لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 85 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
13
Top of Form
بانکداری الکترونیک بانک مسکن :
همایش سامانه های متمرکز ( فرصت ها، چالش ها وفرهنگ سازی) با حضور مدیرعامل بانک، اعضای هیات مدیره ، مسوولان حوزه IT مستقردرادارات ، مدیر امور استانها و مناطق و مدیریت های سراسر کشور درمحل مجتمع آموزشی رفاهی چادگان درخردادماه سال جاری برگزارشد.
دراین همایش دوروزه مسوولان حوزه IT بانک طی سخنانی به تشریح اقدام های انجام شده درحوزه بانکداری الکترونیک وبرنامه های پیش رو پرداختند.
همچنین دراین همایش روسای ادارات فناوری اطلاعات، خدمات نوین وآمار واطلاعات به همراه کارشناسان خود درقالب برگزاری پانل به مشکلات وسوال های مطرح شده ازسوی نمایندگان مناطق پاسخ دادند.
15
گفتنی است این گردهمایی سومین همایش بانکداری الکترونیک بانک مسکن طی سالهای اخیر محسوب می شود.
عضو هیات مدیره:
با پیشـرفت بانکـداری الکترونیک نیاز به شعب بزرگ کاهش مییابد
درسومین همایش IT عضو هیات مدیره به تحلیل عملکرد بانک در حوزه بانکداری الکترونیک درسال 87 وبررسی مسایل مربوط به این حوزه پرداخت.
به گزارش خبرنگار ما، در این همایش پس از سخنان محمدرضا سمایی -معاون اداره فناوری اطلاعات- در خصوص اهداف برگزاری این سمینار، غلامحسین حسنخانی- عضوهیات مدیره- با تشکر از تمامی همکاران بانک که در تحقق برنامههای بانکداری الکترونیک تلاش نمودهاند، برگزاری این گردهمایی را فرصتی برای تبادل اطلاعات میان کارکنان وآشنایی مسوولان با مسایل و مشکلات حوزه بانکداری الکترونیک دانست.
وی درتشریح عملکرد بانک در سال 87 دربخش IT، پس از ارایه آماری از جذب منابع در حسابهای مختلف بیان داشت: پس از راهاندازی حساب جاری متمرکز تحت عنوان رهیافت در نیمه دوم سال گذشته بین عملکرد مدیریتهای شعب در افتتاح حساب جاری تفاوت زیادی وجود داشت.
16
حسنخانی افزود: شاید سیستم جاری متمرکز با مشکلاتی روبرو بود اما آمار مطلوب برخی از مدیریتها این موضوع را نشان میدهد که تلاش کارکنان درخصوص جذب حساب جاری موثربوده وامیدواریم سایر مدیریتها نیز با رفع مشکلات خود دراین خصوص فعالتر عمل نمایند.
عضو هیات مدیره تصریح کرد: با تمهیداتی که درسایت وسیستمها اندیشیده شده مشکل جاری متمرکز اشخاص حقوقی رفع شده است واز این پس مدیریتها می توانند دراین بخش نیز به بازاریابی و ارایه خدمات به مشتریان بانک بپردازند.
وی تصریح کرد: درحال حاضر درحدود 13 درصداز حسابهای مشتریان به صورت الکترونیکی وبه صورت کارت سرویسدهی میشود که امیدواریم تا پایان سال 88 با اجرای حسابهای متمرکز در آمار مانده حسابها تغییرات مطلوبی را شاهد باشیم.
عضوهیات مدیره بانک با بیان اینکه بانک مسکن با 221 هزارمیلیارد ریال مانده تسهیلات پس از بانکهای ملی وملت در رتبه سوم قرار دارد بیان کرد: تعداد تسهیلات کارتی که درحساب صندوق پس انداز صادر شده است 247 هزار فقره ومانده این تسهیلات 24 هزار میلیارد است که این نشان میدهد تنها 11 درصد ازتسهیلات به صورت متمرکز وکارتی است واز لحاظ مبلغ تنها یک درصد از تسهیلات را شامل میشود.
16
وی ادامه داد: اگر تسهیلات مشارکت که به صورت متمرکز اجرا میشود را نیز به این درصد اضافه کنیم درمجموع حدود 15 درصد از تسهیلات بانک مسکن به صورت متمرکز سرویسدهی میشود؛ که امیدواریم با برنامهای که برای صدور کارت و اهدافی که برای سال 88 درنظر گرفته شدهاست بتوانیم تا پایان سال دراین زمینه تحول مطلوبی داشتهباشیم.
حسنخانی با بیان اینکه 78 درصد تعداد و84 درصد مبلغ تسهیلات بانک فروش اقساطی است خاطر نشان کرد: اگر ما بتوانیم پرداخت این اقساط را با استفاده از ابزار الکترونیک ساماندهی کنیم یک تحول شاخص رادربخش IT به وجود آوردیم واین مهمترین بخش کار ما در حوزه بانکداری الکترونیک میباشد.
عضو هیات مدیره درادامه سخنان خود با اشاره به آمار اقساط معوق در بانک گفت: درپایان سال 87 به میزان 6 هزار میلیارد اقساط معوق داشتیم ومشکلی که در این بخش به IT باز میگردد این است که دربانک نمیتوان اقساط معوق، سررسید گذشته ومشکوک الوصول را بهصورت روزانه وسیستمی سند زد وآمار به صورت ماهانه است وحتی برخی از شعب ثبت معوق وسررسید گذشته ومشکوک الوصول مشارکت مدنی را انجام نمیدهند واعدادی که اعلام می شود آمار درستی نیست.