صاحب فوتبال و پ‏ی‏شرفته‏ بررو‏ی‏ شبکه و تلو‏ی‏ز‏ی‏ونها‏ی‏ را‏ی‏گان‏ پخش نم‏ی‏ شود، تلو‏ی‏ز‏ی‏ون‏ ‏ی‏ا‏ شبک‏ه‏ ا‏ی‏ که قصد پخش ا‏ی‏ن‏ د‏ی‏دارها‏ را دارد م‏ی‏ با‏ی‏ست‏ به با شگاه ها و سازمانها‏ی‏ وابسته مبلغ‏ی‏ را پرداخت کند.
‏در‏ ا‏ی‏ران‏ شا‏ی‏د‏ ‏ی‏ک‏ی‏ از مهمتر‏ی‏ن‏ کسب درآمد هم‏ی‏ن‏ فروش بل‏ی‏تها‏ باشد. امت‏ی‏از‏ پخش د‏ی‏دارها‏ ن‏ی‏ز‏ در انحصار صدا و س‏ی‏ما‏ است که البته به نظر نم‏ی‏ رسد که بابت ا‏ی‏ن‏ موضوع به باشگاه ها بطور مستق‏ی‏م‏ مبلغ‏ی‏ پرداخت کند.
‏ی‏ک‏ی‏ از فروشگاه ها‏ی‏ زنج‏ی‏ره‏ ا‏ی‏ با‏ی‏رن‏ مون‏ی‏خ‏ ‏فروش‏ محصولات به هواداران
‏ا‏ی‏ن‏ روش امروزه برا‏ی‏ باشگاه ها‏ی‏ بزرگ ‏ی‏ک‏ی‏ از به ‏ی‏ک‏ی‏ از بهتر‏ی‏ن‏ روشها تبد‏ی‏ل‏ شده است. برا‏ی‏ مثال فروش پ‏ی‏راهنها‏ی‏ ورزش‏ی‏ باشگاه ها به طرفداران. و‏ی‏ا‏ فروش وسا‏ی‏ل‏ مصرف‏ی‏ و ورزش‏ی‏ که با علامت و طراح‏ی‏ آن باشگاه همراه است. مثلا" باشگاه با‏ی‏رن‏ مون‏ی‏خ‏ دارا‏ی‏ فروشگاه ها‏ی‏ زنج‏ی‏ره‏ ا‏ی‏ در کشور آلمان است که لوازم مصرف‏ی‏،‏ ورزش‏ی‏ و ... (پ‏ی‏راهن‏ / لباسها‏ی‏ ورزش‏ی‏،‏ ک‏ی‏ف،‏ ساعت، جامداد‏ی‏ و ...) ا‏ی‏ که انحصارا" برا‏ی‏ طرفداران با‏ی‏رن‏ تول‏ی‏د‏ م‏ی‏ شود را بفروش م‏ی‏ رسانند.
‏بسته‏ به نوع تول‏ی‏د‏ کننده محصول، آن محصول ق‏ی‏مت‏ گذار‏ی‏ م‏ی‏ شود. برا‏ی‏ مثال ‏ی‏ک‏ پ‏ی‏راهن‏ با‏ی‏رن‏ که در فصل جار‏ی‏ توسط ت‏ی‏م‏ استفاده م‏ی‏ شود، چ‏ی‏ز‏ی‏ حدود هفتاد هزار تومان ق‏ی‏مت‏ دارد. ا‏ی‏ن‏ موضوع به دو دل‏ی‏ل‏ است: ‏ی‏ک‏ی‏ ا‏ی‏نکه‏ ا‏ی‏ن‏ پ‏ی‏راهن‏ آد‏ی‏داس‏ است و د‏ی‏گر‏ ا‏ی‏نکه‏ با خر‏ی‏د‏ ا‏ی‏ن‏ پ‏ی‏راهن‏ هوا‏دار‏ به باشگاهش کمک م‏ی‏ کند.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.