دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

تحقیق اسرار تمرکز فکر

تحقیق-اسرار-تمرکز-فکر
تحقیق اسرار تمرکز فکر
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 14
حجم فایل: 208 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 14 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏موضوع تحقیق:اسرار تمرکز فکر
‏فهرست مطالب
‏ردیف
‏عنوان
‏صفحه
‏1
‏تمرکز فکر چیست؟
‏2
‏تمرینات و تکنیک ها
‏3
‏ریلاکس چیست؟
‏4
‏ریلاکس
‏5
‏شعله شمع
‏6
‏تلقین
‏7
‏به کار گیری تلقین با تمرینات
‏8
‏لوتوس
‏9
‏منابع
‏تمرکز فکر چیست؟
‏تمرکز حالی است که در آن یک فکر در شعاع و مرکز سایر افکار شخصی قرار دارد فکری که در مرکز افکار قرار گرفته و ایجاد تمرکز می نماید که بنا به موقعیت زمانی و مکانی اهمیت و ارزش برجسته ای برای فرد داشته باشد.بنابراین کاری که نتیجه آن برای آنها مهم و ارزشمند باشد تمرکز فکر را بر می انگیزد تمرکز غیر ارادی به دو صورت به وجود می آید.
‏موضوع تحقیق:اسرار تمرکز فکر
‏فهرست مطالب
‏ردیف
‏عنوان
‏صفحه
‏1
‏تمرکز فکر چیست؟
‏2
‏تمرینات و تکنیک ها
‏3
‏ریلاکس چیست؟
‏4
‏ریلاکس
‏5
‏شعله شمع
‏6
‏تلقین
‏7
‏به کار گیری تلقین با تمرینات
‏8
‏لوتوس
‏9
‏منابع
‏تمرکز فکر چیست؟
‏تمرکز حالی است که در آن یک فکر در شعاع و مرکز سایر افکار شخصی قرار دارد فکری که در مرکز افکار قرار گرفته و ایجاد تمرکز می نماید که بنا به موقعیت زمانی و مکانی اهمیت و ارزش برجسته ای برای فرد داشته باشد.بنابراین کاری که نتیجه آن برای آنها مهم و ارزشمند باشد تمرکز فکر را بر می انگیزد تمرکز غیر ارادی به دو صورت به وجود می آید.
‏موضوع تحقیق:اسرار تمرکز فکر
‏فهرست مطالب
‏ردیف
‏عنوان
‏صفحه
‏1
‏تمرکز فکر چیست؟
‏2
‏تمرینات و تکنیک ها
‏3
‏ریلاکس چیست؟
‏4
‏ریلاکس
‏5
‏شعله شمع
‏6
‏تلقین
‏7
‏به کار گیری تلقین با تمرینات
‏8
‏لوتوس
‏9
‏منابع
‏تمرکز فکر چیست؟
‏تمرکز حالی است که در آن یک فکر در شعاع و مرکز سایر افکار شخصی قرار دارد فکری که در مرکز افکار قرار گرفته و ایجاد تمرکز می نماید که بنا به موقعیت زمانی و مکانی اهمیت و ارزش برجسته ای برای فرد داشته باشد.بنابراین کاری که نتیجه آن برای آنها مهم و ارزشمند باشد تمرکز فکر را بر می انگیزد تمرکز غیر ارادی به دو صورت به وجود می آید.
‏موضوع تحقیق:اسرار تمرکز فکر
‏فهرست مطالب
‏ردیف
‏عنوان
‏صفحه
‏1
‏تمرکز فکر چیست؟
‏2
‏تمرینات و تکنیک ها
‏3
‏ریلاکس چیست؟
‏4
‏ریلاکس
‏5
‏شعله شمع
‏6
‏تلقین
‏7
‏به کار گیری تلقین با تمرینات
‏8
‏لوتوس
‏9
‏منابع
‏تمرکز فکر چیست؟
‏تمرکز حالی است که در آن یک فکر در شعاع و مرکز سایر افکار شخصی قرار دارد فکری که در مرکز افکار قرار گرفته و ایجاد تمرکز می نماید که بنا به موقعیت زمانی و مکانی اهمیت و ارزش برجسته ای برای فرد داشته باشد.بنابراین کاری که نتیجه آن برای آنها مهم و ارزشمند باشد تمرکز فکر را بر می انگیزد تمرکز غیر ارادی به دو صورت به وجود می آید.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق اسحاق نیوتن 13ص

تحقیق-اسحاق-نیوتن-13ص
تحقیق اسحاق نیوتن 13ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 13
حجم فایل: 119 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏اسحاق ن‏ی‏وتن
‏جنس‏ی‏ت‏:‏ مرد
‏تولد‏ و وفات:‏ ( ... )س دوازدهم قمر‏ی
‏محل‏ تولد:‏ مشخص ن‏ی‏ست‏.
‏شهرت‏ علم‏ی‏ و فرهنگ‏ی‏:‏ خطاط
‏از‏ خوشنو‏ی‏سان‏ گمنام بود. به خط و‏ی‏ قطعه‌ا‏ی‏ به قلم نستعل‏ی‏ق‏ چهاردانگ و سه دانگ خوش ، با رقم: "حرره اسحق" ، در کتابخانه‏ٔ‏ ملی‏ پار‏ی‏س‏ موجود است.
‏ ا‏ی‏زاک‏ ن‏ی‏وتن‏ که در روز ‏۲۵‏ دسامبر ‏۱۶۴۲‏ ‏ی‏عن‏ی‏ سال مرگ گال‏ی‏له‏ متولد شد از خانواده ا‏ی‏ است که افراد ان کشاورز مستقل و متوسط الحال بودند .
‏ا‏ی‏زاک‏ ن‏ی‏وتن‏ که در روز ‏۲۵‏ دسامبر ‏۱۶۴۲‏ ‏ی‏عن‏ی‏ سال مرگ گال‏ی‏له‏ متولد شد از خانواده ا‏ی‏ است که افراد ان کشاورز مستقل و متوسط الحال بودند و مجاور در‏ی‏ا‏ در قر‏ی‏ه‏ وولستورپ م‏ی‏ ز‏ی‏ستند‏ ن‏ی‏وتن‏ قبل از موعد متولد شد و زودرس به دن‏ی‏ا‏ آمد و چنان ضع‏ی‏ف‏ بود که مادر گمان برد او حت
‏3
‏ی‏ ‏روز‏ اول زندگ‏ی‏ را نتواند به پا‏ی‏ان‏ برد پدرش ن‏ی‏ز‏ در ع‏ی‏ن‏ حال اسحق نام داشت و در ‏۳۰‏ سالگ‏ی‏ و قبل از تولد فرزندش در گذشت.
‏پدرش‏ مرد‏ی‏ بوده است ضع‏ی‏ف،‏ با رفتار غ‏ی‏ر‏ عاد‏ی‏ زودرنج و عصب‏ی‏ مزاج مادرش هانا آ‏ی‏سکاف‏ زن‏ی‏ بود مقتصد، خانه دار‏ی‏ بود صاحب کفا‏ی‏ت‏ و صنعتگر‏ی‏ با ل‏ی‏اقت‏ آ‏ی‏زاک‏ دوره کودک‏ی‏ شاد‏ی‏ نداشت او سه ساله بود که مادرش با بارناباس الم‏ی‏ت‏ کش‏ی‏ش‏ مرفه با سن‏ی‏ دو برابر سن خود ازدواج کرد جدا‏یی‏ از مادر ظاهراٌ سخت بر شخص‏ی‏ت‏ او اثر گذاشت و تقر‏ی‏باٌ‏ مسلم است که رفتار بعد‏ی‏ و‏ی‏ نسبت به زنان را ن‏ی‏ز‏ شکل داد ن‏ی‏وتن‏ ه‏ی‏چگاه‏ ازدواج نکرد اما ‏ی‏کبار‏(شا‏ی‏د‏ هم دو بار) نامزد کرد به نظر م‏ی‏ آمد که تمرکز او منحصراٌ رو‏ی‏ کارش بود نه سال‏ی‏ که ن‏ی‏وتن‏ در وولستورپ جدا از مادر گذران‏ی‏د‏ برا‏ی‏ و‏ی‏ سالها‏ی‏ دردناک‏ی‏ بود داستانها‏یی‏ بر سر زبان است که ن‏ی‏وتن‏ جوان از قبه کل‏ی‏سا‏ بالا م‏ی‏ رفت تا نورث و‏ی‏تام‏ ده مجاور را که مادرش ا‏ی‏نک‏ در آن زندگ‏ی‏ م‏ی‏ کرد، از دور بب‏ی‏ند‏.
‏آموزش‏ ابتدا‏یی‏ رسم‏ی‏ ن‏ی‏وتن‏ در دو مدرسه کوچک دهکده ها‏ی‏ اسکل‏ی‏نگتن‏ و راچفورد صورت گرفته بود که هر دو برا‏ی‏ رفت و آمد روزانه به خانه او نزد‏ی‏ک‏ بودند چن‏ی‏ن‏ به نظر م‏ی‏ رسد که اول بار دا‏یی‏ اوکه کش‏ی‏ش‏ی‏ به نام و‏ی‏ل‏ی‏ام‏ آ‏ی‏سکاف‏ بوده است متوجه شد که در ن‏ی‏وتن‏ استعداد‏ی‏ مافوق کود‏کان‏ عاد‏ی‏ وجود دارد.
‏بد‏ی‏ن‏ ترت‏ی‏ب‏ و‏ی‏ل‏ی‏ام‏ آ‏ی‏سکاف‏ مادر را مجاب کرد که کودک را به دانشگاه کمبر‏ی‏ج‏(که خودش ن‏ی‏ز‏ از شاگردان قد‏ی‏م‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ دانشگاه بود) بفرستد ز‏ی‏ا‏ مادر ن‏ی‏وتن‏ قصد داشت و‏ی‏ را در خانه نگهدارد تا در کارها‏ی‏ مزرعه به او کمک کند در ا
‏4
‏ی‏ن‏ هنگام ن‏ی‏وتن‏ ‏۱۵‏ ساله بود کمبر‏ی‏ج‏ در آن زمان د‏ی‏گر‏ آکسفورد را از مقام اول‏ی‏ که داشت خلع کرده به قلب پ‏ی‏ور‏ی‏تان‏ی‏سم‏ انگل‏ی‏س‏ و کانون زندگ‏ی‏ روشنفکر‏ی‏ آن کشور بدل شده بود. ن‏ی‏وتن‏ در آنجا مانند هزاران دانشجو‏ی‏ د‏ی‏گر‏ دوره کارشناس‏ی‏،‏ خود را غرق مطالعه آثار ارسطو و افلاطون م‏ی‏ کرد ن‏ی‏وتن‏ در ‏ی‏ک‏ی‏ از روزها‏ی‏ سال ‏۱۶۶۳‏ ‏ی‏ا‏ ‏۱۶۶۴‏ شعا‏ر‏ ز‏ی‏ر‏ را در کتابچه ‏ی‏ادداشت‏ خود وارد کرد.
‏افلاطون‏ دوست من و ارسطو هم دوست من است، اما بهتر‏ی‏ن‏ دوست من حق‏ی‏قت‏ است او از کارها‏ی‏ دکارت در هندسه تحل‏ی‏ل‏ی‏ شردوع کرده سر‏ی‏عاٌ‏ تا مبحث روشها‏ی‏ جبر‏ی‏ پ‏ی‏ش‏ آمده بود در آور‏ی‏ل‏ ‏۱۶۶۵‏ که ن‏ی‏وتن‏ درجه کارشناس‏ی‏ خود را گرفت، دوره آموزش‏ی‏ او که م‏ی‏ توانست چشمگ‏ی‏رتر‏ی‏ن‏ دوره در کل ت‏ار‏ی‏خ‏ دانشگاه باشد بدون ه‏ی‏چگونه‏ شناسا‏یی‏ رسم‏ی‏ به اتمام رس‏ی‏د‏.
‏●‏ تئور‏ی‏ نور قانون جاذبه عموم‏ی‏
‏در‏ حدود سال ‏۱۶۶۵‏ مرض طاعون ش‏ی‏وع‏ ‏ی‏افت‏ و دانشگاه دانشجو‏ی‏ان‏ خود را مرخص کرد ن‏ی‏وتن‏ به زادگاه خود مراجعت کرد هم‏ی‏ن‏ موقع بود که هوش و استعداد نابغه بزرگ آشکار گشت ز‏ی‏را‏ تمام کتابها و جزوه ها‏ی‏ خود را در دانشگاه جا گذاشته بود فکر خود رذا آزاد گذاشت که به تنها‏یی‏ از م‏نابع‏ خاص خود استفاده نما‏ی‏د‏ در ا‏ی‏ن‏ هنگام ن‏ی‏وتن‏ ب‏ی‏ش‏ از ‏۲۲‏ سال نداشت ول‏ی‏ ب‏ی‏ش‏ از ارشم‏ی‏دس‏ و دکارت در باره معرفت ساختمان جهان دق‏ی‏ق‏ شده بود ن‏ی‏وتن‏ ضمن دو سال‏ی‏ که در وولستورپ بود حساب عناصر ب‏ی‏ نها‏ی‏ت‏ کوچک قانون جاذبه عموم‏ی‏ را کشف کرد و تئور‏ی‏ نور را بن‏ی‏ان‏ گذاشت ا‏ی‏ن‏ د‏استان‏ که سقوط س‏ی‏ب‏ی‏ از درخت ن‏ی‏وتن‏ را به فکر کشف جاذبه عموم‏ی‏ انداخته است به نظر درست م
‏4
‏ی‏ آ‏ی‏د‏ او از آن لحظه ا‏ی‏ن‏ پرسشها را برا‏ی‏ خود مطرح کرد: چرا س‏ی‏ب‏ به پا‏یی‏ن‏ و نه بالا سقوط م‏ی‏ کند؟ و چرا ماه بر زم‏ی‏ن‏ نم‏ی‏ افتد؟ ا‏ی‏ن‏ اند‏ی‏شه‏ ها بعدها او را به کشف قانون ن‏ی‏رو‏ی‏ گرانش ‏رهنمون‏ شدند هنگام‏ی‏ که ن‏ی‏وتن‏ چند‏ی‏ن‏ سال بعد پاسخ ا‏ی‏ن‏ پرسش را توانست ب‏ی‏ابد‏ در واقع ‏ی‏ک‏ی‏ از قانونها‏ی‏ ف‏ی‏ز‏ی‏ک‏ راکشف کرده بود که بر تمام عالم حکمفرماست.
‏قانون‏ ن‏ی‏رو‏ی‏ گرانش او پس از ش‏ی‏وع‏ طاعون و بازگشت به ملک مزروع‏ی‏ مادرش، ط‏ی‏ ‏۱۸‏ ماه به آگاه‏ی‏ها‏ و کشفها‏یی‏ ب‏ی‏ش‏ از آنچه که دانشمندان د‏ی‏گر‏ در طول عمر خود دست م‏ی‏ ‏ی‏ابند،‏ دست ‏ی‏افت‏ او در ا‏ی‏ن‏ مدت ساخت و ساز قانون ن‏ی‏رو‏ی‏ گرانش را آغاز کرد او در باره نور و رنگها‏ی‏ آن پژوهش ک‏رد‏ دل‏ی‏ل‏ جزر و مد را کشف کرد قوان‏ی‏ن‏ و حرکات بخصوص‏ی‏ را به درست‏ی‏ تشخ‏ی‏ص‏ دادو معادله ها‏یی‏ برا‏ی‏ آن نوشت که بعدها اساس و بن‏ی‏ان‏ دانش مکان‏ی‏ک‏ شد در مورد ن‏ی‏رو‏ی‏ گرانش ن‏ی‏وتن‏ معتقد بود که نه تنها زم‏ی‏ن‏ چن‏ی‏ن‏ ن‏ی‏رو‏ی‏ گرانش‏ی‏ دارد بلکه تمام اجسام و اجرام چن‏ی‏ن‏ خصوص‏ی‏ت‏ی‏ دارند.
‏روز‏ی‏ که او منشور‏ی‏ را در دست گرفت واجازه داد تا پرتو نور خورش‏ی‏د‏ از م‏ی‏ان‏ آن بتابد او با ا‏ی‏ن‏ کار کشف کرد که نور سف‏ی‏د‏ به هنگام ورود به منشور ش‏ی‏شه‏ ا‏ی‏ منحرف م‏ی‏ شود و به ‏۷‏ پرتو نور اصل‏ی‏ با رنگها‏ی‏ گوناگون تجز‏ی‏ه‏ م‏ی‏ شود آنها رنگها‏ی‏ رنگ‏ی‏ن‏ کمان هستند که ط‏ی‏ف‏ ‏ی‏ا‏ ب‏ی‏ناب‏ ن‏ام‏ی‏ده‏ م‏ی‏ شوند و عبارتند از: سرخ، نارنج‏ی‏،‏ زرد، سبز، آب‏ی‏،‏ ن‏ی‏ل‏ی‏ و بنفش او تمام ا‏ی‏ن‏ کشف‏ی‏ات‏ را در ‏ی‏ک‏ دوره زمان‏ی‏ ‏۱۸‏ ماهه به انجام رسان

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق استقلال، دموکراسی و حقوق بشر

تحقیق-استقلال-دموکراسی-و-حقوق-بشر
تحقیق استقلال، دموکراسی و حقوق بشر
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 41
حجم فایل: 31 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 41 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏استقلال، دموکراسی و حقوق بشر
‏مقدمه
‏دموکـــــراسی و استقلال در ‏مفهوم حاکمیت به هم پیوند می خورند. دموکـــــراسی عمدتاً در بُعد داخلی حاکمیت ‏واستقلال در بُعد خارجی آن مورد بحث قرار می گیرند. حاکمیت تجلی اراده یک ملت در ‏تعیین سـرنوشت خود بدون تبعیت از اراده و تصمیم کشورهای دیگر است. و استقلال بیانگر ‏عزم و اراده ملی در جلوگیری از مداخله خارجیان در امور داخلی یک ملت ‏است.
‏بین ‏دموکراسی و استقلال قرابت های مفهومی و علمی غیر قابل تردیدی وجود دارد دموکراسی و ‏استقلال در مفهوم حاکمیت به هم پیوند می خورند. دموکراسی عمدتاً در بعد داخلی ‏حاکمیت واستقلال در بعد خارجی آن مورد بحث قرار می گیرند. حاکمیت تجلی اراده یک ملت ‏در تعیین سرنوشت خود بدون تبعیت از اراده و تصمیم کشورهای دیگر است. و استقلال ‏بیانگر عزم و اراده ملی در جلوگیری از مداخله خارجیان در امور داخلی یک ملت ‏است.
‏از این رواستقلال با دموکراسی پیوند ناگسستنی پیدا می کند چرا که دموکراسی ‏بنابه بیان اعلامیه وین 1993، مبتنی بر تجلی آزاد ارادة مردم در تعیین نظام سیاسی، ‏اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و مشارکت کامل در تمام ابعاد زندگی شان می ‏باشد.»
‏مشارکت کامل مردم در تعیین سرنوشت خود از ورود و حضور عناصر فراملی در ‏برپایی نظام سیاسی ـ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و به طور کلی نحوة مدیریت جامعه
‏استقلال، دموکراسی و حقوق بشر
‏مقدمه
‏دموکـــــراسی و استقلال در ‏مفهوم حاکمیت به هم پیوند می خورند. دموکـــــراسی عمدتاً در بُعد داخلی حاکمیت ‏واستقلال در بُعد خارجی آن مورد بحث قرار می گیرند. حاکمیت تجلی اراده یک ملت در ‏تعیین سـرنوشت خود بدون تبعیت از اراده و تصمیم کشورهای دیگر است. و استقلال بیانگر ‏عزم و اراده ملی در جلوگیری از مداخله خارجیان در امور داخلی یک ملت ‏است.
‏بین ‏دموکراسی و استقلال قرابت های مفهومی و علمی غیر قابل تردیدی وجود دارد دموکراسی و ‏استقلال در مفهوم حاکمیت به هم پیوند می خورند. دموکراسی عمدتاً در بعد داخلی ‏حاکمیت واستقلال در بعد خارجی آن مورد بحث قرار می گیرند. حاکمیت تجلی اراده یک ملت ‏در تعیین سرنوشت خود بدون تبعیت از اراده و تصمیم کشورهای دیگر است. و استقلال ‏بیانگر عزم و اراده ملی در جلوگیری از مداخله خارجیان در امور داخلی یک ملت ‏است.
‏از این رواستقلال با دموکراسی پیوند ناگسستنی پیدا می کند چرا که دموکراسی ‏بنابه بیان اعلامیه وین 1993، مبتنی بر تجلی آزاد ارادة مردم در تعیین نظام سیاسی، ‏اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و مشارکت کامل در تمام ابعاد زندگی شان می ‏باشد.»
‏مشارکت کامل مردم در تعیین سرنوشت خود از ورود و حضور عناصر فراملی در ‏برپایی نظام سیاسی ـ اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و به طور کلی نحوة مدیریت جامعه
‏جلوگیری کرده و استقلال کشور را تضمین می کند و تقویت استقلال یک کشور موجب گسترش و ‏استحکام دموکراسی دریک کشور می گردد.
‏برداشت اعلامیه وین از دموکراسی بر اصیل ‏ترین و قدیمی ترین تعریف آن متکی می باشد. چرا که دموکراسی از ریشة دموکراتیای (democratia) ‏یونانی است که ‏از جنبة لغوی به معنای حاکمیت یا قدرت ( kraton) ‏مردم (demos) ‏است. البته در ‏دموکراسی یونان، توده مردم در اعمال حاکمیت و قدرت و مدیریت سیاسی جامعه مشارکت ‏نداشتند و ترجیحاً طبقه اجتماعی خاص به عنوان نخبگان جامعه قدرت و حاکمیت را در ‏اختیار داشتند. دموکراسی آتن حتی در عصر طلایی اش طبقه ای حاکم بر شهروندان عادی ‏بوده یعنی طبقه ای از مردان به استثنای بردگان و بیگانگان مقیم. این طبقه غالباً ‏منافع شان در تعارض با مهتران (اریستوکرات) الیگارشی (حاکمیت اقلیت) یا پلتوکراسی (‏حاکمیت ثروتمندان) بود از این رو دیوید هلد (davild Held)‏در آغاز کتابش ‏با عنوان مدلهای دمکراسی Modeles of Democracy ‏در تعریف از دموکراسی به ‏تقابل آن با حکومت پادشاهان و اشراف تاکید می کند
‏در برداشتهای سنتی، دموکراسی، ‏مترادف حق تعیین سرنوشت و انتخاب آزادانه توسط مردم نبود بلکه بیشتر حکومت برای ‏مردم در تقابل با حکومت خود سرانه پادشاهان و اشراف بود.
‏به همین دلیل از ‏افلاطون و ارسطو گرفته تا کانت و هگل دموکراسی را از این جهت که با حکومت خوب
‏شایسته سالاران ناسازگار تلقی می شدمورد بی مهری قرار داده اند.
‏با توجه به تحول ‏مفهوم حاکمیت و جایگاه اراده و مشارکت عمومی در مشروعیت بخشیدن به آن به نظر می رسد ‏که رابطه استقلال و دمکراسی می بایستی در چهارچوب تحولات مفهوم حاکمیت و چگونگی ‏تعامل و سازگاری حاکمیت با هنجارهای حقوق بشر مورد مطالعه قرار گیرد. چرا که مشارکت ‏مردم در تعیین سرنوشت خود وبهره مندی آنان از حقوق مدنی وسیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ‏فرهنگی بخشی از رژیم گسترده حقوق بشر به مفهوم رایج آن می باشد. و از طرف دیگر ‏استقلال تجلی اراده یک ملت در تعامل با اراده ملت های دیگر است که در عرصه همزیستی ‏مسالمت آمیز حاکمیت ها امکان خودنمایی پیدا می کند. به عبارت دیگر حاکمیت در بعد ‏خارجی خود ضمن رقابت و همکاری با حاکمیت های دیگر و ضمن حمایت از اصل برابری حاکمیت ‏به دفاع از منافع و هویت ملی می پردازد.
‏موفقیت حاکمیت ها در این عرصه مستلزم ‏بهره مندی و بسیج عزم و توان ملی می باشد و این امر به نوبه خود مستلزم احترام به ‏حق مردم در تعیین نظام سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و تضمین مشارکت آنان در ‏تحقق حق تعیین سرنوشت می باشد. از این دیدگاه استقلال و دمکراسی مفاهیمی بهم پیوسته ‏می باشند که هر یک پایة استحکام دیگری بوده و در مجموع پاسدار و حافظ حاکمیت ملی می ‏باشد.
‏ورود مفهوم حاکمیت به ادبیات حقوقی، سیاسی به طور تنگاتنگی مرتبط است به ‏ظهور دولت مدرن در اروپا. دولت، قدرت، حاکمیت مفاهیمی هستند که به شدت به همدیگر

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق استکبار جهانی و سفسطه «دمکراسی»

تحقیق-استکبار-جهانی-و-سفسطه-«دمکراسی»
تحقیق استکبار جهانی و سفسطه «دمکراسی»
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 39
حجم فایل: 32 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 39 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

38
‏استکبار جهانی
‏و سفسطه ‏«‏دمکراسی‏»
38
‏استکبار جهانی
‏و سفسطه ‏«‏دمکراسی‏»
2
‏یکی از‏تناقض‏ های دنیای ما این است که همه از دمکراسی ملی خود صحبت می کنند وکسی نیست که از‏دمکراسی بین دولتها و ملتها سخن بگوید .اگر هر عضو خانواده ای از دمکراسی نوع خود صحبت کند بدون اینکه دمکراسی در بین آن خانواده وجود داشته ب‏اشد ‏سرنوشت چنین خانواده ای چه خواهد بود ؟ در جامعۀ بشری نیز اگر به فرض ،‏د‏رهمۀ ملتها دمکراسی مود علاقه خود را پیاده کنند ولی میان خود دمکراسی نداشته‏ باشند ،چنان نظام جهانی چیزی جز‏یک سیستم ستم گرانه و عقب مانده نخواهد بود .
‏امروز دمکراسی به عنوان مردم سالاری ، در خود جوامع غرب رو به انحطاط است و در سطح بین المللی ، دمکراسی و برابری در مقابل قانون وجود ندارد ‏.‏«‏نظام جهانی و رابطۀ بین اللملی ‏»‏ با ‏همۀ سازمانهای خود‏که از پایان جنگ جهانی دوم به وجود آمده،به طور کلی یک سیستم‏«‏پدر سالاری‏»‏ به معنی دیکتاتوری و زورگوئی آن است و نه یک سیستم دمکراسی به معنی مشارکت ،آزادی و مردم سالاری.
‏چطور‏می توان درسطح ملی از ‏«‏ دمکراسی ‏»‏ غرب به عنوان مردم سالاری صحبت کر‏د ، وقتی که رابطۀ بین دولتها بر‏اساس نابرابری پایه گذاری شده است‏ ونفاق ،‏تفرقه ، آشوب و تهمت و شخصیت کشی تحت لوای دمکراسی د‏ردستورروزمسکبران قراردارد.قرآن کریم می فرماید:
3
‏استکبار از صفات شیطان ( سورۀ بقره ، آیۀ 34) ، از صفات کفار ( سورۀ جاثیه ، آیه 31 ) و از صفات قوم گرائی و وسعت طلبی یهود ( سورۀ بقره ، آیۀ 87 ) است و دانشجویان علوم سیاسی و اجتماعی امروز ، وجود این صفات را به خوبی می توانند در آثار متفکران سیاسی غرب مانند ماکیاولی و هابس ملاحظه کنند و خصایص مربوط به آنها را در ادبیات معاصر مربوط به صهیونیسم مشاهده کنند .‏خاطرات بازیگران سیاسی دورۀ ما،مانند‏ ‏هنری کیسینجر درسطح خارجی و دلالان سیاس‏ی طاغوت در‏سطح داخلی ، می توانند اسنادی در تعر‏یف و تبیین این ذات استکبار باشد‏.‏به طور‏کلی ، ادبیات مربوط به استکباردر حال فزونی است و این فرصتی است برای دانشجویان و علاقمندان به درک و فهم روابط معاصر‏بین اللملی .
‏در چند هفتۀ اخیر‏در‏آمریکا ، کتابی به قلم پطروس غالی دیپلمات مصری و دبی‏ر‏ کل سابق سازمان ملل درمورد روابط آمریکا با این سازمان بین اللملی منتشر شده است . محتوای این کتا‏ب‏ بیشتر در مورد حمایت اولیۀ آمریکا از انتخاب این دیوان سالار مصری به ‏ب‏زرگترین منصب سازمان ملل در س‏ا‏ل 1991 و سپس مخالفت واشنگتن برای انتخاب مجدد او در سال 1996 به این سمت است توضیح اینکه ‏«‏ غالی‏»‏، تحصیلات خود را در دانشگاههای مصر و پاریس به اتمام رسانده و سالها

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق استفاده از پاورپوینت درکلاس کتابخانه ای 22 ص

تحقیق-استفاده-از-پاورپوینت-درکلاس-کتابخانه-ای-22-ص
تحقیق استفاده از پاورپوینت درکلاس کتابخانه ای 22 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 35
حجم فایل: 23 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 35 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 


‏استفاده ازپاورپوینت درکلاس کتابخانه ای: یک تجربه درنتایج یادگیری
‏مقدمه
‏چندین سال است که پاورپوینت[1] را برای کلاسهای آموزشی کتابخانه به کاربرده ام.دربهارسال 2000، یک دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی به نام لین،[2] مرا به پروژه ای که باید برای کلاس تحقیقش درمقطع کارشناسی ارشد تکمیل میکرد، دعوت کرد.وی درکلاس آموزشی روانشناسی کتابخانه حضوریافته بود و تحت تاثیر استفاده ای که من ازپاورپوینت جهت تاکید برنکات مهم میکردم،قرارگرفت.پرسش پژوهش او این بود که آیا فراگیری دانشجویان ازطریق سخنرانی توسط پاورپوینت بیشتراست یا ارائه یک سخنرانی توسط اورهد[3] یا یک سخنرانی سنتی.دعوت اورا پذیرفتم و عضوی ازگروه تجربی وی شدم.

‏استفاده ازپاورپوینت درکلاس کتابخانه ای: یک تجربه درنتایج یادگیری
‏مقدمه
‏چندین سال است که پاورپوینت[1] را برای کلاسهای آموزشی کتابخانه به کاربرده ام.دربهارسال 2000، یک دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی به نام لین،[2] مرا به پروژه ای که باید برای کلاس تحقیقش درمقطع کارشناسی ارشد تکمیل میکرد، دعوت کرد.وی درکلاس آموزشی روانشناسی کتابخانه حضوریافته بود و تحت تاثیر استفاده ای که من ازپاورپوینت جهت تاکید برنکات مهم میکردم،قرارگرفت.پرسش پژوهش او این بود که آیا فراگیری دانشجویان ازطریق سخنرانی توسط پاورپوینت بیشتراست یا ارائه یک سخنرانی توسط اورهد[3] یا یک سخنرانی سنتی.دعوت اورا پذیرفتم و عضوی ازگروه تجربی وی شدم.

‏استفاده ازپاورپوینت درکلاس کتابخانه ای: یک تجربه درنتایج یادگیری
‏مقدمه
‏چندین سال است که پاورپوینت[1] را برای کلاسهای آموزشی کتابخانه به کاربرده ام.دربهارسال 2000، یک دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی به نام لین،[2] مرا به پروژه ای که باید برای کلاس تحقیقش درمقطع کارشناسی ارشد تکمیل میکرد، دعوت کرد.وی درکلاس آموزشی روانشناسی کتابخانه حضوریافته بود و تحت تاثیر استفاده ای که من ازپاورپوینت جهت تاکید برنکات مهم میکردم،قرارگرفت.پرسش پژوهش او این بود که آیا فراگیری دانشجویان ازطریق سخنرانی توسط پاورپوینت بیشتراست یا ارائه یک سخنرانی توسط اورهد[3] یا یک سخنرانی سنتی.دعوت اورا پذیرفتم و عضوی ازگروه تجربی وی شدم.

‏استفاده ازپاورپوینت درکلاس کتابخانه ای: یک تجربه درنتایج یادگیری
‏مقدمه
‏چندین سال است که پاورپوینت[1] را برای کلاسهای آموزشی کتابخانه به کاربرده ام.دربهارسال 2000، یک دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی به نام لین،[2] مرا به پروژه ای که باید برای کلاس تحقیقش درمقطع کارشناسی ارشد تکمیل میکرد، دعوت کرد.وی درکلاس آموزشی روانشناسی کتابخانه حضوریافته بود و تحت تاثیر استفاده ای که من ازپاورپوینت جهت تاکید برنکات مهم میکردم،قرارگرفت.پرسش پژوهش او این بود که آیا فراگیری دانشجویان ازطریق سخنرانی توسط پاورپوینت بیشتراست یا ارائه یک سخنرانی توسط اورهد[3] یا یک سخنرانی سنتی.دعوت اورا پذیرفتم و عضوی ازگروه تجربی وی شدم.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.