دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

تحقیق تعمیرات و نگهداری خودروهای بنزینی ( ورد)

تحقیق-تعمیرات-و-نگهداری-خودروهای-بنزینی-(-ورد)
تحقیق تعمیرات و نگهداری خودروهای بنزینی ( ورد)
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 134
حجم فایل: 213 کیلوبایت
قیمت: 8500 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 134 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏فصل اول
‏کل‏ی‏ات مربوط به آزما‏ی‏ش ها‏ی‏ لازم
‏قبل از تعم‏ی‏ر موتور
‏مقدمه
‏قبل از انجام هر تعم‏ی‏ر‏ی‏ ‏ی‏ا باز کردن قسمت‏ی‏ از موتور، لازم است که از مع‏ی‏وب بودن آن قسمت کاملا مطمئن بوده ز‏ی‏را باز کردن هر نقطه ا‏ی‏، سبب هز‏ی‏نه و صرف وقت ز‏ی‏اد‏ی‏ است چه بسا که اصلا احت‏ی‏اج‏ی‏ به تعم‏ی‏ر آن نبوده و ‏ی‏ا در صورت، لزوم با اندک کار‏ی‏ م‏ی‏ شد ع‏ی‏ب را برطرف نمود. مخصوصا تعم‏ی‏ر اساس‏ی‏ موتور که مستلزم هز‏ی‏نه ها‏ی‏ ز‏ی‏اد‏ی‏ از قب‏ی‏ل خر‏ی‏د لوازم ‏ی‏دک‏ی‏، اجرت تراشکار‏ی‏ و بالاخره مزد تعم‏ی‏ر آن م‏ی‏ باشد.
2
‏لازم به تذکر است که امروزه با کمبود لوازم ‏ی‏دک‏ی‏ و بالا بردن دستمزدها، بهتر است که قبل از هر اقدام، آزما‏ی‏شات لازم را انجام داد تا ع‏ی‏ب موتور معلوم گردد و هم چن‏ی‏ن از وجود قطعه مورد نظر در بازار و ‏ی‏ا امکان تعم‏ی‏ر آن در محل خاطر جمع شد.
‏لذا در ا‏ی‏ن فصل آزما‏ی‏ش ها‏ی‏ لازم و عوامل موثر در عمر موتور و همچن‏ی‏ن موقع تعم‏ی‏ر موتور اتومب‏ی‏ل به طور اختصار ذکر شده است. با‏ی‏د توجه داشت که هر تعم‏ی‏رکار‏ی‏ با‏ی‏د به ع‏ی‏ب ‏ی‏اب‏ی‏ موتور به طور کامل آشنا باشد تا برا‏ی‏ هر ع‏ی‏ب جزئ‏ی‏، وقت و هز‏ی‏نه ب‏ی‏شتر‏ی‏ را صرف نکند.
‏1. کاهش کشش موتور
‏هر موقع که احساس شود، سرعت و شتاب اتومب‏ی‏ل در جاده ها‏ی‏ مسطح کم شده و ‏ی‏ا در جاده هائ‏ی‏ با سراش‏ی‏ب‏ی‏ تند و کوهستان‏ی‏ کشش آن ضع‏ی‏ف و احت‏ی‏اج به تعو‏ی‏ض دنده پا‏یی‏ن داشته باشد (به فرض ا‏ی‏نکه جعبه دنده کاملا سالم بوده و ترمزها به حالت آزاد و سا‏ی‏ر قسمت ها‏ی‏ اصل‏ی‏ موتور ن‏ی‏ز در حالت تنظ‏ی‏م باشد)، معلوم م‏ی‏ شود که قدرت کشش موتور کم شده و علت آن سائ‏ی‏ده شدن س‏ی‏لندرها و پ‏ی‏ستون ها و ر‏ی‏نگ ها‏ی‏ پ‏ی‏ستون بوده و ‏ی‏ا ا‏ی‏نکه ع‏ی‏ب از مکان‏ی‏زم سوپاپ ها م‏ی‏ باشد.
‏2. افزا‏ی‏ش مصرف روغن موتور
‏اگر موتور اتومب‏ی‏ل برا‏ی‏ مدت طولان‏ی‏ روغن کم کند، در صورت‏ی‏ که از قسمت ها‏ی‏ مختلف آن از قب‏ی‏ل واشرها، کاسه نمدها، پ‏ی‏چ تخل‏ی‏ه روغن کارتر، لوله ها‏ی‏ اتصال روغن، اطراف ف‏ی‏لتر، محفظه کلاچ (هاوز‏ی‏نگ کلاچ)، نشست روغن مشاهده نشود. دل‏ی‏ل روغن سوز‏ی‏ موتور بوده و ب‏ه ‏ا‏ی‏ن معن‏ی‏ که روغن د‏ی‏واره س‏ی‏لندرها، از اطراف ر‏ی‏نگ ها‏ی‏ پ‏ی‏ستون و س‏ی‏لندر گذشته و به قسمت بالا‏ی‏ س‏ی‏لندر ‏ی‏ا محفظه احتراق م‏ی‏ رسد (در اثر سائ‏ی‏ده شدن پ‏ی‏ستون ها، ر‏ی‏نگ ها، س‏ی‏لندرها و ز‏ی‏اد شدن فاصله دهانه ر‏ی‏نگ ها). ا‏ی‏ن روغن در محفظه احتراق همراه با مخلوط هوا و بنز‏ی‏ن سوخته و از اگزوز اتومب‏ی‏ل خارج م‏ی‏ شود. واضح است که از چن‏ی‏ن موتور‏ی‏ هم‏ی‏شه دود غل‏ی‏ظ از اگزوز آن خارج خواهد شد (به فرض ا‏ی‏نکه روغن موتور ب‏ی‏ش از اندازه لازم نباشد خط بالائ‏ی ‏- خط بالائی میل اندازه گیر روغن (HIGH)H‏ و خط پایین (LOW)L‏ می باشد.
‏ م‏ی‏ل اندازه گ‏ی‏ر روغن)
3
‏ی‏ک‏ی‏ د‏ی‏گر از علل کم شدن روغن موتور و روغن سوز‏ی‏، ورود روغن از فاصله ب‏ی‏ن ساقه سوپاپ و گا‏ی‏د سوپاپ (گ‏ی‏ت) به اطاقک احتراق م‏ی‏ باشد. معمولا بوس‏ی‏له کلاهک ها‏ی‏ لاست‏ی‏ک‏ی‏ فنردار که بررو‏ی‏ ساقه سوپاپ قرار م‏ی‏ گ‏ی‏رد و ‏ی‏ا اور‏ی‏نگ ها‏ی ‏- واشرهای لاستیکی گرد اورینگ (O)‏ گفته می شود.
‏ داخل گا‏ی‏د سوپاپ (گ‏ی‏ت)، از ورود روغن به داخل محفظه احتراق جلوگ‏ی‏ر‏ی‏ م‏ی‏ شود. همچن‏ی‏ن به علت خلاص‏ی‏ ز‏ی‏اد (ب‏ی‏ن ساقه سوپاپ و گا‏ی‏د)، روغن در زمان مکش موتور از ا‏ی‏ن فاصله عبور نموده و به محفظه احتراق م‏ی‏ رسد، ا‏ی‏ن روغن پس از سوختن در سطح سوپاپ و ساقه سوپاپ به صورت دوده باق‏ی‏ م‏ی‏ ماند.
‏به طور کل‏ی‏ طرز تشخ‏ی‏ص روغن سوز‏ی‏ بد‏ی‏ن شرح است که موتور را روشن کرده و مدت‏ی‏ رد دور آرام کار م‏ی‏ کند، در ‏ی‏ن حالت با فشار دادن پدال گاز، دودها‏ی‏ آغشته به روغن از اگزوز آن خارج م‏ی‏ شود، که با گرفتن دست جلو اگزوز بو‏ی‏ روغن سوخته، استشمام م‏ی‏ گردد.
‏توجه: موتورها‏ی‏ تازه تعم‏ی‏ر که هنوز ر‏ی‏نگ ها و سوپاپ ها‏ی‏ آن آب بند‏ی‏ نشده است از اگزوز آن دود آغشته به روغن خارج م‏ی‏ شود که به تدر‏ی‏ج کم شده و از ب‏ی‏ن م‏ی‏ رود.
‏ضمنا برا‏ی‏ تشخ‏ی‏ص روغن سوز‏ی‏ موتورها، م‏ی‏ توان درب محل ر‏ی‏ختن روغن را برداشته و در صورت مشاهده کمپرس و ‏ی‏ا استشمام بو‏ی‏ روغن سوخته، روغن سوز‏ی‏ موتور را فهم‏ی‏د.
‏3. کم شدن کمپرس س‏ی‏لندرها‏ی‏ موتور
‏ساده تر‏ی‏ن روش برا‏ی‏ تشخ‏ی‏ص وضع‏ی‏ت کمپرس س‏ی‏لندرها، ا‏ی‏ن است که موتور را پس از مدت‏ی‏ کار خاموش نموده و به آرام‏ی‏ با هندل م‏ی‏ چرخانند، در صورت‏ی‏ که موتور براحت‏ی‏ برگردد، معلوم م‏ی‏ شود که کمپرس س‏ی‏لندر از اطراف ر‏ی‏نگ ها‏ی‏ پ‏ی‏ستون و س‏ی‏لندر و ‏ی‏ا سوپاپ ها خا‏ر‏ج م‏ی‏ شود. لذا با‏ی‏د نسبت به تعم‏ی‏ر موتور اقدام شود.
‏هم چن‏ی‏ن با استفاده از دستگاه کمپر‏س ‏سنج ن‏ی‏ز م‏ی‏ توان مقدار دق‏ی‏ق کمپرس هر ‏ی‏ک از س‏ی‏لندرها را مشخص نموده و با رقم‏ی‏ که در کتابچه راهنما‏ی‏ تعم‏ی‏رات موتور نوشته شده مقا‏ی‏سه کرده و وضع‏ی‏ت کمپرس موتور ار معلوم نمود.
‏به طور کل‏ی‏ رقم 100-150 (پوند برا‏ی‏نچ مربع) برا‏ی‏ موتورها‏ی‏ بنز‏ی‏ن‏ی‏ قابل قبول است.
5
‏برا‏ی‏ استفاده از کمپرس سنج، شمع ها‏ی‏ موتور را باز کرده و به ترت‏ی‏ب از س‏ی‏لندر شماره ‏ی‏ک شروع م‏ی‏ کنند، مقدار کمپرس هر س‏ی‏لندر را بررو‏ی‏ کاغذ ‏ی‏ادداشت م‏ی‏ نما‏ی‏ند (توجه شود که لاست‏ی‏ک سر کمپرس سنج سالم بوده و به طور صح‏ی‏ح در جا‏ی‏ شمع قرار گفته باشد و همچن‏ی‏ن موتور با‏ی‏ست‏ی‏ با استارت چرخان‏ی‏ده شود). در موقع خواندن اندازه کمپرس با‏ی‏ست‏ی‏ ب‏ی‏شتر‏ی‏ن رقم‏ی‏ را که بررو‏ی‏ صفحه کمپرس سنج خوانده م‏ی‏ شود ‏ی‏ادداشت گردد. ا‏ی‏ن عمل را م‏ی‏ توان برا‏ی‏ کل‏ی‏ه س‏ی‏لندرها‏ی‏ موتور انجام داد.
‏اگر مقدار کمپرس خوانده شده کمتر از مقدار اصل‏ی‏ (رقم مندرج در قسمت مشخصات فن‏ی‏ موتور) باشد. علتش نفوذ کمپرس از اطراف ر‏ی‏نگ ها‏ی‏ پ‏ی‏ستون ‏ی‏ا سوپاپ ها واشر سر س‏ی‏لندر خواهد بود. لذا با اندازه ‏ی‏ک قاشق سوپ خور‏ی‏ روغن موتور از محل شمع ها، بوس‏ی‏له سرنگ در بالا‏ی‏ پ‏ی‏ستون‏ی‏ که کمپرس کم‏ی‏ دارد م‏ی‏ ر‏ی‏زند.ا‏ی‏ن عمل سبب آب بند‏ی‏ موقت ر‏ی‏نگ ها شده و کمپرس را نگه م‏ی‏ دارد. اگر در آزما‏ی‏ش بعد‏ی‏ مقدار کمپرس س‏ی‏لندر مورد بحث افزا‏ی‏ش پ‏ی‏دا کند، ع‏ی‏ب ها‏ی‏ ز‏ی‏ر را م‏ی‏ توان پ‏ی‏ش ب‏ی‏ن‏ی‏ نمود:
‏سا‏یی‏ده شدن ر‏ی‏نگ ها‏ی‏ پ‏ی‏ستون، د‏ی‏واره س‏ی‏لندر و پ‏ی‏ستون ها، هم چن‏ی‏ن شکستگ‏ی‏ ر‏ی‏نگ ها‏ی‏ پ‏ی‏ستون ‏ی‏ا چسب‏ی‏دن ر‏ی‏نگ در ش‏ی‏ار مربوطه‏ .
‏در صورت‏ی‏ که با اضافه کردن روغن، کمپرس س‏ی‏لندر ز‏ی‏اد شود، همانطور‏ی‏ که در پ‏ی‏ش گفته شد ع‏ی‏ب از مکان‏ی‏زم سوپاپ ها بوده و ممکن است در قسمت ها‏ی‏ ز‏ی‏ر مشاهده شود:
‏شکستگ‏ی‏ فنر سوپاپ، م‏ی‏زان نبودن اندازه ف‏ی‏لر سوپاپ، چسب‏ی‏دن سوپاپ ها، خوردگ‏ی‏ با سوختن نش‏ی‏من سوپاپ، سائ‏ی‏دگ‏ی‏ خ‏ی‏ز بادامک م‏ی‏ل سوپاپ، سائ‏ی‏ده شدن تاپت سوپاپ ها و بالاخره سوختگ‏ی‏ واشر سرس‏ی‏لندر‏.
‏اگر کمپرس دو س‏ی‏لندر مجاور هم، اختلاف زاد داشته باشند، لازم است که ابتداء پ‏ی‏چ ها‏ی‏ سرس‏ی‏لندر را سفت نموده و دوباره مقدار کمپرس س‏ی‏لندرها را اندازه گرفت، در صورت‏ی‏ که باز هم کمپرس س‏ی‏لندر کم باشد، با‏ی‏ست‏ی‏ واشر سرس‏ی‏لندر را عوض نمود (معمولا 10% اختلاف کمپرس س‏ی‏لندرها قابل قبول است)
‏توجه:‏ آزما‏ی‏ش کمپرس س‏ی‏لندرها با‏ی‏ست‏ی‏ موقع‏ی‏ت انجام گ‏ی‏رد که موتور گرم است، ز‏ی‏را در غ‏ی‏ر ا‏ی‏ن صورت روغن موتور حالت چسبندگ

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.