دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

تحقیق بازی کودکان 23 ص

تحقیق-بازی-کودکان-23-ص
تحقیق بازی کودکان 23 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 25
حجم فایل: 59 کیلوبایت
قیمت: 8000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏مقدمه
‏از دنیای بچه های دیروز تا عصر متنوع و پویای امروز زمانی گذشته است و بازی های نیز همانند جنبه های دیگر زندگی ، دچار تغییرات و تحولات خاصی شده اند.
‏بازیهای دیروز : بازی با پر طاووس و گذاشتن آن در لابه لای صفحات کتابها، خاک بازی و تیله بازی دیگر قدیمی شده اند امروز بچه های خانواده های مر‏ف‏ه با کامپیوتر ، کمودور، آتاری بازی می کنند گرچه شیوه ها و اسباب های بازی تغییر یافته اند. بازی همچنان ضرورت دوران کودکی است به قولی کودک بدون دوران بازی، کودک بدون دوران زندگی است .
‏مفاهیمی که در بازی کودکان نهفته‏ ‏است بسیار فراتر از مفهوم واژه هایی چون تفریح و سرگرمی اند. بازی ممکن است آموزش دهنده مفاهیم اساسی به کودک باشد بازی ممکن است کودک را از خود محوری برهاند. زند‏گی اجتماعی را به او بیاموزد و مف‏ری برای فراموشی شکست ها و ناکامی های روزانه باشد از این رو است که امروزه از بازی همچون روشی درمانی استفاده می کنند . از طریق بازی کودکان مضطرب ، پرخاشگر، خجالتی، عاطفی، بیش فعال، افسرده و ‏…‏. را می شناسند و سلامت بهداشت روانی و جسمی را برای آنان تدارک می بینند.
2
‏بازی هایی مانند آب بازی، خاک بازی، الک دولک، یه قل دو قل، ‏لی لی‏ بازی، خاله بازی، و ‏…‏. بازی ها و ورزش هایی مانند اسکی بازی، بندبازی، طناب بازی، فوتبال بازی، و هم چنین بازی با حیوانات مانند گاوبازی، سگ بازی ،‏ خروس بازی و نیز در فرهنگ محاوره‏ ای ما مانند قمار بازی، ‏نشانه ی ‏تنوع و گستردگی ‏بازی ‏در زندگی ماست معلوم می دارند که بخش قابل توجهی از عمر و وقت انسانها اعم از کودک و بزرگسالان‏ صرف انواع بازی های متداول می شوند.
‏کودکان به کمک این بازی ها، نیروی اضافه‏ ‏خود را تخلیه می کنند، رفع خستگی می کن‏ن‏د،رفع خستگی می کنند، مسائل و مشکلات عاطفی خود را حل می کنند موجبات ارضای نیازها و تمایلات خود را فراهم می آوردند و از لحاظ جنبه های جسمی و ذهنی رشد می یابند و برای زیستن در محیط اجتماعی می گردند.
‏تعریف بازی:
‏از بازی تعاریف متعددی ارارئه شده است در فرهنگ بزرگ و بستر
‏بازی حرکت، جنبش و فعالیت به مثابه حرکت عضلات است .
4
‏بازی آزادی یا محدودیتی برای حرکت یا جنبش است .
‏بازی فعالیت یا تمرین برای سرگرمی ، تفریح یا ورزش است .
‏مشخصه این تعاریف محدود نمودن بازی به جنبش های حرکتی و عضلانی است و این باعث می شود که تفاوت میان بازی و ورزش از نظرها دور بماند و ورزش در فرهنگ و بستر به معنی هرگونه فعالیت یا تمرین است که باعث لذت، سرگرمی، تفری‏ح و یا اشتغال باشد و یا فعالیتی‏ که نیاز کم و بیش به حرکات شدید و قوی و زور ورزی بدنی دارد. آنچه در تعریف ورزش اضافه شده رعایت برخی سنت ها یا قوانین مقرر است که این موضوع درباره ی بازی نیز صدق می کند یعنی در بازی ادامه بازی مستلزم رعایت مجموعه ای از قوانین و سنتها است .
‏عوامل موثر در بازی:
‏1‏ـ جنس‏ 2ـ سن 3ـ هوش 4ـ محیط
‏تاثیر جنس: ‏ج‏نسیت یکی از عوامل موثر در بازی است پسرها از بازی های دشواری که نیاز به فعالیت جسمانی دارند لذت می برند دختران بازی های ساکت ، آرام وظریف را دوست دارند در سن قبل از 8 سالگی کودکان به جنس هم بازی اهمیتی نمی دهند بین سنین 8 تا 10 سالگی تفاوت بازی بین دو جنس کاملاً آشکار است دخترها عروسک بازی ، شیر دادن به عروسک ، نوازش کردن را دوست دارند و ‏بازی ‏پسرها یک نوع اثبات خود را در برابر دیگران ‏است و برای دخترها یک نوع بودن با دیگران است .
‏تاثیر سن: کودک در هر سنی بازی خاصی را می پسندد از تولد تا 3 سالگی نوزاد دست و پا زدن، دالی بازی کردن و بازی های انفرادی با هدف شناسایی اندام ها ترجیح می دهند . ‏در مرحل 3تا 7 سالگی علاوه بر بازی
5
‏فردی قادر به انجام بازی گروهی هستند . با افزایش سن و کاسته شد‏ن‏ از اوقات فراغت و فعالیت هایی را انتخاب ‏می کند که لذت بیشتری را به او‏
‏می دهند و هر چه کودک بزرگ تر شود انتخاب دقیق تر است .‏.
‏تاثیر هوش:‏ هوش ممکن است بر نحوه بازی، انتخاب نوع بازی، نوع اسباب بازی و استفاده از آن تاثیر داشته باشد کودکان باهوش تر دست به ابتکار و نو آوری می زنند. قوای ذهنی خود را به کار می گیرند و مدت کمتری به یک بازی مشغول می شوند و بیشتر به دلیل انفرادی می پردازند و به علت توانایی کم خوب در گروه پذیرفته نمی شوند و اسباب بازی های خود را به اطراف می کوبند و متلاشی می کنند.
‏تاثیر محیط :‏ کودکان در سراسر دنیا شهر و روستا، کوه و دشت و هرکجا که باشند و بازی می کنند محیط فقط در نوع بازی آنان ‏تاثیر‏گ‏ذ‏ار است .فرهنگ هر جامعه در بازی اثر می گذارد و می توان گفت بازی به نوعی نشان دهنده ی فرهنگ آن جامعه است .
‏نظریات مربوط به بازی :
‏نظریه های بازی را در 6 طبقه جای داده اند:
‏1ـ نظریه انرژی مازاد (اضافی)
‏2ـ نظریه تنش زدایی
‏3ـ نظریه پیش تمرین
‏4ـ نظریه تجدید و تکامل
‏5ـ نظریه تخلیه ای
‏6ـ نظریه بیان خود
‏نظریه انرژی اضافی یا مازاد
‏شیل‏ر فیلسوف و شاعر آلمانی بازی را مصرف بدون هدف نیروی اضافی می داند و به نعره کشیدن ‏شیر و آواز پرندگان اشاره می کند بدون هدف خاصی به نوعی ارضا دست می یابند در نظریه انرژی ‏اضافی می توان وجود نیرو ‏و انروژی لازم را شرط مهم برای انجام هر نوع بازی دانست. اما در بر خی بازی ها نظیر پازل کودک به انجام تلاش و فعالیت های چشم گیر و صرف انرژی زیاد نیاز ندارد و حتی هنگام بیماری نیز می تواند از آنها لذت ببرد استفاده از ملاک انرژی برای تب

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.