دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

تحقیق اسلام و حقوق بشر 31 ص

تحقیق-اسلام-و-حقوق-بشر-31-ص
تحقیق اسلام و حقوق بشر 31 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 35
حجم فایل: 60 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 35 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏اسلام‏ ‏و‏ ‏حقوق‏ ‏بشر
‏علامیه‏ ‏جهانی‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏دهم‏ ‏دسامبر‏ 1948‏م‏ ‏با‏ ‏چهل‏ ‏و‏ ‏هشت‏ ‏رأی‏ ‏موافق‏ ‏و‏ ‏هشت‏ ‏رأی‏ ‏ممتنع‏ ‏به‏ ‏تصویب‏ ‏رسید‏ (1) ‏از‏ ‏همان‏ ‏ابتدای‏ ‏شکل‏‌‏گیریِ‏ ‏مقدمات‏ ‏آن،‏ ‏مناقشات‏ ‏مهمی‏ ‏را‏ ‏برانگیخت‏ ‏و‏ ‏تفاوت‏‌‏های‏ ‏بنیادی‏ ‏فراوانی‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏ارزش‏‌‏ها‏ ‏و‏ ‏فرهنگ‏‌‏های‏ ‏ملل‏ ‏آشکار‏ ‏ساخت‏. ‏این‏ ‏مناقشات‏ ‏و‏ ‏تفاوت‏‌‏ها،‏ ‏سرانجام‏ ‏در‏ ‏دو‏ ‏قلمروی‏ «‏بین‏‌‏تمدنی‏»‏ ‏و‏ «‏درون‏¬‏تمدنی‏»‏،‏ ‏و‏ ‏سه‏ ‏عرصة‏ «‏فلسفی‏»‏،‏ «‏تاریخی‏»‏ ‏و‏ «‏عملی‏»‏ ‏آرایش‏ ‏یافت‏.
‏یکی‏ ‏از‏ ‏پایدارترین‏ ‏مسائل‏ ‏این‏ ‏بود‏ ‏که‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏ ‏را‏ ‏باید‏ ‏بر‏ ‏چه‏ ‏مبنایی‏ ‏اعلام‏ ‏کرد‏. ‏تاریخچه‏ ‏اعلامیه‏ ‏مشخص‏ ‏می‏‌‏کند‏ ‏که‏ ‏مسائل‏ ‏مورد‏ ‏بحث‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏دوران‏ ‏و‏ ‏دیدگاه‏‌‏هایی‏ ‏که‏ ‏الهام‏‌‏بخش‏ ‏روایت‏ ‏نهایی‏ «‏اعلامیة‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏»‏ ‏بودند،‏ ‏در‏ ‏اساس،‏ ‏به‏ ‏یک‏ ‏منظومة‏ ‏فلسفی‏ ‏غربی‏ ‏مربوط‏ ‏می‏‌‏شدند‏. ‏سنّت‏‌‏های‏ ‏فلسفی‏ ‏و‏ ‏حقوقی‏ ‏غیر‏ ‌‏غربی‏ ‏ــ‏ ‏که‏ ‏شاید‏ ‏می‏‌‏توانستند‏ ‏خواسته‏‌‏های‏ ‏آرمانی‏ ‏متفاوت‏ ‏یا‏ ‏تکمیلی‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏ ‏را‏ ‏مطرح‏ ‏سازند‏ ‏ــ‏ ‏به‏ ‏ندرت‏ ‏در‏ ‏مذاکرات‏ ‏و‏ ‏مشورت‏‌‏ها‏ ‏مدنظر‏ ‏قرار‏ ‏گرفتند‏. ‏حتی‏ ‏آن‏ ‏بخش‏ ‏از‏ ‏اعضای‏ ‏کمیسیون‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏ ‏که‏ ‏نمایندگی‏ ‏کشورهای‏ ‏غیر‏ ‏غربی‏ ‏را‏ ‏بر‏ ‏عهده‏ ‏داشتند،‏ ‏در‏ ‏اغلب‏ ‏موارد،‏ ‏خود‏ ‏در‏ ‏غرب‏ ‏یا‏ ‏در‏ ‏مؤسساتی‏ ‏درس‏ ‏خوانده‏ ‏بودند‏ ‏که‏ ‏نمایندگان‏ ‏قدرت‏‌‏ها‏ ‏و‏ ‏اندیشه‏‌‏های‏ ‏غربی‏ ‏در‏ ‏کشورشان‏ ‏بودند‏. ‏بنابراین‏ ‏اگرچه‏ ‏گهگاه‏ ‏به‏ ‏سنّت‏‌‏های‏ ‏غیر‏ ‏غربی‏ ‏مانند‏ ‏آیین‏ ‏کنفسیوس‏ ‏یا‏ ‏اسلام‏ ‏ارجاعاتی‏ ‏می‏‌‏شد،‏ ‏اما‏ ‏ارجاع‏ ‏به‏ ‏سنّت‏‌‏های‏ ‏غربی‏ ‏بر‏ ‏نظرخواهی‏‌‏هایی‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏تدوین‏ ‏نهایی‏ «‏اعلامیه‏ ‏جهانی‏»‏ ‏انجامیدند،‏ ‏سخت‏ ‏مسلط‏ ‏بود‏. (2)
2
‏بدین‏ ‏ترتیب،‏ ‏نخستین‏ ‏و‏ ‏مهم‏‌‏ترین‏ ‏مناقشات‏ ‏درون‏‌‏تمدنی‏ ‏در‏ ‏باب‏ «‏اعلامیة‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏»‏ ‏به‏ ‏حوزة‏ ‏فرهنگ‏‌‏های‏ ‏غربی‏ ‏مربوط‏ ‏می‏‌‏شد؛‏ ‏اما‏ ‏همین‏ ‏منازعات،‏ ‏به‏ ‏تدریج‏ ‏و‏ ‏با‏ ‏گسترش‏ ‏نشانه‏¬‏های‏ ‏فرهنگ‏ ‏و‏ ‏اندیشه‏ ‏غربی،‏ ‏به‏ ‏درون‏ ‏دیگر‏ ‏نظام‏‌‏ها‏ ‏و‏ ‏سنّت‏‌‏های‏ ‏زیست‏ ‏اجتماعی‏ ‏تسرّی‏ ‏و‏ ‏تعمیم‏ ‏یافت‏. ‏درست‏ ‏به‏ ‏همین‏ ‏جهت‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏اکنون‏ ‏شاهد‏ ‏مناقشات‏ ‏مهم‏ ‏فلسفی،‏ ‏تاریخی‏ ‏و‏ ‏عملی‏ «‏درون‏‌‏تمدنی‏»‏ ‏در‏ ‏جوامع‏ ‏اسلامی،‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏باب‏ ‏مواد‏ ‏مهم‏ ‏اعلامیة‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏ ‏هستیم‏. ‏در‏ ‏این‏ ‏مقاله،‏ ‏پس‏ ‏از‏ ‏اشاره‏ ‏به‏ ‏منازعات‏ ‏درون‏‌‏تمدنی‏ ‏غرب،‏ ‏به‏ ‏تحلیل‏ ‏نشانه‏‌‏شناختی‏ ‏این‏ ‏وضعیت‏ ‏در‏ ‏جوامع‏ ‏اسلامی‏ ‏می‏‌‏پردازیم‏.
‏الف‏. ‏مبانی‏ ‏و‏ ‏مناقشات‏ ‏غربی
‏مناقشات‏ ‏درون‏‌‏تمدنی‏ ‏غربی‏‌‏ها‏ ‏دربارة‏ ‏مبانی‏ ‏و‏ ‏مواد‏ ‏اعلامیه‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏ ‏را‏ ‏می‏‌‏توان‏ ‏در‏ ‏چهار‏ ‏مقولة‏ ‏اساسی‏ ‏دسته‏‌‏بندی‏ ‏کرد‏: ‏مبنای‏ ‏الهی‏ ‏حقوق‏ ‏بشر؛‏ ‏حقوق‏ ‏طبیعی؛‏ ‏حقوق‏ ‏وضعی؛‏ ‏و‏ ‏اندیشه‏‌‏های‏ ‏مارکسیستی‏. ‏هر‏ ‏کدام‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏دیدگاه‏‌‏ها،‏ ‏تصویر‏ ‏و‏ ‏توصیه‏‌‏های‏ ‏خاصی‏ ‏درباره‏ ‏مواد‏ ‏اعلامیه‏ ‏داشتند‏.
‏1. ‏حقوق‏ ‏الهی‏: ‏در‏ ‏جریان‏ ‏نظرخواهی‏‌‏های‏ ‏کمیسیون‏ ‏حقوق‏ ‏بشر،‏ ‏هنگامی‏ ‏تفاوت‏‌‏های‏ ‏فلسفی‏ ‏آشکار‏ ‏شد‏ ‏که‏ ‏مسئلة‏ ‏گنجاندن‏ ‏یا‏ ‏نگنجاندن‏ ‏استناد‏ ‏به‏ ‏خداوند‏ ‏یا‏ ‏طبیعت،‏ ‏به‏ ‏مثابه‏ ‏منشأ‏ ‏حقوق‏ ‏بیان‏‌‏شده‏ ‏در‏ «‏اعلامیه‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏»‏،‏ ‏مطرح‏ ‏گشت‏. ‏هلندی‏‌‏ها‏ ‏به‏ ‏همراه‏ ‏چند‏ ‏کشور‏ ‏اروپایی‏ ‏و‏ ‏غیر‏ ‏اروپایی،‏ ‏در‏ ‏جریان‏ ‏سومین‏ ‏کمیتة‏ «‏کمیسیون‏»‏،‏ ‏سعی‏ ‏کردند‏ ‏پیش‏‌‏نویس‏ ‏اعلامیه‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏سمت‏ ‏استناد‏ ‏به‏ ‏خداوند‏ ‏بکشانند‏. ‏نمایندة‏ ‏هلند‏ ‏در‏ ‏سخنرانی‏ ‏مجمع‏ ‏عمومی‏ ‏گفت‏:
3
‏در‏ ‏اعلامیه‏ ‏به‏ ‏منشأ‏ ‏الهی‏ ‏انسان‏ ‏و‏ ‏جاودانگی‏ ‏روح‏ ‏او‏ ‏اشاره‏ ‏نشده‏ ‏است‏. ‏در‏ ‏واقع،‏ ‏سرچشمة‏ ‏تمامی‏ ‏این‏ ‏حقوق،‏ ‏خود‏ ‏خدای‏ ‏متعال‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏مسئولیت‏ ‏بزرگی‏ ‏بر‏ ‏دوش‏ ‏کسانی‏ ‏گذاشته‏ ‏که‏ ‏این‏ ‏حقوق‏ ‏را‏ ‏مطالبه‏ ‏کرده‏‌‏اند‏. ‏نادیده‏‌‏گرفتن‏ ‏این‏ ‏پیوند،‏ ‏در‏ ‏حکم‏ ‏جداکردن‏ ‏گیاه‏ ‏از‏ ‏ریشه‏‌‏های‏ ‏آن،‏ ‏یا‏ ‏ساختن‏ ‏خانه‏‌‏ای‏ ‏بدون‏ ‏پی‏ ‏است‏. (3)
‏هرچند‏ ‏این‏ ‏دیدگاه‏ ‏هرگز‏ ‏به‏ ‏تصویب‏ ‏نرسید؛‏ ‏اما‏ ‏قرائتی‏ ‏الهی‏ ‏از‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏ ‏همچنان‏ ‏به‏ ‏مثابه‏ ‏یکی‏ ‏از‏ ‏قرائت‏‌‏های‏ ‏مهم‏ ‏در‏ ‏ذاکرة‏ ‏تاریخی‏ ‏ملل‏ ‏متحد‏ ‏باقی‏ ‏ماند‏ ‏و‏ ‏امتداد‏ ‏پیدا‏ ‏کرد‏. ‏قرائت‏ ‏اسلامی‏ ‏از‏ ‏حقوق‏ ‏بشر،‏ ‏و‏ ‏چالش‏‌‏ها‏ ‏و‏ ‏چشم‏‌‏اندازهای‏ ‏درون‏‌‏تمدنی‏ ‏این‏ ‏برداشت‏ ‏در‏ ‏جهان‏ ‏اسلام،‏ ‏از‏ ‏جملة‏ ‏این‏ ‏دیدگاه‏‌‏هاست‏.
‏2. ‏حقوق‏ ‏طبیعی‏: ‏حقوق‏ ‏ذاتی‏ ‏شخص‏ ‏انسان‏ ‏و‏ ‏مفاهیم‏ ‏مرتبط‏ ‏با‏ ‏آن،‏ ‏زادة‏ ‏سنّت‏ «‏حقوق‏ ‏طبیعی‏»‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏گفته‏ ‏می‏‌‏شود‏ ‏مبنای‏ ‏مفروض‏ ‏و‏ ‏مسلط‏ ‏اعلامیه‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏ ‏بوده‏ ‏است‏. ‏این‏ ‏مفهوم‏ ‏از‏ ‏حقوق‏ ‏بشر،‏ ‏حاصل‏ ‏نظریه‏‌‏ای‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏گروهی‏ ‏از‏ ‏فیلسوفان‏ ‏سیاسی‏ ‏سده‏‌‏های‏ ‏هفدهم‏ ‏و‏ ‏هیجدهم،‏ ‏تحت‏ ‏عنوان‏ ‏مکتب‏ ‏قرارداد،‏ ‏تدوین‏ ‏کرده‏ ‏بودند‏. ‏ظاهراً‏ ‏مادة‏ ‏اول‏ ‏اعلامیه‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏جملة‏ ‏روسو‏ ‏گرفته‏ ‏شده‏ ‏است‏ ‏که‏ «‏انسان‏ ‏آزاد‏ ‏آفریده‏ ‏شده‏ ‏است؛‏ ‏اما‏ ‏همه‏ ‏جا‏ ‏در‏ ‏بردگی‏ ‏به‏ ‏سر‏ ‏می‏‌‏برد‏»‏ (4). ‏روسو‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏آزادی‏ ‏طبیعی‏ ‏انسان‏ ‏با‏ ‏اغلب‏ ‏نظریه‏‌‏پردازان‏ ‏مکتب‏ ‏حقوق‏ ‏طبیعی‏ ‏وحدت‏‌‏نظر‏ ‏داشت؛‏ ‏اما‏ ‏آنچه‏ ‏روسو‏ ‏را‏ ‏شاخص‏ ‏می‏‌‏کند‏ ‏این‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏وی‏ ‏این‏ ‏آزادی‏ ‏طبیعی‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏انسان‏ ‏جدایی‏‌‏ناپذیر‏ ‏می‏‌‏داند‏ ‏و‏ ‏قائل‏ ‏است‏ ‏هیچ‏ ‏کس‏ ‏در‏ ‏هیچ‏ ‏شرایطی‏ ‏حق‏ ‏ندارد‏ ‏انسان‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏آزادی‏ ‏محروم‏ ‏نماید‏. ‏به‏ ‏نظر‏ ‏روسو،‏ «‏دست‏‌‏کشیدن‏ ‏از‏ ‏آزادی
4
‏ ‏خود،‏ ‏به‏ ‏معنای‏ ‏دست‏‌‏کشیدن‏ ‏از‏ ‏مقام‏ ‏انسانی‏ ‏خود،‏ ‏دست‏‌‏کشیدن‏ ‏از‏ ‏حقوق‏ ‏بشریت‏ ‏و‏ ‏حتی‏ ‏از‏ ‏وظایف‏ ‏خود‏ ‏است‏ [...] ‏چنین‏ ‏انصرافی‏ ‏با‏ ‏طبیعتِ‏ ‏انسان‏ ‏سازگار‏ ‏نیست‏»‏ (5).
‏3. ‏حقوق‏ ‏وضعی‏: ‏همراه‏ ‏با‏ ‏نظریة‏ «‏حقوق‏ ‏طبیعی‏»‏،‏ ‏دیدگاه‏ ‏بسیار‏ ‏متفاوتی‏ ‏دربارة‏ ‏مبانی‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏ ‏پیدا‏ ‏شد‏ ‏که‏ ‏خواستار‏ ‏آن‏ ‏بود‏ ‏که‏ ‏فقط‏ ‏خواست‏‌‏ها‏ ‏و‏ ‏اعمال‏ ‏انسان‏‌‏ها‏ ‏و‏ ‏دولت‏‌‏ها،‏ ‏منشأ‏ ‏حقوق‏ ‏باشد‏. ‏این‏ ‏دیدگاه‏ ‏که‏ ‏نشان‏‌‏دهنده‏ ‏تمایل‏ ‏بیشتر‏ ‏به‏ ‏عقل‏‌‏باوری‏ ‏بود،‏ ‏اعتقاد‏ ‏داشت‏ ‏که‏ ‏انسان‏‌‏ها،‏ ‏همانند‏ ‏دولت‏‌‏ها،‏ ‏به‏ ‏هیچ‏‌‏وجه‏ ‏تحت‏ ‏الزام‏ ‏قوانین‏ ‏برون‏‌‏بشری‏ ‏قرار‏ ‏ندارند،‏ ‏بلکه‏ ‏داوطلبانه‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏روی‏ ‏عقل‏ ‏می‏‌‏پذیرند‏ ‏که‏ ‏رفتارهایشان‏ ‏را‏ ‏خود‏ ‏به‏ ‏گونه‏‌‏ای‏ ‏محدود‏ ‏و‏ ‏منظم‏ ‏کنند‏ ‏تا‏ ‏از‏ ‏بهترین‏ ‏امکانات‏ ‏برای‏ ‏تکامل‏ ‏فردی‏ ‏و‏ ‏ملی‏ ‏برخوردار‏ ‏شوند‏. ‏بر‏ ‏اساس‏ ‏این‏ ‏دیدگاه،‏ ‏دولت‏‌‏ها‏ ‏با‏ ‏رعایت‏ ‏محدودیت‏‌‏هایی‏ ‏که‏ ‏برای‏ ‏اعمال‏ ‏خود‏ ‏وضع‏ ‏می‏‌‏کنند،‏ ‏تعیین‏ ‏محدوده‏ ‏و‏ ‏دامنة‏ ‏حقوق‏ ‏بشر‏ ‏را‏ ‏ممکن‏ ‏می‏‌‏سازند‏. (6)
‏4. ‏حقوق‏ ‏مارکسیستی‏: ‏در‏ ‏عرصه‏ ‏فلسفی،‏ ‏برداشت‏ ‏مارکسیستی‏ ‏از‏ ‏حقوق‏ ‏بشر،‏ ‏نه‏ ‏بر‏ ‏مبنای‏ ‏فرد،‏ ‏بلکه‏ ‏بر‏ ‏پایة‏ ‏جمع‏ ‏استوار‏ ‏شده‏ ‏بود‏. ‏از‏ ‏نظر‏ ‏مارکسیست‏‌‏ها،‏ ‏دست‏‌‏یابی‏ ‏به‏ ‏رفاه‏ ‏و‏ ‏آسایش‏ ‏اقتصادی،‏ ‏پیش‏‌‏شرط‏ ‏بهره‏‌‏مندی‏ ‏واقعی‏ ‏از‏ ‏حقوق‏ ‏مدنی‏ ‏و‏ ‏سیاسی‏ ‏شمرده‏ ‏می‏‌‏شد‏. ‏بنابراین‏ ‏حقوق‏ ‏بشر،‏ ‏به‏ ‏اعتقاد‏ ‏مارکسیست‏‌‏ها،‏ ‏فقط‏ ‏در‏ ‏چارچوب‏ ‏نیازها‏ ‏و‏ ‏حقوق‏ ‏جامعه‏ ‏تصورپذیر‏ ‏بود‏. ‏مارکسیست‏‌‏ها‏ ‏از‏ ‏یک‏ ‏سوی،‏ ‏بر‏ ‏حقوق‏ ‏اقلیت‏‌‏ها‏ ‏تأکید‏ ‏می‏‌‏کردند‏ ‏و‏ ‏این‏ ‏مستلزم‏ ‏پیوند‏ ‏حقوق‏ ‏فرد‏ ‏و‏ ‏جمع‏ ‏بود،‏ ‏و‏ ‏از‏ ‏سوی‏ ‏دیگر،‏ ‏تحقق‏ ‏سطحی‏ ‏از‏ ‏برابری‏

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق اسلام و زرتشت

تحقیق-اسلام-و-زرتشت
تحقیق اسلام و زرتشت
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 17
حجم فایل: 32 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 17 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏منج‏ی‏ در دین زرتشت
‏اهمیت‏بررس‏ی‏ نجاتبخش‏ی‏ در ادیان، به دلیل افزایش گرایش بشر معاصر به پدیده دین است. یک‏ی‏ از علل اصل‏ی‏ ای‏ن گرایش، ارائه تصویر‏ی‏ ام‏ید بخش و ‏نوران‏ی‏ از آینده بشر، توسط ادیان آسمان‏ی‏ است.
‏محور اصل‏ی‏ بحث در مقاله حاضر، ظهور منج‏ی‏ آخر الزمان است که در متون کهن زرتشت‏ی‏ از آن به سوشیانس، یعن‏ی‏ سود دهنده و خیر خواه، تعبیر م‏ی‏‏شود. این برگزیده اله‏ی‏، زمان‏ی‏ که جهان آکنده از تباهی‏ ‏ها شود، در بخش مرکز‏ی‏ زمین ظهور خواهد کرد. سوشیانس از فرزندان زرتشت است که نطفه‏اش به شیوه معجزه‏آسای‏ی‏ در دریاچه نگهدار‏ی‏ م‏ی‏‏شود و مادر او دوشیزه‏ا‏ی‏ است از نژاد زرتشت پیامبر. این شخصیت‏اله‏ی‏‏درصفات‏و ویژگیها شباهت‏خاص‏ی‏ به زرتشت پیامبر خواهد داشت.
‏در پایان مقاله به شباهتهای‏ی‏ اشاره شده است که در متون دین‏ی‏ اسلام و زرتشت، میان حضرت مهد‏ی‏‏«عجل‏الله تعال‏ی‏ فرجه‏الشریف‏» و سوشیانس وجود دارد.
‏کلید واژه‏ها: ادیان، اسلام، زرتشت، منج‏ی‏ آخر الزمان، مهد‏ی‏، سوشیانس.
‏دل‏بستن به جهان‏ی‏ روشن و نوران‏ی‏ و خال‏ی‏ از هرگونه ظلم و ستم، تشکیل اجتماع‏ی‏ که معیارها‏ی‏ معنو‏ی‏ و انسان‏ی‏ بر آن حاکم باشد و رسیدن به جامعه‏ا‏ی‏ که در آن ستمگر‏ی‏‏وستمدیدگ‏ی‏‏و زور و زورمدار‏ی‏ بر مردم و سرنوشت آنان معنا و مفهوم‏ی‏ نداشته باشد، در پس این جهان پر هرج و مرج و آکنده از ظلم و استثمار، از آمال و آرزوها‏ی‏ دیرینه انسان بوده و هست.
‏اندیشه جامعه آرمان‏ی‏ در آثار اندیشمندان و فلاسفه بزرگ نیز مشهود است. از زمان‏ی‏ که افلاطون مدینه فاضله را پایه‏گذار‏ی‏ کرد، تا قرنها بعد که مساله مسیانیسم، (اصل اعتقاد جامعه به موعود و اینکه هر جامعه‏ا‏ی‏ در نهاد خویش، این اعتقاد را به عنوان عکس‏العمل طبیع‏ی‏ و فطر‏ی‏ دارد.)
‏مطرح گردید، جلوه‏ها‏ی‏ گوناگون اعتقاد به مساله نجاتبخش‏ی‏ و ظهور منج‏ی‏ در دوره پایان‏ی‏ زندگ‏ی‏ بشر، نزد متفکران نمودار گشت.‏
‏اندیشه نجاتبخش‏ی‏ و ظهور نجات دهنده‏ا‏ی‏ که در دوره پایان‏ی‏ این جهان، نظام‏ی‏ منطبق با قانونها‏ی‏ اله‏ی‏ برقرار سازد، در ادیان وجود داشته است و نه تنها جنبه خیال‏ی‏ ندارد، بلکه وجه‏مشترک همه ادیان اله‏ی‏ است و به تصریح ادیان، تحقق این نظام، ثمره کوشش برگزیدگان خدا و مردان حق‏ی‏ است که به زندگ‏ی‏ بشر سرگشته و وامانده، رنگ‏ی‏ نو م‏ی‏‏بخشند.
‏در دین مبین اسلام تصریح شده است که آینده از آن مستضفان است و به عقیده شیعیان، حضرت مهد‏ی‏‏«عجل‏الله تعال
‏2
‏ی‏ فرجه‏الشریف‏» برا‏ی‏ استقرار جهان‏ی‏ آراسته به همه فضایل و عار‏ی‏ از هرگونه زشت‏ی‏ و پلید‏ی‏ پیکار ‏می‏‏کند تا به وعده اله‏ی‏ تحقق عین‏ی‏ ب‏خشد که جاء الحق و ذهق‏الباطل.
‏در آیین زرتشت نیز سوشیانسها رسالت تحقق بخش‏ی‏ عدالت در جهان آینده را برعهده دارند‏؛‏ زرتشت، نوید آمدن منج‏ی‏ در دوره پایان‏ی‏ جهان را داده است. دین زرتشت‏یک‏ی‏ از ادیان اله‏ی‏ است. قرآن کریم و نیز فرموده‏ها‏ی‏ پیامبراکرم‏«صل‏ی‏ الله علیه وآله‏» مؤید این مطلب است. در آیه شریفه ان الذین آمنوا و الذین هادوا و الصابئین و النصارى و المجوس و الذین اشرکوا ان الله یفصل بینهم یوم القیام‏ه‏ ‏؛‏ منظور از مجوس زرتشتیان م‏ی‏‏باشند‏؛‏ خداوند تکلیف ایمان آورندگان و پیروان را از کسان‏ی‏ که مشرک هستند، جدا م‏ی‏‏داند.
‏پیامبر اکرم‏«صل‏ی‏ الله علیه وآله‏» نیز زرتشت (مجوس)را اهل کتاب‏دانسته و فرموده‏اند: «ایشان پیامبر‏ی‏ داشتند که او را کشتند و کتاب‏ی‏ نیز داشتند که آن را سوزاندند.»
‏پورداوود‏,‏ زنده کننده زبانها‏ی‏ ایران باستان که کتاب یشت‏ها را نیز به رشته تحریر درآورده در مقدمه گاتها و سروده‏ها‏ی‏ زرتشت آورده است:
‏تحقیقا نم‏ی‏‏دانیم محل ولادت و زمان زندگ‏ی‏ زرتشت‏کجا و ک‏ی‏ بوده است؟ برا‏ی‏ اینکه، زرتشت متعلق به زمان بسیار قدیم است که دست تاریخ به آستان بلند آن نم‏ی‏‏رسد.
‏درباره عصر زرتشت، اختلاف آرا و روایات تاریخ‏ی‏ بسیار زیاد است‏بطور‏ی‏ که اقوال بین سال 600 تا 6000 قبل از میلاد مسیح در نوسان است.
‏موافق روایات عامیانه زرتشتیان، زرتشت در حدود 660 ق.م به دنیا آمد و در سال 583 ق.م در سن هفتاد سالگ‏ی‏ بهنگام هجوم لشگر «ارجاسب توران‏ی‏‏» در آتشکده بلخ کشته شد.
‏در میان کتب زرتشتیان، گاتها یا سروده‏ها‏ی‏ زرتشت، قدیم‏ی‏‏ترین و معتبرترین آنهاست و بعد از آن، اوستا شامل دستورها و فرمانها‏ی‏ زندگ‏ی‏ است. کتاب بندهش که در قرن سوم هجر‏ی‏ نوشته شده، در مورد مساله «منج‏ی‏‏»، نظریه‏های‏ی‏ چون نظریات شیعه دارد، در حال‏ی‏ که در اوستا این موارد به چشم نم‏ی‏‏خورد.
‏بعد از گسترش اسلام در ایران، گروه‏ی‏ به دین زرتشت‏باق‏ی‏ ماندند که عده‏ا‏ی‏ از آنان به هندوستان مهاجرت کردند و عده‏ا‏ی‏ دیگر تحت‏حکومت اسلام‏ی‏ ماندند و جزیه پرداختند. ب‏ه ‏مرور زمان آداب و رسوم و خط و زبان اوستا به سبب دشوار‏ی‏ رو به فراموش‏ی‏ گذاشت تا جای‏ی‏ که فقط چند نفر به راز و رمز و خط اوستا آگاه‏ی‏ داشتند. با اوج هضت‏خاورشناس‏ی ‏، «انکتیل دو پرون‏» فرانسو‏ی‏ به هند رفت و با زحمت فراوان و خط اوستا و پهلو‏ی‏ را آموخت‏ ؛‏ حدود دویست‏سال پیش، او نخستین ترجمه اوستا را در سه جلد بزرگ به زبان فرانسه نوشت و از آن پس زرت‏شتیان هم شروع به تحقیق کردند. ‏
‏3
‏اوستا شامل دو بخش اوستا‏ی‏ گاهان‏ی‏ و اوستا‏ی‏ جدید م‏ی‏‏باشد‏ ؛‏ لذا تحقیق پیرامون منج‏ی‏ در دین زرتشت از هر دو بخش اوستا و نیز دیگر کتب معتبر زرتشتیان انجام شده است.
‏مسلم این است که اعتقاد به ظهور نجات بخش در دین زرتشت وجود دارد‏,‏ نجات دهنده از خاندان نبوت و از فرزندان زرتشت است و اصولا شخصیت‏ی‏ اله‏ی‏ و آسمان‏ی‏ دارد و در صفات و ویژگیها به پیامبر و دین آور آغازین شبیه و جامع همه خصوصیات اوست. در اوستا م‏ی‏‏خوانیم که: «فروهرها‏ی‏ نیک توانا‏ی‏ پرهیزگاران را که 99999 تا‏ی‏ آنها از نطفه زرتشت پاسبان‏ی‏ م‏ی‏‏کنند، م‏ی‏‏ستاییم.»
‏هرمزد، سرور جهان هست‏ی‏ منتظران را به نجات دهنده‏ا‏ی‏ که خواهد فرستاد، چنین نوید م‏ی‏‏دهد: «کس‏ی‏ که در این راه با دیوان و مردمان، که به نوبه خود با او (زرتشت) مخالفت م‏ی‏‏کنند، ستیز کرده است‏ ؛‏ یعن‏ی‏ از آن مردم‏ی‏ است که به او (زرتشت) وفا دارند چنین کس‏ی‏ با دینش (وجدانش) تو را دوست، برادر یا پدر است، اهورامزدا سرور خانه، ما را نجات خواهد داد.»
‏نام منج‏ی‏ د‏ین زرتشت، سوشیانس یا سوشیانت ‏ است. این واژه در اوستا‏ی‏ گاهان‏ی‏ و اوستا‏ی‏ جدید، بصورت مفرد و جمع به کار رفته است که سودمند یا رهانندگان آیین خیر یا خیرخواهان جماعت معن‏ی‏ م‏ی‏‏شود.
... ‏از این جهت‏سوشیانس نامیده خواهد شد (یعن‏ی‏ استوت ارت) زیرا که‏ سراسر جهان ماد‏ی‏ را سود دارد. ‏
‏آنجا که زرتشت‏به پیامبر‏ی‏ برگزیده م‏ی‏‏شود و با اهورا مزدا سخن م‏ی‏‏گوید، آمده است: «ا‏ی‏ اهورا! آن راه منش نیک را که به من گفت‏ی‏[بازنما] آن راه هموار و خوب ساخته شده راست‏ی‏ که روان "سوشیانسها" از آن به سو‏ی‏ پاداش‏ی‏ که به نیک اندیشان نوید داده شد، (پاداش‏ی‏ که بخشش توست) خواهند خرامید.»
‏سوشیانس آنجا که بصورت مفرد به‏کار رفته است، نام‏ی‏ است‏برا‏ی‏ آخرین آفریده خداوند، آفریده‏ا‏ی‏ از تبار نیکان و پرهیزگاران که فروهرش ستودن‏ی‏ است سوشیانس بصورت مفرد در وا‏قع نام دیگر استوت ارت م‏ی‏‏باشد. ‏ اما سوشیانس در کاربرد جمع خود در اوستا به معن‏ی‏ نجات دهندگان، بیانگر نقش سوشیانسها در بازساز‏ی‏ جهان آینده‏است، آنان همان وظیفه‏ا‏ی‏ را به عهده دارند که زرتشت داشت، آنان از نژاد زرتشت پیامبر و از نطفه اویند. این سوشیانسها عبارتند از: هوشیدر، هوشیدرماه و سوشیانس که از نطفه زرتشت هستند.
‏بنابراین سوشیانس به معنا‏ی‏ خاص، کس‏ی‏ است که در پایان جهان ظهور خواهد کرد.
‏و آن که سوشیانس پیروزگر نام خواهد داشت و استوت ارت نیز نامیده خواهد شد، در بخش مرکز‏ی‏ زمین ی‏عن‏ی‏ خونیره سوشیانس خواهد بود.
‏5
‏زرتشتیان قائل به ظهور سه منج‏ی‏ هستند که هریک به فاصله هزار سال از دیگر‏ی‏ ظهور خواهند کرد که به ترتیب عبارتند از: «هوشیدر»، به معن‏ی‏ پروراننده قانون، و «هوشیدرماه‏» به معن‏ی‏ پروراننده نماز و نیایش، و «استوت ارت‏» آخرین منج‏ی‏، که با آمدن او جهان نو م‏ی‏‏شود و رستاخیز ‏می ‏گردد و مردگان زنده م‏ی‏‏شوند و زندگان نیز عمر‏ی‏ همیشگ‏ی‏ خواهند داشت. چگونگ‏ی‏ زاده شدن آنان به این نحو است که سه نطفه از زرتشت در آب دریاچه کیانسه یا هامون وجود دارد که تعداد‏ی‏ فروهر از آنها نگهبان‏ی‏ م‏ی‏‏کنند. زمان تولد هریک که فرا رسد، دوشیزه‏ا‏ی‏ پانزده‏ساله برا‏ی‏ شستن سر، به آب کیانسه وارد شود و آبستن گردد. س‏ی‏ سال به پایان هزاره چهارم، یعنى هزاره زرتشت پیامبر، دختر‏ی‏ «نام‏ی‏ پد» نام در آب شستشو کند و به هوشیدر آبستن شود. س‏ی‏ سال پیش از پایان هزاره پنجم دختر‏ی‏ «وه‏پد» نام در آب شستشو م‏ی‏‏کند و هوشیدر ماه از او زاده شود. و بالاخره س‏ی‏ سال به پایان هزاره ششم دختر‏ی‏ «گواگ‏پد» نام در آب دریاچه شستشو م‏ی‏‏کند و به سوشیانس، آخرین موعود زرتشت‏ی‏، آبستن م‏ی‏‏شود. این سه دختر پانزده سال کامل دارند که باردار م‏ی‏‏شوند و پیش و پس از آبستن‏ی‏ تا هنگام تولد فرزندشان با کس‏ی‏ همبستر نشده‏اند و در زمان باردار‏ی‏، کس‏ی‏ جز خود‏شان از باردار‏ی‏ آنان آگاه نیست. ‏
‏باردار‏ی‏ مادر سوشیانس شباهت زیاد‏ی‏ به باردار‏ی‏ مادر حضرت مهد‏ی‏‏«عجل‏الله تعال‏ی‏ فرجه‏الشریف‏» دارد. مادر حضرت مهد‏ی‏‏«عجل‏الله تعال‏ی‏ فرجه‏الشریف‏» نیز دارا‏ی‏ باردار‏ی‏ پنهان بود و آثار حمل در او آشکار نبود.
‏زمینه سازان قیام منج‏ی‏ ظهور بهرام ورجاوند و پشیوتن در دین زرتشت‏ب‏ه ‏عنوان زمینه سازان قیام منج‏ی‏ مطرح گردیده است و درست‏شبیه قیام خراسان‏ی‏ و قیام معروف یمان‏ی‏ قبل از ظهور حضرت حجت‏«عجل‏الله تعال‏ی‏ فرجه‏الشریف‏» م‏ی‏‏باشد. این دو تن، زمینه را برا‏ی‏ آمدن "هوشیدر" آماده م‏ی‏‏کنند و نابسامانیها و آشوبهای‏ی‏ را که آرامش و آسایش را بر هم زده است، فرو م‏ی‏‏نشانند. خروج بهرام، مژده پایان شب سیاه و طلوع سپیده امید گروندگان راستکار و درست پیمان‏ی‏ است که سالها سرزنش بیدینان را تحمل کرده‏اند. او خواهد آمد تا دین زرتشت را سامان دهد. پشیوتن نیز یک‏ی‏ از بی‏ ‏مرگان جاودانه است که برا‏ی‏ استحکام دین زرتشت قیام م‏ی‏‏کند. قیام پشیوتن، آخرین قیام نیکمردانه‏ا‏ی‏ است که اندک‏ی‏ پیش از هزاره هوشیدر رخ م‏ی‏‏دهد و هدف او بازساز‏ی‏ دین و برپاداشتن آیینها‏ی‏ دین‏ی‏ و گسترش آموزشها‏ی‏ آن است.
‏وضعیت جهان در پایان هر یک از هزاره‏ها جهان در پایان هریک از هزاره‏ها جهان‏ی‏ است آکنده از تباهیها و پریشانیها‏ ؛‏ جهان خراب‏ی‏ که در آن، همه کس و همه‏چیز راه نابود‏ی‏ م‏ی‏‏پیماید‏ .
‏ ب‏ی‏‏سامان‏ی‏، سیه‏روز‏ی‏، نابرابر‏ی‏، نامردم‏ی‏ و... گلو‏ی‏ همه را م‏ی‏‏فشارد و این‏ ‏همه گسیختگ‏ی‏ و نابسامان‏ی‏ از نشانه‏ها‏ی‏ ظهور آنان است

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق اسلام و جنگ 16 ص

تحقیق-اسلام-و-جنگ-16-ص
تحقیق اسلام و جنگ 16 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 18
حجم فایل: 38 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏ صفحـــــه :
‏مقـــدمه
‏مهم‌ترین آرمان یک انسان حقیقت‌جو سعادت و رستگاری حقیقی و زندگی جاودانی است که جز در پرتو دین و دین‌داری حاصل نمی‌شود. دین ماندگارترین و معتبرترین میراث فرهنگی ما است که از سوی پیامبران الهی و در رأس آنان پیامبر خاتم (ص) و جانشینان به حق ایشان و جان فشانی‌های فراوان آن بزرگوار به دست ما رسیده است.
‏از اینرو، پاسداری و حفظ این میراث عظیم بر ما واجب است و این مهم، جز از راه آشنایی لازم با دین و آموزه‌های دینی و راه‌های مقابله با متجاوزان به حریم دین میسر نیست.
‏نظام جمهوری اسلامی ایران با ارائه حکومت دینی با ساز و کارها و قوانین برخاسته از دین و شعارها و پیام‌های استقلال طلبی آزادی‌خواهی و استکبارستیزی ساختاری جدید از حکومت را فرا روی ملل مستضعف و مسلمان نهاده و نزدیک است که این پیام رهایی بخش جهانگیر شود و این چیزی نیست که خوشایند استکبار جهانی، آمریکا وسایر قدرت‌های استعماری غربی باشد. از این رو به هر نحو ممکن می‌خواهند از مؤقعیت و کارآمدی این حکومت در همة ابعاد به ویژه ابعاد اقتصادی و فرهنگی جلوگیری کرده و در صورت امکان آن را براندازد بنابراین تلاش برای اجرای دستورات اسلام قدمی است خیر برای رسیدن به اهداف بزرگ مردانی چون علیu‏ و کمک برای مستحکم شدن پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، و این تحقیق بخش‌های کوچکی از نظریه‌های ارزشمند بزرگان را در خود جای داده است و فرمایشات آنها را در زمینه‌های مهر و محبت و خشونت در قالب اسلام عرضه می‌دارد.
‏معنـــای لغــوی
‏2
‏ صفحـــــه :
‏محبت ( دوست داشتن / مهر / ودّ / وداد / دوستداری / دوستی / مودّت ) می‌باشد.
‏محبت نمی‌زاید اکنون طبایع
‏کز این چارزن مردزائی نبینم
‏خاقانی
‏از محبت نار نوری می‌شود
‏وز محبت دیو، حوری می‌شود
‏مولوی
‏ در اصطلاح فلاسفه عبارت است از ابتهاج به شیی یا از شییء موافق
‏اعم از آنکه عقلی باشد یا حسی و حقیقی باشد یا ظنی
‏خشونت ( درشتی و زبری / خلافت نعومت / سختی و تندی و تیزی / سخت رویی و خشم و غضب)
‏بقالی را درمی چند بر صوفیان گرد آمده بود در اواسط هر روز مطالبه کردی و سخن‌ها با خشونت گفتی ( گلستان سعدی ).
‏4
‏ صفحـــــه :
‏عالی‌ترین محبت‌ها دوستی خداست و بهترین لذت‌ها خداشناسی است.
‏انواع لذت‌ها بی‌شمارند لیکن بزرگترین و عالی‌ترین لذت‌ها خداشناسی است و توجه پیدا کردن بذات اقدس او و مسلم است. لذت فوق این لذت بتصور در نمی‌آید تا بتواند بر آن چیره گردد مگر که به اختیار خود دست از آن بدارد و آنرا بر خود حرام سازد.
‏چرا که لذت‌ها پیرو ادراکات هستند و آدمی دارای کلیه‌ی نیروها و غریزه‌هاست و هر نیرو و غریزه‌ای دارای لذت بخصوصی است و لذت آن قوه در این است که به آخرین مقتضای طبیعی خود که برای آن آفریده شده نائل گردد.
‏چنان که غریزه خشم از آن جهت در دستگاه آدمی تعبیه شده است تا بدان وسیله بتواند انتقام کشد و تشفی حاصل کند در نتیجه لذت آن در وقتی است که بر دشمن خود چیره شود و از او انتقام گیرد.
‏و چه خوب است می‌دانستیم آیا در عالم وجود وجودی عالی‌تر و بزرگوارتر و شریف‌تر و کاملتر از آفرینندة همه‌ی اشیا هست که نقصشان را تکمیل کرده و بدست توانای خود تربیت فرموده و کسی در این جا آنها بر وی پیشدستی نکرده و تدبیر و تربیت آنها را موکول به ذات بی‌زوال کسی که غریزه خداشناسی او بیدار و آماده است از همه‌ی لذت‌ها بهتر و لذت‌بخش‌تر است.
‏حضرت سیدالشهداء u‏ دردعای عرفه می‌فرماید:
‏پروردگارا! تویی که بیگانگان را از دلهای دوستانت دور ساختی چنانکه جز ترا دوست ندارند و به دیگری پناهنده نشوند. پاک است خدایی که از دیده‌ی کوران در پرده است و آنان از زیبایی و بزرگواری او بی‌بهره‌اند و بجز آنان که در نامه بخشش او نامزد گردیده‌اند دیگران پی به بزرگواری او نمی‌برند و آنان مردمی هستند که از آتش جدایی او دورند و او پاک است که زیان ‌کاران را در تاریکی‌های کوری برگردان ساخته آنان در راه زر و زیور بی‌ارزش جهان و خواسته‌های چهارپایان افتاده‌اند اینان بظاهر به زندگی این جهان پرداخته و از جهان دیگر بی‌خبرند.
‏4
‏ صفحـــــه :
‏و بالاخره بازگشت همه خصلت‌های نیکو به علم و قدرتست و آن دو بدون اینکه محسوس بحواس باشند طبعاً محبوبند بلکه به مجردی که مردم علیu‏ را بر دلاوری و حاتم را به سخاوت ستایندی
بی‌اختیار دلها متوجه آنان می‌شود و میدانیم اینگونه محبت‌ براثر دیدن آنها نبوده و خطی از محبت آن در نظر نگرفته‌اند و معلومست آدمیکه نیروی بینائی باطن او از حواس ظاهری بیشتر دوست می‌دارد.
‏رسول خدا (ص) : راستی و درستی محبت در سه چیز ظاهر می‌شود.
‏دوستش را بر غیر او برگزیند
‏همنشینی با او را بر دیگری انتخاب کند.
‏خشنودی او را بر غیرش مقدم بدارد.
‏در خبر مشهور است که ابراهیم u‏ به عزائیل هنگامی که برای قبض روح او آمده بود فرمود آیا هیچ دوستی را دیده‌ای که دوستش را بی‌جان سازد.
‏خدای متعال وحی فرمود آیا هیچ دوستی را دیده‌ای که از دیدار دوستش روگردان باشد؟ ابراهیم فرمود اینک بقبض روح من بپرداز.
‏حضرت سیدالشهداءu‏ در دعای عرفه عرض می‌کند: پروردگارا تو آن مهربانی که مهر دیگران را از دل دوستانت دور کردی چنان که بجز تو دیگران را نخواهند و به دیگران پناهنده نشوند.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق اسلام و تعلیم و تربیت 40 ص

تحقیق-اسلام-و-تعلیم-و-تربیت-40-ص
تحقیق اسلام و تعلیم و تربیت 40 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 46
حجم فایل: 42 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 46 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏فهرست مطالب:
‏اسلام و تعلیم و تربیت............................................................................................2
‏محیط مادی ‏...................................................................‏...................................‏................‏......................2
‏محیط معنوی ‏....................................................................‏................................‏...................................2
‏محیط خانواده ‏.................................................................‏.....‏...........................‏....................................2
‏محیط مدرسه ‏.......................................................‏................................‏...............................................4
‏ویژگى‏ ‏هاى تربیت اسلامى‏.....................‏...............................................................6
‏منبع وحى‏...........................................................‏...................................‏......................‏.‏...........................6
‏اسوه‏ ‏هاى الهى‏........................‏............................‏.................................‏....................‏.‏............................8
‏برنامه عملى مناسب‏.................................................‏..............................‏..............‏.‏................................9
‏3
‏تعبد و تسلیم‏.............................................................................‏..................................‏..........................10
‏جهانشمول بودن‏..............................................................‏............................‏......‏....‏..............................11
‏هدف بودن انسان‏..............................................................‏............................‏..‏....‏................................11
‏جامعیت‏..............................................................‏.................‏....................................‏..............................12
‏سایر دیدگاه‏ ‏ها و احتمالات ‏...............................................................................15
‏منابع و مآخذ‏.‏ ................................................‏..............................‏................................‏......................18
‏اسلام و تعلیم و تربیت
‏اسلام بر اساس نیاز فطری انسان ، مبانی تربیتی و آموزشی را به ایمان آورندگان می آموزد.
‏چنانکه اگر تربیت را به سه قسم تربیت بدنی ، تربیت عقلی و تربیت روانی تقسیم کنیم اسلام در یک نظام هماهنگ دربارة هر قسم از این انواع بیاناتی حکیمانه دارد . این نظام تربیتی هماهنگ باید در محیطی مناسب به آدمی القاء گردد.منظور از محیط ، تمام عوامل خارجی است که در موجود زنده از آغاز رشد وجود دارد.هر چند عوامل محیطی بسیار فراوان است ، اما در تقسیم اولیه می توان آن را به دو قسم مادی و معنوی تقسیم نمود.
‏3
‏محیط مادی :‏عبارت از آب ، هوا ، نور ، حرارت ، مسکن ، خوراک ، پوشاک و ... بالآخره هر امر مادی که انسان بدانها محفوف و محاط می باشد.
‏محیط معنوی :‏عبارت از عوامل فرهنگی است که روح آدمی را به تعالی سوق می دهد.
‏محیط مورد نظر ما محیطی است که در تعلیم و تربیت از آن بهره برداری می شود و ضبط و کنترل آن امکان دارد .مانند محیط خانه ، خانواده و مدرسه . این گونه عوامل محیطی برای مربی ، معلم و والدین بسیار با اهمیت است.
‏محیط خانواده : ‏محیط خانه و خانواده ، یک محیط طبیعی است که در آن پدر و مادر تربیت کودک را بر عهده می گیرند .
‏کودک تحت تاثیر مقام انگیزه های خانوادگی است و رفتار او قهراً از خانواده درست می شود ، او زبان مادری را می آموزد و از طریق مکالمه وگفتگو ، افکار و آراء زیادی از افراد خانواده به او منتقل می شود و معارف و اطلاعات او هم سطح با افکار خانواده پیش می رود .نقش تربیتی و الدین آنچنان بزرگ و مهم است که دین و علوم الهی نیز در نخستین لحظات حیات به وی منتقل می شود ، چنانکه پیامبر اسلام (ص) می فرماید :
‏4
‏((کل مولود یولد علی الفطرة حتی یکون ابواه یهودانه و ینصرانه ))[2]‏
‏((هر کودک ونوزادی به این فطرت متولد می شود ، جز اینکه پدر و مادر او به یهودیت و نصرانیت گرایش می دهند .))
‏رسول اکرم (ص) دین ورفتار کودک را در ارتباط پیوسته به افکار و وسعت معارف وبینش پدر و مادر می داند . پس کودک به خویشها و ناخویشهای خانواده مربوط می شود ومیان او خانواده اش رابطة وجدانی بر قرار می شود.
‏به لحاظ اینکه محیط خانواده بهترین محل تربیت کودک است ، تربیت وی در آن محیط‏ ‏ از حقوق کودک محسوب می شود و اهمال وسهل انگاری در آن روا نیست.
‏امام سجاد (ع) می فرماید :
‏((حق فرزند است که بدانی او از تو و پیوسته به تو در خیر و شر امر دنیا است ، وتو مسئول او از لحاظ نیک ادب کردن و راهنمایی به پروردگارش و کمک به طاعت او هستی .پس عمل تو دربارة او عمل کسی باشد که می داند در او احسان به مثاب ، و در مسامحه وبدی نسبت به او کیفر می بیند .))[3]‏
‏بر این اساس رسول اکرم (ص) می فرماید :
‏((خداوند خشم نمی گیرد برای چیزی مانند خشمی که او را به خاطر زنان و کودکان می گیرد ))[4]‏
‏پیامبر اسلام در جایی می فرماید :

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق اسکرپر ها 41 ص

تحقیق-اسکرپر-ها-41-ص
تحقیق اسکرپر ها 41 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 40
حجم فایل: 43 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 40 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏12
‏2
‏اسکرپر ها
‏اطلاعات عمومی
‏اسکرپرها کشیده‏ شده‏ با تراکتور یک موقعیت مهم در حوزه عملیات های خاک برداری یافته اند. این ماشین ها خودکار محسوب می شوند تا حدی که آنها می توانند ماده را بارگیری، حمل و تخلیه کنند و از این جهت به تجهیزات دیگر وابسته نیستند. اگر یکی از آنها موقتاً خراب شود، نیاز به توقف کار نیست، چون در این مورد، ماشین منحصراً برای بارگیری خاک در واحد های حمل کننده استفاده می شود ولی در صورتیکه لودر خراب شود، باید ظرفیت هایی به میزان 50 cu yd‏ یا بیشتر موجود هستند.
‏این ماشین ها نتیجه سازش بین بهترین ماشین های بارگیری و بهترین ماشین های حمل و نقل هستند و همانطور که از تمام ماشین های مرکب انتظار می رود، آنها به ماشین های دیگر هم در مورد بارگیری و هم در مورد حمل و نقل برتر نیستند. بیل های مکانیکی، چنگک کشنده و لودرهای تسمه ای تنها در مورد بارگیری نسبت به آنها برتری دارند در حالیکه کامیون ها تنها در مورد حمل کردن نسبت به آنها، برتر هستند. اگر چه توانایی آنها در بارگیری و حمل و نقل خاک یک مزیت قطعی برای آنها در بسیاری از پروژه ها، محسوب می شود. توسعه تراکتورهای نوع چرخی سرعت بالا، مسافت اقتصادی حمل را برای این نوع تجهیزات به میزان یک مایل یا بیشتر، در بسیاری از پروژه ها افزایش داده است. توانایی این ماشین ها برای نشست دادن بارشان در لایه های ضخیم، به صورت یکنواخت، عملیات های پخش کردن موفقیت آمیز را سهولت بخشیده است. در مسیر برگشت، تیغه های برش اسکرپرها می تواند به حد کافی پایین آورده شود تا نقاط مرتفع را بردارد و بدین وسیله به حفظ جاده های کششی کمک می کند.
‏12
‏2
‏زمین غالباً در لایه های قشر بندی شده وجود دارد که باید با آمیختن مواد از چندین لایه، مخلوط شود. عمق محدود برش، مخلوط کردن لایه ها را به طور رضایت بخش برای اسکرپرها میسر نخواهد ساخت. از این رو گاهی اوقات بیل های مکانیکی و کامیون ها، استفاده می شوند، اگر چه اسکرپرها، خاک را به صورت اقتصادی تری بهره برداری می کنند.
‏انواع و اندازه اسکرپرها
‏دو نوع اسکرپر وجود دارد، بر اساس نوع تراکتور مورد استفاده برای کشیدن آنها اسکرپر کشیده شده با تراکتور نوع چرخی و اسکرپر کشیده شده با تراکتور نوع چرخ زنجیری. نوع اول، خود به چند زیرمجموعه تقسیم می شود که در زیر تعریف می شود:
‏اسکرپر کشیده شده اب تراکتور نوع چرخ زنجیری
‏ اسکرپر کشیده شده با تراکتور نوع چرخی:
.a‏ تک موتوره
.b‏ دو موتوره
.c‏ دو جامی ردیفی (پشت سرهم)
.d‏ اسکرپر بالا برنده
‏این انواع متعدد در اشکال 1 تا 7، مصور شده اند.
‏اشکل 1 تا 7 ص 189 تا 191
‏شکل 1- اسکرپر خودبر و تراکتور چرخ زنجیری
‏12
‏3
‏شکل 2- اسکرپر کشیده شده با تراکتور نوع چرخی تک موتوره
‏شکل 3- اسکرپر و تارکتور دو موتوره
‏شکل 4- واحد اسکرپر دو جامی ردیفی (پشت سرهم)
‏شکل 5- اسکرپر بالا برنده کشیده شده با تراکتور نوع چرخی
‏شکل 6- اسکرپر بالابرنده کشیده شده با تراکتور نوع چرخی
‏اسکرپرهای کشیده شده با تراکتور چرخ زنجیری
‏برای مسافت های حمل نسبتاً کوتاه، تراکتور های نوع چرخی زنجیری که یک اسکرپر خود بر تایر لاستیکی را می کشند، می توانند خاک را به طور اقتصادی حرکت دهند. کشش با میله اتصال قوی در بارگیری یک اسکرپر، در ترکیب با کشش خوب حتی در جاده کششی ضعیف، یک مزیت، برای حلم های کوتاه به تراکتور چرخ زنجیری می دهد. اگر چه هنگامیکه مسافت حمل زیاد می شود، سرعت پایین تراکتور چرخ زنجیری، در مقایسه با یک تراکتور چرخی، یک اشکال محسوب می شود.
‏در مواردیکه عملیات بارگیری، مشکل است یک تراکتور چرخ زنجیری، می تواند یک اسکرپر را بدون کمک یک بولدوزر بار کند. اگر چه، اگر چندین واحد اسکرپر در یک کار، وجود داشته باشند، راندمان افزایش یافته ناشی از استفاده یک بولدوزر برای کمک به بارگیری اسکرپرها، معمولاً استفاده از بولدوزر را توجیه خواهد کرد.
‏12
‏5
‏اسکرپرهای کشیده شده با تراکتور چرخی
‏برای مسافت های حمل طولانی تر، سرعت بالا تر یک اسکرپر خودبر کشیده شده با تراکتور نوع چرخی خاک برداری را به طور اقتصادی تری، نسبت به تراکتور نوع چرخی زنجیری میسر خواهد ساخت . اگر چه تراکتور نوع چرخی، کشش بزرگی در بارگیری اسکرپر نمی توانند ایجاد کند اما سرعت حرکت بالاتر آن که می تواند از 30 mph‏ برای برخی مدل ها تجاوز کند، این اشکال در بارگیری را هنگامیکه مسافت حمل به حد کافی طولانی است جبران خواهد کرد.
‏مسافت معادل، مسافت حملی که در آن هزینه حمل با یک تراکتور چرخ زنجیری و یک تراکتور مشابه خواهد بود، می تواند با یک آنالیز از کار داده شده، تعیین شود. در آنالیز باید نوع خاک، شرایط چاله، طول و شیب جاده کششی، ماهیت خاک ریزی و آب و هوا را در نظر گرفت.
‏اندازه یک اسکرپر
‏اندازه یک اسکرپر می تواند با عنوانهای حجم جام پر یا حجم خاکریزی، ظرفیت جام مشخص شود. که به cu yd‏ بیان می شوند.
‏ظرفیت جام پر حجمی از ماده است که یک اسکرپر نگاه خواهد داشت، هنگامیکه رأس ماده ای که کند شده است همتراز با رأس جام باشد. در مشخص کردن ظرفیت خاکریزی یک اسکرپر، برخی سازندگان، شیب ماده را در بالای وجوه جام، با نام گذاری SAE‏ مشخص کرده اند. SAE‏ (انجمن مهندسان اتوماتیو) یک شیب 2:1‏ به ترتیب سنجیده شده به صورت افقی و عمودی، را مشخص کرده اند. چون شیب با نوع ماده ای که حمل می شود، تغییر خواهد کرد، ظرفیت خاکریزی تنها یک مقدار تقریبی است. ظرفیت یک اسکرپر، بیان شده به صورت حجم عملیات خاکی له

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.