دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

تحقیق بانک اطلاعاتی 43 ص

تحقیق-بانک-اطلاعاتی-43-ص
تحقیق بانک اطلاعاتی 43 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 41
حجم فایل: 39 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 41 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏فهرست مطالب
‏عنوان ‏ ‏ صفحه‏
‏فصل اول‏
‏بانک اطلاعاتی چیست‏ 3
‏استفاده از سیستم های اطلاعاتی ساده‏ 3
‏استفاده از بانک اطلاعاتی‏ 3
‏مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی‏ 4
‏معایب استفاده از بانک اطلاعاتی‏ 5
‏اجزای تشکیل دهنده بانک اطلاعاتی‏ 5
‏بانک اطلاعاتی SQL‏ 6
‏تاریخچه SQL‏ 6
‏زبان SQL‏ 7
‏نقش SQL‏ 9
‏قابلیت ها و مزایای SQL‏ 11
‏است‏قلال‏ فروشنده‏ 12
‏قابلیت استفاده از انواع سیستم های کامپیوتری‏ 12
‏استانداردهای SQL‏ 13
‏تأیید IBM‏ 14
‏پایه و اساس رابطه ای SQL‏ 14
‏زبان کامل بانک اطلاعاتی‏ 14
‏تعریف داده ها در هر زمان‏ 15
‏مقدمه ای بر دلفی‏ 15
‏مزایای دلفی‏ 16
‏انواع داده ها در دلفی‏ 16
‏روش طراحی برنامه شیء گرا‏ 17
‏آنچه برای نصب دلفی نیاز است‏ 17
‏نصب و راه اندازی دلفی‏ 18
‏اجزای سازنده برنامه دلفی‏ 19
‏چگونه با دلفی برنامه بنویسیم‏ 20
‏انواع فایلها در دلفی‏ 22
‏اجرای دستورات SQL‏ در دلفی‏ 23
‏خلاصه فصل اول‏ 25
‏فصل دوم
‏شناخت سیستم‏ 26
‏برنامه ریزی سیستم تاکسی تلفنی‏ 26
‏تقسیم بندی کل سیستم‏ 28
‏چارت سازمانی‏ 29
‏شرح وظایف نمودار سازمانی‏ 30
‏شکل ظاهری محل‏ 31
‏زمان بندی پروژه‏ 32
‏نمودار CPM(ctitical Path method)‏ 33
‏نمودارهای DFD(Data flow Diagram)‏ 36
‏نمودارهای DSD‏ 38
‏خلاصه فصل دوم‏ 41
‏فصل سوم
‏فرم ها‏ و کدها‏ی به کار رفته در پروژه‏ 42
‏بانک اطلاعاتی چیست؟
‏در بانک اطلاعاتی تعاریف گوناگونی شده است که تعریف زیر از همه جامع تر به نظر می رسد : بانک اطلاعاتی مجموعه ای سازمان یافته از اطلاعات و داده های مرتبط به هم است. داده ها عبارت اند از : حقایق و ارقام یک موضوع خاص و اطلاعات عبارت اند از نتایجی که از ترکیب داده ها حاصل می گردند. مؤسسات و سازمان معمولاً سیستم های اطلاعاتی خود را به دو صورت تشکیل داده از آن ها استفاده می کنند.
‏استفاده از سیستم های اطلاعاتی ساده
‏در این روش در فایل های جداگانه قرار می گیرند و برای استفاده از داده های موجود در آن فایل ها، سیستم های جداگانه ای طراحی می شوند. به این نوع سیستم های اطلاعاتی سیستم پردازش فایل ها می گویند.
‏استفاده از بانک های اطلاعاتی
‏در این روش داده های موجود، به صورت مجتمع یا بانک مورد استفاده قرار ‏ ‏می گیرند در چنین سیستمی کاربر می تواند بدون سر درگمی با صرف وقت اندکی، اطلاعات مورد نیاز خود را از داده های موجود در بانک اطلاعاتی اخذ کند. امروزه اکثر مؤسسات و سازمان ها سعی می کنند از سیستم اطلاعاتی استفاده کنند.‏ برای پی بردن به تفاوت دو روش ذکر شده مؤسسه ای را در نظر بگیرید که داده های مربوط به حقوق کارمندان، بیمه ، تنبیه و تشویق را در چهار فایل جداگانه قرار داده برای اخذ خروجی های مورد نیاز، سیستم های جداگانه ای برای آن ها نوشته است.
‏کار سیستم حقوق، محاسبه دستمزد کارکنان با استفاده از داده های موجود در فایل حقوق، کار سیستم بیمه، پردازش داده های موجود در فایل بیمه و کار سیستم های تنبیه و تشویق، پردازش داده های موجود در فایل های تنبیه و تشویق می باشد. هریک از این سیستم ها می توانند خروجی مناسبی را تولید کنند، اما اگر بخواهیم اطلاعات جدیدی مانند آنچه در زیر آمده است اخذ کنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.
‏1‏.‏کارمندانی که دارای حقوق مشخصی بوده به تعداد دفعات مشخصی تنبیه یا تشویق شده اند.
‏2 . ‏کارمندانی که در تاریخ معینی استخدام شده مبلغ خاصی برای آن ها از طرف بیمه هزینه شده است‏.
‏3. ‏کارمندانی که تعداد دفعات تنبیه آن ها بیشتر از تعداد دفعات تشویق باشد و برعکس.
‏در همه موارد بالا و مواردی مشابه مجبوریم از داده های موجود در دو یا چند فایل استفاده کنیم که کار ساده ای نیست. زیرا ممکن است داده های موجود در فایل ها دارای فرمت یکسانی نباشند. در حالی که اگر مؤسسه سیستم اطلاعاتی خود را به صورت بانک
‏اطلاعاتی تشکیل دهد با چنین مشکلی مواجه نخواهد شد. شکل 2-9 نشان دهنده سیستم بانک اطلاعاتی مؤسسه سابق الذکر است.
‏در سیستم جدید، تمامی داده های موجود در فایل های طراحی شده در روش اول، در یک فایل بزرگ تر به نام بانک اطلاعاتی قرار می گیرند که در نتیجه پردازش داده ها و اخذ گزارش های جدید آسان تر خواهد بود.
‏مزایای استفاده از بانک اطلاعاتی
‏مزایای استفاده از سیستم بانک اطلاعاتی به جای سیستم پردازش فایل ها را می توان چنین برشمرد :
‏جلوگیری از اتلاف حا‏ف‏ظه در ذخیره کردن داده ها
‏ایجاداطمینان نسبت به گزارش های به دست آمده
‏اخذ گزارش های جدید ساده است.
‏سرعت پردازش داده ها بالاست.
‏داده ها از سیستم های کاربردی مستقل هستند.
‏تمرکز در مدیریت داده ها به خوبی امکان پذیر است.
‏معایب استفاده از سیستم بانک اطلاعاتی
‏بانک اطلاعاتی با همة مزایایش، معایبی نیز دارد که این معایب در مقابل مزایای فوق ناچیزند، از جمله :
‏چون طراحی بانک های اطلاعاتی ساده نیست، جهت ایجاد آن به متخصصا‏ن‏ ماهری نیاز است.
‏به دلیل متمرکز بودن سیستم اطلاعاتی، امکان آسیب پذیری سیستم زیاد است. یعنی، اگر یک قیمت از سیستم از کار بیفتد، ممکن است در کار بقیه قسمت ها خلل ایجاد شود.
‏اجزای تشکیل دهنده بانک اطلاعاتی
‏کاربران
‏سیستم بانک های اطلاعاتی
‏داده های موجود در بانک های اطلاعاتی
‏کاربران کسانی هستند که به نحوی به بانک اطلاعاتی سروکار دارند. بر اساس نوع کاری که کاربران با بانک اطلاعاتی دارند، می توان آن ها را به سه دسته تقسیم کرد:

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بانک‌داری اسلامی (بدون ربا) 12 ص

تحقیق-بانک‌داری-اسلامی-(بدون-ربا)-12-ص
تحقیق بانک‌داری اسلامی (بدون ربا) 12 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 11
حجم فایل: 56 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 11 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏موضوع :
‏بانک‏‌‏داری اسلامی (بدون ربا)
‏حکم ربا در قرآن و سنت
‏«‏یا ایها الذین آمنو اتقوا الله و ذروا ما بقی من الربا ان کنتم مومنین‏»‏ (آیه 278 سوره بقره)
‏* ای کسانی که ایمان آورده اید ، از مخالفت فرمان خداوند بپرهیزید . آنچه از ربا باقی مانده است ، رها کنید .
‏«‏ فان لم تفعلوا فاذنوا بحرب من الله و رسوله و ان تبتم فلکم رءوس اموالکم لا تظلمون و لا‏ تظلمون‏»‏
‏(آیه 279 سوره بقره)
‏* ‏واگر چنین نکردید ، بدانید به جنگ با خدا و فرستاده ی او ، برخواسته اید و اگر توبه کنید سرمایه های شما از آن خودتان است نه ستم می کنید و نه ستم می بینید .
‏«‏ وان کان ذو عسرة فنظرة الی میسرة و ان تصدقوا خیرلکم ان کنتم تعلمون‏»‏ ‏(آیه 280 سوره بقره)
‏*‏ واگر بدهکاران تنگدست باشند ، پس تا هنگام گشایش مهلتی به او بدهید . و اگر به راستی‏ ‏قدرت پرداخت ندارد بخشیدن آن برای شما بهتر است ، اگر منافع اینکار را بدانید‏؟؟؟
‏- در نگرش دینی ، جامعه ای که فعالیت های اقتصادی و معیشتی خود رابر پایه ی ربا بنا کنند ، به سوی‏ ‏نابودی گام بر می دارد ودر مسیر عصیانگری و ناسپاسی است .
‏پیامبر اکرم (ص) : ‏شرالمکاسب کسب الربا ؛ بد ترین کسب ها ، کسب ربا است .‏ ( ترجمة الحیاة ، جلد 5 )
‏حکمت های تحریم ربا
‏*‏ ‏هدایت سرمایه ها به سمت فعالیت های مولد
‏دراین نوع مردم به طور عینی درفعالیت های بازرگانی و تولیدی ‏ با حضور نامحسوس دراقتصاد واقعی‏ ‏است .
‏در بینش اسلام ، اقتصاد ربوی عامل گرایش بت پرستی‏ ‏ و فراموشی کمکهای انسان دوستانه‏ ‏ به‏ ‏دیگران‏ ‏وبه شکاف روز افزون زندگیها وشکل گیری فاصله طبقاتی و ‏ثروت های افسانه ای نزد گروهی از ‏افراد‏ ‏می انجامد .
‏امام رضا (ع) ‏:‏ ‏«‏علت تحریم ربا تمایل یافتن مردم به سودخواری‏ ‏ است ، و مایه تباهی‏ ‏ و شیوع ظلم است‏»‏ .‏
‏*‏ ‏هدایت سرمایه ها به سمت فعالیت های مفید
‏با حاکمیت فرهنگ ربا ، انجام کارهای اساسی برای پایداری‏ ‏ حیات اجتماعی‏ ‏ رنگ می بازد و به استوار‏سازی زیر‏ ‏بناهای اقتصادی توجه نمی شود .
‏ودر نتیجه قرآن است که اشاره به این موضوع‏ ‏ دارد پدیده‏ ‏ ربا جنون‏ ‏ سرمایه داری‏ ‏ است که باعث نا‏ ‏ متعادل شدن جامعه می گردد ودچار حالتی که درآن اهداف ، تابع امیال نفسا نی است .
‏امام صادق (ع)‏ : ‏«‏خداوند باری تعالی ربا را از آن جهت حرام کرد تاشما ازپرداختن‏ ‏ به کارهای‏ ‏ نیک‏ ‏باز نماید‏»‏ .
‏* ‏هدایت انسان ها به سوی تعادل روحی وروانی
‏در آموزه های اسلامی ، ربا خوار درقالب انسانی‏ ‏ مثل زده که‏ ‏ بزرگی شکمش‏ ‏ ، آنرا با‏ ‏ دیگر اندام ها‏ ‏نا متناسب کرده است .
‏از‏ ‏امام صادق (ع)روایت شده که فرمودند : ‏«‏چون مراشبانه به آسمان بردند ، کسانی را دیدم که‏ ‏می خواستند ازجای برخیزندولی توانایی آن را نداشتند . این به سبب بزرگی شکم آنان بود . گفتم : ای جبرائیل ! اینان کیستند ؟ ‏ ‏گفت : ‏کسانی که ربا می خوردند‏»‏ . ( ترجمة الحیاة ، ج5 ، ص 617 )
‏*‏ بزرگی گناه ربا در اسلام ‏
‏دین اسلام ، ربا را همتای بزرگترین گناهان و به شدت آن را مورد نکوهش قرار داده است ودست اندکاران
‏آن را لعنت کرده است .
‏آیه 279 سوره بقره : ‏«‏ فإن لم تفعلوا فأذنوا بحرب من الله ورسوله ...‏»
‏- ‏واگرچنین نکردید ، دست ازربا خواری برندارید اعلان جنگ با خداوند و رسولش بدهید .

‏راه‏‌‏کارهای دینی برای جریان سرمایه
‏روشن است که دراندیشه دینی توانمندی اقتصادی ، اساس دیگر توانایی ها و اقدام هاست ورکود سرمایه و‏ ‏اندوخته ها نیز امری نابایست به شمار می آید وبه فقر و درماندگی می انجامد.‏ ‏بهترین راهکار بانکداری اسلامی پرداخت وام بدون بهره به نیازمندان است .‏

‏* موارد استثنایی ربا
‏امام صادق (ع) :‏ ‏«‏ بین پدر و فرزند ، ربا جایز می باشد‏»‏ .
‏آنچه کارکرد ربا رادر پی داشته باشد ، اگر چه در قالب عقود اسلامی ارائه شود مشروع به نظر نمی رسد .‏ ‏زیرا پدیده ای راکه بااین شدت دردین حرام شده ف و تمایز اصلی بین نظام اسلامی و غیر اسلامی است‏ ‏نمی توان با تغییر الفاظ رنگ دینی بخشید ؛ بدون آنکه ماهیت آن تغییری پیدا کند .
‏* معیار اساسی در حرمت ربا
‏معیار اصلی در این مورد ستم به وام گیرنده نیست ‏، ودرهیچ یک از آیات به صراحت ، علت حرمت ،ستم‏ ‏به وام گیرنده عنوان نشده است . ملاک اساسی این است که به جریان افتادن ربا ، جامعه را ازتعادل ‏اقتصادی و همسانی در سطح درآمد ها خارجی می کند و به شکاف طبقاطی می انجامد .
‏* بانکداری متعارف دنیا و بانک‏‌‏داری اسلامی
‏بخشی ازسرمایه های نقدی در اختیار کسانی است که یه علل مختلف ، تمایل یاتوانایی استفاده کارآمد از آن ‏راندارند .
‏ازطرف دیگر ، کارفرمایان و صاحبکاران باتجربه ای وجود دارند که با وجود دربرداشتن علم و تجربه و‏ ‏علاقه به فعالیتهای اقتصادی ، سرمایه لازم رادر اختیار ندارند .
‏بنابراین وجود مؤسساتی که بتوانند این دو گروه از افراد کشور را به هم پیوند داده ، سرمایه های نقدی و‏ ‏انسانی را به جریان اندازند ضرورت بانکها ازباسابقه ترین ‏ابزارهای این پیوند به شمار می رود .‏ ‏بانکداری متعارف براساس نظام بهره عمل می کند‏ و به جهت ویژگی نا عادلانه بهره ، در موارد بسیاری‏ ‏به تسلسل و ورشکستگی بنگاهها و مؤسسات تولیدی و تجاری می انجامد .
‏براساس قوانین اسلامی ، ‏هرنوع دریافت اضافی از وام گیرنده ربا تلقی می شود و حرام است .
‏* بانک‏‌‏داری اسلامی ‏در ایران
‏پس از پیروزی انقلاب اسلامی و فراهم شدن زمینه تغییرات اساسی در نظام اجتماعی ، یکی از مباحث عمده‏ ‏دگرگونی نظام بانکی از نظام بهره ‏به نظام مورد قبول اسلام بود تااین که ‏با کوشش پیگیر شماری از اقتصاد دانان کشور و با تکیه به احکام و قرآن قانون عملیات بانکداری بدون ربا ، در تاریخ 8/6/1362 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و از سال 1363 نیز به اجرا در آمد .
‏قانون عملیات بانکداری بدون ربا نه به صورت قانون نهایی ، بلکه گاهی درجهت اسلامی کردن نظام بانکی و بانکداری است .
‏به رغم تصور برخی که ربا و بهره را جزء جدا نشدنی صنعت بانکداری پنداشته ، و حذف آن را با‏ ‏تعطیلی بانکداری مساوی می دانند ‏.‏ ‏اسلام به ذات خود ندارد عیبی ، هر عیبی که هست از مسلمانی ماست .
‏دراینجا اذعان به نکات زیر ضروری به نظر می رسد :
‏- ‏پرهیز ازربا‏ ؛ هدف اصلی نظریه پردازان نظام بانکداری اسلامی و بدون ربا ‏وقت ‏ است .
‏اما عملکرد نظام بانکی از حاکمیت ربا و بازگشت به بانکداری ربوی حکایت دارد و این نکته را در ‏ ‏کاهش‏ ‏سهم عقود مشارکتی ، تغییر ماهیت عقود مشارکتی و صوری شدن معاملات بانکی می توان مشاهده کرد .
‏- ‏استفاده بهینه از منابع بانکی ؛ ‏آمارهای رسمی بانک مرکزی نشان می دهد که ‏ نظام بانکی ، نه‏ ‏تنها نتوانسته سود مناسبی برای سپرده گذاران کسب کند ، بلکه با احتساب نرخ تورم ، در غالب سال ها به آنان ضرر رسانده است .
‏- روشهای گسترش تعاون عمومی و قرض الحسنه ؛ ‏ با گذشت زمان ، سهم قرض الحسنه اعطایی بانکها‏، در سالهای اخیر به شدت کاهش یافته است .
‏* مؤلفه های اسلامی شدن نظام بانکی
‏- ممنوعیت بهره : ‏هرگونه نرخ‏ بازده ‏ از پیش تعیین شده و تضمین شده در قرارداد مالی بهره به شمار می‏‌‏رود و ‏قرارداد مبتنی بر بهره ، باطل و درآمد حاصل از آن حرام است . افزون برآن ، برای قرض دهنده ‏ای که ‏اصل پول او تضمین شده است ، هیچ حقی در بازده سرمایه وجود ندارد .
‏- توزیع عادلانه سود : ‏رساندن حق به صاحب حق و اصل خدشه ناپذیر رعایت عدالت ، در همه حال و‏ ‏برای همه کس ، روح واساس دین است . براین اساس بانکداری اسلامی ملزم به فراهم آوردن شرایطی است تا بازده ‏ و ارزش افزوده ی حاصل از سرمایه بر اساس موازین شرعی میان صاحب سرمایه وقرض گیرنده تقسیم شوند .
‏- گسترش روح تعاون و ایثار در میان مردم : ‏براین اساس بانک باید تسهیلات لازم را جهت گسترش‏ ‏قرض الحسنه از طریق جذب و جلب وجوه آزاد و اندوخته ها و پس اندازها ایجاد کند .
‏- عدم مشارکت در فعالیت های غیر مفید : ‏ بانکداری اسلامی درفعالیتهای غیر اخلاقی و غیر مفید که در‏ ‏چارچوپ قوام اقتصادی و مصالح حقیقی جامعه نباشد ، سرمایه گذاری و مشارکت نمی کند .‏ ‏افزون براین ، بانکداری اسلامی زمینه ساز فعالیتهای اخلاقی و خیرخواهانه است .
‏- هرگونه حیله و ابهام کاری در معاملات بانکی ممنوع است.
‏شاخصه‏ ه‏ا‏ی‏ی‏ که‏ می توان اسلامی بودن نظام بانکی را ارزیابی کرد ؟؟؟
‏برای ارزیابی نظام بانکداری اسلامی ، دو شاخصه اهمیت بیشتری دارد ؛
‏- سود واقعی سپرده : ‏بالا بردن شاخص تورم و در نتیجه ، کاهش ارزش پول ، سپرده گذاران را در‏ ‏وضعی قرار می دهد که نتوانند سود واقعی سپرده های خ‏ود را دریافت کنند . براین اساس ‏باید سودی ‏متناسب بانرخ تورم به صاحبان سرمایه پرداخت شود . ‏بدیهی است که عدم توجه به این‏ ‏ نکته اساسی،‏ ‏هدف قانونگذار رادر استقرار نظام پولی و تجاری برمبنای عدل و حق‏ (‏ ‏ ‏بند 1 ق عملیات بانکی‏ ‏ بدون ربا ) ‏ تامین نخواهد کرد .
‏- ‏انطباق عملیات بانکی برموازین شرعی : ‏ این موضوع اقتضا می کند که بانکداری اسلامی یک‏ ‏ یک‏ ‏تسهیلات رادر چارچوب عقود اسلامی اعطا کند . ‏ ‏بنابراین هرگونه عدم انطباق و همچنین انحراف از موازین شرعی با اسلامی بودن نظام بانکی ‏ ‏مغایر‏ ‏خواهد بود .
‏قانون بانک‏‌‏داری بدون ربا تا چه حدی اهداف بانک‏‌‏داری اسلامی را تأمین می‏‌‏کند؟
‏قانون عملیات بانکی بدون ربا ، اهداف نظام بانکی کشوررا به شرح زیر بر می شمرد ؛
‏- استقرار نظام پولی و اعتباری بر مبنای حق و عدل ( ضوابط اسلامی )‏ ‏- فعالیت درجهت تحقق اهداف ، سیاست ها و برنامه های اقتصادی دولت جمهوری اسلامی ایران توسط‏ ‏ابزارهای پولی و اعتباری
‏- ایجاد تسهیلات لازم جهت گسترش تعاون عمومی و قرض الحسنه
‏- حفظ ارزش پول و ایجاد تعادل در موازنه پرداخت و تسهیل مبادلات بازرگانی

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بانکداری الکترونیکی 44 ص

تحقیق-بانکداری-الکترونیکی-44-ص
تحقیق بانکداری الکترونیکی 44 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 48
حجم فایل: 36 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 48 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏1
‏ ‏ &‏ ‏‏ ‏?‏
‏مقدمه:
‏بانکداری الکترونیکی استفاده از فناوری روز و اطلاعات جدید در عملیات بانکی است؛در واقع بااستفاده از فناوری ارتباطات و کاربرد علایم الکترونیکی به جای پول فیزیکی ،عملیات پولی ،مالی و سرمایه گذاری خود را انجام می دهد.از ثمرات مهم این فناوری ،افزایش سرعت کار و ارائه تسهیلات جدید به مشتریان و آسان نمودن تصمیم گیری در عملیات بانکی است .بنابراین در ابتدا باید راه های رسیدن به بانکداری الکترونیکی را شناخت و با چگونگی حرکت به سوی آن آشنا شد؛همچنین می بایست ضوابط و مقررات جدیدی که لازم است در پی اجرای سیستم بانکداری الکترونیکی تدوین گردد را مشخص نمود .و در آخر طی یک پروسه مطالعه و اجرا ،باید عقب ماندگی خود را از بانکداری الکترونیکی جبران کرد.
‏به طور کلی بانکهای ایران با نگرش سیستم بانکداری سنتی و محدودیتهای سازمانی و جغرافیایی نمی توانند به بانکداری نوین دست یابند و در درجه اول تغییر نگرش مدیران ضروری به نظر می رسد.
‏خوشبختانه اهمیت بکارگیری واقعی این فناوری برای مدیران ارشد بانک محرز شده و تنها این ساختار اداری است که شاید به دلیل نداشتن شناخت و درک موضوع،مقاومت می کند.اینطور به نظر می رسد که همین عدم درک صحیح از بانکداری الکترونیکی ،نگرانی هایی را نیز برای مدیران میانی بوجود آورده است که برای رفع این موانع و مشکلات و درک صحیح از بانکداری الکترونیکی ، رسانه های گروهی می توانند نقش تعیین کننده و مهمی در جهت آموزش و زمینه پذیرش آن برای مدیران میانی و افراد مقاوم در مقابل تکنولوژی جدید،داشته باشند.
‏در کنار این موضوع ،یک مسئله مهم دیگر نیز وجود دارد وآن تجدید نظر در قوانین قضایی است .به طور مثال امضاء دستی و نمونه آن به صورت الکترونیکی باید برای قوانین قضایی مورد قبول باشد و بانکها نیز باید به سیستمهای الکترونیکی اعتماد کنند.شاید بسیاری از سازمانها و بخشهای خدماتی مانند«ویزا کارت» یا «مستر کارت» نیز به دنبال امنیت از تهدیدات احتمالی هستند و شاید بعد از نمونه کارتهای مغناطیسی به کارتهای هوشمند رسیده اند و این به دلیل امنیت بالای کارتهای هوشمند نسبت به کارتهای مغناطیسی ؛و همچنین انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان و بی نیازی کارتهای هوشمند به سیستمهای ارتباطی خاص،می باشد.
‏1
‏2
‏ ‏ &‏ ‏‏ ‏?‏
‏همچنین علاوه بر بستر سازی فرهنگی در درون سازمان ،اقدامات برون سازمانی نیز باید
انجام گیرد.مثلاً شرکت مخابرات یا شرکت های مربوطه برای ایجاد ارتباط در سراسر کشور باید اطمینان لازم را برای بانکها ایجاد کنند .تا بتوانند با خاطر آسوده خدمات خود را در سراسر کشور با گارانتی ارائهه دهند.گرچه بانکها به سمت شبکه خصوصی ارتباطی رفته اند،اما از لحاظ اقتصادی و فنی از مخابرات برای ارتباط با مشتریان استفاده کرده اند.
‏بنابراین رسیدن به بانکداری الکترونیک مشکل نیست.اما بانکها باید مطمئن شوند که مورد هجوم مهاجمان الکترونیک قرار نمی گیرند و یا این هجوم به حداقل می رسد.در بانک هایی که امکان ارتباط را از طریق بانکداری الکترونیکی برقرار کرده اند،هر کس می تواند در خانه خود بنشیند و از طریق سیستم به خدمات بانکی دسترسی پیدا کند .اکنون در بانکداری الکترونیکی جهانی مشتری با تلفن همراه در ماشین خودش ،حساب بانکی اش را بررسی می کند و کارها و عملیات بانکی مورد نظرش را انجام می دهد؛ و حتی پرداخت هزینه های آب و برق و تلفن هم امکان پذیر است،که این همه محصول بانکداری الکترونیکی است.
‏یکی از ویژگیهای بارز در سایتهای رایانه ای ،اجرای امور توسط بانکداری الکترونیک است سیستم بانکداری الکترونیک نرم افزاری نیست که ما به عنوان یک ابزار الکترونیکی به برق وصل کنیم و توقع داشته باشیم برای ما کاری انجام دهد یا این که آن را یک ابزار فنی به حساب آوریم،بلکه نقش اساسی بانکداری الکترونیک ،بالا بردن کارایی امور بانکی است.چرا «تجربه مشتری»با استفاده از سیستم در اجرای این امر بسیار حایز اهمیت است؟
‏تاریخچه:‏
‏در جامعه ها ی نخستین تحصیل انواع کالاهای تولید شده جهت مصرف فقط از راه تعویض کالا امکان داشت و این مبادله با مشکلات بسیاری همراه بود از جمله:
‏1-تعیین ارزش کالا:بر اساس قبول واحد معین که مورد تأیید طرفین معامله باشد.
‏2- تعیین خریدار و فروشنده:که هر دو نیاز به کالاهای عرضه شده طرف مقابل داشته و آماده مبادله دو کالا با یکدیگر باشند.
‏1
‏3
‏ ‏ &‏ ‏‏ ‏?‏
‏برای حل چنین مشکلاتی بشر در ابتدا اشیاء و کالاهایی را بعنوان تعیین کننده ارزش کالاها انتخاب کرد که با وجود رفع مشکلات بالا مشکلات دیگری پیش روی بشریت قرار گرفت.
‏تنوع تولید و رفع نیاز بشر از تولیدات مختلف در مسیر گسترش اقتصاد کشورها موجب پیدایش یک وسیله اقتصادی مورد قبول عامه بنام پول شد.
‏بانکداری در جهان بهنگامی آغاز شد که داد و ستد و مبادله کالا بین مردم شروع و حتی با گسترش تجارت پیش از آنکه پول به مفهوم جدید مورد استفاده قرار گیرد نیاز به خدمات موسسات بانکی محسوس تر گشت و احتیاج به یک وسیله پرداخت و سنجش ارزشها و بالاخص وصول مطالبات از مشتریان دور و نزدیک با وجود خطرات ناشی از نقل و انتقال پول ایجاب می کرد که این فعل و انفعالات توسط مؤسساتی بنام بانک انجام گیرد.
‏کلمه بانک اصطلاحی است قدیمی که از واژه آلمانی Bank‏ به معنای نوعی شرکت اخذ و رواج یافته و شاید هم از کلمه Banco‏ که یک لغت ایتالیائی و به معنای نیمکت صرافان بکار برده می شده مشتق شده است.
‏1-بانکداری دوره قدیم:
‏الف-بابل:معاملات بانکی به شیوه ابتدایی- مقررات مربوط به دادن وام و قبول سپرده و سرمایه گذاری در قوانین حمورابی-فعالیت معابد این شهر به عملیات بانکی حدود 2000 سال قبل از
میلاد مسیح
‏ب-یونان:اشتغال بعضی از معابد به صرافی علاوه بر بانکهای خصوصی از جمله معبد دلفی که به دلیل وجود جنگها، داخل معبد مطمئن ترین محل برای نگهداری پول به شمار می آمد.
‏پ-ایران:قبل از دوره هخامنشی بانکداری به شیوه ابتدایی و در انحصار معابد و شاهزادگان بود.در زمان هخامنشیان بازرگانی رونق یافت و پول مسکوک رواج گرفت .بانک اجیبی متعلق به مهاجرین یهودی معروفترین بانک آن دوره بوده است .
‏ت-رم:عملیات بانکی بانکداران رمی از بیشتر جهات شبیه عملیات بانکی کنونی بوده است .
‏1
‏5
‏ ‏ &‏ ‏‏ ‏?‏
‏ث-چین:در حدود قرن ششم قبل از میلاد بانکداری رواج داشت.و اختراع کاغذ از نظر بانکداری اهمیت بسیار زیادی داشت.
‏2-بانکداری قرون وسطی(قرون پنج تا پانزدهم میلادی)
‏در قرون وسطی بانکداری و تجارت به مفهوم آنچه در یونان و امپراطوری رم وجود داشت عملاً از بین رفت و پس از سقوط رم یک سیر قهقرایی در عملیات بانکی و سایر مظاهر تمدن بشری
پیدا شد.
‏عرف بانکداری با انجام برخی فعالیتهای یهودیان حیات تازه ای یافت و به دلیل تعصب شدید مقامات کلیسا علیه دریافت ربح از افراد و منع مشروط آن در مذهب یهود که گرفتن بهره از غیر یهودیان آزاد بود عملاً بانکداری در انحصار یهودیان قرار گرفت.
‏3-بانکداری در دوره جدید‏:
‏با پیشرفت تدریجی تجارت و داد وستد در سواحل مدیترانه بخصوص شهرهای ونیز و فلورانس و با کشف آمریکا و راههای جدید و استقرار روابط بازرگانی بین غرب و شرق دامنه فعالیتها به دیگر نقاط نیز گسترش یافت.و نتیجه آن استفاده روز افزون از خدمات بانکی و ازدیاد روز افزون بانکداران بخصوص در شهر ونیز شد تا جایی که قدرت آنها به اندازه ای شد که پادشاهان پول قرض می دادند.
‏ورود طلا و نقره ی فراوان از آمریکا و رفع ممنوعیت دریافت بهره در آئین مسیح بر اثر فتوای جان کالون رهبر پروتستانها نیز باعث ازدیاد و تکامل فعالیتهای بانکی شد.
‏در سالهای نخستین دهه ی 1970 بانکهای عمده تلاشی یکپارچه را برای فراهم ساختن امکان نقل و انتقال مستقیم پول به صورت الکترونیکی از یک حساب به حساب دیگر آغاز کردند.
‏ابداع کامپیوترهای شخصی و مودمها به ایجاد سیستمهای بانکی قابل دسترس از بیرون منجر گردید،پدیده ای که به بانکداری مبتنی بر رایانه های شخصی(‏‍Pc banking‏)‏موسوم گردید.به ترتیب شرکتها توانستند ،با استفاده از رایانه های شخصی به سیستمهای بانکی متصل شوند و از طریق EFT‏ ها (EFT=Electronical funds Transfer‏ به معنی جابه جایی الکترونیکی وجوه ) و TT‏ ها (جابجایی تلگرافی Telegraphical Transfers ‏)دست به نقل و انتقال وجوه بزنند.به علاوه انتقال الکترونیکی داده ها (EDI‏)معمولاً جزیی از EFT‏ به شمار می آمد و پذیرش اسناد مربوط به سیاهه تجاری فاکتور و انجام خودکار پرداختها را پس از تأیید مدارک مزبور
امکان پذیری نمود.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بانکهای مرکزی

تحقیق-بانکهای-مرکزی
تحقیق بانکهای مرکزی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 39
حجم فایل: 25 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بخش اول
‏موضوع و مفهوم بانکهای مرکزی
‏مفاهیم مختلفی از بانکداری مرکزی به ذهن آمده که در همه آنها این نکته مشترک است: بانک مرکزی بانک معتبری است که قسمت اعظم عملیات خود را بجای اینکه از طریق افراد صورت دهد به وسیله بانکها انجام میدهد. و در این معاملات به بازار پول و سرمایه بیشتر توجه دارد تا به منافع صاحبان سهام. بعبارت دیگر هر وظیفه ایرا که در هر لحظه ای از زمان ایفا کند به موازات منافع عمومی خواهد بود بی آنکه جلب منفعت خویش محرک او بوده باشد.
‏بانکهای مرکزی در اقتصاد کشورها آنقدر موثر بوده اند و در صلح و جنگ دولتها را یاری کرده اند که ستایشگران آن چون در مقام ستایش برآمده اند از آن مفهومی معادل چرخ و آتش گرفته اند و آنرا از اختراعات عمده جهان بشمار آورده اند. این تشبیه هرچند تشبیهی بکمال تشبیهات دیگر نیست و نمیتواند جای خود را در ذهن آنچنانکه باید باز کند. ولی بنابرآنچه بانکداران بزرگ اعتقاد کرده اند قدر متیقن این است که بانک مرکزی مقتدرترین موسسه مالی است که انسان امروز بخود دیده است, و براستی روسای بانک های مرکزی در لحظاتیکه در باره پول تصمیم اتخاذ میکنند مقتدرترین مرد اقتصادی کشور خویشند.
‏بخش اول
‏موضوع و مفهوم بانکهای مرکزی
‏مفاهیم مختلفی از بانکداری مرکزی به ذهن آمده که در همه آنها این نکته مشترک است: بانک مرکزی بانک معتبری است که قسمت اعظم عملیات خود را بجای اینکه از طریق افراد صورت دهد به وسیله بانکها انجام میدهد. و در این معاملات به بازار پول و سرمایه بیشتر توجه دارد تا به منافع صاحبان سهام. بعبارت دیگر هر وظیفه ایرا که در هر لحظه ای از زمان ایفا کند به موازات منافع عمومی خواهد بود بی آنکه جلب منفعت خویش محرک او بوده باشد.
‏بانکهای مرکزی در اقتصاد کشورها آنقدر موثر بوده اند و در صلح و جنگ دولتها را یاری کرده اند که ستایشگران آن چون در مقام ستایش برآمده اند از آن مفهومی معادل چرخ و آتش گرفته اند و آنرا از اختراعات عمده جهان بشمار آورده اند. این تشبیه هرچند تشبیهی بکمال تشبیهات دیگر نیست و نمیتواند جای خود را در ذهن آنچنانکه باید باز کند. ولی بنابرآنچه بانکداران بزرگ اعتقاد کرده اند قدر متیقن این است که بانک مرکزی مقتدرترین موسسه مالی است که انسان امروز بخود دیده است, و براستی روسای بانک های مرکزی در لحظاتیکه در باره پول تصمیم اتخاذ میکنند مقتدرترین مرد اقتصادی کشور خویشند.
‏هیس رئیس فدرال رزرو بانک نیویورک که سابقه بانکداری را به ایران سه هزار سال پیش میبرد و از نبوغ و دها مالی و پولی ایرانیان داد سخن میدهد، میگوید ‏«‏بنابراین جای شگفتی نیست که بانکداران مرکزی را گاه موبدان آئین مالی میخوانند و آنانرا بجای آرندگان فرائض مرموزی میدانند که برای عامه قابل درک نیست.‏»
‏عده ای نیز بانک مرکزی را به قلب تشبیه نموده و گفته‏‌‏اند ‏«‏گردش پول چون جریان خون ضامن حیات اقتصادی ملتهاست. شدت و فشار آن سبب پیدایش قدرت خرید زیاد، تورم پولی وبالنتیجه تزلزل ارکان اقتصادی و بالاخره توقف امور میشود، و ضعف آن موجب تقلیل قدرت خرید یعنی بروز بحران و شیوع بیکاری و بالمآل تنزل درآمد ملی و سطح زندگی و بعبارت دیگر باعث ناتوانی و سستی حیات اقتصادی میگردد. لذا حفظ تناسب جریان پولی با وضع اقتصادی مهمترین وظیفه بانکهای مرکزی و مقامات مسئول هدایت سیاست پولی کشورها گردیده است.‏»
‏امروزه بانکهای مرکزی را نه تنها عامل ثبات اقتصادی میدانند بلکه آنانرا مظهر استقلال اقتصادی هرکشور بشمار می‏‌‏آورند که یک واحد پولی ثابت ارائه میکنند، و این پدیده را عامل مؤثری تلقی می‏‌‏نمایند که در جهت توسعه سیستم بانکداری سالم قدم برمیدارد. بهمین دلیل بود که در کنفرانس سال 1921 بروکسل که متخصصین و کارشناسان بین المللی ثبات ارز را بررسی میکردند برای رفع مشکلات و پیشبرد هدفهای اقتصادی بین
‏‌‏المللی و اعاده نظم جهانی پول توصیه کرده‏‌‏اند که در کشورهائیکه بانک مرکزی وجود ندارد باید حتماً تشکیل گردد.
‏تعریف جامع و دقیقی تابحال از بانکهای مرکزی نشده و این تعریف تا حد قابل ملاحظه ای بستگی به وظایف او دارد، و این وظایف از کشوری به کشور دیگر فرق میکند. بسیاری از بانکهای بزرگ مخصوصاً آنها که از ابتدای تاریخ بانکداری تشکیل شده‏‌‏اند بر وظایفشان بتدریج اضافه کرده اند، معهذا میتوان گفت که هر بانک مرکزی کاملاً نضج گرفته ای باید سه وظیفه اصلی را بعهده بگیرد، یکی اینکه بانک بانکها باشد، دیگر آنکه بعنوان بانکدار دولت عمل کند و سوم آنکه سیستم پولی را اداره نماید.
‏بانک مرکزی، بانک بانک ها ‏–‏ در اینجا بانک مرکزی همان خدماتی را انجام میدهد که بانکهای بازرگانی برای مشتریان خود، و بصورت بانک مادر سپرده ها و ذخائر بانک های تجاری را قبول میکند، چک های آنها را وصول و وجوه لازم را در اختیارشان میگذارد، و تحت شرایط خاص وامهای کوتاه مدت به آنها میپردازد و بالاخره بصورت وام دهنده نهائی از طریق عمل تنزیل مجدد به آنها کمک مینماید. بعلاوه بانک مرکزی میتواند سایر بانک

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بانکداری الکترونیکی وسیر تحول آن در ایران 23 ص

تحقیق-بانکداری-الکترونیکی-وسیر-تحول-آن-در-ایران-23-ص
تحقیق بانکداری الکترونیکی وسیر تحول آن در ایران 23 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 24
حجم فایل: 199 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 24 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏بانکداری الکترو‏نیکی وسیر تحو‏ل آن در ایران‏
‏چکیده
‏رشد و گسترش روز افزون فناوری ارتباطات، انقلابی را در ابعاد مختلف زندگی انسانها و عملکرد سازمانها ایجاد کرده است. این فناوری روشهای کارکرد و نگرش افراد، سازمانها و دولتها را دگرگون ساخته و باعث ایجاد صنایع نوین، مشاغل جدید و خلاقیت در انجام امور شده است. ظهور پدیده‌هایی چون کسب و کار الکترونیک، تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیک از نتایج عمده نفوذ و گسترش فناوری اطلاعات در بعد اقتصادی است. کشور ما در عرصه حضور و به‌کارگیری تجارت و بانکداری الکترونیک، کشوری جوان است و تا رسیدن به وضعیت مطلوب را ه درازی در پیش رو دارد.
‏قانون تجارت الکترونیک در دی ماه سال 1382 تصویب شد. در زمینه بانکداری الکترونیک تاکنون فعالیتهای گسترده‌ای صورت گرفته، لیکن نبود برخی زیر ساختها در ابعاد مختلف موجب کندی این فعالیتها شده است. در این مقاله سعی شده تا ضمن ارائه مفاهیم و تعاریف، ویژگیها و الزامات تجارت و بانکداری الکترونیک، ابزارها و کانال های بانکداری الکترونیک معرفی شود و وضعیت هر یک به صورت اجمالی مورد بررسی قرار گیرد.
‏2
‏مقدمه‏
دسترسی تعداد زیادی از مردم جهان به شبکه جهانی اینترنت و گسترش ارتباطات الکترونیک بین افراد و سازمانهای مختلف از طریق دنیای مجازی، بستری مناسب برای برقراری مراودات تجاری و اقتصادی فراهم کرده است. تجارت الکترونیک عمده ترین دستاورد به‌کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT‏) در زمینه های اقتصادی است.
استفاده از این فناوری موجب توسعه تجارت، تسهیل ارتباطات عوامل اقتصادی، فراهم کردن امکان فعالیت برای بنگاههای کوچک و متوسط، ارتقای بهره وری، کاهش هزینه ها و صرفه‌جویی در زمان شده است. فناوری ارتباطات و اطلاعات امکان افزایش قابلیت رقابت‌پذیری بنگاهها را فراهم ساخته و همچنین به ایجاد مشاغل جدید منجر شده است.
‏بر اثر گسترش این فناوری حجم تجارت الکترونیک در جهان روز به روز در حال رشد است. طبق تحقیقات منتشر شده توسط موسسه فارستر پیش‌بینی می‌شود طی سالهای 2006-2002 حجم تجارت الکترونیک به طور متوسط سالانه بیش از 58 درصد رشد کرده و از 2293 میلیارد دلار در سال 2002 به بیش از 12837 میلیارد دلار در سال 2006 بالغ شود.
‏3
‏یکی از ابزارهای ضروری برای تحقق و گسترش تجارت الکترونیک ، وجود سیستم بانکداری الکترونیک است که همگام با سیستم‌های جهانی مالی و پولی عمل و فعالیتهای مربوط به تجارت الکترونیک را تسهیل کند. در حقیقت می‌توان گفت که پیاده سازی تجارت الکترونیک ، نیازمند تحقق بانکداری الکترونیک است.
به همین دلیل، استفاده از سیستم های الکترونیک در موسسات مالی و اعتباری جهان به سرعت رو به گسترش بوده و تعداد استفاده کنندگان از خدمات بانکداری الکترونیک روز به روز در حال افزایش هستند.
‏براساس گزارش تحقیقاتی موسسه Data Monitor‏ (از مراکز برجسته تجزیه و تحلیل اطلاعات بانکداری در اروپا) آمار استفاده‌کنندگان از‏ ‏سیستم‌های بانکداری الکترونیک‏ ‏در هشت کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئد، سوئیس و انگلیس از 5/4 میلیون نفر در سال 1999 به حدود 22 میلیون نفر در سال 2004رسیده است. در سال 2005 بیش از 75 درصد شرکتهای فعال در کشورهای توسعه یافته حداقل از یکی از خدمات بانکداری الکترونیک استفاده می‌کنند. این روند برای بانک ها هم یک فرصت و هم یک تهدید بشمار می آید.
‏5
‏ایران در زمینه تجارت و بانکداری الکترونیک ، کشوری جوان است و تا رسیدن به سطحی قابل قبول از آن، راه درازی در پیش دارد. ورود فناوری جدید در این دو زمینه ، نیازهای جدیدی را در پردازش و تبادل داده‌ها ، ابزارها و زیر ساختهای مناسب پیاده سازی آن ، و نیز نحوه ارایه خدمات بانکی نوین مطرح کرده است . با نگاهی به تجارب کشورهای پیشرفته و رشد خدمات بانکداری الکترونیک می‌توان نیازهای در حال شکل‌گیری و روند افزاینده آن را در زمینه خدمات بانکی در ایران تا حد مناسبی پیش‌بینی کرد. نظر به روشهای سنتی موجود در بانک‌های کشور و نارسایی این روشها در ارائه خدمات جدید، تهیه زیرساختهای مورد نیاز در بانک‌ها از ضروریاتی است که خوشبختانه مورد توجه مسئولان امر قرار گرفته است و فعالیتهای گسترده ای در سیستم بانکی کشور برای ارائه بانکداری الکترونیک و دیگر خدمات نوین بانکی انجام شده است .‏
‏کسب و کار الکترونیک
‏این واژه برای اولین بار در سال 1997 توسط شرکتIBM‏ مطرح گردید. کسب و کار الکترونیک مفهومی عام‌تر از تجارت الکترونیک را در بر می‌گیرد . تجارت الکترونیک بیشتر تکیه بر ارتباط بیرونی بنگاه یا فرد دارد. در حالی که کسب و کار الکترونیک علاوه بر ارتباطات بیرونی به استراتژی درون سازمان نیز اشاره دارد و شامل تجارت الکترونیک (

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.