دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

تحقیق تکنولوژی قطارهای شناور مغناطیس ( ورد)

تحقیق-تکنولوژی-قطارهای-شناور-مغناطیس-(-ورد)
تحقیق تکنولوژی قطارهای شناور مغناطیس ( ورد)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 25
حجم فایل: 979 کیلوبایت
قیمت: 8500 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏1
‏چکیده
‏با شروع قرن بیستم به عنوان قرن سرعت و تکنولوژی طراحان سیستم ریلی به فکر طراحی سیستمی افتادند که از لحاظ تئوری محدودیتی در افزایش سرعت و اعمال نیرو نداشته باشد در این راستا قطارهای شناور مغناطیسی محصولی بوده است که در حدود نیم قرن تلاش آدمی را برای تکمیل و ارائه آن به جهانیان، به خود اختصاص داده است. در این مقاله سعی شده است تا به اختصار تکنولوژی‌های روز مطرح در دنیا معرفی و بررسی شوند. در انتها نیز اطلاعات تکمیلی اقتصادی قابل دسترس برای نویسندگان از پروژه‌های مختلف مطالعاتی و در دست اجرا در کشورهای مختلف ارایه شده است.
‏کلمات کلیدی
‏قطار شناور مغناطیسی، سیم پیچ‌های شناوری، سیم‌پیچ‌های هدایت، سیم‌پیچ‌های جلو برنده
‏مقدمه
‏1
‏1
‏چکیده
‏با شروع قرن بیستم به عنوان قرن سرعت و تکنولوژی طراحان سیستم ریلی به فکر طراحی سیستمی افتادند که از لحاظ تئوری محدودیتی در افزایش سرعت و اعمال نیرو نداشته باشد در این راستا قطارهای شناور مغناطیسی محصولی بوده است که در حدود نیم قرن تلاش آدمی را برای تکمیل و ارائه آن به جهانیان، به خود اختصاص داده است. در این مقاله سعی شده است تا به اختصار تکنولوژی‌های روز مطرح در دنیا معرفی و بررسی شوند. در انتها نیز اطلاعات تکمیلی اقتصادی قابل دسترس برای نویسندگان از پروژه‌های مختلف مطالعاتی و در دست اجرا در کشورهای مختلف ارایه شده است.
‏کلمات کلیدی
‏قطار شناور مغناطیسی، سیم پیچ‌های شناوری، سیم‌پیچ‌های هدایت، سیم‌پیچ‌های جلو برنده
‏مقدمه
‏1
‏2
‏با ورود انسان به قرن بیستم زمان و در نتیجه سرعت ارزش خود را بیشتر نمایان ساختند و آدمی را به پی‌جویی روش‌هایی برای افزایش سرعت و صرفه‌جویی در زمان وادار ساختند. صنعت راه آهن نیز از این مسئله مستثنی نبوده است. تحقیقات نشان داده است که دستیابی به سرعت‌های بالا Km/h‏ 500 به وسیله سیستم‌های متداول سرعت بالا که از نیروی اصطکاک بین چرخ و ریل استفاده می‌کنند بسیار مشکل است. بنابراین کارشناسان برای دستیابی به سرعت‌های بالا در جستجوی روش‌های دیگری برای رانش قطار بوده‌اند. ایده استفاده از نیروی مغناطیسی در حدود صد سال پیش مطرح شد اما تحقیقات علمی و صنعتی دربارة آن از چهل سال پیش در آلمان و ژاپن آغاز شد. هم اکنون این دو کشور پیشرو در تکنولوژی ساخت قطارهای آزمایشی مغناطیسی می‌باشند که این تکنولوژی در حال اتمام مراحل آزمایشی و وارد شدن به مرحله تجارتی می‌باشد. جدول 1 محاسن و معایب استفاده از ایتن تکنولوژی جدید را نشان می‌دهد.
‏جدول 1ـ مزایا و معایب عمده قطارهای شناور مغناطیسی
‏مزایا
‏معایب
‏کاهش مصرف انرژی، کاهش آلودگی هوا، کاهش سر و صدا
‏سرمایه گذاری کلان اولیه
‏کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و کاهش ارتعاشات وارده به مسافرین
‏عدم امکان استفاده از خطوط قدیمی
‏تاریخچه
‏جدول 2 موضوعات اهم انجام یافته در روند گسترش تکنولوژی قطارهای مغناطیسی را نشان می‌دهد:‏
‏جدول 2ـ عناوین رویدادهای مهم در تاریخچه قطارهای مغناطیسی
‏سال
‏کشور
‏عنوان
‏1
‏4
‏1912
‏آمریکا
‏طرح ایده قطارهای مغناطیسی با شباهت به قطارهای فعلی توسط امیل بچلت
‏1930
‏آلمان
‏آزمایش‌های هرمن کمپر در این زمینه
‏1960
‏آلمان
‏شروع تحقیقات دربارة قطارهای مغناطیسی توسط وزارت‌خانه تحقیقات و تکنولوژی آلمان
‏1962
‏ژاپن
‏شروع تحقیقات درباره موتورهای خطی
‏1963
‏آمریکا
‏احیاء ایدة قطارهای مغناطیسی در آمریکا توسط دو فیزیکدان به نام‌های جیمز پاول و جردن نبی
‏1969
‏آمریکا
‏اختراع قطار مغناطیسی آمریکایی (Magneplance)‏ توسط هنریکلم و ریچاردتورنتون
‏1970
‏ژاپن
‏شروع تحقیقات رسمی در مورد سیستم‌های جدا شونده الکترونیکی با استفاده از ابررساناها
‏1975
‏ژاپن
‏موفقیت کامل مدل آزمایشی A‏ 100 ML‏ در آزمایشات
‏1977
‏ژاپن
‏افتتاح خط تست میازاکی به طول Km‏ 7
‏1979
‏آلمان
‏نمایش قطار مغناطیسی 05TR‏ در نمایشگاه حمل و نقل هامبورگ
‏1987
‏ژاپن
‏ثبت رکورد سرعت Km/h‏ 8/400 به وسیله قطار 001MLU‏ با دو واگن همراه با مسافر
‏1988
‏آلمان
‏ثبت رکورد سرعت Km/h‏ 412 به وسیله قطار مغناطیسی 06TR‏
‏1989
‏آلمان
‏شروع به کار قطار مغناطیسی 07TR‏ به صورت آزمایشی
‏1989
‏ژاپن
‏آزمایش سیستم ترمز آیرودینامیکی روی مدل 001MLU‏
‏1990
‏آمریکا
‏حمایت دولت آمریکا از تکنولوژی قطار مغناطیسی و تأسیس مؤسسه ملی قطارهای مغناطیسی
‏1990
‏ژاپن
‏شروع پروژه ساخت خط تست یاماناشی به طول Km‏ 8/42 در صد کیلومتری توکیو
‏1996
‏”لکتم
‏شروع پروژه ایجاد خط تجاری قطار مغناطیسی بین دو شهر برلین و هامبورگ
‏1996
‏ژاپن
‏افتتاح فاز اول خط تست یاماناشی به طول Km‏ 4/18 با هزینه‌ای حدود 2 میلیارد دلار
‏1997
‏ژاپن
‏ثبت رکورد سرعت Km/h‏ 531 به وسیله قطار 01MLX‏ در خط تست یاماناشی
‏1998
‏ژاپن
‏آزمایش عبور مخالف جهت دو قطار با سرعت نسبی Km/h‏ 966 از کنار یکدیگر
‏1999
‏ژاپن
‏ثبت رکورد سرعت Km/h‏ 552 به وسیله قطار 01MLX‏ با پنج واگن همراه با مسافر در خط یاماناشی
‏2000
‏”آلمان
‏اعلام راه‌آهن مرکزی ژاپن مبنی بر لزوم ادامه مطالعات تا سال 2005
‏2001
‏متوقف شدن پروژه برلین ـ هامبورگ و قرارداد با چین برای ایجاد خط تجاری و خط تست در چین
‏تکنولوژی‌های تجارتی پیشرو
‏تکنولوژی عمل کننده در قطارهای مغناطیسی عمدتاً به دو بخش مکانیزم تأمین شناوری قطار و مکانیزم تأمین نیروی جلو برنده قطار تقسیم می‌گردد. در بخش اول که مکانیزم تأمین نیروی شناوری می‌باشد دو روش الکترودینامیک و الکترومغناطیس وجود دارد. اما مکانیزم نیروی جلوبرنده در دو روش فوق یکسان می‌باشد. ژاپن پیشرو در روش الکترودینامیک و آلمان پیشرو در روش الکترومغناطیس می‌باشند.
‏1ـ روش الکترودینامیک
‏شکل یک مقطع خط (U‏ شکل) را نشان می‌دهد. در این روش نیروی شناوری از حرکت قطار نسبت به خط به وجود می‌آید. در دیواره خط دو نوع سیم پیچ شناوری و جلو برنده تعبیه گردیده است. در بدنه قطار نیز دو نوع سیم پیچ ابررسانا و مولد برق قطار تعبیه شده است. شکل دو مقطع عرضی سیم پیچ شناوری واقع در دیواره خط و سیم پیچ ابررسانا واقع در بدنه واگن را نشان می‌دهد. به سبب وجود میدان مغناطیسی در سیم پیچ ابررسانا و حرکت قطار در سیم پیچ‌های شناوری جریان القاء می‌شود. با گردش جریان در سیم پیچ شناوری (شکل 8) قطب‌های

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.