دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

تحقیق بررسی نظام پاسخگوئی مبتنی بر عملکرد در بیمارستان حضرت رسول سال 1382 27 ص

تحقیق-بررسی-نظام-پاسخگوئی-مبتنی-بر-عملکرد-در-بیمارستان-حضرت-رسول-سال-1382-27-ص
تحقیق بررسی نظام پاسخگوئی مبتنی بر عملکرد در بیمارستان حضرت رسول سال 1382 27 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 27
حجم فایل: 39 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 27 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏عنوان مقاله
‏بررسی نظام پاسخگوئی مبتنی بر عملکرد در بیمارستان حضرت رسول سال 1382"
‏چکیده
‏مقدمه:‏ ‏روزبروز دولتهای جهان جهت فراهم کردن خدمات بهداشت-درمان بطور مؤثر، کارا و کافی با فشارهای زیادی روبرو می شوند. تحولات و کوشش‏‏های توانمندسازی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه روشهای مشابهی را برای رسیدن به نظامهای بهداشت-درمان با عملکرد بهتر می‏‏پذیرند. همه این روشها بر پاسخگو بودن بعنوان یک عنصر اساسی در اجرای تحولات بهداشت-درمان و بهبود عملکرد سیستم تاکید می‏‏کنند. لذا این پژوهش بمنظور بررسی نظام پاسخگوئی عملکرد در بیمارستان حضرت رسول صورت گرفته است.
‏روش پژوهش:‏ ‏ا‏ین‏ پژوهش‏ به صورت مقطعی‏ ‏انجام گردید.‏ پس از جستجوی موضوعی در کتب و مقالات کتابخانه‏ای و اینترنتی‏ بر اساس اصول استخراج شده از چارچوبهای کشورهای امریکا و کانادا، نظام پاسخگوئی عملکرد را به سه بخش، شامل؛ "ملزومات نظام پاسخگوئی عملکرد"، "اجزاء نظام پاسخگوئی عملکرد" و "فرهنگ پاسخگوئی عملکرد و میزان آمادگی کارکنان برای استقرار نظام پاسخگوئی عملکرد" تقسیم کرده و به منظور اندازه‏گی‏ری آنها پرسشنامه و چک‏لیست‏ تهیه گردید. پس از تعیین اعتبار و ثبات بین 30 نفر از کارکنان‏ ‏که در بخشهای مختلف بیمارستان مورد مطالعه بودند، توزیع گردید. در نهایت ‏بر اساس ‏اطلاعات جمع‏آوری شده چارچوبی برای نظام پاسخگوئی مبتنی بر عملکرد پیشنهاد گردید‏.
‏یافته‏‏ها:‏ ‏یافته‏‏های پژوهش در 17 جدول ارائه گردیده است. این یافته‏ها ‏نشان داد که از مجموع آیتمهای مربوط به ملزومات و اجزاء نظام پاسخگوئی عملکرد 50% (29 آیتم از 57) موجود بود. بر اساس امتیازدهی انجام شده؛ فرهنگ و نگرش کارکنان نسبت به پاسخگوئی، امتیاز 74% را کسب نمود. در نهایت بر اساس یافته
‏های مذکور و ‏چارچوبهای پاسخگوئی عملکرد دو کشور امریکا و کانادا یک جدول مقایسه‏ای ارائه گردید.
‏بحث و نتیجه‏گیری‏:‏ ‏بر اساس یافته‏‏های پژوهش و فراوانی آیتم‏‏های اندازه‏گیری شده‏ می‏توان‏ ‏احتمالا ‏گفت علیرغم وجود شفافیت و وضوح در نقش‏‏ها و مسؤولیت‏‏ها، یکی از دلایل کمبود تعهد به اجرای برنامه استراتژیک پائین بودن مشارکت ذینفعان و مشتریان و همچنین نبود سیستمی برای بهبود عملکرد ‏بود. با توجه به اینکه بر اساس پرسشنامه اینگونه استنباط گردید که ‏نگرش کارکنان نسبت به پاسخگوئی عملکرد ‏نسبتا‏ مثبت ‏بود.‏ ‏با مقایسه این نتیجه حاصل شده با مشکل‏ مربوط‏ ‏به‏ نبود سیستم بهبود عملکرد در بیمارستان تحت مطالعه احتمالا می‏توان چنین‏ استنباط کرد‏ که با استقرا‏ر‏ نظام پاسخگوئی عملکرد در ‏این ‏بیمارستان‏ مشکل بهبود عملکرد نیز حل می‏گ‏ردد. در پایان بر اساس یافته‏های پژوهش ‏و مقایسه آنها با چارچوبهای کشورهای امریکا و کانادا ‏چارچوب‏ی‏ برای‏ پاسخگوئی عملکرد پیشنهاد ‏گرد‏ی‏د.
‏کلید واژهها:
‏پاسخگوئی، عملکرد، چارچوب، نظام، سیستم بهداشت و درمان، بیمارستان.
Abstract
Introduction:Every day the Governments throughout in the world face whit lots of pressures while trying to provide effective, efficient and sufficient health care services, All the efforts and reforms in empowering the developed and developing countries prefer the same approaches in achiving health care systems with high performance. The focal point of these approaches is accountability as an essential component in the reform of health care and improvement in the performance of the system. Therefore this research is done to review the performance accountability system
in Hazrat Rasool hospital.
Research Methodology: The research was done cross sectional. After searching the subject in books and articles and also Internet,the researcher devided the performance accountability system‏ to three parts according to some principles adopted from the same system in the United States and Canada, include; the requirements performance accountability system, the components of performance accountability system‏ and the amount of staff readiness, from cultural point of view, to establish the performance accountability system‏ . In order to measure the aforementioned factors a questionaire and a checklist were prepared and distributed among 30 staff from different wards of the hospital. It was done after determining their validity and reliability. Finally,according to the collected information, a framework for performance_based accountability system was proposed.
Findings: The findings of the research are presented in 17 table,.according to which 50% (29 items out of 57) of the total items related to the requirements and components of performance accountability system‏ was available. According to the questionnaire, the score of culture and attitudes of the staff towards accountbility was 74%. At the end,

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بررسی اختلالات رفتاری در کودکان 18 ص

تحقیق-بررسی-اختلالات-رفتاری-در-کودکان-18-ص
تحقیق بررسی اختلالات رفتاری در کودکان 18 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 22
حجم فایل: 30 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏16
‏بررسی ‏اختلالات رفتاری در کودکان
‏مقدمه
‏دانش‏ ‏آموز و کودکی که دچار مشکل رفتاری است، چه مشخصاتی دارد؟ اساساً‏ ‏ مشکل رفتاری ‏چیست و چه گستره‏ ‏ای ‏دارد؟ آیا به محض مشاهده هر مشکل یا اختلالی در دانش‏ ‏آموز، اجازه داریم عنوان مشکل ‏یا اختلال رفتاری بر آن بگذاریم؟‏
‏بسیاری از دانش‏ ‏آموزان و کودکان با مشکلات ‏رفتاری خفیفی روبه‏ ‏رو هستند که عدم شناخت و درمان به موقع آنها از سوی پدران، ‏مادران، معلمان و مربیان، باعث تشدید و گسترش آنها می‏ ‏شود.‏ ‏در این مقاله درصددیم‏ ‏نمایه‏ ‏ای از مشکلات رفتاری متعددی را که ممکن است کودکان و نوجوانان با آنها مواجه ‏شوند، به صورت فهرست ارائه دهیم. شناخت هر یک از این مشکلات، به مطالعه و کسب ‏اطلاعاتی علمی و دقیق نیاز دارد و درمان هر ناهنجاری رفتاری نیز، به طور یقین و ‏بدون مراجعه به مراکز رفتار درمانی و انجام مشاوره‏‌‏های کلینیکی امکانپذیر نیست. هر ‏چند ممکن است که در بعضی موارد، صرفاً شناخت مشکل، به تغییر رفتار در والدین و ‏مربیان منجر شود و همین تغییر رفتار، باعث کاهش یا از میان رفتن مشکل رفتاری در ‏کودکان و نوجوانان شود.
‏گستره پراکندگی اختلالات رفتاری کودکان و نوجوانان در ‏هفت گروه طبقه‏ ‏بندی شده‏ ‏اند که ممکن است، بسته به موقعیت سنی، خانوادگی، ‏ ‏اجتماعی، ‏جغرافیایی و موقعیت‏ ‏های دیگر، در کودکان و نوجوانان متفاوت، شدت و ضعف داشته باشند. ‏بار دیگر، یادآوری این نکته ضروری است که همه اختلالات رفتاری که در این فهرست ‏آمده‏ ‏اند، از درجه و اهمیت یکسانی برخوردار نیستند و ممکن است هر کودک و نوجوانی، ‏در گذر از دوران کودکی و نوجوانی یکی از این اختلالات را از خود بروز داده باشد. در ‏واقع، وقتی رفتارشناسان می‏ ‏گویند، بیش از ۷۰ درصد کودکان دچار مشکلات رفتاری هستند، ‏منظور آنها اختلالات رفتاری بزرگ و کوچکی است که در این فهرست از آنها نام برده شده ‏است.
‏2
‏گفتنی است، توجه به سن کودک و دانش‏ ‏آموزی که در حال مطالعه روی رفتار او ‏هستیم و مراجعه به افراد متخصص یا کلینیک‏ ‏های مشاوره و روانشناسی در هر مورد خاص و ‏نیز مشاوره و گفت‏ ‏وگوی اولیه با افراد صاحب‏ ‏نظر در مدرسه، همچون: مدیر، معاون، ‏مشاور و مربی الزامی است.
‏3
‏جویدن ناخن‏ ‏
‏این واکنش درهمه ی گروه‏‌‏های سنی دیده می شود ولی بیشتر در سنین کودکی و اوائل بلوغ اتفاق می افتد . بسیاری از کودکان فقط مواقعی‏ که درفشار روحی قرار می گیرند (‏مانند عصبانیت ، زمان امتحان یا هنگام مشاهده فیلمهای مهیج ) ناخن خود را می جوند ولی بعضی ها هم بدون دلیل خاصی مرتباً به این کار اقدام می کنند.
‏ناخن جویدن عکس العملی است که اغلب اوقات با انگشت مکیدن کاملاً تفاوت دارد ؛ زیرا برخلاف انگشت مکیدن یک عادت نیست ، بلکه وسیله ای است که کودک برای پایین آوردن فشاردرونی خود به کار می برد. گاهی هم واکنشی است در مقابل خصومتی که ازجانب افراد محبوبی مانند مادر در طفل برانگیخته شده است.
‏به رغم اختلاف نظر درعلت بروز این اختلال ، غالب محققان برآنند که درمانهایی از قبیل تلخ کردن و بستن ناخن ، یا تمسخر و تهدید شخص ، چندان مفید نیستند بلکه درمان باید شامل درک مشکلات و کمک به شخصی باشد که ناخن خود را می جود تا بتواند سازش شخصیتی کافی و راه های مناسب تری برای خالی کردن فشار روحی خود پیدا کند.
‏مکیدن شست
‏معمولاً شروعِ عادتِ مکیدن شست درکودکان از 3-4 ماهگی است . وقتی کودک کوچک تر است اغلب بلافاصله بعد ازغذا خوردن شست خود را می مکد . بعضی از کودکان به محض آن که پستانک را از دهانشان بیرون بیاورند، شروع به مکیدن شست خود می کنند ولی بعدها قبل از شیر خوردن هم انگشت خود را به دهان می برند و بالاخره در مواقع دیگر روز هم این عمل مشاهده خواهد شد . در سنین بالاتر ( 3- 5/3 سالگی ) بیشتر کودکان ‏ ‏شبها به مکیدن شست خود می پردازند.
‏بهترین طریقه درمان این عادت آن است که به طورغیرمستقیم کودک‏ ‏ به کارهای دیگری که مورد علاقه اوست وادار شود تا به تدریج این عادت از سر او بیفتد.
‏«‏مکیدن شست» یا انگشت، یکى از عادات رایج دوران کودکى است. این ‏رفتار براى کودکان خردسال کاملاً طبیعى و عادى است، ولى اگر بعد از 6 سالگى باز هم ‏کودک مبادرت به مکیدن شست کند، نیاز به درمان و رسیدگى دارد، زیرا موجب به هم ‏ریختگى ردیف دندان ها، فک و آرواره مى شود. پژوهش ها نشان مى دهند حدود 75 درصد ‏کودکان خردسال (تا یک سالگى) مُشت یا انگشتان خود را در دهان مى گذارند و مى مکند. ‏انجام این کار براى این گروه سنى از کودکان آرامش بخش، سرگرم کننده و لذت بخش است. ‏به طور معمول، کودکان زمانى مبادرت به مکیدن انگشت خود مى کنند که یا خسته اند، یا ‏ناراحت اند و یا حوصله شان سر رفته است.
‏علت مکیدن شست
‏4
‏انگشت مکیدن ‏طبیعى ترین پاسخ کودک هنگام رویارویى با فشار روانى، اضطراب و مشکلات هیجانى - ‏امنیتى است. روان شناسان معتقدند براى درمان این رفتار در کودکان زیر 6-5 سال نباید ‏عجله کرد، زیرا بسیارى از این گونه عادت ها به تدریج و با افزایش سن کودک کاهش مى ‏یابند و به کلى از بین مى روند. اما اگر کودک 7 ساله اى نتواند این عادت خود را ترک ‏کند، والدین و اطرافیان او باید درصدد درمان او برآیند، زیرا ترک چنین عاداتى در ‏سال هاى بعد (نوجوانى) بسیار دشوارتر مى شود. در صورتى این عادت را در زمره اختلال ‏بررسى مى کنند که تا سنین 16-12 ادامه داشته باشد. مطالعات نشان مى دهند که در حدود ‏15 ‏درصد کودکانى که از 5 سالگى به بعد انگشت خود را مى مکند، دچار مشکلات عاطفى - ‏هیجانى ناشى از ورود به مدرسه و دوره پیش دبستانى هستند. بیشتر این کودکان شدیداً ‏به پدر و مادر و اطرافیان شان وابسته و متکى هستند.
‏زمانى که کودک سعى مى کند ‏رفتار مکیدن انگشت خود را تغییر دهد، والدین و اطرافیان او باید از این تصمیم او ‏استقبال کنند و با حمایت ها و تشویق هاى خود او را کمک و یارى نمایند. حمایت روانى ‏براى کودک امنیت پدید مى آورد و باعث مى شود که کودک در ناملایمات و سختى ها از خود ‏مقاومت بیشترى نشان دهد.
‏عوارض ناشى از مکیدن ‏شست
‏مکیدن انگشت بعد از 6 سالگى مى تواند مشکلات جدى در زمینه دندان ‏ها، لثه و آرواره به وجود آورد. مک زدن هاى با فشار کودک به شست یا انگشتش در طول ‏روز و شب، موجب جلو آمدگى دندان ها و ناهنجارى هاى استخوان فک او مى شود. دندان هاى ‏ردیف بالا به سمت بیرون کشیده مى شوند و دندان هاى ردیف پائین نیز به سمت داخل دهان ‏کج مى شوند. اما سؤال بسیارى از والدین این است که چگونه مکیدن یک انگشت کوچک مى‏‌‏تواند موجب ناهنجارى شدید آرواره شود؟ علت آن است که استخوان بندى کودک تا قبل از 8 ‏سالگى بسیار نرم و شکل پذیر است. متأسفانه زمانى که کودک به مدت طولانى انگشتش را ‏مى مکد، در شکل ظاهرى آرواره خود تغییر به وجود مى آورد. اگر کودکى نتواند عادت شست ‏مکیدن خود را تا قبل از آن که دندان هاى دائمی ردیف جلویى او در نیامده ترک کند، ‏ممکن است در مدت ? ماه فک و آرواره او آسیب جدى ببیند.
‏علاوه بر آن، مکیدن شست ‏یا انگشت مى تواند موجب نارسایى هاى کلامى (تلفظ اشتباه حرف هاى «ف» و «و»)، اختلال ‏در جویدن، نوک زبانى صحبت کردن، اختلالات گفتارى (مثل لکنت زبان، مِن مِن کردن ‏و...)، خرخر کردن و باز ماندن دهان کودک شود. از آن جایى که بعد از چند سال مکیدن ‏انگشت ، حالت آرواره و صورت کودک دچار به هم ریختگى مى شود، بر خودپنداره او نیز ‏تأثیرى منفى خواهد داشت.
‏شیوه هاى درمان
‏بهترین زمان ‏براى ترک عادات و مشکلات رفتارى کودکان (و از جمله مکیدن انگشت) هنگامى است که ‏خانواده (والدین کودک و اعضاى خانواده) تغییر و تحولى در پیش رو نداشته باشند و در ‏آرامش خاطر به سر برند. مثلاً قصد تغییر منزل، تغییر مهد (یا مدرسه)، تولد نوزاد

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بررسی ایجاد پرتوهای یونی سرد برای نانوتکنولوژی 26 ص

تحقیق-بررسی-ایجاد-پرتوهای-یونی-سرد-برای-نانوتکنولوژی-26-ص
تحقیق بررسی ایجاد پرتوهای یونی سرد برای نانوتکنولوژی 26 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 39
حجم فایل: 87 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ ‏ ‏نانوتکنولوژی،‏ ‏انقلاب‏ صنعتی آینده. بخش ‏علوم پایه
‏بررسی ایجاد پرتوهای یونی سرد برای نانوتکنولوژی
38
39
‏بررسی ایجاد پرتوهای یونی سرد‏
‏برای نانو‏‌‏تکنولوژی
‏ ‏ ‏نانوتکنولوژی،‏ ‏انقلاب‏ صنعتی آینده. بخش ‏علوم پایه
‏بررسی ایجاد پرتوهای یونی سرد برای نانوتکنولوژی
2
1
‏عنصر اساسی در توانایی ما برای مشاهده، ساخت، و در بعضی موارد ب‏ه‏‌‏کاراندازی دستگاههای بسیار کوچک فراهم بودن پرتوهای ذره‏‌‏ای بسیار متمرکز، مشخصا" از فوتون‏‌‏ها، الکترون‏‌‏ها و یون‏‌‏ها می‏‌‏باشد.
‏قانون عمومی حاکم بر اثر ذرات برخوردی، بیان می‏‌‏دارد که چنانچه تمایل به تمرکز یک پرتو از ذرات به یک نقطه با اندازه مشخص داشته باشیم، طول موج وابسته به ذرات برخوردی باید کوچک‏‌‏تر از اندازه قطر نقطه مورد نظر باشد. روابط حاکم بر انرژی و بالطبع طول موج این ذرات بیان کننده آن است که اتم
‏ ‏ ‏نانوتکنولوژی،‏ ‏انقلاب‏ صنعتی آینده. بخش ‏علوم پایه
‏بررسی ایجاد پرتوهای یونی سرد برای نانوتکنولوژی
2
39
‏‌‏ها و بالطبع یون‏‌‏ها مناسب ترین کاندیداها برای این آزمایشات می‏‌‏باشند (جدول 1).
‏ ‏ ‏نانوتکنولوژی،‏ ‏انقلاب‏ صنعتی آینده. بخش ‏علوم پایه
‏بررسی ایجاد پرتوهای یونی سرد برای نانوتکنولوژی
38
3
‏انرژی‏‌‏های مختلف E 0 (eV)
‏طول‏ ‏موج ذره‏ (mm)
‏10‏6
‏10‏5
‏10‏4
‏10‏3
‏10‏2
‏10
‏1
‏6-‏10*24/1
‏5-‏10*24/1
‏4-‏10*24/1
‏3-‏10*24/1
‏2-‏10*24/1
‏6-‏10*24/1
‏24/1
‏فوتون‏‌‏ها
‏7-‏10*7/8
‏6-‏10*7‏0‏/‏3
‏5-‏10*‏22‏/‏1
‏5-‏10*‏88‏/‏3
‏4-‏10*‏23‏/‏1
‏4-‏10*‏88‏/‏3
‏3-‏10*‏23‏/‏1
‏الکترونها
‏8-‏10*‏87‏/‏2
‏8-‏10*‏07‏/‏9
‏7-‏10*‏87‏/‏2
‏7-‏10*‏07‏/‏9
‏6-‏10*‏87‏/‏2
‏6-‏10*‏07‏/‏9
‏5-‏10*‏87‏/‏2
‏پروتونها
‏جدول 1: طول موج ذرات (mm)‏ در انرژی‏‌‏های مختلف Eo(eV)
‏با نگاهی به جدول 1 مشاهده می‏‌‏کنیم که فوتون

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بررسی یکی از عوامل مهم نگهداری کارکنان یعنی ایمنی و سلامت حرفه‌ای 58 ,

تحقیق-بررسی-یکی-از-عوامل-مهم-نگهداری-کارکنان-یعنی-ایمنی-و-سلامت-حرفه‌ای-58-,
تحقیق بررسی یکی از عوامل مهم نگهداری کارکنان یعنی ایمنی و سلامت حرفه‌ای 58 ,
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .DOC
تعداد صفحات: 60
حجم فایل: 76 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 60 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏1
‏ (بسم الله الرحمن الرحیم)
‏چکیده‏ :
‏ا‏ین پ‏ژوهش ‏به بررسی یکی از عوامل مهم نگهداری کارکنان یعنی ایمنی و سلامت حرفه‌ای می‌پردازد. در ابتدا تعریف ومفاهیم مربوط ارائه می‌شود وسپس روش‌های متداول بررسی واقدام در زمینه بهداشت و ایمنی محیط کارنام برده شده و به قوانین ایمنی و سلامت حرفه‌ای در ایران اشاره می‌گردد. همچنین فرهنگ، سخت افزار و سیستمهاکه عوامل کلیدی درایمنی وسلامت حرفه‌ای هستندموردبررسی قرارمی‌گیرند. مواردی راهنما به منظور ارزیابی عملکرد ایمنی و سلامت ارائه می‌شود. انواع برنامه‌های ایمنی بر مبنای مشوق و برمبنای رفتار تحلیل می‌شوند. بعد از این مطال‏ب‏ ‏ضمن بررسی دقیق علل وعوامل بروز استرس شغلی کارکنان زندان دزفول باجمع آوری‏ ‏علل وعوامل‏ با هدف کاهش ساعات حضور مداوم در زندان و بالنتیجه کاهش میزان استرس افراد ‏م‏و‏رد بررسی قرار می‌گیرد. ‏و‏پس از تعریف استرس و عوامل بوجود آورنده آن،عواملی که برآن اثر گذاشته و از آن اثر می‌پذیرند، بررسی شده و سپس راهکارهایی در چارچوب مدیریت استرس برای بهینه کردن آن ارائه می‌شود.
‏کلید واژه:‏ ‏ایمنی و سلامت حرفه ای؛ امنیت شغلی؛ خطر بالقوه؛ بهداشت محیط کار؛ برنامه های ایمنی؛ استرس؛ فشار روانی؛ مدیریت استرس؛ ایمنی؛ شغل
‏1
‏ ‏
‏ ‏فصل اول
‏ ‏
‏ ‏ ‏ ‏مقدمه‏،‏ بیان مسئله وادبیات موضوع

‏ ‏ ‏بنام خدا
‏ 1) ‏مقدمه:
‏حضور طولانی مدت در محیط کار از جمله عوامل استرس‌آور می‌باشد که می‌تواند آثار فرساینده بر کارکنان داشته باشد و در کنار سایر عوامل از قبیل ماهیت کار در دست انجام ، میزان علاقه به شغل و میزان استرس موجود در محیط کار تعیین کننده میزان کارآمدی کارکنان است.
‏از آنجا که کار در زندان فوق‌العاده استرس‌آور می‌باشد و حضور مستم‏ر در زندان یک عامل استرس‌ مداوم‏ ‏ایجاد می‌کند که ضمن آثار مخرب آن بر سلامتی افراد، از کارآمدی شغلی آنان می‌کاهد.‏ دراین پژوهش ضمن بررسی دقیق‏ ‏علل وعوامل بروز استرس شغلی ‏کارکنان زندان دزفول باجمع آوری‏ ‏علل وعوامل‏ با هدف کاهش ساعات حضور مداوم در زندان و بالنتیجه کاهش میزان استرس افراد و افزایش قابلیت تحمل، آن در زندان ‏دزفول ‏به جای روش‏ ‏غالب مراقبت اززندانیان درکشور‏ک‏ه در‏حال حاضر به صورت 24-24 می‌باشد از روش‏ دیگری‏ استفاده گردد.
‏1
‏یکی از رسالت‌های اساسی مدیریت منابع انسانی نگهداری کارکنان توانمند می‌باشد. از آنجا که اقدامات نگهداری، مکملی بر سایر اقدامات و فرایند‌های مدیریت منابع انسانی است، حتی اگر عملیات کارمندیابی، انتخاب، انتصاب و سایر اقدامات پرسنلی به نحو بایسته انجام شود بدون توجه کافی به امر نگهداری نتایج حاصل از اعمال مدیریت چندان چشمگیر نخواهد بود. نظام نگهداری منابع انسانی ابعاد متعددی را شامل می‌شود که می‌توان آنها را به دو دسته تقسیم نمود: دسته اول در رابطه با حفظ و تقویت جسم کارکنان است مانند برقراری بهداشت و ایمنی در محیط کار، اجرای برانامه‌های ورزش و تندرستی و بعضی خدمات مشابه. دسته دوم شامل مواردی است که تقویت‌کننده روحیه علاقمندی کارکنان به کار و محیط کار می‌باشد مانند خدمات بیمه و بازنشستگی و خدمات پرسنلی. در صورت داشتن توجه و بکارگیری این موارد امنیت شغلی در کارکنان ایجاد شده و به رضایت شغلی آنها منتهی می‌شود که این امر خود از اهمیت بسزایی برخوردار است.در مقاله حاضر تأکید اصلی بر روی موارد دسته اول است به این صورت که در ابتدا در مورد اصطلاحات ایمنی و سلامت و جنبه‌های قانونی آن بحث می‌شود و در ادامه به برنامه‌ها و راهکار‌های مدیریت ایمنی و سلامت حرفه‌ای پرداخته می‌شود. در قسمت دوم مقاله بحث سلامت کارکنان با توجه به عامل کلیدی استرس در محیط کار با تمرکز بر روی شناخت و بهینه سازی میزان استرس بررسی می‌شود. در پایان امید است که توجه و بکارگیری مطالب و راهکار‌های این مقاله در افزایش ایمنی و سلامت محیط کار، بهینه سازی سطح استرس و ایجاد امنیت شغلی مناسب و در نهایت ایجاد رضایت شغلی موثر باشد که این نیز یکی از عواملی است که در بهبود مستمر و تعالی سازمان‌ها باید در نظر گرفته شود.
‏ ‏فشارعصبی(‏استرس‏)‏ چیست ؟
‏عارضه ای است که سلامت جسمی وفکری فرد را به مخاطره می اندازد وزمانی به وجود می آید که بدن بیشتر ازحد معمول ازتوانایی هایش استفاده میکند.زمانی که فشارفیزیکی وروانی برانسان وارد می شود، ترشح هورمونی هایی مانند آدرنالین وکورتیزول دربدن افزایش می یابد . این هورمون ها تغییرات عمده ای را درضربان قلب ، فشار خون ،سوخت وسازبدن وفعالیت فیزیکی به وجود می آورند. این واکنش ها درزمانی که فرد تحت فشاراست کمک می کنند که کارآیی او افزایش یابد ، اما دردرازمدت برای بدن مضر هستند .
‏2‏- امنیت شغلی‏1‏ ‏در آینده‏:
‏در آینده و در تجارت تغییرات سریع باعث کوچک‌تر شدن سازمان‌ها می‌شود و سازمان‌ها به سمت مجازی شدن پیش می‌روند. سازمان‌ها به صورت یک هسته مرکزی در می‌آیند و سایر قسمت‌ها و کارکنان به صورت موقت در اطراف آنها قرار می‌گیرند و اکثر مردم برای خود کار خواهند کرد. پرداخت‌ها به صورت قسمتی از سود خواهد شد و جای دستمزد‌های ثابت را می‌گیرد. کارکنان خود را باید با قرارداد‌های نامعین و مستقل وفق دهند. در این شرایط کارکنان مجبورند همواره در حال یادگیری باشند که دلیل این وضعیت افزایش روزافزون رقابت است. در آینده امنیت استخدام بر مبنای توانایی کارکنان در ایجاد ارزش افزوده می‌باشد. با توجه به این عوامل می‌توان نتیجه گرفت که در آینده عمده مسئولیت ایمنی و سلامت به عهده کارکنان است (وارن 1996؛ یوسف 1998).
‏1
‏3- تعاریف و ‏مفاهیم ایمنی و بهداشت کار‏:
‏ایمنی‏2‏:‏ ایمنی میزان دوری از خطر تعریف شده است. ایمنی یک موضوع حفاظت نسبی از برخورد با خطرات است و کمیتی نسبی می‌باشد.
‏خطر بالقوه‏3‏:‏ شرایطی که دارای پتانسیل صدمه به افراد، خسارت به تجهیزات و ساختمان‌ها، از بین بردن مواد و ... باشد.
‏خطر بالفعل‏4‏:‏ واژه خطر بالفعل بیان کننده قرارگرفتن نسبی در معرض یک خطر بالقوه می‌باشد ولی وقتی که یک خطر بالقوه وجود داشته باشد الزاماً یک خطر بالفعل را به همراه نخواهد داشت.
‏حادثه ناشی از کار‏5‏:‏ حادثه یک رویداد یا واقعه برنامه ریزی نشده و بعضاً آسیب‌رسان و خسارت‌آور است که انجام، پیشرفت، یا ادامه کار را به صورت طبیعی مختل ساخته و همواره در اثر یک عمل یا انجام یک کار غیرایمن یا در اثر شرایط غیرایمن یا در اثر ترکیبی از این دو به وقوع می‌پیوندد.
‏ریسک‏6‏:‏ ریسک عبارت است از امکان وارد آمدن آسیب به انسان یا دارائی او (حقیقی 1379، 110).
‏4- روش‌های متداول بررسی و اقدام در زمینه بهداشت و ایمنی محیط کار‏:
‏روش‌های تامین سلامت کارکنان در محل کار:‏ شامل روش‌های طبی، روش‌های کنترل محیط‏ ‏ و روش‌های روانشناسی است. در این مقاله بر روی این روش‌ها صحبت می‌شود.
‏ارگونومی: ‏به مطالعاتی اطلاق می‌شود که در آن ساخت ترکیب و سازمان کار طراحی تجهیزات شغل و محل کار در رابطه با عامل انسانی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این روش‌ها به مسائل فیزیولوژیکی، ادراکی و تاحدی رفتاری انسان توجه می‌گردد.
‏روش‌های بیومکانیکی: ‏این روش‌ها تعامل فیزیکی بین انسان و سیستم مکانیکی اطراف او را مورد نظر داشته، ابزار، تجهیزات و تسهیلات محل کار را در این رابطه مورد مطالعه قرار می‌دهد.
‏مهندسی سیستم ها:‏ در این روش با توجه به اصول سیستم‌ها تمامی اجزای موجود شناسائی شده و با استفاده ار روش‌های تجزیه و تحلیل کمی مسائل ایمنی را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق بررسی آخرین گیت 25 ص

تحقیق-بررسی-آخرین-گیت-25-ص
تحقیق بررسی آخرین گیت 25 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 25
حجم فایل: 47 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏بررسی آخرین گیت

‏گیت EX-NOR‏(آشکار ساز برابری)
‏این گیت همان گیت EXOR‏ است که در خروجی آن یک NOT‏ اضافه شده است
‏تابع خروجی آن به صورت زیر می باشد:
F=AB+AB
‏شکل :exnor
F=AB+AB
A
B
‏1
‏0
‏0
‏0
‏1
‏0
‏0
‏0
‏1
‏1
‏1
‏1
‏اگر یکی از ورودیهای گیت EX-NOR ‏را صفر کنیم به صورت یک گیت NOT ‏عمل می کند و اگر یکی از ورودیها را یک کنیم به صورت یک بافر عمل می کند.(عکس گیت EX-OR‏)‏

‏بافر سه حالته یا (3-StateBuffer‏)
‏ همانطور که از نامش پیداست یک بافر است که دارای ورودی.کنترل وخروجی می باشد در این بافر در صورتی که به کنترل ولتاژ 0ولت اعمال شود در این صورت خروجی نداریم(خروجی
‏3
High Impedance‏ خواهد بود) ولی در صورتی که کنترل +5‏ ولت باشد خروجی برابر با ورودی خواهد بود.
‏به جدول زیر نگاهی بیندازید.
‏خروجی
‏کنترل
‏ورودی
High Impedance
‏0
‏0
‏0
‏1
High Impedance
‏0
‏1
‏1
‏1
‏آی سی TTL‏ شماره 74365 شامل 6 بافر سه حالته با دو ورودی Enable‏ است
‏بافر

‏بافر عنصری است که اطلاعات را بدون تغییر از خودش عبور می دهد
‏1- ‏ساخت بافر با کمک گیت XOR‏ :
‏اگر یکی از پایه های گیت XOR‏ را به زمین ( 0ولت) متصل کنیم و دیگری را به ورودی .در این صورت ورودی بدون تغییر در خروجی ظاهر می شود (برای اثبات شما می توانید در تابع خروجی
‏3
XOR‏ یکی از ورودیها را صفر بدهید وخروجی را به دست آورید)
‏2- ‏ساخت معکوس کننده با کمک :XOR
‏برای این منظور اگر یکی از پایه های XOR ‏ ‏را به Vcc‏(+5‏ ولت) وصل کرده ودیگری را به ورودی در این صورت خروجی برابر با معکوس ورودی خواهد بود.
‏(‏توجه:‏بافر علاوه بر اینکه اطلاعات را تغییر نمی دهد.به عنوان تقویت کننده هم عمل می کند(تقویت جریان) بنابر این می توان از بافرها به عنوان تقویت کننده هم بهره جست)
‏علاوه بر روشهای بالا برای ساخت بافر آی سی بافر هم وجود دارد
IC CMOS No:4010 ‏ و IC TTL No: 7407
‏پست بعدی3State Buffer ‏ ‏یا بافر سه حالته
‏تا درودی دیگر بدرود.


‏بررسی گیت XOR
‏4
‏(یا اشکار ساز نابرابری)
‏نام این گیت Exclusive OR‏ می باشد.و زمانی خروجی آن یک می شود که ورودیها برابر نباشند.
F=AB+AB
A
B
‏0
‏0
‏0
‏1
‏1
‏0
‏1
‏0
‏1
‏0
‏1
‏1
‏تابع خروجی این گیت F=AB+AB‏ می باشد .

‏گیت XOR ‏را به کمک گیتهای AND‏و OR‏و NOT‏پیاده سازی کنید.
‏گیت NAND‏:
‏در این گیت خروجیAND‏ معکوس (NOT‏) شده وبه عنوان خروجی استفاده می گردد.
‏شکل:
‏تابع خروجی NAND‏ معکوس خروجی AND‏ می باشد

F=A.B
A
B
No
‏1
‏0
‏0
‏0
‏1
‏1
‏0
‏1
‏1
‏0
‏1
‏2
‏0
‏1
‏1
‏3

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.