دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

تحقیق بررسی وضعیت تحقیقات اجتماعی در دانشگاههای کشور 30 ص

تحقیق-بررسی-وضعیت-تحقیقات-اجتماعی-در-دانشگاههای-کشور-30-ص
تحقیق بررسی وضعیت تحقیقات اجتماعی در دانشگاههای کشور 30 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 35
حجم فایل: 35 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 35 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏بررسی وضعیت تحقیقات اجتماعی در دانشگاههای‏ ‏کشور
‏چکیده : درجهان امروز، پژوهش و میزان اعتبارات اختصاص یافته به ‏آن در هر کشوری، یکی از شاخص های توسعه یافتگی آن کشور بشمار می رود. در دهه های ‏اخیر درکشورما هرچند که گامهای مؤثری دراین زمینه برداشته شده است اما هنوز با ‏استاندارهای جهانی فاصله زیادی وجود دارد.
‏دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی از دیر باز نقش آموزش و پژوهش را ‏توامأ به عهده داشته اند بگونه ای که بزرگترین تحقیقات وتتبعات علمی درسطح جهانی ‏ونیز در ایران از سوی مراکز آموزش عالی و بوسیلۀ دانشگاهیان صورت گرفته است . با ‏این وجود در انجام تحقیقات بطور اعم و تحقیقات اجتماعی بطوراخص مشکلات و موانعی جدی ‏وجود دارد که بدون رفع آنها ، بهینه سازی و کارآیی پژوهش های علمی در فرایند توسعه ‏، ناممکن می نماید . در این مقاله سعی بر این است که ضمن مروری گذرا بر تاریخچۀ ‏پژوهش های اجتماعی درایران ، عمده ترین نارسایی های آنرا از جنبه های مختلف روش ‏شناختی ، سازماندهی ، اعتبارات و نیروی انسانی مورد ارزیابی قرارداده و پیشنهادات ‏کاربردی دراین زمینه ها ارائه نماید .
‏واژگان کلیدی : ‏پژوهش دردانشگاهها ، اعتبارات ‏پژوهشی ، موانع ومشکلات در امر پژوهش ، تحقیقات اجتماعی ، نقش پژوهش در فرایند ‏توسعه ، امکانات پژوهشی
‏مقدمه :
‏درآستانۀ قرن بیست ویکم ‏کشورهای مختلف جهان بطورفزاینده ای به سمت پیشرفت و توسعه گام برمی دارند و دراین ‏راه هرروز بررقابت درکسب شاخص های توسعه یافتگی گوی سبقت را ازیکدیگرمی ربایند. این ‏درحالی است که کشورما دربسیاری ازمعیارهای تعیین کننده درامرتوسعه دروضعیت نامطلوبی ‏قرارگرفته است . یکی از شاخص های توسعه یافتگی رامیزان توجه به تحقیق وسرمایه گذاری ‏درآن می دانند . هرچند به نظرمی رسد که تحقیقات درزمینه های صنعت وتکنولوژی و علوم ‏پایه است که بطور مستقیم نتایج خود را در توسعه اقتصادی و صنعتی
‏3
‏ ‏ نشان می دهد ، اما ‏تجربه نشان داده است که حتی اگر بودجه وامکانات کافی درجهت تحقیق وتوسعۀ علوم پایه ‏وفنی درنظرگرفته شود ، بدون تمهیدات ساختاری درعرصه های اجتماعی وانسانی و اتخاذ ‏راهکارهای مناسب سیاسی ، حقوقی و اخلاقی ، این امکانات نمی توانند بازدهی وبهره وری ‏مورد انتظار رادرتوسعۀ پایدارو همه جانبه درپی داشته باشند . بسیاری ازکارشناسان ‏وصاحبنظران معتقدند که تحقیقات درعلوم اجتماعی است که می تواند مشکلات اجتماعی ‏راشناسایی نموده وراه حل های مناسب برای زدودن آنها رابه کارگزاران ، مسئولین ‏ورهبران سیاسی واجتماعی نشان دهد . در این راستا دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی از ‏دیر باز نقش آموزش و پژوهش را توامأ در سراسر گیتی به عهده داشته اند . درقرون اخیر ‏نیز بزرگترین تحقیقات وتتبعات علمی نیز از مراکز آموزش عالی بیرون آمده است . از آن ‏هنگام که " جامعه شناسی " بوسیلۀ اگوست کنت فرانسوی پا به عرصۀ علوم گذاشت و داعیۀ ‏بررسی مسائل و معضلات اجتماعی را از طریق علمی سر داد تا کنون ، این رشته از علوم ‏انسانی نقش زیادی در به عهده گرفتن تحقیقات اجتماعی داشته است .
‏در واقع تفکر جامعه شناسی به‏ ‏ دنبال تفکر اجتماعی و فلسفۀ تاریخ ‏تحت شرایط و ضرورتهای خاصی پدید آمد. هرچند تفکرات اجتماعی و تحقیق در مورد مسائل ‏جامعه درشرق بوجود آمد اما شرایط خاص اجتماعی غرب پس از رنسانس ، انقلاب صنعتی و ‏تحولات اجتماعی و سیاسی و توسعۀ مؤسسات علمی و مراکز آموزشی و پژوهشی در اروپا بود ‏که باعث بوجود آمدن رشتۀ جامعه شناسی و بدنبال آن انجام تحقیقات اجتماعی به روش ‏علمی شد . در قرون نوزدهم و بیستم تحقیقات اجتماعی در کشورهای غربی نقش بسزایی در ‏شناخت مسائل اجتماعی ناشی از مدرنیسم و نظام صنعتی داشته اند . در این کشورها ، ‏دانشگاهها که همواره هم تولید کنندۀ پژوهشگران اجتماعی‏ ‏ وهم مرکزی برای پژوهش های ‏اجتماعی بوسیلۀ اساتید با تجربه و متخصص در رشته های علوم اجتماعی هستند ، همواره ‏بزرگترین آثار تحقیقی علمی را به ثمر رسانده و راهنمای مجریان و تصمیم گیرندگان ‏اجرایی بوده اند . درکشورهای توسعه نیافته ازجمله ایران که از حدود نیم قرن پیش ، ‏گام درمسیر توسعه یافتگی و استقرار‏ ‏ نهادهای متناسب با زندگی مدرن و نظام صنعتی ‏گذاشته است نیز طبعأ مراکز آموزش عالی و دانشگاهها‏ ‏ نقش تعیین کننده ای درانجام ‏تحقیقات اجتماعی دارا می باشند . در این مقاله سعی خواهدشد تا ضمن بررسی وضعیت ‏تحقیقات‏ ‏ اجتماعی در دانشگاههای کشور در دهه های گذشته ، وضعیت را درحال حاضر ‏مطالعه نموده و پیشرفتها و کاستی ها ی آنرا از جنبه های مختلف از نظر بگذرانیم .
‏3
‏اهمیت و‏ ‏ ضرورت تحقیقات اجتماعی در فرایند توسعه
‏کشورما از یک طرف به عنوان یکی از کشورهای درحال توسعه ، دارای مسائل و مشکلات ‏خاص این کشورهاست که ناشی از پشت سر گذاشتن نظام سنتی و پیش رو داشتن نظام صنعتی و ‏مدرن می باشد . همانگونه که کشورهای غربی درقرن نوزدهم مسائل اجتماعی ناشی از ورود ‏به دنیای مدرن‏ ‏ را داشتند ، کشورما نیز همچون سایر کشورهای جهان سوم در نیم قرن ‏اخیر با این مشکلات مواجه بوده است . مسلمأ وظیفۀ پژوهشگران و دانش آموختگان علوم ‏اجتماعی است که این مسائل را شناسایی نموده و رهنمودهای لازم را به مجریان و تصمیم ‏گیرندگان ارائه دهند . از طرف دیگر پس از انقلاب اسلامی درکشورمان درسال ‏۱۳۵۷‏، ‏نهادهای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی درایران دارای تحولاتی شدند‏ ‏ که‏ ‏ متعاقب آن مواجه ‏با بروز مسائل اجتماعی زیادی بوده ایم . تحقیقات اجتماعی می توانند نقش عمده ای ‏درشناخت تغییرات حاصل از انقلاب و وقایع بعد از آن در کشورمان داشته باشند . مسلمأ ‏دانشگاهها در کشور ما وظیفۀ مهمی از این نظر دارا می باشند . با گسترش نظام آموزش ‏عالی در دهه های اخیر درکشور، دانشگاه ها علاوه بر نشر دانش و تربیت نخبگان در رشته ‏های مختلف ، وظیفۀ تولید علم را از طریق پژوهش و تحقیق نیز به عهده دارند ؛ چه ‏اینکه دراین نهاد علمی است که اساتید با تجربه و دانش آموخته و مجهز به روشهای علمی ‏مشغول به کار می باشند و می توانند از آموخته های خود علاوه بر نشر دانش و انتقال ‏آنها به دانشجویان ، با اجرای پروژه های تحقیقی و بکار بستن روشهای علمی ، معضلات ‏اجتماعی را مورد بررسی قرار داده و نقش خود را درهدایت جامعه و مسئولین ایفاء ‏نمایند . امروزه مسائل اجتماعی ازچنان پیچیدگی برخوردارند که بدون آگاهی و تجهیز به ‏دست آوردهای علمی نمی توان راه به شناخت وبررسی اینگونه مسائل برد . دراین مقاله ‏برآنیم که نقش دانشگاه و دانشگاهیان را در انجام تحقیقات اجتماعی برشمرده و وضعیت ‏اینگونه تحقیقات را درشرایط موجود ایران بررسی نمائیم .
‏هدف از ‏بررسی
‏دراین مقاله سعی خواهد شد تا با مطالعۀ آمار و اسناد و مدارک ‏موجود و نیز نظرات کارشناسان و پژوهشگران درامر تحقیقات اجتماعی ، به شمه ای از ‏اهداف ذیل نائل گردید :
‏۱- ‏وضعیت تحقیقات اجتماعی درایران دردوران پیش ازانقلاب
‏5
‏۲- ‏وضعیت تحقیقات اجتماعی و نهادهای متولی تحقیقات درایران پس ازانقلاب
‏۳- ‏شناخت موانع و مشکلات درامر تحقیقات اجتماعی
‏۴- ‏بررسی مشکلات و مسائل موجود بر ‏سر راه انجام تحقیقات اجتماعی در دانشگاهها از نظر :
- ‏اعتبارات تخصیص یافته ‏از طرف منابع دولتی به آموزش عالی ،
- ‏سهم بخش خصوصی در انجام تحقیقات ‏اجتماعی در دانشگاهها ،
- ‏مشکلات نیروی انسانی در انجام تحقیقات اجتماعی در ‏دانشگاهها ،
- ‏مسائل اجرایی و سازمانی در انجام تحقیقات اجتماعی بوسیلۀ ‏دانشگاهیان ،
- ‏مشکلات اجتماعی اساتید دانشگاه در انجام تحقیقات اجتماعی ،
‏۶ - ‏وضعیت تحقیقات اجتماعی در دانشگاههای ایران نسبت به تحقیقات در سایر رشته ‏ها .
‏۷- ‏وضعیت تحقیقات اجتماعی و تحقیقات درسایر رشته ها در مقایسه با سایر ‏کشورهای جهان .
‏۸- ‏مشکلات سازمانی و اجرایی " وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری " ‏در تمرکز نظام پژوهشی برای تحقیقات دانشگاهی بطور اعم و تحقیقات اجتماعی بطور اخص
‏۹- ‏بدست دادن پیشنهادات کاربردی در جهت بهبود وضعیت تحقیقات ‏اجتماعی در دانشگاههای ایران .
‏رویکرد ناظر بر نقد و ‏بررسی
‏در سال ‏۱۹۴۲‏ رابرت مرتون ( Robert Merton ) ‏جامعه شناس مشهور ‏آمریکایی مقاله ای بنام ساختار علم منتشر کرد و در آن ضوابطی را که دانشمندان ‏ازآنها تابعیت می کنند، مطرح نمود . به عقیده او درارتباط با فعالیت های علمی ‏۴ ‏عامل تعیین کننده دررفتار پژوهشگران دیده می شود :
‏۱- ‏کلی گرایی ( universalism ) : ‏اطلاعات منبعث از فعالیتها و پژوهشهای علمی کاملأ جهانی است و این امر تضمین ‏کننده عینیت آنهاست .‏ ‏ از نظر مرتن ، با توجه به این اصل ، ضوابط مرتبط باارزیابی ‏کارهای علمی باید برهمه دانشمندان آشکارباشد ومرتبط بافردخاصی نباشد . قبول یارد یک ‏پدیده علمی ربطی به نژاد ، جنسیت ویا ملّیت ویامذهب دانشمندان ندارد بلکه ارتباط ‏باارزیابی آن ازطرف دانشمندان دیگردارد که فقط به قضیۀ علمی نگاه میکنند وآنرا جدا ‏ازهرگونه غرض ورزی می سنجند . به این دلیل جهت ارزیابی یک مقاله علمی ، دانشمندانی

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بررسی‌ روشهای‌ برنامه‌ریزی‌ راهبردی‌ سیستمهای‌ اطلاعات‌ مدیریت‌ 43 ص

تحقیق-بررسی‌-روشهای‌-برنامه‌ریزی‌-راهبردی‌-سیستمهای‌-اطلاعات‌-مدیریت‌-43-ص
تحقیق بررسی‌ روشهای‌ برنامه‌ریزی‌ راهبردی‌ سیستمهای‌ اطلاعات‌ مدیریت‌ 43 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 48
حجم فایل: 50 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 48 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏برنامه ریزی راهبردی‏......................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 1
‏بررسی‌ روشهای‌ برنامه‌ریزی‌ راهبردی‌ سیستمهای‌ اطلاعات‌ مدیریت‌
‏ : ‏در‏ ‏سالهای‏‌‏ ‏اخیر‏ ‏در‏ ‏سراسر‏ ‏دنیا‏ ‏هزینه‏‌‏های‏‌‏ ‏فناوری‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏ (IT‏) ‏در‏ ‏سازمانها،‏ ‏اعم‏‌‏ ‏از‏ ‏کوچک‏‌‏ ‏یا‏ ‏بزرگ‏‌‏،‏ ‏خدماتی‏‌‏ ‏یاتولیدی‏‌‏،‏ ‏انتفاعی‏‌‏ ‏یا‏ ‏غیر‏ ‏انتفاعی‏‌‏،‏ ‏افزایش‏‌‏ ‏یافته‏‌‏ ‏است‏‌‏. ‏هزینه‏‌‏های‏‌‏ ‏خودکارـ‏ ‏سازی‏‌‏ ‏دفتری‏‌‏ ‏و‏ ‏خودکارـ‏ ‏سازی‏‌‏ ‏تولید‏ ‏که‏‌‏ ‏شامل‏‌‏کامپیوترها،‏ ‏بسته‏‌‏های‏‌‏ ‏کاربردی‏‌‏،‏ ‏توسعه‏‌‏ ‏نرم‏‌‏افزارهای‏‌‏ ‏مطابق‏‌‏ ‏با‏ ‏نیاز،‏ ‏ارتباطات‏‌‏،‏ ‏شبکه‏‌‏های‏‌‏ ‏کامپیوتری‏‌‏ ‏و‏ ‏اینترنت‏‌‏ ‏است‏‌‏سرمایه‏‌‏گذاری‏‌‏ ‏محسوب‏‌‏ ‏می‏‌‏شود‏ ‏و‏ ‏معمولا‏ ‏به‏‌‏ ‏منظور‏ ‏توسعه‏‌‏ ‏اثربخشی‏‌‏،‏ ‏افزایش‏‌‏ ‏بازدهی‏‌‏،‏ ‏نگهداری‏‌‏ ‏و‏ ‏ارتقای‏‌‏ ‏جایگاه‏‌‏ ‏رقابتی‏‌‏سازمان‏‌‏ ‏صورت‏‌‏ ‏می‏‌‏گیرند‏.
‏متاسفانه‏‌‏ ‏همه‏‌‏ ‏سرمایه‏‌‏گذاریها‏ ‏و‏ ‏فناوری‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏نتایج‏‌‏ ‏مورد‏ ‏انتظار‏ ‏را‏ ‏به‏‌‏ ‏بار‏ ‏نمی‏‌‏آورند‏. ‏این‏‌‏ ‏واقعیت‏‌‏ ‏به‏‌‏ ‏همراه‏‌‏ ‏گامهای‏‌‏سریع‏‌‏ ‏تغییر‏ ‏در‏ ‏منسوخ‏‌‏ ‏شدن‏‌‏ ‏فناوری‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏در‏ ‏ابعاد‏ ‏سخت‏‌‏افزار‏ ‏و‏ ‏سکوهای‏‌‏ ‏نرم‏‌‏افزاری‏‌‏،‏ ‏مدیران‏‌‏ ‏سازمانها‏ ‏را‏ ‏وامی‏‌‏دارد‏ ‏که‏‌‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌‏ ‏بلند‏ ‏مدت‏‌‏ ‏در‏ ‏سرمایه‏‌‏گذاری‏‌‏ ‏فناوری‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏را‏ ‏مورد‏ ‏توجه‏‌‏ ‏قرار‏ ‏دهند‏.
‏این‏‌‏ ‏مقاله‏‌‏ ‏یک‏‌‏ ‏مدل‏‌‏ ‏ورودی‏‌‏ـ‏ ‏خروجی‏‌‏ ‏را‏ ‏برای‏‌‏ ‏توسعه‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏اصلی‏‌‏ ‏سیستمهای‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏مدیریت‏‌‏ ‏ارائه‏‌‏ ‏می‏‌‏دهد‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏آن‏‌‏چندین‏‌‏ ‏روش‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌‏ ‏از‏ ‏جمله‏‌‏ ‏روشهای‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌‏ ‏سیستمهای‏‌‏ ‏کسب‏‌‏ ‏و‏ ‏کار‏ (BSP‏) ‏و‏ ‏رویکرد‏ ‏مهندسی‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏برای‏‌‏تولید‏ ‏چنین‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ای‏‌‏ ‏مورد‏ ‏مقایسه‏‌‏ ‏قرار‏ ‏می‏‌‏گیرد‏.
‏علاوه‏‌‏ ‏بر‏ ‏این‏‌‏،‏ ‏در‏ ‏این‏‌‏ ‏مقاله‏‌‏ ‏یک‏‌‏ ‏روش‏‌‏ ‏جدید‏ ‏برای‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌‏ ‏فناوری‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏که‏‌‏ ‏در‏ ‏آن‏‌‏ ‏سعی‏‌‏ ‏شده‏‌‏ ‏است‏‌‏ ‏ضمن‏‌‏برطرف‏‌‏ ‏کردن‏‌‏ ‏نقاط‏ ‏ضعف‏‌‏ ‏روشهای‏‌‏ ‏موجود،‏ ‏بر‏ ‏نقاط‏ ‏قوت‏‌‏ ‏آنها‏ ‏تاکید‏ ‏شود‏ ‏ارائه‏‌‏ ‏شده‏‌‏ ‏است‏‌‏. ‏در‏ ‏پایان‏‌‏ ‏مجموعه‏‌‏ای‏‌‏ ‏از‏ ‏عوامل‏‌‏ارزیابی‏‌‏ ‏روشهای‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌‏ ‏فناوری‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏ارائه‏‌‏ ‏شده‏‌‏ ‏که‏‌‏ ‏اهمیت‏‌‏ ‏نسبی‏‌‏ ‏هر‏ ‏یک‏‌‏ ‏از‏ ‏آنها‏ ‏از‏ ‏طریق‏‌‏ ‏مصاحبه‏‌‏ ‏روش‏‌‏مند‏ ‏بامتخصصان‏‌‏ ‏ایرانی‏‌‏ ‏گزارش‏‌‏ ‏شده‏‌‏ ‏است‏‌‏.
‏برنامه ریزی راهبردی‏......................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 2
‏کلید‏ ‏واژه‏‌‏ها‏: ‏فناوری‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏،‏ ‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌‏ ‏راهبردی‏‌‏،‏ ‏معیار‏ ‏گزینش‏‌‏،‏ ‏ضرورت‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌‏،‏ ‏مدل‏‌‏ ‏ورودی‏‌‏ـ‏ ‏خروجی‏‌‏،‏ ‏اولویت‏‌‏سیستمها،‏ ‏سیستمهای‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏مدیریت‏‌‏،‏ ‏فرایند‏ ‏کسب‏‌‏ ‏و‏ ‏کار،‏ ‏عوامل‏‌‏ ‏حیاتی‏‌‏ ‏موفقیت‏‌
‏ ‏چکیده‏:
‏ ‏مقدمه‏‌
‏مدیران‏‌‏،‏ ‏شرکتها‏ ‏و‏ ‏سازمانها،‏ ‏اعم‏‌‏ ‏از‏ ‏خصوصی‏‌‏ ‏ودولتی‏‌‏،‏ ‏هر‏ ‏ساله‏‌‏ ‏هزینه‏‌‏های‏‌‏ ‏بسیار‏ ‏زیادی‏‌‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏زمینه‏‌‏فناوری‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏ (‏نرم‏‌‏افزار،‏ ‏سخت‏‌‏افزار،‏ ‏شبکه‏‌‏،آموزش‏‌‏،‏ ‏استخدام‏‌‏ ‏نیروی‏‌‏ ‏انسانی‏‌‏،‏ ‏تحول‏‌‏ ‏در‏ ‏سازمان‏‌‏و‏ ...) ‏صرف‏‌‏ ‏می‏‌‏کنند‏. ‏متاسفانه‏‌‏ ‏در‏ ‏بسیاری‏‌‏ ‏مواردبازدهی‏‌‏ ‏و‏ ‏اثربخشی‏‌‏ ‏فناوریهای‏‌‏ ‏به‏‌‏کار‏ ‏گرفته‏‌‏ ‏شده‏‌‏نسبت‏‌‏ ‏به‏‌‏ ‏هزینه‏‌‏های‏‌‏ ‏مصرف‏‌‏ ‏شده‏‌‏ ‏پایین‏‌‏ ‏است‏‌‏ ‏که‏‌‏قابل‏‌‏ ‏تامل‏‌‏ ‏و‏ ‏بررسی‏‌‏ ‏است‏‌‏.
‏بقا‏ ‏و‏ ‏رشد‏ ‏سازمانها‏ ‏در‏ ‏گرو‏ ‏تغییر‏ ‏نگرش‏‌‏ ‏به‏‌‏اطلاعات‏‌‏ ‏به‏‌‏ ‏عنوان‏‌‏ ‏یکی‏‌‏ ‏از‏ ‏منابع‏‌‏ ‏اصلی‏‌‏ ‏هر‏ ‏سازمان‏‌‏است‏‌‏ ‏و‏ ‏بر‏ ‏این‏‌‏ ‏اساس‏‌‏،‏ ‏ضرورت‏‌‏ ‏برخورد‏ ‏مناسب‏‌‏،منسجم‏‌‏ ‏و‏ ‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌‏ ‏شده‏‌‏ ‏مدیران‏‌‏ ‏با‏ ‏این‏‌‏ ‏منبع‏‌‏اولویت‏‌‏ ‏بسیار‏ ‏بالایی‏‌‏ ‏پیدا‏ ‏خواهد‏ ‏کرد‏. ‏اهداف‏‌‏ ‏وره‏‌‏آوردهای‏‌‏ ‏مقاله‏‌‏ ‏متعدد‏ ‏هستند‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏ادامه‏‌‏ ‏به‏‌‏ ‏آنهااشاره‏‌‏ ‏می‏‌‏رود،‏ ‏اما‏ ‏هدف‏‌‏ ‏اصلی‏‌‏ ‏تحقیق‏‌‏ ‏انجام‏‌‏ ‏شده‏‌‏این‏‌‏است‏‌‏ ‏که‏‌‏ ‏یک‏‌‏ ‏مدیر‏ ‏چگونه‏‌‏ ‏روی‏‌‏ ‏فناوری‏‌‏اطلاعات‏‌‏ ‏سرمایه‏‌‏گذاری‏‌‏ ‏کند‏.
‏مفهوم‏‌‏ ‏سرمایه‏‌‏گذاری‏‌‏ ‏در‏ ‏سیستمهای‏‌‏اطلاعات‏‌‏ ‏مدیریت‏‌‏،‏ ‏که‏‌‏ ‏در‏ ‏این‏‌‏ ‏گزارش‏‌‏ ‏از‏ ‏آن‏‌‏ ‏بسیاراستفاده‏‌‏ ‏خواهد‏ ‏شد‏ ‏شامل‏‌‏ ‏تمامی‏‌‏سرمایه‏‌‏گذاریهایی‏‌‏ ‏است‏‌‏ ‏که‏‌‏ ‏در‏ ‏زمینه‏‌‏ ‏سیستمهای‏‌‏پردازش‏‌‏ ‏تراکنش‏‌‏،‏ ‏سیستمهای‏‌‏ ‏گزارش‏‌‏ ‏مدیریت‏‌‏،سیستمهای‏‌‏ ‏پشتیبانی‏‌‏ ‏تصمیم‏‌‏گیری‏‌‏،‏ ‏سیستمهای‏‌‏پشتیبانی‏‌‏ ‏مدیریت‏‌‏ ‏ارشد،‏ ‏سیستمهای‏‌‏ ‏مدیریت‏‌‏دانش‏‌‏ ‏و‏ ‏خودکارـ‏ ‏سازی‏‌‏ ‏اداری‏‌‏ ‏و‏ ‏مجموعه‏‌‏نیازمندیهای‏‌‏ ‏آنها‏ ‏اعم‏‌‏ ‏از‏ ‏سخت‏‌‏افزار،‏ ‏نرم‏‌‏افزار‏ ‏وشبکه‏‌‏ ‏خواهد‏ ‏بود‏.
‏برای‏‌‏ ‏آنکه‏‌‏ ‏موضوع‏‌‏ ‏از‏ ‏همین‏‌‏ ‏ابتدا‏ ‏روشن‏‌‏شود‏ ‏سؤالهایی‏‌‏ ‏را‏ ‏که‏‌‏ ‏سعی‏‌‏ ‏شده‏‌‏ ‏است‏‌‏ ‏در‏ ‏این‏‌‏ ‏مقاله‏‌‏به‏‌‏ ‏آنها‏ ‏پاسخ‏‌‏ ‏داده‏‌‏ ‏شود‏ ‏در‏ ‏اینجا‏ ‏مطرح‏‌‏ ‏می‏‌‏کنیم‏‌‏.
‏1. ‏چرا‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏راهبردی‏‌‏ ‏سیستمهای‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏مدیریت‏‌‏ ‏برای‏‌‏ ‏بنگاه‏‌‏ ‏ضروری‏‌‏ ‏است‏‌‏؟
‏برنامه ریزی راهبردی‏......................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 3
‏2. ‏ویژگیها‏ ‏و‏ ‏محتوی‏‌‏ ‏یک‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏راهبردی‏‌‏سیستمهای‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏مدیریت‏‌‏ ‏چیست‏‌‏؟
‏3. ‏آیا‏ ‏می‏‌‏توان‏‌‏ ‏فرایند‏ ‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏قالب‏‌‏ ‏یک‏‌‏مدل‏‌‏ ‏تدوین‏‌‏ ‏و‏ ‏ارائه‏‌‏ ‏کرد؟
‏4. ‏نقاط‏ ‏قوت‏‌‏ ‏و‏ ‏ضعف‏‌‏ ‏روشهای‏‌‏ ‏فراگیر‏ ‏کدام‏‌‏اند؟‏ ‏وآیا‏ ‏می‏‌‏توان‏‌‏ ‏روشی‏‌‏ ‏را‏ ‏معرفی‏‌‏ ‏کرد‏ ‏که‏‌‏ ‏نقاط‏ ‏ضعف‏‌‏کمتری‏‌‏ ‏داشته‏‌‏ ‏باشد؟
‏5. ‏یک‏‌‏ ‏روش‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌‏ ‏مناسب‏‌‏ ‏چگونه‏‌‏ ‏انتخاب‏‌‏می‏‌‏شود؟
‏6. ‏معیارهای‏‌‏ ‏گزینش‏‌‏ ‏روش‏‌‏ ‏مناسب‏‌‏ ‏کدام‏‌‏اند؟
‏ضرورت‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌
‏تحولات‏‌‏ ‏انجام‏‌‏ ‏شده‏‌‏ ‏در‏ ‏چند‏ ‏دهه‏‌‏ ‏اخیر‏ ‏جای‏‌‏هیچگونه‏‌‏ ‏شک‏‌‏ ‏و‏ ‏تردیدی‏‌‏ ‏را‏ ‏نسبت‏‌‏ ‏به‏‌‏ ‏ضرورت‏‌‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌‏ ‏راهبردی‏‌‏ ‏سیستمهای‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏مدیریت‏‌‏ ‏باقی‏‌‏ ‏نمی‏‌‏گذارد،‏ ‏زیرا‏:
‏- ‏اقتصاد‏ ‏جهانی‏‌‏ ‏و‏ ‏بر‏ ‏اثر‏ ‏آن‏‌‏ ‏رقابت‏‌‏ ‏نیز‏ ‏بسیارفشرده‏‌‏تر‏ ‏شده‏‌‏ ‏است‏‌‏ ‏و‏ ‏عملیات‏‌‏ ‏هر‏ ‏بنگاه‏‌‏ ‏باید‏ ‏به‏‌‏شکل‏‌‏ ‏جهانی‏‌‏ ‏انجام‏‌‏ ‏شود‏.
‏- ‏اقتصاد‏ ‏در‏ ‏صنایع‏‌‏ ‏مختلف‏‌‏ ‏تغییر‏ ‏پیدا‏ ‏کرده‏‌‏ ‏و‏ ‏بردانش‏‌‏ ‏و‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏بنیان‏‌‏گذاری‏‌‏ ‏شده‏‌‏ ‏است‏‌‏.
‏- ‏ساختارهای‏‌‏ ‏سازمانی‏‌‏ ‏و‏ ‏خطمشهای‏‌‏ ‏مدیریتی‏‌‏کاملا‏ ‏متحول‏‌‏ ‏شده‏‌‏اند‏.
‏- ‏فناوری‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏کاملا‏ ‏دگرگون‏‌‏ ‏شده‏‌‏ ‏است‏‌‏ ‏و‏ ‏به‏‌‏لحاظ‏ ‏کمی‏‌‏ (‏توسعه‏‌‏ ‏در‏ ‏کل‏‌‏ ‏جهان‏‌‏) ‏و‏ ‏کیفی‏‌‏ (‏تنوع‏‌‏و‏ ‏سرعت‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏) ‏با‏ ‏قبل‏‌‏ ‏قابل‏‌‏ ‏مقایسه‏‌‏ ‏نیست‏‌‏.
‏- ‏از‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏به‏‌‏ ‏عنوان‏‌‏ ‏منبع‏‌‏ ‏راهبردی‏‌‏ ‏نامبرده‏‌‏می‏‌‏شود‏.
‏آنچه‏‌‏ ‏از‏ ‏دیدگاه‏‌‏ ‏مدیریت‏‌‏ ‏هر‏ ‏بنگاه‏‌‏ ‏پراهمیت‏‌‏ ‏به‏‌‏ ‏نظرمی‏‌‏رسد‏ ‏نحوه‏‌‏ ‏سرمایه‏‌‏گذاری‏‌‏ ‏در‏ ‏فناوری‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏است‏‌‏،‏ ‏زیرا‏:
‏- ‏اجرای‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏مستلزم‏‌‏ ‏سرمایه‏‌‏گذاری‏‌‏ ‏بسیارسسنگین‏‌‏ ‏است‏‌‏.
‏-‏نتایج‏‌‏ ‏حاصل‏‌‏ ‏از‏ ‏اجرای‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏باید‏ ‏پاسخگوی‏‌‏نیازهای‏‌‏ ‏واقعی‏‌‏ ‏سازمان‏‌‏ ‏باشد‏.
‏- ‏اجرای‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏نیاز‏ ‏به‏‌‏ ‏ایجاد‏ ‏فرهنگ‏‌‏ ‏جدید‏ ‏دارد‏.
‏- ‏اجرای‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏مستلزم‏‌‏ ‏جذب‏‌‏ ‏و‏ ‏تربیت‏‌‏ ‏نیروی‏‌‏انسانی‏‌‏ ‏است‏‌‏.
‏برنامه ریزی راهبردی‏......................‏..................................................‏.........‏............. &‏ 4
‏- ‏اجرای‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏تاثیر‏ ‏بسیار‏ ‏گسترده‏‌‏ ‏و‏ ‏عمیقی‏‌‏ ‏درسازمان‏‌‏ ‏ایجاد‏ ‏می‏‌‏کند‏.
‏- ‏طبیعت‏‌‏ ‏اجرای‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏بلند‏ ‏مدت‏‌‏ ‏است‏‌‏.
‏- ‏و‏ ‏نهایتا‏ ‏با‏ ‏توجه‏‌‏ ‏به‏‌‏ ‏تغییرات‏‌‏ ‏سریع‏‌‏ ‏در‏ ‏فناوری‏‌‏اطلاعات‏‌‏ ‏انتخاب‏‌‏ ‏روند‏ ‏مناسب‏‌‏ ‏باعث‏‌‏ ‏خواهدشد‏ ‏که‏‌‏ ‏از‏ ‏سرمایه‏‌‏گذاری‏‌‏ ‏مجدد‏ ‏جلوگیری‏‌‏ ‏به‏‌‏عمل‏‌‏آید‏.
‏محتوی‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏راهبردی‏‌‏ ‏سیستمهای‏‌‏اطلاعات‏‌‏ ‏مدیریت‏‌
‏روشهای‏‌‏ ‏مختلفی‏‌‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏ ‏که‏‌‏ ‏مدعی‏‌‏ ‏هستندمی‏‌‏توانند‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏فناوری‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏را‏ ‏برای‏‌‏ ‏سازمانهاو‏ ‏بنگاهها‏ ‏ایجاد‏ ‏کنند‏ ‏و‏ ‏بر‏ ‏ادعای‏‌‏ ‏خود‏ ‏نیز‏ ‏اصراردارند،‏ ‏اما‏ ‏سؤالهای‏‌‏ ‏اصلی‏‌‏ ‏که‏‌‏ ‏در‏ ‏انتخاب‏‌‏ ‏روش‏‌‏ ‏نقش‏‌‏مؤثری‏‌‏ ‏دارند‏ ‏عبارت‏‌‏اند‏ ‏از‏.
‏محتوی‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏فناوری‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏چیست‏‌‏؟‏
‏چگونه‏‌‏ ‏می‏‌‏توان‏‌‏ ‏به‏‌‏ ‏روش‏‌‏ ‏مناسب‏‌‏ ‏دست‏‌‏ ‏یافت‏‌‏؟
‏پارکر‏ ‏و‏ ‏ترینر‏ ‏بر‏ ‏مدلهای‏‌‏ ‏جاری‏‌‏ ‏و‏ ‏آینده‏‌‏فرایندهای‏‌‏ ‏کسب‏‌‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏در‏ ‏سطح‏‌‏ ‏کلی‏‌‏ ‏و‏ ‏جزئی‏‌‏ ‏وطراحی‏‌‏ ‏معماری‏‌‏ ‏داده‏‌‏ها‏ ‏با‏ ‏هدف‏‌‏ ‏یکپارچه‏‌‏ ‏و‏ ‏برنامه‏‌‏راهنما‏ ‏از‏ ‏سیستمها‏ ‏و‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏جاری‏‌‏ ‏برای‏‌‏ ‏ساخت‏‌‏معماری‏‌‏ ‏هدف‏‌‏ ‏تاکید‏ ‏دارند‏ [8].
‏آقا‏ ‏و‏ ‏خانم‏‌‏ ‏لادن‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏را‏ ‏شامل‏‌‏ ‏عباراتی‏‌‏ ‏ازاهداف‏‌‏ ‏بنگاه‏‌‏ ‏می‏‌‏دانند‏ ‏که‏‌‏ ‏چگونه‏‌‏ ‏پشتیبانی‏‌‏ ‏ودستیابی‏‌‏ ‏به‏‌‏ ‏آن‏‌‏ ‏اهداف‏‌‏ ‏را‏ ‏توسط‏ ‏فناوری‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏بیان‏‌‏ ‏می‏‌‏کند‏ ‏و‏ ‏بر‏ ‏سازمان‏‌‏ ‏بنگاه‏‌‏ ‏و‏ ‏طراحی‏‌‏ ‏فرایندهاتاکید‏ ‏دارند‏ [1].
‏آلتر‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏فناوری‏‌‏ ‏اطلاعات‏‌‏ ‏را‏ ‏جزئی‏‌‏ ‏ازبرنامه‏‌‏ ‏کسب‏‌‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏می‏‌‏داند‏ ‏که‏‌‏ ‏باید‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏کسب‏‌‏ ‏وکار‏ ‏را‏ ‏پشتیبانی‏‌‏ ‏کند‏ [2].
‏وی‏‌‏سوکی‏‌‏ ‏دمیشل‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌‏ ‏سیستمهای‏‌‏اطلاعاتی‏‌‏ ‏یکپارچه‏‌‏ ‏و‏ ‏برنامه‏‌‏ ‏راهبردی‏‌‏ ‏بنگاه‏‌‏ ‏وواحدهای‏‌‏ ‏کسب‏‌‏ ‏و‏ ‏کار‏ ‏را‏ ‏که‏‌‏ ‏با‏ ‏همکاری‏‌‏ ‏مدیران‏‌‏ذیربط‏ ‏و‏ ‏مدیران‏‌‏ ‏سیستمهای‏‌‏ ‏اطلاعاتی‏‌‏ ‏به‏‌‏وجودآمده‏‌‏ ‏است‏‌‏ ‏به‏‌‏ ‏عنوان‏‌‏ ‏مبنای‏‌‏ ‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌‏ ‏سیستمهای‏‌‏اطلاعاتی‏‌‏ ‏مدیریت‏‌‏ ‏قرار‏ ‏می‏‌‏دهد‏ [7].
‏در‏ ‏سابقه‏‌‏ ‏این‏‌‏ ‏موضوع‏‌‏ ‏دو‏ ‏ابهام‏‌‏ ‏عمده‏‌‏ ‏دیده‏‌‏می‏‌‏شود‏ ‏که‏‌‏ ‏یکی‏‌‏ ‏از‏ ‏آنها‏ ‏نوع‏‌‏ ‏ارتباط‏ ‏بین‏‌‏ ‏فرایندهای‏‌‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌‏ ‏راهبردی‏‌‏ ‏کسب‏‌‏ ‏و‏ ‏کار،‏ ‏و‏ ‏برنامه‏‌‏ریزی‏‌‏راهبردی‏‌‏ ‏سیستمهای‏‌‏

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بررسی ورود اشعار عارفانه به ادبیات فارسی 41 ص

تحقیق-بررسی-ورود-اشعار-عارفانه-به-ادبیات-فارسی-41-ص
تحقیق بررسی ورود اشعار عارفانه به ادبیات فارسی 41 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 42
حجم فایل: 84 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 42 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏تجلی قرآنی ‏در اشعار عارفانه ایرانی
2
‏حکیم ‏ابوالمجد، مجدود بن آدم سنایی غزنوی از عارفان و شاعرانی است که علاوه بر مهارت ‏بالا در شعر و شاعری؛ با قرآن و حدیث و معارف دینی نیز، هم آشنایی بسیاری داشت و هم ‏ایمان و اعتقادی استوار. از این روی نشانه‌های بسیاری از تجلّی قرآن، حدیث و معارف ‏دینی به زبانی شیوا و ساختاری هنری، در سروده‌های او دیده می‌شود.
‏اینک نمونه‌هایی از اثر پذیرهای ‏قرآنی او:
‏غفلت خوش همی‌نمایاند
‏مهر جاه و زر و زن و فرزند
‏کی بود ‏کاین نقاب بردارند تا بدانی تو طعم زهر از قند
‏دیوان، ص‌154
‏ابیات، ‏گویای این نکته قرآنی هستند که: مهر جاه، زن، زر، فرزند و دیگر دل بستگی‌های ‏دنیایی، نقاب غفلت بر چهره و چشم آدمی می‌زند و او را از هدف اصلی زندگی بی‌خبر ‏می‌سازد و پس از مرگ است که این نقاب را از چهره و چشم او بر می‌دارند و تازه ‏می‌فهمد که در چه غفلت و خسارتی بوده است.
‏این نکته، آشکار را در آیه شریفه ذیل آمده است:
«‏لَقَد کُنتَ فی غَفلَةً مِن هذا فَکَشَفنا عَنکَ غِطاؤَکَ ‏فَبَصَرُکَ الیومَ حَدید؛ [به او خطاب می‌شود:]‌ تو از این صحنه [و دادگاه بزرگ] ‏غافل بودی و ما پرده را از چشم تو کنار زدیم و امروز چشمت کاملاً تیز بین است.»‏(‏سوره ق، آیه‌22‏)
‏طمع و حرص و بخل ‏و شهوت و خشم حسـد و کبر و حفد به پیوند
‏هـفـت در دوزخـنــد در تــن تـو ساخته نفسـشان در و ‏دربند
‏همین که در دست تو است قفل ‏امروز در هر هفت محکم اندر بند
‏دیوان، ص‌153
3
‏در این ‏ابیات؛ طمع، حرص، بخل، شهوت، خشم، حسد و کبر؛ هفت در دوزخ شمرده شده‌اند که در وجود ‏آدمی جای گرفته‌اند و باز کردن آن درها و وارد شدن بدان‌ها سر‌انجام، آدمی را به ‏دوزخ می‌کشاند و راه رهایی از دوزخ قیامت، بستن و قفل زدن به این درها در همین ‏دنیاست.
‏هفت در داشتن دوزخ، ‏نکته‌ای است که در آیه شریفه ذیل آمده است:
«‏وَ إِنّ جَهَنَّمَ لَمَوعِدُهُم أَجمَعینَ . لَها سَبعَةُ اَبوابً ‏لِکُلِّ بابً مِنهُم جُزء مَقسُوم؛ و همانا که دوزخ وعدگاه همه آنان (گمراهان) است. ‏هفت در دارد و برای هر دری، گروه معینی از آنها تقسیم شده‌اند.» (سوره حجر، آیات‏43و44)
‏نبینی طبع را طبعی چو کرد انصاف رخ پنهان نیابی دیو را ‏دیوی چو کرد اخلاص رخ پید
‏دیوان، ‏ص‌56
‏بیت بالا بیانگر این واقعیت ‏است که چون انصاف و راستی در کار نباشد، طبیعت و فطرت آدمی دگرگون می‌شود و کار خود ‏را به درستی انجام نمی‌دهد، ولی هنگامی که اخلاص و انصاف در کار باشد، دیو (شیطان، ‏نفس) کار خویش را از دست می‌دهد و وسوسه‌های او در مخلَصان نمی‌گیرد (اثر ‏نمی‌کند‏.)
‏این نکته دوم (بی‌تأثیری ‏وسوسه‌های نفسانی و شیطانی در مخلَصان) برگرفته از آیه کریمه زیر است. آیه‌ای که ‏بیانگر پاسخ انتقام جویانه و کینه توزانه ابلیس به خداوند است، آن گاه که به گناه ‏سجده نکردن بر آدم، از درگاه الهی رانده شد:
«‏لاَغوینَّهُم أَجمَعینَ . إلاّ عِبادَکَ مِنهُمُ المُخلَصینَ؛ همانا که ‏همه آدمی زادگان را گمراه و گرفتار می‌کنم، جز بندگان مخلَص تورا.» (سوره حجر، آیات ‏39و40)
‏گفتنی است که از این آیه به ‏آیات دیگری می‌رسیم که عبارتند از:
«‏إنَّ عِبادی لَیسَ لَکَ عَلَیهِم سُلطان‏…‏؛ ای ابلیس! تو بر بندگان من ‏سلطه و نفوذی نداری‏…‏.» (سوره حجر، آیه 42‏)
4
«‏اِنَّهُ لَیسَ لَهُ سُلطان عَلَی الَّذینَ آمَنُوا وَ عَلی رَبِّهِم ‏یتَوَکَّلُون؛ همانا که ابلیس را سلطه و نفوذی نیست بر آنان که ایمان آوردند و به ‏خدای خویش توکّل نمودند.» (سوره نحل، آیه 99‏)
‏آشکارا بر می‌آید که پاره‌ای از بندگان از راه ایمان، ارادت، عبادت و ‏طاعت خویش و نیز با لطف، کرامت و عنایت او، به چنان پایگاهی از قدرت روحی و توان ‏معنوی می‌رسند که از وسوسه‌های نفسانی و شیطانی ایمن و آسوده می‌مانند و راهی برای ‏نفوذ آن‌ها باز نمی‌گذارند. این نکته در سخنی از پیامبر(ص) نیز آمده است که فرمود: ‏هر یک از شما شیطانی دارید و چون پرسیدند: و شما نیز یا رسول اللّه؟ فرمود: آری، ‏ولی من به یاری خداوند آن را تسلیم، فرمانبر، رام و آرام ساخته‌ام.
«‏و لکنّ اللّه أعاننی فَاَسلَم»؛ «‏انّ شیطانی أسلم علی یدی»
‏(‏احادیث ‏مثنوی، ص 148‏)
‏این نکته را مولانا ‏نیز چنین گزارش کرده است:
‏نفس ماده ‏کی است تا ما تیغ خود بروی زنیم زخم بر دستم زنیم و زخم از رستم خوریم
‏کل‏ی‏ات شمس، 3/289
‏رَستـم از این نفـس و هوا ‏مرده بلازنده بل
‏مرده و زنده و طنم ‏نیست بجز عشق خدا
‏همان، 1/31
‏در این باره سخن عین القضاة ‏نیز خواندنی است:
«‏اغلب آدمیان ‏مسخّر تقدیرند به واسطه هوا و شهوات عاجل (زود گذر) و این سلاح شیطان است. پس این ‏قوم، همه در اقطاع (تصرف) ابلیس‌اند که «فَبِعِزَّتکَ لَأُغوِینَّهُم اَجمَعینَ» ‏الاّ بعضی که هوا و شهوت در ایشان مقهور و مغلوب شده است به حبّ خدا و رسول‌(ص) و ‏طلب این؛ پس این قوم، سلاح شیاطین در درون ندارند و ایشان از اقطاع شیاطین نیستند ‏که «اِلاّ عِبادَکَ مِنهُمُ المُخلَصینَ»

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بررسی ویژگی های الگوریتمهای کنترل همروندی توزیعی که بر پایه مکانیزم قفل دو مرحله ای 29 ص

تحقیق-بررسی-ویژگی-های-الگوریتمهای-کنترل-همروندی-توزیعی-که-بر-پایه-مکانیزم-قفل-دو-مرحله-ای-29-ص
تحقیق بررسی ویژگی های الگوریتمهای کنترل همروندی توزیعی که بر پایه مکانیزم قفل دو مرحله ای 29 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 27
حجم فایل: 84 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 27 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏چکیده ‏: ‏در این گزارش ما به بررسی ویژگی های الگوریتمهای کنترل همروندی توزیعی که بر پایه مکانیزم قفل دو مرحله ای(2 Phase Locking) ‏ ایجاد شده اند خواهیم پرداخت. محور اصلی این بررسی بر مبنای تجزیه مساله کنترل همروندی به دو حالت read-wirte‏ و write-write‏ می‏‌‏باشد. در این مقال، تعدادی از تکنیکهای همزمان سازی برای حل هر یک از قسمتهای مساله بیان شده و سپس این تکنیکها برای حل کلی مساله با یکدیگر ترکیب می‏‌‏شوند.
‏در این گزارش بر روی درستی و ساختار الگوریتمها متمرکز خواهیم شد. در این راستا برای ساختار پایگاه داده توزیعی یک سطحی از انتزاع را در نظر می‏‌‏گیریم تا مساله تا حد ممکن ساده سازی شود.
‏1. مقدمه : ‏ کنترل همروندی فرآیندی است که طی آن بین دسترسی های همزمان به یک پایگاه داده در یک سیستم مدیریت پایگاه داده چند کاربره هماهنگی بوجود می‏‌‏آید. کنترل همروندی به کاربران اجازه می‏‌‏دهد تا در یک حالت چند برنامگی با سیستم تعامل داشته باشند در حالیکه رفتار سیستم از دیدگاه کاربر به نحو خواهد بود که کاربر تصور می‏‌‏کند در یک محیط تک برنامه در حال فعالیت است. سخت ترین حالت در این سیستم مقابله با بروز آوری های آزار دهنده ای است که یک کاربر هنگام استخراج داده توسط کاربر دیگر انجام می‏‌‏دهد. به دو دلیل ذیل کنترل همروندی در پایگاه داده های توزیعی از اهمیت بالایی برخوردار است:
‏کاربراان ممکن است به داده هایی که در کامپیوترهای مختلف در سیستم قرار دارند دسترسی پیدا کنند.
‏یک مکانیزم کنترل همروندی در یک کامپیوتر از وضعیت دسترسی در سایر کامپیوترها اطلاعی ندارد.
‏مساله کنترل همروندی در چندین سال قبل کاملا مورد بررسی قرار گفته است و در خصوص پایگاه‏‌‏داده‏‌‏های متمرکز کاملا شناخته شده است. در خصوص این مسال در پایگاه داده توزیعی با توجه به اینکه مساله در حوزه مساله توزیعی قرار می‏‌‏گیرد بصورت مداوم راهکارهای بهبود مختلف عرضه می‏‌‏شود. یک تئوری ریاضی وسیع برای تحلیل این مساله ارائه شده و یک راهکار قفل دو مرحله ای به عنوان راه حل استاندارد در این خصوص ارائه شده است. بیش از 20 الگوریتم کنترل همروندی توزیعی ارائه شده است که بسیاری از آنها پیاده سازی شده و در حال استفاده می‏‌‏باشند.این الگوریتمها معمولا پیچیده هستند و اثبات درستی آنها بسیار سخت می‏‌‏باشد. یکی از دلایل اینکه این پیچیدگی وجود دارد این است که آنها در اصطلاحات مختلف بیان می‏‌‏شوند و بیان های مختلفی برای آنها وجود دارد. یکی از دلایل اینکه این پیچدگی وجود دارد این است که مساله از زیر قسمتهای مختلف تشکیل شده است و برای هر یک از این زیر قسمتها یک زیر الگوریتم ارائه می‏‌‏شود. بهترین راه برای فائق آمدن بر این پیچدگی این است که زیر مساله ها و الگوریتمهای ارائه شده برای هر یک را در ی.ک سطح از انتزاع نگاه داریم.
‏با بررسی الگوریتمهای مختلف می‏‌‏توان به این حقیقت رسید که این الگوریتمها همگی ترکیبی از زیر الگوریتمهای محدودی هستند. در حقیقت این زیر الگوریتمها نسخه‏‌‏های متفاوتی از دو تکنیک اصلی در کنترل همروندی توزیعی به نامهای قفل دو مرحله ای و ترتیب برچسب زمانی می‏‌‏باشند.
‏همانطور که گفته شد، هدف کنترل همروندی مقابله با تزاحمهایی است که در اثر استفاده چند کاربر از یک سری داده واحد برای کاربران بوجود می‏‌‏آید است. حال ما با ارائه دو مثال در خصوص این مسائل بحث خواهیم نمود. این دو مثال از محک معروف TPC_A‏ مقتبس شده اند. در این مثالها، یک سیستم اطلاعات را از پایگاه داده ها استخراج کرده و محاسبات لازم را انجام داده و در نهایت اطلاعات را در پایگاه داده ذخیره می‏‌‏نماید.
‏حالت اول را می‏‌‏توان بروزآوری از دست رفته نامید. حالتی را تصور کنید که دو مشتری از دو سیستم مجزا بخواهند از یک حساب مالی برداشت نمایند. در این حالت فرض کنید در غیاب سیستم کنترل همروندی، هر دو با هم اقدام به خواندن اطلاعات و درج اطلاعات جدید در سیستم میکنند. در این حالت در غیاب سیستم کنترل همروندی تنها آخرین درج در سیستم ثبت می‏‌‏شود. این حالت در شکل 1 نشان داده شده‏‌‏ است.
‏شکل ‏1‏ نمایش حالت بروز آوری از دست رفته
‏حالت دوم حالتی است که در آن اطلاعات صحیح از پایگاه داده استخراج نمی‏‌‏شود. در این حالت فرض کنید دو مشتری بخواهند کارهای ذیل را انجام دهند.
‏مشتری 1: بخواهد یک چک 1 میلیونی را به حساب X‏ واریز و از حساب Y‏ برداشت نماید.
‏مشتری 2: بخواهد بیلان حساب مالی X‏ و Y‏ شامل کل موجودی را نمایش دهد.
‏در غیاب کنترل همروندی همانطور که در شکل 2 نشان داده شده‏‌‏است، تزاحم بین پروسس ها بوجود خواهد آمد. فرض کنید در زمانی که مشتری 1 اطلاعات را از حساب

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بررسی نقش مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش 30 ص

تحقیق-بررسی-نقش-مدیریت-کیفیت-فراگیر-در-آموزش-30-ص
تحقیق بررسی نقش مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش 30 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 34
حجم فایل: 74 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 34 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏بررسی نقش مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش
سازمانهای دانش آفرین
1
‏بررسی نقش مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش
سازمانهای دانش آفرین
1
‏بررسی نقش مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش
سازمانهای دانش آفرین
1
‏بررسی نقش مدیریت کیفیت فراگیر در آموزش
سازمانهای دانش آفرین

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.