دسته بندی | صنایع غذایی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 75 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
این طرح توجیهی شامل:
جداول و محاسبات مربوطه
موضوع و معرفی طرح
هزینه تجهیزات
ظرفیت
سرمایه گذاری کل
سهم آورده متقاضی
سهم تسهیلات
دوره بازگشت سرمایه
اشتغال زایی
فضای موردنیاز
تعداد و هزینه نیروی انسانی
استانداردهای مربوطه
بازارهای داخلی و خارجی
توجیه فنی و اقتصادی طرح
عرضه کنندگان و ...
مناسب برای:
- اخذ وام بانکی از بانک ها و موسسات مالی اعتباری
- گرفتن وام قرض الحسنه خود اشتغالی از صندوق مهر امام رضا
- ارائه طرح به منظور استفاده از تسهیلات بنگاه های زود بازده
- گرفتن مجوزهای لازم از سازمان های دولتی و وزارت تعاون
- ایجاد کسب و کار مناسب با درآمد بالا و کارآفرینی
- مناسب جهت اجرای طرح کارآفرینی و ارائه دانشجویی
دسته بندی | تولیدی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 69 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
مقدمه:
جایگاه کشور ایران در مزیت نسبی صنعت چرمسازی با درنظر گرفتن
شاخص های مختلف ، تغییر می کند در میان شاخص های مزیت نسبی
طرف تولید و عرضه اگر تنها به وفور عوامل و مواهب طبیعی مورد نیاز در
تولید چرم توجه شود، ایران در میان 29 کشور عمده تولیدکننده در رتبه
ششم قرار می گیرد که نشانگر وضعیت نسبتا مناسبی برای کشور است.
با اضافه کردن عوامل تولیدی که نیاز به کار کارخانه ای دارد و ظرفیت تولید
چرم سبک گوسفندی و بزی(تکنولوژی)، ایران به رتبه هشتم نزول می کند.
این مطلب بدین معنی است که در کشور ایران به امکانات بالقوه رشد و
گسترش صنعت چرمسازی توجه کافی نشده است . ظرفیت تولید و یا
حتی تولید بالفعل چرم سبک گوسفندی و بزی بسیار پایین است و
همانگونه که در شرح تاریخچه صنعت چرمسازی نیز اشاره شد، با اینکه
وفور مواد اولیه امکان رشد چرم سبک گوسفندی و بزی را تایید می کند،
متاسفانه چرمسازی های ایران بیشتر در تولید چرم سنگین گاوی طرح
ریزی شده اند. عدم برنامه ریزی های صنعتی مناسب در تخصیص بهینه
منابع سرمایه ای به تولید انواع مختلف چرم که به دنبال خود از امکان رشد
صنایع تولید مواد شیمیایی مورد نیاز این صنعت نیز جلوگیری کرد، مزیت
نسبی کشور ایران را از مقاوم ششم به هشتم نزول داده است . با در نظر
گرفتن شاخص های مزیت نسبی طرف تقاضا مانند کشش قیمتی تقاضای
صادرات چرم موردنظر و کیفیت تولیدی آن، رتبه ایران در میان کشورهای
مورد بررسی از هشت به یازده نزول می کند. زیرا کشش قیمتی تقاضای
صادرات در کشور ایران نسبتا بالا می باشد. عدم معرفی مناسب این کالا
به بازار جهانی عامل مهمی در پرکشش بودن تقاضای صادرات کشور ما
می باشد. چرم سبک گوسفندی و بزی در بازار جهانی، شناسایی نشده و
بازاریابی مناسب خود را نداشته است . اما با در نظر داشتن کلیه تنگناهای
فوق نیز، می توان گفت ، مزیت نسبی کشور ما در میان 29 کشور عمده
تولیدکننده چرم سبک گوسفندی و بزی از وضعیت تقریبا مناسبی برخوردار
است و ایران به لحاظ مزیت نسبی تولید و تجارت در رتبه یازدهم قرار دارد.
به بیان دیگر جایگاه بالقوه ایران با توجه به عوامل بالفعل این کشور، در
میان 29 کشور، یازدهم است .
دسته بندی | صنایع معدنی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 89 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
مقدمه:
درخت چای که اصل آن از چین است پس از تغییرات زیاد اکنون در کشور
چین به دو اسم نامیده میشود: cha.2 tay.1
ورود و شیوع مصرف چای درایران را نمی توان بطور دقیق تعیین کرد
تاسیس اولین باغ چای در ایران در سال 1275 هجری شمسی انجام گرفت
و در سال 1335 ایران دارای 81 کارخانه چایسازی بوده است.از نظر کاشت
و مصرف چای ، به سایر نقاط عالم برده شده و در مجموعه کاشت چای
شروع شد و بطرف سواحل اقیانوس آرام و پس از آن از طرف جنوب و غرب
کاشت چای توسعه یافته و هندوستان و هند و چین و جزایر اندونزی
رسیده است به هرحال چای از هر نقطه ایی که شیوع و ترویجش آغاز
گردیده باشد یک نقطه روشن و مسلم را در فلسفه وجود خود گنجانده
است و آن اینکه بعنوان آشامیدنی اساسی مطرح و برای رفع تشنگی و
خستگی و راحتی خاطر و اعصاب مفید است.
دسته بندی | صنعتی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 105 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
مقدمه:
هدف از اجرای این طرح تولید بشکه فلزی به منظور حمل و صادرات انواع
محصولات نفتی و واحدهای تغلیظ قیر و رنگ می باشد. طرح مذکور در کلیه
نقاط ایران قابل اجرا بوده امکان اشتغال 18 نفر را فراهم خواهد آورد.
طرح فوق الذکر توسط افراد جویای کاری که در مراکز فنی و حرفه ایی در
زمینه جوشکاری ، برشکاری ، آموزش دیده اند قابل اجرا می باشد. از
سوی دیگر به دلیل عدم ارزبری و تمین کلیه ماشین آلات و مواد اولیه در
داخل کشور دارای توجیهات اقتصادی و فنی و مالی مناسبی خواهد بود.
ظرفیت تولید سالیانه 1500 تن که با احتساب اینکه وزن هرشبکه بطور
متوسط 25 کیلوگرم باشد به تعداد 60000 هزار عدد شبکه در سال خواهد
بود.
دسته بندی | تولیدی |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 99 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 15 |
مقدمه:
عملا در تمام کارهای جدید مربوط به آکوستیک ، نوسانهای فشار صوتی
بوسیله نوعی دستگاه گیرنده الکتروآکوستیکی به نام تراگذار گرفته
می شود، مثلا میکروفونی که این نوسانها را به نوسانهای کوچکتر از نوع
جریان یا ولتاژ تبدیل می کند.
نوسانهای اخیر یا به طریق الکتریکی برای تبدیل فوری به مکالمه به شکل
انرژی صوتی تقویت می کردند، یا ممکن است آنها را به نوعی ذخیره کرد؛
نظیر آنچه روی نوار مغناطیسی ضبط می کنند که برای تجزیه بعدی یا برای
برگرداندن صدا معمول است. نوسانها پس از تقویت ممکن است بوسیله
نوعی فرستنده تراگذار الکتروآکوستیکی به نام بلندگو به ارتعاشهای صوتی
تبدیل شوند.