دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

تحقیق بررسی ونقش شورای اسلامی در بشرواهداف 25 ص

تحقیق-بررسی-ونقش-شورای-اسلامی-در-بشرواهداف-25-ص
تحقیق بررسی ونقش شورای اسلامی در بشرواهداف 25 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 28
حجم فایل: 152 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 28 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏موضوع :
‏بررسی ونقش شورای اسلامی در بشرواهداف
‏فهرست
‏مقدمه
‏بیان مسئله
‏اهمیت وضرورت
‏اهداف تحقیق
‏تعاریف عملیاتی ‏
‏شورا مظهر جامعه چند صدای‏ی دیالوگ ‏
‏بررسی ویژگیها در دوره اول شورا ‏ ‏
‏فراوان شغل اعضاء شورای اسلامی ‏ ‏
‏قوانین مربوط به شورای اسلامی شهر وروستا
‏امور داخلی وتشکیلات شورای اسلامی
‏امور مالی
‏تقدیم به :
‏او که علیم است وحکیم ، سمیع وبصیر رحیم است وکریم
‏نور است ونور ما وآنچه هست از اوست
‏به پیشگاه حضرت بقیه الله روحی وارواح العالمین اتراب مقدمه الغداء
‏که جهان در انتظار عدالت اوست .

‏چکیده
‏شورا باید همه جا باشد . امام خمینی ( ره )
‏شورا یکی از ارکان تقویت مدیریت است ولازمه تحقق اهداف است . وقرآن کریم به طور صریح مدیران را مکلف می کند که در اموری که نیاز مبرم به تحقیق دارد از افکار واندیشه های تابناک انسانها بهره مند شوند تا ضریب اطمینان جهت دستیابی به اهداف تسسهیل گردد .
‏وشورا اسلامی موجب تحکیم وتعمیق ارزشها می شود . وزمینه ساز برای آموزش وارتقای سطح فرهنگی است . وتوسعه وتقویت فعالیت گروهها وسازمانها در گرو شورا ومشارکت است .
‏وشورا موجب بسط مسئولیت پذیری وتقویت تصمیم سازی وتصمیم گیری جهت دست یابی به اهداف عالیه مدیریت به شمار می رود .
‏ودر نهایت رسالت شورائیان با همیاری مدیران ایجاد محیط فرهنگی وانسانهای یا فرهنگ است . بهبود کیفیت ، بهره وری روحیه وانگیزش در مدیریت مشارکتی است .
‏مقدمه
‏مشورت ادراک وهوشیاری دهد عقلها را عقلها یاری دهد
‏امر شاورهم برای آن بود کز تشاور سهووکثر کمتر شود
‏عقل را باعقل دیگر یار کن امر شوری بینهم را کار کن
‏عقل با عقل دگر عقلا شود نور افزون گشت ره پیدا شود
‏انقلاب اسلامی در ایران با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی وبر خورداری از دو پشتوانه عظیم اسلامیّت وجمهوریّت وبا تکیه بر آیات نورانی قرآن کریم وسیره ی پیامبر عظیم الشان اسلام ( ص ) وائمه معصومین علیه السلام واندیشه های جاویدان امام خمینی ( ره ) ومقام معظم رهبری ، شورا ومشارکت مردم را لازمه ی توفیق واستمرار هدف های والای خود می داند ودر راستای اصول چهار گانه تحویلات مدیریتی برنامه های دولت یعنی تمرکز زدایی ، جلب مشارکت ، واگذاری اختیارات ، انعطاف پذیری در برنامه ها واجرا ، موجب پیشرفت امور ودست یابی به اهداف عالیه خواهد بود .
‏انگیزه ی نیرومندی که مردم را با سمت شورای جلب می نماید این است که ذاتاً می خواهند بدانند ، از این رو بعد کنجکاوگر روحش او را به پرسش وا می دارد . توجه به مشورت در کارها آن چنان اثرات اجتماعی داشته است که در دو انقلاب یکصد ساله اخیر کشور ما یعنی انقلاب مشروطیت وانقلاب اسلامی ایران مضومن این دو آیه به عنوان مظهری از خواست واراده ملت در برابر استبداد وخود کامگی وحکومت مطلقه تجلی یافته است . در تالار مجلس شورای ملی سابق آیه ‏«‏ وشاورهم فی الامر ‏»‏ در برابر دیدگان نمایندگان قرار داشت واصل هفتم از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با استناد به این دو آیه ، شوراها اعم از مجلس شورای اسلامی تا شورای شهر وروستا ونظایر آنها را از ارکان تصمیم گیری واداره امور کشور می شناسد .
‏اصل هفتم : طبق دستور قرآن کریم ‏«‏ وامرهم شورای بینهم ‏»‏ وشاور هم فی الا مر شوراها ، مجلس شورای استان شهرستان ، شهر ، محل یا بخش روستا ونظایر اینها از ارکان تصمیم سازی وتصمیم گیری جهت اداره امور کشور هستند .در تاریخ اسلام به ثبت رسیده است که پیغمبر اکرم ( ص ) هرگز به روش مستبدان رفتار نمی کرد در اموری که از طرف پروردگار دستور نازل نگردیده بود ، با اصحاب به مشورت می نشست ونظر ورای آنان را محترم می شمرد واز این طریق بدانها شخصیت می داد . در غزوه بدر مسأله اقدام به جنگ وتعیین محل اردگاه ونحوه رفتار با اسرای جنگی را به شور گذاشت ودر جنگ احد نیز درباره استقرار اردو در شهر مدینه ویا خارج از آن به مشورت پرداخت ارزش دادن به اصحاب ویاران ، طرف شور قرار دادن آنها شخصیت دادن به آنها از علل عمده نفوذ عظیم وبی نظیر او در جمع صحابه بود .

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بررسی ویژگی‌های آموزش و پرورش کارآمد 32 ص

تحقیق-بررسی-ویژگی‌های-آموزش-و-پرورش-کارآمد-32-ص
تحقیق بررسی ویژگی‌های آموزش و پرورش کارآمد 32 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 39
حجم فایل: 42 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏بررس‏ی‏ و‏ی‏ژگ‏ی‏‌ها‏ی‏ آموزش و پرورش کارآمد
‏چکیده‏
‏آموزش و پرورش، کل‏ی‏د فتح آ‏ی‏نده است و از د‏ی‏ر باز انتظار از آموزش و پرورش آن بوده که انسان ها‏ی‏ فردا را ترب‏ی‏ت کند و نسل امروز را برا‏ی‏ زندگ‏ی‏ در جامعه ‏ی‏ فردا آماده سازد. بنابرا‏ی‏ن ضرورت دارد برنامه ر‏ی‏زان و س‏ی‏استگذاران آموزش‏ی‏، معلمان و مسوولان آموزش و پرورش، الزامات و مقتض‏ی‏ات زندگ‏ی‏ فردا را بشناسند تا بتوانند آمادگ‏ی‏ دانش و ب‏ی‏نش لازم را در کودکان و جوانان برا‏ی‏ فعال‏ی‏ت در جامعه فردا پرورش دهند و در راستا‏ی‏ ا‏ی‏ن س‏ی‏است، شناسا‏یی‏ و‏ی‏ژگ‏ی‏ ها‏ی‏ آموزش و پرورش کارآمد از اهم‏ی‏ت خاص‏ی‏ برخوردار است.
‏مقاله ‏ی‏ حاضر درصدد شناخت ابعاد‏ی‏ از ا‏ی‏ن و‏ی‏ژگ‏ی‏ ها‏ی‏ م‏ی‏ باشد. پس از ذکر مقدمه، مطالب‏ی‏ پ‏ی‏رامون برنامه ر‏ی‏ز‏ی‏ و اهم‏ی‏ت آن نگاشته م‏ی‏ شود، سپس گستره ‏ی‏ آموزش و پرورش نو‏ی‏ن مورد بررس‏ی‏ قرار م‏ی‏ گ‏ی‏رد و فرآ‏ی‏ند جهان‏ی‏ شدن به عنوان ضرورت‏ی‏ اجتناب ناپذ‏ی‏ر مطرح م‏ی‏ شود.
‏در ادامه، آموزش و پرورش کارآمد در آ‏ی‏نه ‏ی‏ تجارب سا‏ی‏ر کشور ها مورد بررس‏ی‏ قرار م‏ی‏ گ‏ی‏رد که بخش اعظم آن مربوط به نظام آموزش‏ی‏ کشور ژاپن م‏ی‏ باشد. تمرکز زدا‏یی‏ در نظام آموزش‏ی‏، مطلب بعد‏ی‏ مقاله است. سپس جا‏ی‏گاه فراگ‏ی‏ران در س‏ی‏ستم آموزش‏ی‏ و توجه به خلاق‏ی‏ت فراگ‏ی‏ران مطرح م
‏2
‏ی‏ گردد. بررس‏ی‏ مح‏ی‏ط ها‏ی‏ آموزش‏ی‏، فناور‏ی‏ اطلاعات و توسعه ‏ی‏ منابع انسان‏ی‏ ادامه دهنده ‏ی‏ مطالب م‏ی‏ باشد. در پا‏ی‏ان نت‏ی‏جه گ‏ی‏ر‏ی‏ و ارائه پ‏ی‏شنهادات بر اساس مطالب مندرج در مقاله درج م‏ی‏ گردد.
‏((ام‏ی‏د است که نظام آموزش‏ی‏ کشورمان در جا‏ی‏گاه اصل‏ی‏ خو‏ی‏ش قرار گ‏ی‏رد)).
‏مقدمه
‏در سه دهه ‏ی‏ گذشته، کشورها‏ی‏ توسعه ‏ی‏افته و در حال توسعه، با فراز و نش‏ی‏ب ها‏ی‏ فراوان‏ی‏ در زم‏ی‏نه ها‏ی‏ س‏ی‏اس‏ی‏، اقتصاد‏ی‏، فرهنگ‏ی‏ و آموزش‏ی‏ مواجه بوده اند. در رو‏ی‏ارو‏یی‏ با بس‏ی‏ار‏ی‏ از چالش ها‏ی‏ بالقوه ‏ی‏ آ‏ی‏نده، س‏ی‏ستم آموزش‏ی‏ به عنوان سرما‏ی‏ه ا‏ی‏ ضرور‏ی‏ در تلاش برا‏ی‏ تحقق ‏ی‏افتن اهداف مربوط به توسعه، تلق‏ی‏ م‏ی‏ گردد و مهم تر‏ی‏ن ابزار موجود برا‏ی‏ پ‏ی‏شبرد و واقع‏ی‏ت بخش‏ی‏دن به آرمان ها‏ی‏ هر ملت م‏ی‏ باشد.
در سپ‏ی‏ده دم قرن جد‏ی‏د چشم انداز آن حزن و ام‏ی‏د را بر م‏ی‏ انگ‏ی‏زد، لازم است همه ‏ی‏ انسان ها مسوولانه به اهداف و ابزار تعل‏ی‏م و ترب‏ی‏ت توجه کنند. چالش ها‏ی‏ بزرگ در تمام‏ی‏ ابعاد وس‏ی‏ع جامعه، چشم انداز‏ی‏ از ضرورت نو شدن، اح‏ی‏اء و ابداع را به ما نشان م‏ی‏ دهد. چگونه ممکن است ا‏ی‏ن چالش ها‏ی‏ بزرگ، توجه س‏ی‏استگزار‏ی‏ ها‏ی‏ آموزش‏ی‏ را جلب نکند؟
‏3
‏برا‏ی‏ رس‏ی‏دن به ا‏ی‏ن هدف، با‏ی‏د به تنش ها‏ی‏ اصل‏ی‏ روبرو شو‏ی‏م و بر آنان فائق آ‏یی‏م، تنش م‏ی‏ان جوامع جهان‏ی‏ و محل‏ی‏، تنش ها‏ی‏ همگان‏ی‏ و فرد‏ی‏، تنش م‏ی‏ان سنت و تجدد، تنش م‏ی‏ان ملاحظات دراز مدت و کوتاه مدت و بالاخره تنش م‏ی‏ان توسعه ‏ی‏ فوق العاده ‏ی‏ دانش و ظرف‏ی‏ت تطابق بشر با آن و در نها‏ی‏ت، عامل هم‏ی‏شگ‏ی‏ د‏ی‏گر، تنش م‏ی‏ان معنو‏ی‏ات و ماد‏ی‏ات است که غالباً جهان بدون شناخت آن آرزو‏ی‏ دست‏ی‏اب‏ی‏ به آرمان ها و ارزش ها که ((اخلاق)) نام دارد را در سر م‏ی‏ پروراند.
‏در ا‏ی‏ن جا وظ‏ی‏فه ‏ی‏ متعال‏ی‏ س‏ی‏ستم آموزش‏ی‏ و اهم‏ی‏ت جا‏ی‏گاه آن مشهود و مشخص م‏ی‏ گردد و ا‏ی‏ن گفته اغراق ن‏ی‏ست که بقا‏ی‏ انسان ها به اجرا‏ی‏ ا‏ی‏ن وظ‏ی‏فه، بستگ‏ی‏ دارد.
رسالت آموزش و پرورش، توان بخش‏ی‏دن به فرد فرد انسان ها در جهت توسعه ‏ی‏ کامل استعدادها‏ی‏ خود و ن‏ی‏ز شناخت توانمند‏ی‏ ها‏ی‏ خلاق خود است و ا‏ی‏ن هدف از سا‏ی‏ر اهداف متعال‏ی‏ تر م‏ی‏ باشد. حصول ا‏ی‏ن هدف هر چند دشوار و طولان‏ی‏ است، اما سهم‏ی‏ ضرور‏ی‏ در جهت جستجو‏ی‏ جهان‏ی‏ عادلانه تر و بهتر برا‏ی‏ ز‏ی‏ستن به شمار م‏ی‏ رود. ا‏ی‏ن امر زمان‏ی‏ تحقق خواهد ‏ی‏افت که همه چ‏ی‏ز سر جا‏ی‏ خود قرار گ‏ی‏رد.
بهره گ‏ی‏ر‏ی‏ صح‏ی‏ح از س‏ی‏است ها‏ی‏ اصلاح‏ی‏ به دور از هر گونه افراط و تفر‏ی‏ط و ‏ی‏ا تعصب کورکورانه م
‏4
‏ی‏ تواند دگرگون‏ی‏ ها‏ی‏ مثبت‏ی‏ را در س‏ی‏ستم آموزش‏ی‏ ا‏ی‏جاد کند. کوشش در جهت اصلاحات آموزش و پرورش، مشروط بر ا‏ی‏جاد هماهنگ‏ی‏ و تجانس در لا‏ی‏ه ها‏ی‏ مختلف نظام آموزش، قر‏ی‏ن با توف‏ی‏ق خواهد بود. در ا‏ی‏ن راستا، قبل از هر گونه اقدام‏ی‏ ضرورت دارد که و‏ی‏ژگ‏ی‏ ها‏ی‏ آموزش
‏و پرورش کارآمد مورد بررس‏ی‏ و تحل‏ی‏ل قرار گ‏ی‏رد.
‏نیم نگاهی به برنامه ریزی آموزشی
‏با نگاه‏ی‏ به روند کم‏ی‏ و ک‏ی‏ف‏ی‏ آموزش و پرورش در سطح جهان و به و‏ی‏ژه در سطح جهان سوم در دهه ها‏ی‏ اخ‏ی‏ر، به خوب‏ی‏ متوجه م‏ی‏ شو‏ی‏م که ارتقاء ک‏ی‏ف‏ی‏ت آموزش و پرورش، موضوع فوق العاده حساس‏ی‏ بوده که بروز بحران جهان‏ی‏ آموزش و پرورش از جمله نشانه ها‏ی‏ آن است.
‏ژاک هلک (1371) در کتاب ((آموزش و پرورش: سرما‏ی‏ه گذار‏ی‏ برا‏ی‏ آ‏ی‏نده)) ضمن بررس‏ی‏ روندها‏ی‏ توسعه منابع انسان‏ی‏ و آموزش و پرورش در سه دهه ‏ی‏ اخ‏ی‏ر به مشکلات ناش‏ی‏ از افزا‏ی‏ش
‏هز‏ی‏نه ها و کاهش ک‏ی‏ف‏ی‏ت اشاره نموده است و سه ن‏ی‏از اساس‏ی‏ را در م‏ی‏ان ن‏ی‏ازها‏ی‏ د‏ی‏گر
‏غالب م‏ی‏ داند:
‏توجه ب‏ی‏شتر به ک‏ی‏ف‏ی‏ت آموزش و پرورش

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بررسی وقوع انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن در بروز جنگ ایران و عراق 53 ص

تحقیق-بررسی-وقوع-انقلاب-اسلامی-ایران-و-تأثیر-آن-در-بروز-جنگ-ایران-و-عراق-53-ص
تحقیق بررسی وقوع انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن در بروز جنگ ایران و عراق 53 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 81
حجم فایل: 34 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 81 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پیشگفتار:
‏قبل از شروع اصل تحقیق لازم می‎دانم، شمائی از کل تحقیق‎ام را در اختیار خوانندگان محترم قرار دهم. موضوع تحقیق عبارت است از: «بررسی انقلاب اسلامی و تأثیر آن در بروز جنگ میان ایران و عراق‌» بنابراین همان‎طور که از موضوع پیداست می‎خواهیم علل و عوامل بروز جنگ را مورد کنکاش و دیگرخوانی قرار دهیم. بنا براین ناگفته پیداست که هدف از ارا ئه این تحقیق روشن نمودن برخی نقاط پنهان و جا مانده از اندیشه چرایی انقلاب اسلامی و چگونگی بروز جنگ ایران و عراق خواهد بود.
‏اصولاً جنگ زمانی اتفاق می‎افتد که اختلافات در بین دو یا چند کشور در سطح بین‎الملل وجود داشته یا پیدا شود بنابراین و قطعاً جنگ در سطح بین‎الملل نمی‎تواند تک علتی یا تک بعدی باشد. موشکافنه دیدن و بررسی کردن عوامل بروز جنگ و اختلافات از اهدافی بود که محقق فوق سعی در بازشناسی یا پیدا نمودن آنها کرد و به این تحقیق روی آورد.
‏پیشگفتار:
‏قبل از شروع اصل تحقیق لازم می‎دانم، شمائی از کل تحقیق‎ام را در اختیار خوانندگان محترم قرار دهم. موضوع تحقیق عبارت است از: «بررسی انقلاب اسلامی و تأثیر آن در بروز جنگ میان ایران و عراق‌» بنابراین همان‎طور که از موضوع پیداست می‎خواهیم علل و عوامل بروز جنگ را مورد کنکاش و دیگرخوانی قرار دهیم. بنا براین ناگفته پیداست که هدف از ارا ئه این تحقیق روشن نمودن برخی نقاط پنهان و جا مانده از اندیشه چرایی انقلاب اسلامی و چگونگی بروز جنگ ایران و عراق خواهد بود.
‏اصولاً جنگ زمانی اتفاق می‎افتد که اختلافات در بین دو یا چند کشور در سطح بین‎الملل وجود داشته یا پیدا شود بنابراین و قطعاً جنگ در سطح بین‎الملل نمی‎تواند تک علتی یا تک بعدی باشد. موشکافنه دیدن و بررسی کردن عوامل بروز جنگ و اختلافات از اهدافی بود که محقق فوق سعی در بازشناسی یا پیدا نمودن آنها کرد و به این تحقیق روی آورد.
‏پیشگفتار:
‏قبل از شروع اصل تحقیق لازم می‎دانم، شمائی از کل تحقیق‎ام را در اختیار خوانندگان محترم قرار دهم. موضوع تحقیق عبارت است از: «بررسی انقلاب اسلامی و تأثیر آن در بروز جنگ میان ایران و عراق‌» بنابراین همان‎طور که از موضوع پیداست می‎خواهیم علل و عوامل بروز جنگ را مورد کنکاش و دیگرخوانی قرار دهیم. بنا براین ناگفته پیداست که هدف از ارا ئه این تحقیق روشن نمودن برخی نقاط پنهان و جا مانده از اندیشه چرایی انقلاب اسلامی و چگونگی بروز جنگ ایران و عراق خواهد بود.
‏اصولاً جنگ زمانی اتفاق می‎افتد که اختلافات در بین دو یا چند کشور در سطح بین‎الملل وجود داشته یا پیدا شود بنابراین و قطعاً جنگ در سطح بین‎الملل نمی‎تواند تک علتی یا تک بعدی باشد. موشکافنه دیدن و بررسی کردن عوامل بروز جنگ و اختلافات از اهدافی بود که محقق فوق سعی در بازشناسی یا پیدا نمودن آنها کرد و به این تحقیق روی آورد.
‏همان‎طور که ملاحظه خواهید فرمود در برخی از فصول سعی می‎شود برخی علل و عوامل اصلی را با دیدی کارشناسانه مورد نقد و بررسی قرار گیرند. از آنجایی برخی در مورد چگونگی و انجام وقوع جنگ بر یک نظر می‎باشند و مهم اینکه بر نظر خود نیز تأکید دارند، محقق فوق سعی نموده به نظرات متفاوت و همچنین به اثبات علمی هر یک از نظرات فوق بپردازد. اما انگیزه‎ایی که باعث روی آوردن به این موضوع و تحقیق گردید بدین پا شکل گرفته است که مدت مدیدی از شروع و پایان جنگ گذشته است و در این برهة زمانی یا برخی علل و عوامل پیدایش جنگ را فراموش نموده‎اند و یا عده‎ای از چرایی آن اطلاع چندانی ندارند، رساندن این پیام و منصفانه قضاوت نمودن در مورد آن، انگیزه فوق را پدید آورده است.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بررسی وضعیت مس

تحقیق-بررسی-وضعیت-مس
تحقیق بررسی وضعیت مس
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 15
حجم فایل: 91 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 15 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏ بررسی وضعیت مس
‏مواداولیه مس ومنابع آن
‏مس اولین فلزکشف شده توسط بشردر8000 سال قبل ازمیلادبوده است ودر زمره عناصربسیارپرمصرف وباخواص عالی می باشد . درحدود 85 تا 90 درصدمس ازاستخراج معادن وبقیه ازطریق ذوب مجددقراضه های مسی تأمین می شود . منابع جهانی مس شامل کلیه موادطبیعی حاوی مس است که دردرون ویابرون پوسته زمین قراردارند واگراستخراج مس ازآنهاازلحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد ، ذخایرنامیده می شوند . مس به صورت سه نوع کانی ( ذخیره معدنی ) درطبیعت یافت می شود : سولفید ، کربنات ، سیلیکات ، که عمده ترین آن کانی سولفیدی می باشد . درایران مس اغلب به صورت کالکوپیریت ( سولفیدآهن –‏ مس ) است . استخراج ذخایرمس تا مرحله خاصی ممکن است مقرون به صرفه باشدوباکاهش عیارمس وافزایش هزینه استخراج وکاهش قیمت ، استخراج اقتصادی نمی باشد . گاهی حضور ترکیبات ارزشمندفلزی دیگری نظیرمولیبدن ، طلاونقره استخراج آن رابا صرفه می نماید .
‏تخمینهای مختلفی ازمعادن وذخائرمس درجدول نشان داده شده است .]‏ 115[‏ کل منابع 1626 میلیون تن مس محتوی تخمین زده شده است که استخراج 510 میلیون تن آن اقتصادی می باشد . شیلی ، آمریکا ، شوروی سابق به ترتیب با 79 ، 57 ، 57 میلیون تن ، دارندگان بزرگترین منابع مس جهان هستند . کل مس محتوی قابل اکتشاف 392 میلیون تن برآوردشده است که کفاف حداقل 30 سال عملیات بهره برداری معادن درسطح فعلی رامی نماید ، امابرآوردمیزان ذخائرمس هرسال افزایش می یابد .
‏1
‏برآوردی که درسال 1991 انجام شده است ، نشان می دهدکه ذخیره احتمالی مس 2400 میلیون تن می باشد . ولی منابع مس شناخته شده جهان 500 میلیون تن تخمین زده می شود ، لذاامکان تأمین مس رابرای 80 سال می نماید .]‏115[
‏ایران ازلحاظ ذخائرمعدنی برروی کمربندجهانی مس قرارگرفته است که از جنوب شرقی ایران شروع وتاشمال غربی ونواحی آذربایجان ادامه دارد . از 330 کانسارمس درایران تنهاازدوکانسار ( سرچشمه وقلعه زری ) بهره برداری می شود . ناحیه مس دارکرمان قسمتی ازکمربندفلززایی ایران مرکزی می باشدمهمترین ذخائرمس این ناحیه توده های مس سرچشمه ومیدوک است . کانسارسرچشمه کرمان یکی ازبزرگترین کانسارهای جهان به حساب می آید . ذخیره آن 800 میلیون تن ماده معدنی مس باعیار12/1 درصد ( 9/8 میلیون تن مس محتوی ) است . این توده معدنی حاوی مولیبدن ومقادیری طلا ونقره می باشدکه قابل بازیابی هستند . ذخیره معدنی میدوک هم 150 میلیون تن برآوردشده است . مهمترین معادن مس ایران وذخائرمس برآوردشده با توجه به میزان مس محتوی درذخایرموجوددرکشوردرحدود 4 درصدازمس محتوی ذخایرشناخته شده درجهان می باشد .
‏تولیدمس معدنی
‏تولیدجهانی مس معدنی ( مس محتوی درکنسانتره ) از 53/2 میلیون تن در سال 1950 به 67/7 میلیون تن درسال 1974 افزایش یافته است . رشدتولیدتا قبل ازسال 1972 روندپایداری داشته است . اماازسال 1974 به علت اولین افزایش بهای نفت ، نرخ رشدکاهش یافته است ودرسال 1989 به 2/9 میلیون تن رسیده است . ودرسال 1990 به .2/9 کاهش ومجدداً درسال 1995 به 04/10 میلیون تن افزایش نمود
‏1
]‏116[‏ . کاهش تولیددرشوروی سابق واروپای شرقی نقش عمده ای درکاهش تولیدجهانی دربرخی سالهاداشته است . ازسال 1992 به بعدروندتولیدصعودی می باشدکه عمدتاً ناشی ازافزایش تولیددرآمریکای جنوبی وکشورهای درحال توسعه است . مس تولیدی ( حاصل ازسنگ معدن ) کشورهاومناطق عمده جهان ازسال 1980 تاسال 1966 مشخص شده است . قابل ذکراست که میزان تولیدمس درسال 1996 پیش بینی شده است . نکات ذیل حائزاهمیت می باشد :
‏میزان تولیدمس معدنی جهان درسال 1996 حدود 11 میلیون تن پیش بینی می شودکه متوسط نرخ رشدآن ازسال 1980 تا 1996 ، 3/5 درصدمی باشد.
‏سهم تولیدقاره آمریکا ، اروپا ،‌آسیا ، آفریقا واقیانوسیه به ترتیب 57 ،‌16 ، 13 ، 7 و 7 درصدازتولیدجهانی مس معدنی می باشد .
‏3-کاهش تولیدجهانی مس متأثرازدوعامل اساسی بوده است ، یکی کاهش تولیداروپای شرقی که عمدتاً ناشی ازفروپاشی بلوک شرق بوده ودیگری کاهش تولیدقاره آفریقای ناشی ازعوامل سیاسی وکاهش ذخائرمعدنی می باشد .
‏4-افزایش تولیدجهانی مس عمدتاً ناشی ازافزایش تولیدمس معدنی درقاره آمریکابه خصوص شیلی وهمچنین افزایش تولیدقاره آسیااست . تولیدقاره آسیادرسال 1991 حدود 10 درصدوهم اکنون درحدود13 درصدتولیدجهانی رادارامی باشد .
‏1
‏5-شیلی بزرگترین تولیدکننده مس معدنی درجهان می باشدوازسال 1988 تولیدآن ازایالات متحده آمریکافراتررفته است وهم اکنون حدود28 درصدازتولیدمس معدنی درجهان متعلق به شیلی است .
‏6-میزان تولیدمس معدنی درکشورهای آسیایی درحال افزایش می باشدبه طورمثال میزان تولیدمس اندونزی ازسال 1980 تاکنون بیش از5 برابرافزایش یافته است .
‏7-باتوجه به میزان تولیدکشورهای آسیایی وخاورمیانه ، تولیدکنندگان عمده به ترتیب چین ، اندونزی ،‌ ایران ، مغولستان ، فیلیپین وهندمی باشندوتولیدمس معدنی ژاپن بسیارناچیزمی باشد . ]‏114[
‏هم اکنون ظرفیت تولیدمس معدنی ( کنسانتره ) درایران 382 هزارتن می باشد . مقدارمس محتوی آن باتوجه به عیارکنسانتره ( Cu‏ ، 30% ) ، 114 هزارتن می شود . بابهره برداری ازطرح توسعه واحدتغلیظ مجتمع مس سرچشمه ( درسال 1378 ) 192 هزارتن به ظرفیت کنونی (376 هزارتن ) اضافه خواهدشد . همچنین بابهره برداری ازمجتمع مس میدوک ( سال 1377 به ظرفیت 120 هزارتن ) وسرنگون اهر ( سال1379 به ظرفیت 320 هزارتن ) کل ظرفیت تولیدکنسانتره کشور 1014 هزارتن می شودکه مقدارمس محتوی آن 304 هزارتن خواهدبود . ]‏119[
‏درسال 1374 ظرفیت تولیدکنسانتره مس 382 هزارتن بوده است وبا تولید339000 تن کنسانتره ( 102 هزارتن مس محتوی ) ، 89 درصدازظرفیت موجودبهره برداری شده است .

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بررسی وضعیت کودکان خیابانی30 ص

تحقیق-بررسی-وضعیت-کودکان-خیابانی30-ص
تحقیق بررسی وضعیت کودکان خیابانی30 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 28
حجم فایل: 38 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 28 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بررسی وضعیت کودکان خیابانی
‏مقدمه
‏گسترش شهرنشینی، نرخ بالای بیکاری جوانان و تورم، به تدریج فشارهایی را بر ضعیف‏‌‏ترین اعضای جامعه یعنی زنان و کودکان وارد می‏‌‏آورد. در مورد پدیده بچه‏‌‏های خیابانی، کودکان معلول، فرزندانی که سرپرست خانواده هستند، کار کودکان و کودک‏‌‏آزادی اطلاعات محدودی دست است. همانند سایر کشورها، معضل کودک آزاری، به تدریج مورد شناسایی قرار می‏‌‏گیرد. قوانین ایران حداقل سن استخدام و شرایط استخدام افراد کم سن و سال را تعیین کرده است. در عمل، اما کودکانی که بیرون از حیطه نظارت رسمی و در مشاغل سازمان نیافته بکار اشتغال دارند و این به معنی باز ماندن آنان از تحصیل است.
‏با توجه به مسیر تجارت مواد مخدر که از ایران می‏‌‏گذرد، حمایت از کودکان در برابر استعمال غیرقانونی و خرید و فروش مواد مخدر به تدریج به صورت یک مساله درمی‏‌‏آید. افزایش اعتیاد به مواد مخدر ممکن است به افزایش میزان ابتلاً به ویروس ایدز منجر و به یک معضل تبدیل شود.
‏ایران قوانین جداگانه‏‌‏ای برای نوجوانان معارض ندارد. امکانات موجود برای این نوجوانان معمولاً ناکافی به نظر می‏‌‏رسند. به طور سنتی، اکثر موسسات تربیتی و اصلاحی، ‏‌‏ماهیتی تنبیهی داشته‏‌‏اند، اما در حال حاضر آگاهی بیشتری نسبت به نیاز به اتخاذ روش انسانی و مثبت در بازپروری کودکان مشاهده می‏‌‏شود.
‏بررسی‏‌‏های جدید و روش‏‌‏های مشارکتی، بینش بهتری را در مورد مسائل و نظرات نوجوانان، کودکان مقیم مراکز بازپروری، بچه‏‌‏های خیابانی و سایر کودکانی که باید از برنامه‏‌‏های مبتنی بر حقوق کودک برخوردار شوند، فراهم می‏‌‏آورند. برگزاری جلسات نظرخواهی با سایر ‏همکاران برنامه‏‌‏های توسعه و گروه‏‌‏های ذیربط منجر به ظهور نوعی تفاهم در مورد اولویت‏‌‏ها شده و وحدت نظر جدیدی را پدید آورده است.
‏بیش از 97 درصد از کودکان بین 6 و 10 سال در مدارس ابتدایی ثبت‏‌‏نام می‏‌‏کنند و بیش از 90 درصد از آنان دوره ابتدایی را به پایان می‏‌‏رسانند. قرار است لایحه‏‌‏ای به مجلس تقدیم ود که به موجب آن آموزش ابتدایی ‏تا 9 سال تحصیلی اجباری گردد. با اینکه آموزش ابتدایی رایگان است، بسیاری از خانواده‏‌‏ها باید هزینه‏‌‏های گزافی را برای خرید لوازم التحریر، روپوش مدرسه، خوراک دانش‏‌‏آموزان و رفت و آمد به مدرسه تقبل کنند. این امر یکی از دلایل اصلی نفرستادن کودکان و غالباً دختران به مدرسه تلقی می‏‌‏شود.
‏فصل اول
‏طرح تحقیق
‏در گستره تاریخ از بدور تشکیل نخستین واحد اجتماعی، انحرافات اجتماعی به چشم می‏‌‏خورد تا جایی که می‏‌‏توان چنین پنداشت که آسیب‏‌‏های اجتماعی، با زندگی اجتماعی بشر عجین شده در پوشش تاریخی با توجه به شرایط و موقعیت‏‌‏های مکانی و زمانی انواع مختلفی از رفتارهای مجرمانه و بزهکارانه و حالات غیراخلاقی پدیدار است.
‏اهمیت و ضرورت تحقیق
‏افزایش رو به تزاید جمعیت در دو دهه گذشته، ساخت جمعیتی کشور ما را دگرگون نموده و این امر آسیب‏‌‏پذیری هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان ما را به لحاظ جمعیتی جوان چندین برابر نموده است. گسترش شهرنشینی، نرخ بالای بیکاری جوانان و تورم به تدریج فشارهایی را بر ضعیف‏‌‏ترین اعضای جامعه ی‏عنی زنان‏ و کودکان وارد می‏‌‏آورد.
‏نگرانی و علاقه نسبت به مطالعه این پدیده و کشف علل و عوامل آن، شتاب فزاینده‏‌‏ای دارد و زیان‏‌‏هایی که به جامعه وارد می‏‌‏شود، این مشکل را از دیرباز گریبانگیر ما بوده، اما مسئولین در حل این مشکل، توفیق کمی داشته‏‌‏اند. تحقیق حاضر با توجه به اهمیت مساله و با درنظر گرفتن همه محدودیت‏‌‏ها، برای شناخت بیشتر عوامل این پدیده طرح‏‌‏ریزی شده است.
‏اهداف تحقیق
‏هدف از تحقیق، رسیدن به جواب مسائل و مشکلات از طریق علمی است. هدف اساسی این تحقیق، شناخت دیدگاه‏‌‏های بچه‏‌‏های خیابانی نسبت به عوامل زمینه‏‌‏ساز گرایش به انحرافات اخلاقی بزهکاری و .... و تهیه پرسشنامه به منظور شناسایی بیشتر این کودکان، کشف عوامل و علل این معضل و انعکاس عوامل مربوط به ادارات و نهادهای مربوطه جهت استفاده از امکانات و توان آنها در رفع و تعدیل این معضلات و شناخت عوامل خانوادگی و ... می‏‌‏باشد.
‏ارائه فرضیه
‏فرضیه عبارت است از تصور، حدس منطقی یا احتمالاتی درباره نتایج تحقیق، تحقیق حاضر جهت پاسخ به این پرسش طرح‏‌‏ریزی و اجرا شده است که چه عواملی در ایجاد و گسترش این معضل دخالت دارد که در این راستا چند فرضیه تنظیم و تدوین شده است:
‏آیا بین ویژگی‏‌‏های خانوادگی با معضل پدیده کودکان خیابانی رابطه وجود دارد؟
‏آیا بین عوامل شخصیتی و روانی کودکان و نوجوانان با بزهکاران اخلاقی رابطه وجود دارد؟
‏آیا بین عوامل محیطی و اجتماعی با این معضل رابطه‏‌‏ای وجود دارد؟
‏آیا بین دختران و پسران، این میزان متفاوت است؟
‏عوامل موثر بر ایجاد این پدیده چه می‏‌‏باشد؟
‏روش تحقیق
‏جهت کسب اطلاعات مورد نیاز در این تحقیق از روش‏‌‏های زیر استفاده شده است:
‏روش کتابخانه‏‌‏ای؛
‏استفاده از منابع؛
‏گزارشها؛

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.