دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

تحقیق اسفالت

تحقیق-اسفالت
تحقیق اسفالت
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 20
حجم فایل: 111 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏مقدمه
‏ابتدا نانو را به زبان ساده بیان می کنیم:
‏علم و فناور‏ی‏ نانو ( نانو علم و نانو تکنولوژ‏ی‏) توانائ‏ی‏ بدست گرفتن کنترل ماده در ابعاد نانومتر‏ی‏ (ملکول‏ی‏) و بهره بردار‏ی‏ از خواص و پد‏ی‏ده‏ ها‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ بعد در مواد، ابزارها و س‏ی‏ستم‏ ها‏ی‏ نو‏ی‏ن‏ است.

‏●‏ نانوتکنولوژ‏ی‏ از کجا آمده است؟
‏برا‏ی‏ اول‏ی‏ن‏ بار ر‏ی‏چارد‏ ف‏ی‏نمن‏ برنده جا‏ی‏زه‏ نوبل ف‏ی‏ز‏ی‏ک‏ پتانس‏ی‏ل‏ نانوعلم را در ‏ی‏ک‏ سخنران‏ی‏ تکان‌دهنده با نام " درپا‏یی‏ن‏ اتاقها‏ی‏ ز‏ی‏اد‏ی‏ وجود دارد"، مطرح کرد . ف‏ی‏نمن‏ اصرار داشت، که دانشمندان ساخت وسائل‏ی‏ را،که برا‏ی‏ کار در مق‏ی‏اس‏ اتم‏ی‏ لازم است، شروع کنند. ا‏ی‏ن‏ موضوع مسکو‏ت‏ ماند، تا ا‏ی‏نکه‏ ار‏ی‏ک‏ درکسلر (دانشجو‏ی‏ تحص‏ی‏لات‏ تکم‏ی‏ل‏یMIT‏) ندا‏ی‏ ف‏ی‏نمن‏ را شن‏ی‏د‏ و ‏ی‏ک‏ قالب‌کار‏ی‏ برا‏ی‏ مطالعه "وسا‏ی‏ل‏ی‏ که توانا‏یی‏ حرکت دادن اش‏ی‏اء‏ مولکول‏ی‏ و مکان آنها را با دقت اتم‏ی‏ دارند" ا‏ی‏جاد‏ کرد، که در سپتامبر ۱۹۸۱ در مقاله‌ا‏ی‏ با نام " پروتئ‏ی‏ن‏ راه‏ی‏ برا‏ی‏ تول‏ی‏دانبوه‏ مولکول‏ی‏ ا‏ی‏جاد‏ م‏ی‏کند‏" آن را ارائه داد.
‏در‏ ن‏ی‏م‏ قرن گذشته شاهد حضور حدود پنج فناور‏ی‏ عمده بود‏ی‏م،‏ که باعث پ‏ی‏شرفت‏ ها‏ی‏ عظ‏ی‏م‏ اقتصاد‏ی‏ در کشورها‏ی‏ سرما‏ی‏ه‏ گذار و ا‏ی‏جاد‏ فاصله شد‏ی‏د‏ ب‏ی‏ن‏ کشورها‏ی‏ جهان شد. متأسفانه در کشور ما بدل‏ی‏ل‏ فقدان جرات علم‏ی‏ و عدم تصم‏ی‏م‏ گ‏ی‏ر‏ی‏ بموقع ، به ا‏ی‏ن‏ فرصتها پس از گذشت سال‏ی‏ان‏ طلائ‏ی‏ آ‏ن‏ بها داده م‏ی‏ شد که البته سود‏ی‏ هم برا‏ی‏ ما به ارمغان نم‏ی‏ آورد، همچون فنآور‏ی‏ الکترون‏ی‏ک‏ و کامپ‏ی‏وتر‏ در دو سه دهه گذشته که امروزه عل
‏2
‏ی‏رغم‏ توانائ‏ی‏ دانشگاه‏ی‏ و داشتن تجه‏ی‏زات‏ آن، ه‏ی‏چگونه‏ حضور تجار‏ی‏ در بازارها‏ی‏ چند صد م‏ی‏ل‏ی‏ارد‏ی‏ آن ندار‏ی‏م‏. فناور‏ی‏ نانو جد‏ی‏دتر‏ی‏ن‏ ا‏ی‏ن‏ فرصت‏ها‏ ست، که کشور ما با‏ی‏د‏ برا‏ی‏ حضور ‏ی‏ا‏ عدم حضور درآن خ‏ی‏ل‏ی‏ سر‏ی‏ع‏ تصم‏ی‏م‏ خود را اتخاذ کند.
‏علم‏ و فناور‏ی‏ نانو ( نانو علم و نانو تکنولوژ‏ی‏) توانائ‏ی‏ بدست گرفتن کنترل ماده در ابعاد نانومتر‏ی‏ (ملکول‏ی‏) و بهره بردار‏ی‏ از خواص و پد‏ی‏ده‏ ها‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ بعد در مواد، ابزارها و س‏ی‏ستم‏ ها‏ی‏ نو‏ی‏ن‏ است. ا‏ی‏ن‏ تعر‏ی‏ف‏ ساده خود دربرگ‏ی‏رنده‏ معان‏ی‏ ز‏ی‏اد‏ی‏ است. به عنوان مثال فناور‏ی‏ نانو با طب‏ی‏عت‏ فرا رشته ا‏ی‏ خود، در آ‏ی‏نده‏ در برگ‏ی‏رنده‏ همه ‏ی‏ فناور‏ی‏ها‏ی‏ امروز‏ی‏ن‏ خواهد بود و به جا‏ی‏ رقابت با فن آور‏ی‏ ها‏ی‏ موجود، مس‏ی‏ر‏ رشد آنها را در دست گرفته و آنها را به صورت « ‏ی‏ک‏ حرف از علم» ‏ی‏کپارچه‏ خواهد کرد.
‏م‏ی‏ل‏ی‏ونها‏ سال است که در طب‏ی‏عت‏ ساختارها‏ی‏ بس‏ی‏ار‏ پ‏ی‏چ‏ی‏ده‏ با ظرافت نانومتر‏ی‏ ( ملکول‏ی‏ ) - مثل ‏ی‏ک‏ درخت ‏ی‏ا‏ ‏ی‏ک‏ م‏ی‏کروب‏ - ساخته م‏ی‏ شود. علم بشر‏ی‏ ا‏ی‏نک‏ در آستانه چنگ انداز‏ی‏ به ا‏ی‏ن‏ عرصه است، تا ساختارهائ‏ی‏ ب‏ی‏ نظ‏ی‏ر‏ بسازد که در طب‏ی‏عت‏ ن‏ی‏ز‏ ‏ی‏افت‏ نم‏ی‏ شوند. فناور‏ی‏ نانو کاربردها‏ی‏ را به منصه ظهور م‏ی‏ رساند که بشر از انجام آن به کل‏ی‏ عاجز بوده است و پ‏ی‏امدهائ‏ی‏ را در جامعه برجا م‏ی‏ گذارد که بشر تصور آنها را هم نکرده است.
‏به‏ عنوان مثال:
‏▪‏ ساخت مواد بس‏ی‏ار‏ سبک و محکم برا‏ی‏ مصارف مرسوم ‏ی‏ا‏ نو
‏▪‏ ورشکستگ‏ی‏ صنا‏ی‏ع‏ قد‏ی‏م‏ی‏ همچون فولاد با ورود تجار‏ی‏ مواد نو
‏3
‏▪‏ کاهش ‏ی‏افتن‏ شد‏ی‏د‏ تقاضا برا‏ی‏ سوخت ها‏ی‏ فس‏ی‏ل‏ی‏
‏▪‏ همه گ‏ی‏ر‏ شدن ابر کامپ‏ی‏وترها‏ی‏ بس‏ی‏ار‏ قو‏ی‏،‏ کوچک و کم مصرف
‏▪‏ سلاحها‏ی‏ سبک تر، کوچکتر، هوشمند تر، دوربردتر، ارزانتر و نامرئ‏ی‏ تر برا‏ی‏ رادار
‏▪‏ شناسائ‏ی‏ فور‏ی‏ کل‏ی‏ه‏ خصوص‏ی‏ات‏ ژنت‏ی‏ک‏ی‏ و اخلاق‏ی‏ و استعدادها‏ی‏ ابتلا به ب‏ی‏مار‏ی‏
‏▪‏ ارسال دق‏ی‏ق‏ دارو به آدرس ها‏ی‏ مورد نظر در بدن و افزا‏ی‏ش‏ طول عمر
‏▪‏ از ب‏ی‏ن‏ بردن کامل عوامل خطرناک جنگ ش‏ی‏م‏ی‏ائ‏ی‏ و م‏ی‏کروب‏ی‏
‏▪‏ از ب‏ی‏ن‏ بردن کامل ناچ‏ی‏ز‏ تر‏ی‏ن‏ آلا‏ی‏نده‏ ها‏ی‏ شهر‏ی‏ و صنعت‏ی‏
‏▪‏ سطوح و لباسها‏ی‏ هم‏ی‏شه‏ تم‏ی‏ز‏ و هوشمند
‏▪‏ تول‏ی‏د‏ انبوه مواد و ابزارهائ‏ی‏ که تا قبل از ا‏ی‏ن‏ عمل‏ی‏ و اقتصاد‏ی‏ نبوده اند ،
‏▪‏ و بس‏ی‏ار‏ی‏ از موارد غ‏ی‏ر‏ قابل پ‏ی‏ش‏ ب‏ی‏ن‏ی‏ د‏ی‏گر‏!
‏دکترDrexler‏ در هما‏ی‏ش‏ جهان‏ی‏ نظام علم‏ی‏ در زم‏ی‏نه‏ نانوتکنولوژ‏ی‏ اظهار کرده است: "در جهان اطلاعات ، تکنولوژ‏ی‏ها‏ی‏ د‏ی‏ج‏ی‏تال‏ی‏ کپ‏ی‏‌‏بردار‏ی‏ را سر‏ی‏ع،‏ ارزان، کامل و عار‏ی‏ از هز‏ی‏نه‏‌‏بر‏ی‏ ‏ی‏ا‏ پ‏ی‏چ‏ی‏دگ‏ی‏ محتوا‏یی‏ نموده‌اند. حال اگر هم‏ی‏ن‏ وضع‏ی‏ت‏ در جهان ماده اتفاق ب‏ی‏افتد‏ چه م‏ی‏‌‏شود‏. هز‏ی‏نه تول‏ی‏د‏ ‏ی‏ک‏ تن ‌تر‏ی‏ ب‏ی‏ت‏ تراشه‌ها‏ی‏ RAM‏ تقر‏ی‏با‏" معادل با هز‏ی‏نه‏ بر‏ی‏ ناش‏ی‏ از تول‏ی‏د‏ همان مقدار فولاد م‏ی‏‌‏شود‏".
‏دکترSmalley‏ رئ‏ی‏س‏ ه‏ی‏ئت‏ تحق‏ی‏قات‏ی‏ دانشگاه را‏ی‏س‏ و کاشف Buckyballs‏ م‏ی‏‌‏گو‏ی‏د‏:
‏4
‏" نانوتکنولوژ‏ی‏ روند ز‏ی‏انبار‏ ناش‏ی‏ از انقلاب صنعت‏ی‏ را معکوس خواهد کرد". در مقدمه مقاله نانوتکنولوژ‏ی‏ که توسط آقا‏ی‏ان‏ Peterson‏ و Pergamit‏ در سال ۱۹۹۳ نگاشته شده چن‏ی‏ن‏ آمده است :
‏" تصور کن‏ی‏د‏ قادر‏ی‏د‏ با نوش‏ی‏دن‏ دارو که در آب م‏ی‏وه‏ مورد علاقه‌تان حل شده است سرطان را معالجه کن‏ی‏د‏ . ‏ی‏ک‏ ابر کامپ‏ی‏وتر‏ را که به اندازه ‏ی‏ک‏ سلول انسان است در نظر بگ‏ی‏ر‏ی‏د‏. ‏ی‏ک‏ سف‏ی‏نه‏ فضا‏یی‏ ۴ نفره که به دور مدار زم‏ی‏ن‏ م‏ی‏‌‏گردد‏ با هز‏ی‏نه‏‌‏ا‏ی‏ در حدود ‏ی‏ک‏ خودرو‏ی‏ خانوادگ‏ی‏ تجسم ‏کن‏ی‏د‏" .
‏موارد‏ فوق، فقط تعداد محدود‏ی‏ از محصولات انتظار رفته از نانوتکنولوژ‏ی‏ هستند. انسان در معرض ‏ی‏ک‏ انقلاب اجتماع‏ی‏ تسر‏ی‏ع‏ شده و قدرتمند است که ناش‏ی‏ از علم نانوتکنولوژ‏ی‏ است. در آ‏ی‏نده‏ نزد‏ی‏ک‏ گروه‏ی‏ از دانشمندان قادر به ساخت اول‏ی‏ن‏ آدم آهن‏ی‏ با مق‏ی‏اس‏ نانومتر‏ی‏ م‏ی‏‌‏گردند‏ که ق‏ادر‏ به همانندساز‏ی‏ است. ط‏ی‏ چند سال با تول‏ی‏د‏ پنج م‏ی‏ل‏ی‏ارد‏ تر‏ی‏ل‏ی‏ون‏ نانوروبات ، تقر‏ی‏با‏" تمام‏ی‏ فرا‏ی‏ندها‏ی‏ صنعت‏ی‏ و ن‏ی‏رو‏ی‏ کار کنون‏ی‏ از رده خارج خواهند شد. کالاها‏ی‏ مصرف‏ی‏ به وفور ‏ی‏افت‏‌‏شده‏ ، ارزان، ش‏ی‏ک‏ و با دوام خواهند شد. دارو ‏ی‏ک‏ جهش سر‏ی‏ع‏ و کوانتوم‏ی‏ را به جلو تجربه خ‏واهد‏ نمود. سفرها‏ی‏ فضا‏یی‏ و همانندساز‏ی‏ امن و مقرون به صرفه خواهند شد. به ا‏ی‏ن‏ دلا‏ی‏ل‏ و دلائل‏ی‏ د‏ی‏گر،‏ سبکها‏ی‏ زندگ‏ی‏ روزمره در جهان بطور ز‏ی‏ربنا‏یی‏ متحول خواهد شد و الگو‏ی‏ رفتار‏ی‏ انسانها تحت‌الشعاع ا‏ی‏ن‏ روند قرار خواهد گرفت.
‏●‏ ‏سه فناور‏ی‏ تسخ‏ی‏رکننده‏ :

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق اسطوره های ایران 25 ص

تحقیق-اسطوره-های-ایران-25-ص
تحقیق اسطوره های ایران 25 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 25
حجم فایل: 30 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏2
‏مقدمه:
‏اسطوره همان واژه ای است که در زبان فرنگی به دو شکل S torg‏ (قصه ) و H i storg ‏(تاریخ )دیده می شود از این جا می توان دریافت که در مورد اسطوره دو نوع تلقی وجود دارد از طرفی آن را افسانه و دروغ و از طرف دیگر حقیقت و تاریخ می دانند .مطالب تاریخی و مذهبی و واقعی با گذشت ایام ظاهر افسانه یافته است . پس اسطوره بیانی است که ژرف ساخت آن حقیقت و تاریخ (در نبرد مردمان باستان )و رو ساخت آن افسانه باشد.اساطیر در مواجهه با حقیقت تبدیل به تاریخ می شوند و امروزه وجه راستین بسیاری از اساطیر قدیم معلوم شده است.چنان که اسطوره نابودی جذیره آتلانتیس که در آثار افلاطون آمده است در دهه پنجاه قرن حاظر تبدیل به تاریخ و حقیقت شده گاهی اوقات اسطوره همان مذاهب منسوخ ملل قدیم است که امروزه دیگر کسی به صورت خودآگاه بدانها توجهی ندارد اما تحمیل به صورت ناخودآگاه در بسیاری از رفتارها و پندارهای ما مؤثر است در زبان یونانی قدیم به هر داستان بدون شاخ و برگ میتوس
Mitos‏ می گفتند و به راست و دروغ بودن آن توجهی نداشتند.اما امروز M yth‏ به داستانی گفته می شود که چهارچوب نظام اسطوره شناسی یا علم الاساطیر یا M ytho logy‏ قرار داشته باشد و مواد مجموعه متجانسی از داستانهای قدیمی موروثی است که زمانی در اعتقاد گروهی از مردم جنبه حقیقت داشت می توان گفت که نظام اساطیری مذهبی است که امروزه کسی بدان باور ندارد.اصطلاح اسطوره توسعاً به آن دسته از داستانها درباره امور مافوق طبیعی که محصول جعل نویسندگان است نیز اطلاق می شود.مثلاً افلاطون داستانهای اساطیری یی را برای بیان تفکرات فلسفی خود جعل کرده علاوه بر این اصطلاح اسطوره را در مورد سفسطه و اغفال و در مورد داستانهای تخیلی از قبیل آثار فاکنر نیز به کار می برند.اسطوره به زمان ازلی بر می گردد و می گوید که خدایان در ازل چه کرده اند .چگونه جهان را ساخته اند،چگونه با نیروهای شر جنگیده اند چگونه قدرت خدایی را بر هستی مسلط کرده اند و بعد از زندگی و حوادث جالب ایشان می گوید به نظر الیاده اسطوره عبارت است از روایتی مقدس که به خویشتن شناسی انسان متدین شکل می بخشد و بدین روی بعدی دینی در دریافت اسطوره ای وجود دارد که آنرا به چیزی جز بصیرت دینی نمی توان تعبیر کرد اسطوره تاریخی مقدس را روایت می کند یعنی واقعه ای ازلی که در آغاز زمان انجام یافته است .اسطوره همواره نقلی از آفرینش است و اصطلاحی کلی است که در برگیرنده باورهای مقدس انسان در مرحله ی خاصی از تصورات اجتماعی است.
‏1
‏2
‏مقدمه:
‏اسطوره همان واژه ای است که در زبان فرنگی به دو شکل S torg‏ (قصه ) و H i storg ‏(تاریخ )دیده می شود از این جا می توان دریافت که در مورد اسطوره دو نوع تلقی وجود دارد از طرفی آن را افسانه و دروغ و از طرف دیگر حقیقت و تاریخ می دانند .مطالب تاریخی و مذهبی و واقعی با گذشت ایام ظاهر افسانه یافته است . پس اسطوره بیانی است که ژرف ساخت آن حقیقت و تاریخ (در نبرد مردمان باستان )و رو ساخت آن افسانه باشد.اساطیر در مواجهه با حقیقت تبدیل به تاریخ می شوند و امروزه وجه راستین بسیاری از اساطیر قدیم معلوم شده است.چنان که اسطوره نابودی جذیره آتلانتیس که در آثار افلاطون آمده است در دهه پنجاه قرن حاظر تبدیل به تاریخ و حقیقت شده گاهی اوقات اسطوره همان مذاهب منسوخ ملل قدیم است که امروزه دیگر کسی به صورت خودآگاه بدانها توجهی ندارد اما تحمیل به صورت ناخودآگاه در بسیاری از رفتارها و پندارهای ما مؤثر است در زبان یونانی قدیم به هر داستان بدون شاخ و برگ میتوس
Mitos‏ می گفتند و به راست و دروغ بودن آن توجهی نداشتند.اما امروز M yth‏ به داستانی گفته می شود که چهارچوب نظام اسطوره شناسی یا علم الاساطیر یا M ytho logy‏ قرار داشته باشد و مواد مجموعه متجانسی از داستانهای قدیمی موروثی است که زمانی در اعتقاد گروهی از مردم جنبه حقیقت داشت می توان گفت که نظام اساطیری مذهبی است که امروزه کسی بدان باور ندارد.اصطلاح اسطوره توسعاً به آن دسته از داستانها درباره امور مافوق طبیعی که محصول جعل نویسندگان است نیز اطلاق می شود.مثلاً افلاطون داستانهای اساطیری یی را برای بیان تفکرات فلسفی خود جعل کرده علاوه بر این اصطلاح اسطوره را در مورد سفسطه و اغفال و در مورد داستانهای تخیلی از قبیل آثار فاکنر نیز به کار می برند.اسطوره به زمان ازلی بر می گردد و می گوید که خدایان در ازل چه کرده اند .چگونه جهان را ساخته اند،چگونه با نیروهای شر جنگیده اند چگونه قدرت خدایی را بر هستی مسلط کرده اند و بعد از زندگی و حوادث جالب ایشان می گوید به نظر الیاده اسطوره عبارت است از روایتی مقدس که به خویشتن شناسی انسان متدین شکل می بخشد و بدین روی بعدی دینی در دریافت اسطوره ای وجود دارد که آنرا به چیزی جز بصیرت دینی نمی توان تعبیر کرد اسطوره تاریخی مقدس را روایت می کند یعنی واقعه ای ازلی که در آغاز زمان انجام یافته است .اسطوره همواره نقلی از آفرینش است و اصطلاحی کلی است که در برگیرنده باورهای مقدس انسان در مرحله ی خاصی از تصورات اجتماعی است.
‏1
‏2
‏مقدمه:
‏اسطوره همان واژه ای است که در زبان فرنگی به دو شکل S torg‏ (قصه ) و H i storg ‏(تاریخ )دیده می شود از این جا می توان دریافت که در مورد اسطوره دو نوع تلقی وجود دارد از طرفی آن را افسانه و دروغ و از طرف دیگر حقیقت و تاریخ می دانند .مطالب تاریخی و مذهبی و واقعی با گذشت ایام ظاهر افسانه یافته است . پس اسطوره بیانی است که ژرف ساخت آن حقیقت و تاریخ (در نبرد مردمان باستان )و رو ساخت آن افسانه باشد.اساطیر در مواجهه با حقیقت تبدیل به تاریخ می شوند و امروزه وجه راستین بسیاری از اساطیر قدیم معلوم شده است.چنان که اسطوره نابودی جذیره آتلانتیس که در آثار افلاطون آمده است در دهه پنجاه قرن حاظر تبدیل به تاریخ و حقیقت شده گاهی اوقات اسطوره همان مذاهب منسوخ ملل قدیم است که امروزه دیگر کسی به صورت خودآگاه بدانها توجهی ندارد اما تحمیل به صورت ناخودآگاه در بسیاری از رفتارها و پندارهای ما مؤثر است در زبان یونانی قدیم به هر داستان بدون شاخ و برگ میتوس
Mitos‏ می گفتند و به راست و دروغ بودن آن توجهی نداشتند.اما امروز M yth‏ به داستانی گفته می شود که چهارچوب نظام اسطوره شناسی یا علم الاساطیر یا M ytho logy‏ قرار داشته باشد و مواد مجموعه متجانسی از داستانهای قدیمی موروثی است که زمانی در اعتقاد گروهی از مردم جنبه حقیقت داشت می توان گفت که نظام اساطیری مذهبی است که امروزه کسی بدان باور ندارد.اصطلاح اسطوره توسعاً به آن دسته از داستانها درباره امور مافوق طبیعی که محصول جعل نویسندگان است نیز اطلاق می شود.مثلاً افلاطون داستانهای اساطیری یی را برای بیان تفکرات فلسفی خود جعل کرده علاوه بر این اصطلاح اسطوره را در مورد سفسطه و اغفال و در مورد داستانهای تخیلی از قبیل آثار فاکنر نیز به کار می برند.اسطوره به زمان ازلی بر می گردد و می گوید که خدایان در ازل چه کرده اند .چگونه جهان را ساخته اند،چگونه با نیروهای شر جنگیده اند چگونه قدرت خدایی را بر هستی مسلط کرده اند و بعد از زندگی و حوادث جالب ایشان می گوید به نظر الیاده اسطوره عبارت است از روایتی مقدس که به خویشتن شناسی انسان متدین شکل می بخشد و بدین روی بعدی دینی در دریافت اسطوره ای وجود دارد که آنرا به چیزی جز بصیرت دینی نمی توان تعبیر کرد اسطوره تاریخی مقدس را روایت می کند یعنی واقعه ای ازلی که در آغاز زمان انجام یافته است .اسطوره همواره نقلی از آفرینش است و اصطلاحی کلی است که در برگیرنده باورهای مقدس انسان در مرحله ی خاصی از تصورات اجتماعی است.
‏1
‏2
‏مقدمه:
‏اسطوره همان واژه ای است که در زبان فرنگی به دو شکل S torg‏ (قصه ) و H i storg ‏(تاریخ )دیده می شود از این جا می توان دریافت که در مورد اسطوره دو نوع تلقی وجود دارد از طرفی آن را افسانه و دروغ و از طرف دیگر حقیقت و تاریخ می دانند .مطالب تاریخی و مذهبی و واقعی با گذشت ایام ظاهر افسانه یافته است . پس اسطوره بیانی است که ژرف ساخت آن حقیقت و تاریخ (در نبرد مردمان باستان )و رو ساخت آن افسانه باشد.اساطیر در مواجهه با حقیقت تبدیل به تاریخ می شوند و امروزه وجه راستین بسیاری از اساطیر قدیم معلوم شده است.چنان که اسطوره نابودی جذیره آتلانتیس که در آثار افلاطون آمده است در دهه پنجاه قرن حاظر تبدیل به تاریخ و حقیقت شده گاهی اوقات اسطوره همان مذاهب منسوخ ملل قدیم است که امروزه دیگر کسی به صورت خودآگاه بدانها توجهی ندارد اما تحمیل به صورت ناخودآگاه در بسیاری از رفتارها و پندارهای ما مؤثر است در زبان یونانی قدیم به هر داستان بدون شاخ و برگ میتوس
Mitos‏ می گفتند و به راست و دروغ بودن آن توجهی نداشتند.اما امروز M yth‏ به داستانی گفته می شود که چهارچوب نظام اسطوره شناسی یا علم الاساطیر یا M ytho logy‏ قرار داشته باشد و مواد مجموعه متجانسی از داستانهای قدیمی موروثی است که زمانی در اعتقاد گروهی از مردم جنبه حقیقت داشت می توان گفت که نظام اساطیری مذهبی است که امروزه کسی بدان باور ندارد.اصطلاح اسطوره توسعاً به آن دسته از داستانها درباره امور مافوق طبیعی که محصول جعل نویسندگان است نیز اطلاق می شود.مثلاً افلاطون داستانهای اساطیری یی را برای بیان تفکرات فلسفی خود جعل کرده علاوه بر این اصطلاح اسطوره را در مورد سفسطه و اغفال و در مورد داستانهای تخیلی از قبیل آثار فاکنر نیز به کار می برند.اسطوره به زمان ازلی بر می گردد و می گوید که خدایان در ازل چه کرده اند .چگونه جهان را ساخته اند،چگونه با نیروهای شر جنگیده اند چگونه قدرت خدایی را بر هستی مسلط کرده اند و بعد از زندگی و حوادث جالب ایشان می گوید به نظر الیاده اسطوره عبارت است از روایتی مقدس که به خویشتن شناسی انسان متدین شکل می بخشد و بدین روی بعدی دینی در دریافت اسطوره ای وجود دارد که آنرا به چیزی جز بصیرت دینی نمی توان تعبیر کرد اسطوره تاریخی مقدس را روایت می کند یعنی واقعه ای ازلی که در آغاز زمان انجام یافته است .اسطوره همواره نقلی از آفرینش است و اصطلاحی کلی است که در برگیرنده باورهای مقدس انسان در مرحله ی خاصی از تصورات اجتماعی است.

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق اسطوره ها 25 ص

تحقیق-اسطوره-ها-25-ص
تحقیق اسطوره ها 25 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 25
حجم فایل: 30 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏2
‏مقدمه:
‏اسطوره همان واژه ای است که در زبان فرنگی به دو شکل S torg‏ (قصه ) و H i storg ‏(تاریخ )دیده می شود از این جا می توان دریافت که در مورد اسطوره دو نوع تلقی وجود دارد از طرفی آن را افسانه و دروغ و از طرف دیگر حقیقت و تاریخ می دانند .مطالب تاریخی و مذهبی و واقعی با گذشت ایام ظاهر افسانه یافته است . پس اسطوره بیانی است که ژرف ساخت آن حقیقت و تاریخ (در نبرد مردمان باستان )و رو ساخت آن افسانه باشد.اساطیر در مواجهه با حقیقت تبدیل به تاریخ می شوند و امروزه وجه راستین بسیاری از اساطیر قدیم معلوم شده است.چنان که اسطوره نابودی جذیره آتلانتیس که در آثار افلاطون آمده است در دهه پنجاه قرن حاظر تبدیل به تاریخ و حقیقت شده گاهی اوقات اسطوره همان مذاهب منسوخ ملل قدیم است که امروزه دیگر کسی به صورت خودآگاه بدانها توجهی ندارد اما تحمیل به صورت ناخودآگاه در بسیاری از رفتارها و پندارهای ما مؤثر است در زبان یونانی قدیم به هر داستان بدون شاخ و برگ میتوس
Mitos‏ می گفتند و به راست و دروغ بودن آن توجهی نداشتند.اما امروز M yth‏ به داستانی گفته می شود که چهارچوب نظام اسطوره شناسی یا علم الاساطیر یا M ytho logy‏ قرار داشته باشد و مواد مجموعه متجانسی از داستانهای قدیمی موروثی است که زمانی در اعتقاد گروهی از مردم جنبه حقیقت داشت می توان گفت که نظام اساطیری مذهبی است که امروزه کسی بدان باور ندارد.اصطلاح اسطوره توسعاً به آن دسته از داستانها درباره امور مافوق طبیعی که محصول جعل نویسندگان است نیز اطلاق می شود.مثلاً افلاطون داستانهای اساطیری یی را برای بیان تفکرات فلسفی خود جعل کرده علاوه بر این اصطلاح اسطوره را در مورد سفسطه و اغفال و در مورد داستانهای تخیلی از قبیل آثار فاکنر نیز به کار می برند.اسطوره به زمان ازلی بر می گردد و می گوید که خدایان در ازل چه کرده اند .چگونه جهان را ساخته اند،چگونه با نیروهای شر جنگیده اند چگونه قدرت خدایی را بر هستی مسلط کرده اند و بعد از زندگی و حوادث جالب ایشان می گوید به نظر الیاده اسطوره عبارت است از روایتی مقدس که به خویشتن
‏1
‏2
‏مقدمه:
‏اسطوره همان واژه ای است که در زبان فرنگی به دو شکل S torg‏ (قصه ) و H i storg ‏(تاریخ )دیده می شود از این جا می توان دریافت که در مورد اسطوره دو نوع تلقی وجود دارد از طرفی آن را افسانه و دروغ و از طرف دیگر حقیقت و تاریخ می دانند .مطالب تاریخی و مذهبی و واقعی با گذشت ایام ظاهر افسانه یافته است . پس اسطوره بیانی است که ژرف ساخت آن حقیقت و تاریخ (در نبرد مردمان باستان )و رو ساخت آن افسانه باشد.اساطیر در مواجهه با حقیقت تبدیل به تاریخ می شوند و امروزه وجه راستین بسیاری از اساطیر قدیم معلوم شده است.چنان که اسطوره نابودی جذیره آتلانتیس که در آثار افلاطون آمده است در دهه پنجاه قرن حاظر تبدیل به تاریخ و حقیقت شده گاهی اوقات اسطوره همان مذاهب منسوخ ملل قدیم است که امروزه دیگر کسی به صورت خودآگاه بدانها توجهی ندارد اما تحمیل به صورت ناخودآگاه در بسیاری از رفتارها و پندارهای ما مؤثر است در زبان یونانی قدیم به هر داستان بدون شاخ و برگ میتوس
Mitos‏ می گفتند و به راست و دروغ بودن آن توجهی نداشتند.اما امروز M yth‏ به داستانی گفته می شود که چهارچوب نظام اسطوره شناسی یا علم الاساطیر یا M ytho logy‏ قرار داشته باشد و مواد مجموعه متجانسی از داستانهای قدیمی موروثی است که زمانی در اعتقاد گروهی از مردم جنبه حقیقت داشت می توان گفت که نظام اساطیری مذهبی است که امروزه کسی بدان باور ندارد.اصطلاح اسطوره توسعاً به آن دسته از داستانها درباره امور مافوق طبیعی که محصول جعل نویسندگان است نیز اطلاق می شود.مثلاً افلاطون داستانهای اساطیری یی را برای بیان تفکرات فلسفی خود جعل کرده علاوه بر این اصطلاح اسطوره را در مورد سفسطه و اغفال و در مورد داستانهای تخیلی از قبیل آثار فاکنر نیز به کار می برند.اسطوره به زمان ازلی بر می گردد و می گوید که خدایان در ازل چه کرده اند .چگونه جهان را ساخته اند،چگونه با نیروهای شر جنگیده اند چگونه قدرت خدایی را بر هستی مسلط کرده اند و بعد از زندگی و حوادث جالب ایشان می گوید به نظر الیاده اسطوره عبارت است از روایتی مقدس که به خویشتن
‏1
‏2
‏مقدمه:
‏اسطوره همان واژه ای است که در زبان فرنگی به دو شکل S torg‏ (قصه ) و H i storg ‏(تاریخ )دیده می شود از این جا می توان دریافت که در مورد اسطوره دو نوع تلقی وجود دارد از طرفی آن را افسانه و دروغ و از طرف دیگر حقیقت و تاریخ می دانند .مطالب تاریخی و مذهبی و واقعی با گذشت ایام ظاهر افسانه یافته است . پس اسطوره بیانی است که ژرف ساخت آن حقیقت و تاریخ (در نبرد مردمان باستان )و رو ساخت آن افسانه باشد.اساطیر در مواجهه با حقیقت تبدیل به تاریخ می شوند و امروزه وجه راستین بسیاری از اساطیر قدیم معلوم شده است.چنان که اسطوره نابودی جذیره آتلانتیس که در آثار افلاطون آمده است در دهه پنجاه قرن حاظر تبدیل به تاریخ و حقیقت شده گاهی اوقات اسطوره همان مذاهب منسوخ ملل قدیم است که امروزه دیگر کسی به صورت خودآگاه بدانها توجهی ندارد اما تحمیل به صورت ناخودآگاه در بسیاری از رفتارها و پندارهای ما مؤثر است در زبان یونانی قدیم به هر داستان بدون شاخ و برگ میتوس
Mitos‏ می گفتند و به راست و دروغ بودن آن توجهی نداشتند.اما امروز M yth‏ به داستانی گفته می شود که چهارچوب نظام اسطوره شناسی یا علم الاساطیر یا M ytho logy‏ قرار داشته باشد و مواد مجموعه متجانسی از داستانهای قدیمی موروثی است که زمانی در اعتقاد گروهی از مردم جنبه حقیقت داشت می توان گفت که نظام اساطیری مذهبی است که امروزه کسی بدان باور ندارد.اصطلاح اسطوره توسعاً به آن دسته از داستانها درباره امور مافوق طبیعی که محصول جعل نویسندگان است نیز اطلاق می شود.مثلاً افلاطون داستانهای اساطیری یی را برای بیان تفکرات فلسفی خود جعل کرده علاوه بر این اصطلاح اسطوره را در مورد سفسطه و اغفال و در مورد داستانهای تخیلی از قبیل آثار فاکنر نیز به کار می برند.اسطوره به زمان ازلی بر می گردد و می گوید که خدایان در ازل چه کرده اند .چگونه جهان را ساخته اند،چگونه با نیروهای شر جنگیده اند چگونه قدرت خدایی را بر هستی مسلط کرده اند و بعد از زندگی و حوادث جالب ایشان می گوید به نظر الیاده اسطوره عبارت است از روایتی مقدس که به خویشتن
‏1
‏2
‏مقدمه:
‏اسطوره همان واژه ای است که در زبان فرنگی به دو شکل S torg‏ (قصه ) و H i storg ‏(تاریخ )دیده می شود از این جا می توان دریافت که در مورد اسطوره دو نوع تلقی وجود دارد از طرفی آن را افسانه و دروغ و از طرف دیگر حقیقت و تاریخ می دانند .مطالب تاریخی و مذهبی و واقعی با گذشت ایام ظاهر افسانه یافته است . پس اسطوره بیانی است که ژرف ساخت آن حقیقت و تاریخ (در نبرد مردمان باستان )و رو ساخت آن افسانه باشد.اساطیر در مواجهه با حقیقت تبدیل به تاریخ می شوند و امروزه وجه راستین بسیاری از اساطیر قدیم معلوم شده است.چنان که اسطوره نابودی جذیره آتلانتیس که در آثار افلاطون آمده است در دهه پنجاه قرن حاظر تبدیل به تاریخ و حقیقت شده گاهی اوقات اسطوره همان مذاهب منسوخ ملل قدیم است که امروزه دیگر کسی به صورت خودآگاه بدانها توجهی ندارد اما تحمیل به صورت ناخودآگاه در بسیاری از رفتارها و پندارهای ما مؤثر است در زبان یونانی قدیم به هر داستان بدون شاخ و برگ میتوس
Mitos‏ می گفتند و به راست و دروغ بودن آن توجهی نداشتند.اما امروز M yth‏ به داستانی گفته می شود که چهارچوب نظام اسطوره شناسی یا علم الاساطیر یا M ytho logy‏ قرار داشته باشد و مواد مجموعه متجانسی از داستانهای قدیمی موروثی است که زمانی در اعتقاد گروهی از مردم جنبه حقیقت داشت می توان گفت که نظام اساطیری مذهبی است که امروزه کسی بدان باور ندارد.اصطلاح اسطوره توسعاً به آن دسته از داستانها درباره امور مافوق طبیعی که محصول جعل نویسندگان است نیز اطلاق می شود.مثلاً افلاطون داستانهای اساطیری یی را برای بیان تفکرات فلسفی خود جعل کرده علاوه بر این اصطلاح اسطوره را در مورد سفسطه و اغفال و در مورد داستانهای تخیلی از قبیل آثار فاکنر نیز به کار می برند.اسطوره به زمان ازلی بر می گردد و می گوید که خدایان در ازل چه کرده اند .چگونه جهان را ساخته اند،چگونه با نیروهای شر جنگیده اند چگونه قدرت خدایی را بر هستی مسلط کرده اند و بعد از زندگی و حوادث جالب ایشان می گوید به نظر الیاده اسطوره عبارت است از روایتی مقدس که به خویشتن

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

تحقیق اسرار فضانوردان باستانی – یوفوها در ایران 35 ص

تحقیق-اسرار-فضانوردان-باستانی-–-یوفوها-در-ایران-35-ص
تحقیق اسرار فضانوردان باستانی – یوفوها در ایران 35 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 34
حجم فایل: 33 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 34 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏33
‏دبیرستان شهید مطهری
‏موضوع:
‏اسرار فضانوردان باستانی ‏–‏ یوفوها در ایران
‏مقدمه‏‌‏ی محقق:
‏فضانوردان باستانی (Ancient Astronauts‏) اصطلاحا به موجودیت فضایی بیگانه‏‌‏ای اطلاق می‏‌‏شود که در گذشته‏‌‏های بسیار دور از کره‏‌‏ی زم‏ین دیدار کرده‏‌‏اند و در مدت حضور‏‌‏خود در‏‌‏زمین با‏‌‏اجداد ابتدایی‏‌‏ما برخورد‏‌‏داشته‏‌‏اند و‏‌‏بنا به‏‌‏نظر برخی از طرفداران این نظریه، این ب‏یگانگان گونه‏‌‏ی انسان هوشمند (هوم‏و ساپینس) را با تغییراتی که روی گونه‏‌‏ی هو‏م‏وار کتوس ایجاد کردند به وجود آورند.
‏بنابراین نظریه‏‌‏ی این موجودیت بیگانه در ادوار گذشته حضور پر رنگی در اقصی نقاط کره‏‌‏ی زمین داشته‏‌‏اند و پایه گذار تمدن‏‌‏های بزرگ دوران باستان بوده‏‌‏اند. این نظریه در اروپا و آمریکا یکی از مبحث‏‌‏های داغ محافل ‏باستان شناسی و تاریخ عهد باستان‏‌‏است و‏‌‏طرفداران و مخالفان سرسخت زیادی دارد و از بنیان گذاران این نظریه می‏‌‏توان ‏«‏اریک فون دانیکن‏»‏ نویسنده و محقق سوییسی، را نام برد که در سال 1968 با کتاب ارابه‏‌‏های خدایان چاپ شده است و این کتاب در آن سال پر فروش
‏1
‏‌‏ترین کتاب آمریکا و اروپا شد.
‏البته در این ضمینه کتابهای زیادی وجود دارند و کسانی هم هستند که مخالف این نظریه بودند و برای اثبات حرفشان کتبهایی برای مخالفت با آنها نوشته‏‌‏اند که از جمله مخالفان این نظریه مقامات و دولت مردان آمریکایی و اروپا می‏‌‏توان نام برد.
‏البته‏‌‏این نظریه‏‌‏هنوز از‏‌‏طرف مقامات دانشگاهی مورد تای‏ید قرار نگرفته است و همچنان بحث‏‌‏بر سر‏‌‏درستی یا نادرستی آن ادامه دارد. هر ساله در اروپا و آمریکا سمینارهای زیادی در این مورد برگزار می‏‌‏شود و کتابهایی به ‏چاپ می‏‌‏رسند ولی مقامات‏‌‏رسمی و‏‌‏دولتی و‏‌‏دانشگاهی همچنان بر موضع مخالف خود پا فشاری می‏‌‏کنند. ولی به هرحال تاریخ نشان داده است که هیچ چیز در برابر علم نمی‏‌‏تواند مقاومت کند و حقیقت هرچه باشد بالاخره خود را نشان خواهد داد و هدف من از نوشتن این مقاله جمع آوری خلاصه مدارک مهم تایید کننده این نظریه و باز کردن این مطلب در بین دانش آموزان است به امید اینکه حقیقت هرچه باشد خیلی زود از پس ابرهای ناباوری و شک بیرون آمده و خود را نشان بدهد.
‏چشم‏‌‏ها را باید شست، جور دیگر باید دید.
‏3
‏بشقاب پرنده‏‌‏ها
‏بشقاب پرنده یا یوفو مخفف کلمه ‏«Unidentified Flying Object‏»‏ به معنی جسم پرنده ناشناخته است و اصطلاحا به اجرام ناشناس پرنده‏‌‏ای گفته می‏‌‏شود که معمولا بیضی شکل یا نعلبکی مانند بوده و در آسمان مناطق دنیا دیده می‏‌‏شوند.
‏در مورد هویت این اجسام اصولا دو نظر وجود دارد، نظر اول اینکه اینها سفینه‏‌‏های فضایی موجودات غیر زمینی هستند و نظر دوم اینست که این اجسام مجموعه‏‌‏ای از عوامل از جمله شهاب سنگ، بالن هواشناسی، خطای دید، هواپیماهای جاسوسی، و..... می‏‌‏باشند و به هرحال منشا زمینی دارند.
‏هر‏‌‏دو نظریه‏‌‏درست است، بسیاری از این اجسام چیزی به جز خطای دید، شهاب سنگ و یا وسایل پرنده ساخته دست بشر نیستند، ولی بدون شک بسیاری از موارد هم نمی‏‌‏توانند منشا زمینی داشته باشند چون بسیاری از ی‏وفوهایی که گزارش می‏‌‏شوند، دارای‏‌‏قابلیت‏‌‏هایی هستند که حتی از‏‌‏لحاظ تئوری هم هیچ وسیله زمینی نمی‏‌‏تواند داشته باشد.
‏همچنین بسیاری از موارد مشاهده یوفو همراه با مشاهده موجودات غیر زمینی و حتی‏‌‏ربوده شدن‏‌‏مشاهده کنندگان از سوی موجودات غیر زمینی و انتقال آنها به داخل سفینه فضایی و انجام آزمایش‏‌‏هایی بر روی آنها بوده است.
‏البته‏‌‏در برخی‏‌‏موارد انسان‏‌‏های ربوده‏‌‏شده در‏‌‏حالت عادی‏‌‏قادر به یادآوری نحوه ربوده شدن خود نبوده و فقط یک بشقاب پرنده یا موجودات فضایی را به یاد می
‏4
‏‌‏آوردند و تنها‏‌‏در حالت هیپنوتزیم عمیق، جزییات ربوده شدن و آزمایش‏‌‏های انجام شده بر روی خود را به خاطر می‏‌‏آوردند که این خود نشان دهنده صحت ادعای آنها و البته نشانه فرا زمینی بودن موجوداتی است که این افراد را ربوده‏‌‏اند. هیچ دلیلی ندارد که انسان‏‌‏های زمینی، انسان‏‌‏هایی مثل خود را بربایند و به داخل بشقاب پرنده برده و بر روی‏‌‏آنها آزمایش‏‌‏انجام دهند، چون انجام چنین آزمایشی را به راحتی و بدون دردسر روی زمین هم می‏‌‏توان انجام داد!
‏در ادامه تعدادی از موارد معتبر و معروف از مشاهده (یوفو) و برخورد نزدیک با موجودات غیر زمینی را ذکر می‏‌‏کنیم، البته اینها تعداد بسیار کمی از موارد موجود است و فقط برای نمونه در اینجا به ذکر آنها می‏‌‏پردازیم.
‏منطقه 51 که گروم لیک هم نامیده می‏‌‏شود، یک منطقه بسیار سری نظامی است که در حدود 90 مایلی شمال شهر لاس و گاس و در نزدیکی دریاچه خشک داماد قرار دارد، در مرکز آن یک فرودگاه بزرگ قرار دارد که دولت امریکا وجود آن را انکار می‏‌‏کند.
‏در‏‌‏این مرکز به‏‌‏دلایلی از جمله دورافتادگی محل، نزدیکی به تاسیسات موجود و وجود یک دریاچه خشک، برای فرود اضطراری هواپیماها در نیمه دهه 50 و همچنین برای آزمایش هواپیمای جاسوسی (یو- 2) انتخاب شد. تعداد زیادی هواپیمای فوق مدرن و بسیار سری در این محل ساخته و آزمایش شدند. از این جمله می‏‌‏توان هواپیمای جاسوسی یو- 2، هواپیمای اس آر- 71

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.