دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله

دانلود پاورپوینت, پاورپوینت طرح توجیهی, مقاله, پیشینه تحقیق, مبانی نظری, طرح توجیهی, پرسشنامه مدیریتی, پرسشنامه روانشناسی

تحقیق تاریخ آموزش و پرورش 48 ص

تحقیق-تاریخ-آموزش-و-پرورش-48-ص
تحقیق تاریخ آموزش و پرورش 48 ص
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 113
حجم فایل: 36 کیلوبایت
قیمت: 10000 تومان

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 113 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏به نام خدا
‏فصل اول ‏–‏ مقدمه
‏تاریخ هر قوم و ملتی شناسنامة آن قوم و ملت است و هر موجود بی‏‌‏شناسنامه ، گمنام و بی اعتبار است . گذشت قرون و اعصار نمایانگر آن است که آدمی به همان اندازه که نگران آیندة خویش است ، به گذشتة خود نیز دلبستگی دارد . گویی گذشتة او پشتوانة زندگی حال و آیندة اوست . بنابراین ، تاریخ و شناخت‏‌‏ آن جزء جداناپذیر زندگی انسان است . تاریخ با تمام لعزندگی و ابهامش جالب است . هیچ‏‌‏ گوشه‏‌‏ای از تاریخ آسوده از دستبرد و تحریف و دگرگونی نمایده است و در بسیاری از موارد از تاریخ جز نقل جنگها و کشمکشهای پادشاهان و موجه جلوه دادن اعمال زورمندان و صاحبان قدرت و تحقیر مردم چیز دیگری بر جا نمانده است . این تحریفها ، دستبردها و اعمال نظرها باعث شده است که برخی تاریخ را تاریکترین علم بدانند . اما تمام دستبردها و تحریفها و دگرگونیها و تاریکی
‏2
‏‌‏ها و ابهامها ، نمی‏‌‏توانند مانع از علاقه ، توجه و دقت نظر انسان به انسان باشند و همین امر باعث می‏‌‏شود که انسان دیر یا زود به حقایق تاریخ پی ببرد و از آن درس عبرتی برای حال و آیندة خود بگیرد . اگر بقول اسپنسر‏-هربرت‌اسپنسر‌،‌به نقل از ویل دورانت ، تاریخ فلسفه ، ترجمة زریاب خوئی ، جلد 2 ، ص 517
‏ ‏‌‏تاریخ عبارت از تحقیق حال جامعة فعال باشد نه جنگ پادشاهان ، دیگر شرح حال ،‏‌‏اشخاص قوی صفات تاریخ را تشکیل نمی‏‌‏دهد ، بلکه شرح اختراعات بزرگ و افکار نو ،‏‌‏اساس تاریخ می‏‌‏گردند بنابراین می‏‌‏توان تاریخ را در یک معنی خاص عبارت از مجموعه‏‌‏ای از ترکیبها و تحلیلهای بی‏‌‏شمار و رشد زوال مظاهر حیات دانست که گذشته ملتها در آن به تصویر کشیده شده و بر جزئی از وقایع می‏‌‏بایست در س عبرتی برای آیندگان باشد .
‏4
‏اهمیت تاریخ آموزش و پرورش
‏تاریخ به معنی عام خود در برگیرندة رشته‏‌‏های گوناگون و متعددی است و اعتبار هر یک از رشته‏‌‏های آن متناسب با اوضاع واحوال خاص زندگی اجتماعی اقوام و ملتهاست . بنابراین هر رشته از تاریخ یک مقام و ارزش اعتباری خاص در یک اوضا‏ع ‏و احوال اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی خاص خواهد داشت . اما آنچه امروزه مورد قبول همگان است این است که در تاریخ هر ملتی ‏«‏تاریخ آموزش و پرورش ‏»‏ آن ملت ممتازترین درجة اهمیت تاریخی را در بر دارد . زیرا تاریخ بمعنای خاص خود به اعتبار شناخت فرهنگ آن جامعه معتبر و با ارزش است . شاید به همین جهت است که علم تاریخ و توجه به فرهنگ و تمدن‏‌‏های کهن که آموزش و پرورش آنها بیشترین سهم را در تاریخ فرهنگ و تمدن آنها داراست در پیشرفته‏‌‏ترین کشورهای جهان مقام والایی یافته است و بر خلاف آن که گمان می
‏4
‏‌‏کنند توجه به تاریخ و فرهنگ ملتها و سن‏ت‏های کهن آنان ، ویژه ملتهای عقب افتاده و کم رشد است در کشورهای پیشرفته ‏«‌‏متروپل‏»‌‏هزینه بر رسیدای تاریخی ، رق‏م‏ قابل ملاحظه‏‌‏ای را در بر‏‌‏می‏‌‏گیرد . تا جایی که امروزه تاریخ آموزش و پرورش هر ملتی را مترادف با تاریخ تمدن و فرهنگ
‏معنوی آن جامعه می‏‌‏دانند . زیرا
‏ اولاً :‏ تاریخ آموزش و پرورش هر ملتی بطور مستقیم و کامل با تاریخ عمومی فکر بشر مربوط بوده و علل اعمال و اقدامات آدمی را در زمانهای مختلف روشن می‏‌‏سازد .
‏ثانیاً :‏ عقاید و نظریات علمای تعلیم و تربیت هر عصری از افکار معاصران خود مجزا نبوده و بر حسب اتفاق پیدا نمی‏‌‏شود . بلکه معتقدات اخلاقی و مذهبی و سیاسی آن عصر در چگونگی اندیشه‏‌‏های آنان کاملا مؤثر است .

 

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.